OTOPARK.COM | Sürücünün Adresi

thestig
thestig
Boyut olarak mı B segment yoksa donanım olarak mı ? Benim bildiğim kadarıyla Egea sedan, C segment olan Focus'la aynı boyutta. Egea hb Golf, Focus hb, megane hb'den daha büyük.
Cenk
Cenk
Altyapı olarak Fiat'ın b sınıf otomobilleri için kullandığı Fiat Small Platform'un uzatılmış ve genişletilmiş versiyonu olan Fiat Small Wide LWB platforumunu kullanıyor. Genişlik ve uzunluk bu yüzden. Ama altyapısal anlamda yani şase anlamında Punto, Linea gibi otomobillerle aynı şase üstüne inşa ediliyor.
bt
bt
Hocam güzel diyorsun da Fiat, aracı C sınıfı olarak satıyor biz ne yapalım :). Fiat bu ortak platform işini yıllardır yapıyor. Tempra bile zamanında Renault 21'lere rakip olarak üretildi. D sınıfıydı. Bagaj hariç aynı hacimreki HB versiyonu Tipo ise C sınıfı olarak satıldı. Egea da marka tarafından C sınıfı olarak lanse edildi. Ucuz yollu C sınıfı :)
T
trkskbn
Sedanı B (diğerlerine göre arka yaşam mesafesi gerçekten kısıtlı özellikle baş mesafesi) olabilir ancak HB ve SW'de @bt abimizin dediği gibi ucuz yollu C sınıfı oluyor.
Cenk
Cenk
Vallahi hocam Fiat'ın aracı c sınıfı olarak lanse ediyor oluşu bana kalırsa tamamen reklam. Neticede kullanılan platform belli. Onu da geçtim Full Egea hb ile full focus hb arasında ( egea daha dolu olmasına rağmen ) 27 bin lira fark var. Bu iki araçta Avrupa üretim. Aynı segment ve o segmente uygun altyapıyla üretilen otomobiller arasında 27 bin lira fark olmaz. Bence tamamen reklam :)
Cenk
Cenk
Algıda ucuz yollu c sınıfı olabilir. Neticede herkesin otomobili algılayışı farklı. Fakat bu otomobil b ile c arasında, maksimum b+ olarak nitlenebilecek bir araç. Guiletta ile Egea arasında üretim ve şase açısından hiç bir benzerlik yokken, linea ve punto ile aynı banttan çıkan, sadece onlara göre uzatılmış ve genişletilmiş bir versiyon olarak üretilen araç nasıl oluyor da c sınıfı olacak.
bt
bt
Aga o fiyat farkını marka değerine vereceksin. Hyundai de piyasaya ilk girdiğinde çok ucuza satıyordu arabalarını. Marka tutununca yükseldi. Skoda da aynı şekilde... Fiat'ın da önce imaj düzeltmesi gerek. Ondan sonra fiyatı yükseltir. Bir de Focus dediğin aracın sadece şasi, süspansiyon, direksiyon üçlüsü para ediyor zaten :D
Cenk
Cenk
İyi de piyasaya yeni giren bir model olarak imaj farkı var desen, son fiyatta etse etse 10 bin lira fark eder rakiplerinden. 27 bin lira farkı sadece imaj farkıyla açıklamak mümkün değil. Zaten otomobil tam olarak c segment değil, küçük boyutlu kardeşleri gibi tam olarak b segmentte değil, dolayısıyla fiyatı da tam olarak b ve c segmentler arasına konumlandırmışlar.
bt
bt
Seni de anlıyorum, C segmenti demeye dilin varmıyor :D Senin gibi çoğu kişi de B+ olarak sınıflandırıyor. Bakıldığı zaman otm. klima C sınıfında çift yönlü sunulur, Egea'da B sınıfı geneli gibi tek bölge. Ama pek çok özellik (en başta iç hacim geliyor) C sınıfı araba dedirtiyor.
bt
bt
Bu arada bonus olarak şunu söyleyeyim: Linea da ilk çıktığında C sınıfı olarak piyasaya sürüldü. Araştırırsan Linea vs. Focus testleri filan bulursun. :) Linea C sınıfı olarak çıktıysa, Egea oohoooo... .:D
Cenk
Cenk
Zaten demek istediğim boyut + donanım ikilisi segment belirlemede tek başına etken değil maalesef. Öyle olsa aks mesafesinde 36 mm fark ile fluence ve eski kasa insignia aynı segmentte yer alırdı. Dikkat çekmek istediğim tek husus; fiat'ın küçük araçlarında kullandığı small platformu uzatıp genişletip egea'ya koymuş olması. Halbuki Fiat c sınıfında stilo ve bravo modelleri için Fiat Compact Platform'u kullanıyor.
Cenk
Cenk
Aynen, algıda ve hatta bazen markaların yönlendirmelerinde bu tarz karşılaştırmalar yapılabiliyor. Nitekim yurt dışında da farklı segment veya birbirine yakın segment otomobiller kıyaslanabiliyor. Ama tek demek istediğim; bunlar reelde segment belirlemeye yetmiyor. Evet, algıda insanlar öyle konumlandırıyor olabilir ama iş reelde öyle olmuyor :)
G
GARAJ TV
İlginç bir şekilde egea daki çift kavrama şanzıman ile Alfa romeo 4c deki şanzıman aynıymış (C635 DDCT) . Adamlar b sınıfı arabaya ciddi anlamda spor otomobilinde kullandığı şanzımanı koymuşlar. 350 torka kadar da dayanıyormuş.
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım