Merhaba dostlar,
Renault Symbol ile aramızı ayırdık. Malesef aradığımı bulamadım, malum ekonomik şartlarda pekde iyi değil. Ev arabasından vazgeçip şirket aracı ile devam etmeyi daha mantıklı bulduk. Araba sahipliğimden vazgeçtim.
Yeni şirket aracım 2023 yılında bantan inen üretimi sonlanan son 1,3 multijet motorlu Fiat egea..
Şu ana 6000 km oldu, gayet memnunum. İlk günlerden bir video.
Kazasız belasız kullanmanız nasip olsun.
2021 yılında kendime şirketim üzerinden 1.3 Egea satın aldım. Bu makyajlı kasa ilk çıktığı zaman satın almıştım. Uzun yol yapacağım için ve şehir içinde olduğum için bu aracı tercih ettim.
Şuan aracım 108.000KM oldu. 3 seneyi doldurdum ve senelik ortalama 40.000KM yol yaptım.
Geçen süre zarfında beni en çok üzen olayları tedbir edinmeniz için size sıralayayım.
1- Enjektör sorunu.
2- Fren balatası ve diski.
3- DPF/EGR sistemi.
Enjektör sorunu istisnasız herkesin başına geliyor. Aracın kilometresinin kaç olduğu önemli değil. Bu motor Euro 6 ile maalesef verimli olmadı. Aracın garantisini bitirmemeye, uzatmaya özen gösterin.
Fren balataları Opar marka olarak piyasada bulunuyor. Mopar ve Opar olmak üzere iki çeşit balata ve iki farklı menşei var. Türkiye balataları maalesef çok kötü. Mopar adı altında satılan İtalyan üretimi Lancia ile ortak kullanılan balatalar daha kaliteli. Yetkili servisler dahil olmak üzere her serviste maalesef bu balata temin edilemiyor. Ayrıca sezondan sezona değişiklik gösteriyor piyasada balata kalmadığı oluyor. Egea balatası resmen karaborsa gibi.
DPF/EGR sistemi tamamen rezalet. Araç sürekli kurum bağlıyor. Sistem kurumu atmak için sürekli rejenerasyon uyarısı veriyor ve aracın motor sesi, atikliği değişiyor. Yüksek devir çevirince araç daha hareketli oluyor. Düşük devir kullanınca kurum bağlıyor. Saçma sapan bir DPF/EGR sistemi var. Ayda bir kere enjektör ve DPF katkısı kullanmaya özen gösterin, daha keyifli kullanım sağlarsınız.