1. Foruma kayıt olmak için tıklayın !

önceki kasa i20 (benzin vs. dizel)

Konu, 'Otomobil Seçimi' kısmında binglidak tarafından paylaşıldı.

  1. binglidak

    binglidak Asfalt Kurutucu

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    307
    Beğenilen Mesajlar:
    486
    Merhaba
    Yakın fiyatlara bir tane 2014 model 1.2 d-cvvt(85 beygir, 120 küsür de tork) i20 buldum kusursuza yakın durumda ve 19.000 km'de. Bir de 125.000 km'de 1.4 crdi 2010 model buldum ufak tefek boyaları var ama önemsemiyorum.
    Yılda 12000-13000 km civarı yapıyorum benzinli bir adım öne geçiyor ama yılda birkaç kez uzun yola çıkıyorum ve bayağı uzun yol. Burada da dizel öne çıkıyor gibi.
    Siz olsanız o km için dizelin bakım yükünü, yürütme maliyetini çekmek istemeyip benzinlinin düşük torkuna katlanmayı mı seçerdiniz, yoksa dizelden şaşmamak daha mı mantıklı? Ayrıca 125.000 kmde bir turbo dizel çok riskli bir hamle olur mu? Motor hariç araç gayet temiz çünkü.
    not: en azından kısa vadede lpg düşünmüyoruz.
     
    Iskender™ bunu beğendi.
  2. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.837
    Beğenilen Mesajlar:
    29.558
    Marka:
    Ford
    Performans ihtiyacınızı bilemem ama iki araç arasında bir araba ömrü kadar km farkı var neredeyse. Ayrıca dizelin de ağır bakım vakti yaklaşıyor. Turbo, enjektör, zincir v.s zamanları geliyor ki 125 bin km boyunca nasıl kullanıldı, nerelerden yakıt alındı hep muamma. Uzun yolda 1.2 benzinli de zorlamadığınız sürece gayet az yakar. Onun haricinde yıllık km'niz de düşük duruyor. Şu anlattıklarınıza bakılınca benim bu iki araç arasından tercihim 1.2 benzinli olurdu.
     
    Son düzenleme: 22 Şubat 2018
    v1scount, Mehmet, Iskender™ ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  3. İstanbullu

    İstanbullu Panpa

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    7.395
    Beğenilen Mesajlar:
    10.710
    Marka:
    Hyundai
    Merhaba
    Benzinli olanın uzun yol yakıt tüketimi tecrube ile sabit olup 100 km'de 5,2 litredir. Bu değeri yakalamak için saate 110 km hızla sürüş yapılmıştır.
    Aynı şekilde 1,4 crdi olanında yakıt tüketimi, 4,0 litre mazot yakmış oluyor. Ondada sürat ortalama 90 100 km civarında idi.
     
    binglidak bunu beğendi.
  4. Mehmet

    Mehmet Panpa

    Kayıt:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.852
    Beğenilen Mesajlar:
    12.527
    Bu km de dizele bulaşma @Cenk hocamın da dediği gibi nerelerden yakıt alındı yada turbo motorlu araba kullanımına uydu mu önceki sahibi mesela motoru stop etmeden önce turbonun ömrünü korumak için en az 1 dakika bekledi mi bakımları nasıl yapıldı .Bunları göze alarak dizele yonelirdim ben de.Onun haricinde Fazla km yapmayacaksaniz benzinli oneririm
     
    binglidak, Iskender™ ve Cenk bunu beğendi.
  5. Iskender™

    Iskender™ Panpa

    Kayıt:
    1 Ocak 2017
    Mesajlar:
    2.618
    Beğenilen Mesajlar:
    9.270
    Marka:
    Bugatti
    Bence bulaş korkanın çocuğu olmaz demişler :D
     
    yty, Yakup♤34 ve binglidak bunu beğendi.
  6. DouglasAdams

    DouglasAdams DOKTOR

    Kayıt:
    24 Mart 2017
    Mesajlar:
    5.747
    Beğenilen Mesajlar:
    15.003
    Marka:
    Toyota
    1,2 benzinli i 20 full bagaj iki kişi 130 sabit arada 180 e çıktık motor çalışır vaziyette benzinlikte durduk izmir trafiğine girdik vs ile 4,7l/100 km istanbul-izmir yapıyor. Yalandan 1000 devir kadar torku sırtında hissetmezsin ama hem fazla mtv hem de fazla bakım parası vermezsin. Ş.içi kullanımı 6,1 dir bu arada 30k km ortalaması 1,2 nin
     
    binglidak bunu beğendi.
  7. Samed M.

    Samed M. Profesör

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    978
    Beğenilen Mesajlar:
    2.312
    Marka:
    Hyundai
    Yıllık aynı kilometre yapıldığında iki araç arasında yuvarlak bir hesap yaparsak:
    Dizel karma = 13000 / 100 X 5,5 litre X 5 Tl = 3575 TL yakıt masrafı.
    Benzin iyimser karma = 13000 / 100 X 6,5 litre X 5,5 TL = 4647 TL yakıt masrafı.
    Arada en iyimser değerlerde bile 1000 Tl oynuyor yıllık. Bariz bir yanlış yok gibi hesapta.

    Araçlar aynı fiyata mı alınacak ? Bu konuda ayrım yapabilmemiz için araçların fiyat farkını bilmemiz lazım. Büyük ihtimalle dizeli çok daha ucuza alacaksınız. Kasa farkı yok, o sınıfta ciddi donanım farkı da olmayacağına göre fiyat farkını öğrenene dek dizel mantıklı duruyor.

    Birebir aynı fiyatta aynı durumda sadece yakıtı farklı araçlar olsa bakım ve vergi fiyatları aradaki bin Tl' yi kapatmıyorsa yine dizel derim.
     
    Son düzenleme: 22 Şubat 2018
    binglidak bunu beğendi.
  8. bt

    bt Dayı

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.627
    Beğenilen Mesajlar:
    33.440
    Marka:
    Opel
    Yakın fiyatlara aralarında 4 yıl fark olan iki araçtan bahsediyoruz. Dizel araba için 125k km çok fazla değildir ama mutlaka ciddi masraflı bir bakımı olacaktır. Bu kaçınılmazdır. Benzinli seçenek 4 yaş daha genç olup 100k km daha az yol yapmış diyorsunuz. Arabayı 0 km almaya benzer bir durum bu. =) 15k km bakımı aksatılmış olsa bile kalıcı bir soruna sebep olmaz, bakımı yapılır 0 km gibi binilir. Ayrıca kışın çabuk ısınabilen sessiz ve medeni bir motor avantajı da var. Motoru ve çekişinin dışında, direksiyon kutusu, amortisörler, salıncaklar vb. yürüyen aksamın da 100k km daha fazla yol yaptığını unutmayın.
    125k km'deki bir arabayı motoru lpg'li olmadıkça kesinlikle gömmem ama terazinin diğer ucunda sadece 19k km yapmış bir araba olunca hiç şansı kalmıyor :)
     
    binglidak ve DouglasAdams bunu beğendi.
  9. binglidak

    binglidak Asfalt Kurutucu

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    307
    Beğenilen Mesajlar:
    486
    Herkese çok teşekkürler oturup ciddi ciddi hesap yapmış, durumu tartmışsınız. sana da teşekkürler @Iskender™ :p
    Ancak bugün işler istediğimiz gibi gitmedi. dizel için kapora alınmış, diğer benzinli olanı görmek için ise sahibini işten çıkmasını bekledim, gittim gördüm ve tavanda çok ciddi dolu hasarı var. araç bunun haricinde kesinlikle çok iyi durumda ama dolu hasarı hayallerimi yıktı.
    normalde dolu hasarlı bir aracı piyasasından ucuza alıp mutlu mesut binme düşüncesindeyimdir. şu abuk subuk piyasada aracun motorunu, yürüyenini hiçbir şekilde etkilemeyecek bir şey sayesinde ucuz araba alma imkanı sonuçta.:D
    ancak araç çok kötü durumdaydı. Ve sadece ben kullanmayacağım aracı. babamın midesini bulandırdı. daha sonra babamın arkadaşı kaportacı birine sorduk vakumlu aletlerle giderilemez mi diye. vakumla düzeltileceğini, belli belirsiz izlerin kalabildiğini, tavan döşemesinin komple söküleceğini ve izlerin sayısına göre 800 - 1300 tl arasına patlayacağını duyunca soğuduk açıkçası. sahibi de indirim yapmayınca nasip değilmiş deyip döndük eve.
     
    Iskender™, bt, Mehmet ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  10. Cenk

    Cenk Reis

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.837
    Beğenilen Mesajlar:
    29.558
    Marka:
    Ford
    Hayırlısı hocam kısmet böyleymiş demek ki.. Göçükler ciddi derecedeyse ve tamir masrafı da yüksekse yaklaşmamak daha mantıklı. Tavan söküldüğünde iç döşeme eskisi gibi tutmayabiliyor. Sarkma yapabiliyor ve yenisinin siparişi de biraz tuzlu diyebilirim. Bulaşmamak iyi olmuş. İleride daha iyisi nasip olur inşaallah.
     
    binglidak bunu beğendi.
  11. binglidak

    binglidak Asfalt Kurutucu

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    307
    Beğenilen Mesajlar:
    486
    biz de trim seslerinden korktuk hocam. başka ilanlara bakıyoruz artık
     
    Mehmet ve Cenk bunu beğendi.
  12. Mehmet

    Mehmet Panpa

    Kayıt:
    7 Eylül 2016
    Mesajlar:
    5.852
    Beğenilen Mesajlar:
    12.527
    Aile dostu tanıdıgımızda 2013 508 vardı 1.6 dizel robotize şanzımanlı
    paraya ihtiyacı oldugu geçen sene sattı daha 50.000 küsürdeydi araba ve orjinal tertemiz bir arabaydı ama trim sesi biraz fazlaydı
    sen trim sesi diye söyleyince bu geldi aklıma:)
    Neyse hayırlısı olur umarım;)
     
    Son düzenleme: 23 Şubat 2018
    binglidak bunu beğendi.
  13. bt

    bt Dayı

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.627
    Beğenilen Mesajlar:
    33.440
    Marka:
    Opel
    Hayırlısı hocam. Herkesin yaklaşımı farklıdır tabii ama ben olsam tavandaki dolu hasarına takılmazdım. Şahsen kendi sınırlı bütçemle zamanında araba alırken tercihimi görünmeyen yerlerinin sağlamlığı yönünde yapmıştım. Arabam komple boya istiyor ama yağ eksiltme hiç yok, direksiyon titremeye 160'tan sonra başlıyor, o da bakım zamanı yaklaştı diye. 2 ay önce 180'de titremeye başlıyordu =) Tavanım komple güneş yanığı, üstüne üstlük İstanbul'da park halindeyken birkaç öküz tepesine çıkmış arabanın, arabayı yıkadığımda hala tavanda hafif su birikiyor öyle belli belirsiz bir göçük var. :) Dolu hasarları arabanın muhtelif yerlerinde zaten var ama lafını bile yapmıyorum kaporta o durumda.:p Buna rağmen arabanın gidişinde çekişinde hiçbir sorun yok.

    Çok geç değilse benzinli seçeneği bir kez daha değerlendirin derim. İşini titiz yapan göçük onarım yerlerinde trim konusunda da temiz çalışacaklarını düşünüyorum.
     
    DuzboruDownpipe bunu beğendi.
  14. atoprak

    atoprak Profesör

    Kayıt:
    5 Kasım 2016
    Mesajlar:
    950
    Beğenilen Mesajlar:
    1.242
    Gerçekten şu dolu hasarlı araçlara piyasa da yaklaşım nasıl arkadaşlar...
    araç gayet temiz ama dolu hasarından dolayı düzgün bir onarım görmüşse de piyasası ölüyor mu...

    Yahu yazık günah gibime geliyor... dolu bu, herkesin başına gelebilir, kimsenin kabahati değil ama anladığım kadarıyla dolu hasarına, sanki takla atmışta ondan işlem görmüş tavan muamelesi yapılıyor piyasa da...

    Sizin fikriniz nedir ?
     
    binglidak bunu beğendi.
  15. binglidak

    binglidak Asfalt Kurutucu

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    307
    Beğenilen Mesajlar:
    486
    Onarım gördükten sonra ne kadar değer kaybeder açıkçası bir fikrim yok. Bence çok göze batan bir durum olmadıktan sonra yaptırılmadan bile binilir. En azından ben öyle binerdim umurumda da olmazdı. Ancak alacağımız araç üzerinde sadece benim söz hakkım yoktu. :(
     
  16. bt

    bt Dayı

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.627
    Beğenilen Mesajlar:
    33.440
    Marka:
    Opel
    Galericilerin fiyat kırmak için yeni bahaneleri. Olay aslında bundan ibaret. Ama bu durum bütün piyasaya yansımış durumda. Ölücüler dolu hasarlı arabayı bayağı ucuza alıyor, anlaşmalı olduğu tamircide en fazla 1000₺ içerisinde bütün dolu göçüklerini çektiriyor, hiçbir şey olmamış gibi satıyor.
     
  17. atoprak

    atoprak Profesör

    Kayıt:
    5 Kasım 2016
    Mesajlar:
    950
    Beğenilen Mesajlar:
    1.242
    Düzgün bir yerde expertiz yapılsa gözükmez mi hocam o işlemler tavanda .. böyle hiç olmamış gibi "yedirilebilir mi" ?
     
  18. bt

    bt Dayı

    Kayıt:
    8 Eylül 2016
    Mesajlar:
    10.627
    Beğenilen Mesajlar:
    33.440
    Marka:
    Opel
    Kapsamlı bir işlem olmuyor kaportada. Çukura yapıştırıcı bir madde sürülüyor, üstüne lavabo pompası formunda çekilecek parça konuyor ve çekiliyor. Boya hasarı olmuyor. Bazı kavisli yerlerde detaylı çalışma yapılabiliyor plastik spatula ve hafif plastik çekiçle. Çok detaylı incelenirse iç mekan trimlerinden anlaşılabilir. Çünkü bazı durumlarda tavan döşemesinin sökülmesi gerekebiliyor. Geriye toplanırken temiz işçilik olmazsa iç mekandan anlaşılabilir ancak.
    Hayır o değil, bence bu değer düşüren bir şey de olmamalı. Çakalların eliyle değer düşüren bir olay haline geldi.
     
    atoprak bunu beğendi.
  19. atoprak

    atoprak Profesör

    Kayıt:
    5 Kasım 2016
    Mesajlar:
    950
    Beğenilen Mesajlar:
    1.242
    Kesinlikle değer kaybına neden olan bir konu olmamalı... ama dediğiniz gibi bu işi suistimal eden çok uyanık çıkar..
     

Sayfayı Paylaş