Şimdi arkadaşlar, arabamda yağ yakma sorunu var malum. Seneye bi elden geçecek gibi, işe falan girmiş olurum yüksek ihtimalle, bir şeyler yaparız. O zamana kadar geçici çözümler arıyorum. Öncelikle semptonlarım şunlar:
Yağda benzin kokusu(yağ-benzin birbirine karışıyor)
Emme manifoldunda yağdan dolayı terleme(yağ buharı emmeye verildiği için tabi)

Bujilerde yağlanma mevcut(daha 4 bin km önce serviste orj buji takıldı)


Yağ buharının seperatör kısmında yağ terlemesi tarzı bişi var


Yanık yağ kokusu
Şimdi bunların belli başlı sebepleri var anladığım kadarıyla:
Segman aşınması
Üst kapak contası aşınması
Silindir duvarlarının çizilmesi
Pistonun yıpranması vs.
Liqui moly bu sorunlar için zilyon tane katkı çıkarmış, kullanayım diyorum ama ne kullansam bilemedim. Şu an motor yağı olarak Motul Sport 5w50 kullanıyorum. 4000 km oldu, yaklaşık 1 litre eksiltti. Biraz kalın geldi ama motoru iyi koruyor. Cold startta bazen vuruntulu çalışma olabiliyor, yağ pompası zorlanıyor olabilir
) Bu süreçte tabi ciddi sıkıştırdım arabayı, ayrıca arabam çok cold start gördü ve çoğu zaman motor ısınamadan kontak kapattım. Az yakıcam diye kasmam ama motor ısınmadan arabaya yüklenmem, kullanış tarzım böyle. Genellikle cold start bitene kadar beklerim, kapatmadan 10-30 saniye civarı bekliyorum kalın yağ koyduğum için, normalde onu da yapmam. Ha bu arada, arabanın yürümesinde gram sıkıntı yok. Sadece vagcomdan aldığım loglara bakarak anlıyorum ki 4 numaralı silindirde biraz sıkıntı var, vuruntu sensörlerinden aldığım verilerin voltajı 4. silindirde daha yüksek, hiç bir silindirde missfire yok, bujileri söküp baktığım zaman 4. silindirin tepesinin yağ içinde olduğunu gördüm zaten.
Not: Karter havalandırma hortumunu değiştim sorun düzelmedi, yağ jetlerinden olur diyenler var da hiç zannetmiyorum, büyük ihtimal segmanlar gidik. O da sadece 4. silindir. Seneye 4 tane 77mm nüral marka piston takımı alıp rektifiye yaptırmayı düşünüyorum. Yazılım yapılmayacak!
NOT2: ABİ SAT ARABAYI KURTUL GİBİ ÖNERİLER GELMEZSE SEVİNİRİM
ARABAMI SEVİYORUM, SATMAYI DÜŞÜNMÜYORUM. ZATEN MOTORDA SADECE SEMPTONLAR VAR, GİDİŞİNDE BİR SIKINTI YOK ARABANIN.
LIQUI MOLY ÜRÜN KATALOĞU:
http://www.liquimoly.com.tr/core/wp-content/uploads/2017/03/TÜRKÇE-KATALOG-2017.pdf
Bu katalogda zilyon tane ürün var, sizce hangisi benim için daha uygun, hepsi aynı görevi görüyomuş gibi geliyor.
Yağda benzin kokusu(yağ-benzin birbirine karışıyor)
Emme manifoldunda yağdan dolayı terleme(yağ buharı emmeye verildiği için tabi)

Bujilerde yağlanma mevcut(daha 4 bin km önce serviste orj buji takıldı)


Yağ buharının seperatör kısmında yağ terlemesi tarzı bişi var


Yanık yağ kokusu
Şimdi bunların belli başlı sebepleri var anladığım kadarıyla:
Segman aşınması
Üst kapak contası aşınması
Silindir duvarlarının çizilmesi
Pistonun yıpranması vs.
Liqui moly bu sorunlar için zilyon tane katkı çıkarmış, kullanayım diyorum ama ne kullansam bilemedim. Şu an motor yağı olarak Motul Sport 5w50 kullanıyorum. 4000 km oldu, yaklaşık 1 litre eksiltti. Biraz kalın geldi ama motoru iyi koruyor. Cold startta bazen vuruntulu çalışma olabiliyor, yağ pompası zorlanıyor olabilir

Not: Karter havalandırma hortumunu değiştim sorun düzelmedi, yağ jetlerinden olur diyenler var da hiç zannetmiyorum, büyük ihtimal segmanlar gidik. O da sadece 4. silindir. Seneye 4 tane 77mm nüral marka piston takımı alıp rektifiye yaptırmayı düşünüyorum. Yazılım yapılmayacak!
NOT2: ABİ SAT ARABAYI KURTUL GİBİ ÖNERİLER GELMEZSE SEVİNİRİM

LIQUI MOLY ÜRÜN KATALOĞU:
http://www.liquimoly.com.tr/core/wp-content/uploads/2017/03/TÜRKÇE-KATALOG-2017.pdf
Bu katalogda zilyon tane ürün var, sizce hangisi benim için daha uygun, hepsi aynı görevi görüyomuş gibi geliyor.
Son düzenleme: