0.9 Turbo Joy paket kiralık Clio 4 ön izlenimlerim.

Başlıkta ön izlenimlerim yazmamın sebebi, aracı çok çok az kullanmış olmam ve aracı verene kadar, başka kullanma fırsatım olmadığı için. Aşağıda yazacağım izlenimlerim, 10-15 km kullanım sonucu oluşan izlenimlerdir. Öncelikle bunu belirtmek istiyorum. Maalesef aracın fotoğraflarını çekme fırsatım olmadı. İncelemedeki tüm fotoğrafları kendi çektiğim fotoğraflarla yapmak isterdim ama, maalesef.

1698097237738.png

Aracımız makyajlı Clio 4, 0.9 turbo, 2020 model ve Joy paket. Manuel vites olan aracımız, 55.xxx kilometrede ve kiralık bir araç.

İÇ MEKAN VE DONANIM

1698103961922.png

Aracın iç mekanı, B sınıfı baz bir araca bindiğinizi biraz hissettiriyor. Kalitesi bence, B sınıfı baz paket bir arabaya göre 'yeterli' denilebilecek bir seviyede. Beklenti kişiden kişiye değişir tabi ama, aracın çoğu yeri sert plastik ve 'kaliteli' hissiyatı aldığınız bir yer pek yok, zaten B sınıfı baz paket herhangi bir aracın da bence, 'kalite' hissiyatı vermek gibi bir derdi de yok.

Ön göğüs, kapı içleri, kapı üzerindeki kol dayama kısımları(burası kumaştı galiba) vs. hatırladığım kadarıyla tamamen sert plastik.

Direksiyon deri değil, plastik ama bu durum beni hiç rahatsız etmedi. Kötü hissettiren bir plastik değil. Çapı ve ele oturuşu güzel.

Donanım olarak ön iki cam otomatik, hill holder, start-stop, bluetooth, elektrikli aynalar, kartlı çalıştırma, ABS,ESP vb. üç harfli çoğu güvenlik donanımı mevcut. Elektrikli aynaları kullanırken bızzzzt diye motor sesi gelmiyor, bu durum hoşuma gitti açıkçası. Hız sabitleyici güzel çalışıyor, iyi hoş ama, sabitlenen hızı arttırmak istediğinizde ya da hedeflenen hıza ulaşmak istediğinde, gaza gereksiz fazla yükleniyor gibi geldi bana. 3-5 km hız arttırmak için gaza yaklaşık %70 seviyesinde basıyor gibi.

Start-stop'un çalışmasını beğendim, tamamen durmadığınız sürece kesinlikle stop etmiyor, stop etme ve çalıştırma sırasında içeriye giren titreşim gayet az. Debriyaja bastığınızda araç çalışıyor, bitti. Tamamıyla olması gerektiği şekilde çalışıyor.

Hill holderın çalışmasını beğendim, aracı kavrama noktasına getirdiğinizde direkt bırakıyor, yok abi katiyen bırakmam demiyor.

Bluetooth ile telefonu eşleştirmek çok çok basit, aracın multimedyasını ilk defa kullanan ben, direkt olarak tek seferde eşleştirdim ve rehberden arama yapabildim. Bluetooth ile telefon konuşmasında karşı taraftan ses konusunda herhangi bir şikayet almadım, yine aynı şekilde kendim de, karşı tarafın sesini net bir şekilde duydum.

Radyo çekim kalitesi genel olarak yeterliydi. Şehrin merkezinde bir iki yerde cızırtı oldu, o biraz canımı sıkmadı değil açıkçası ama, kullanımımın %97'sinde sorunsuzdu. Ses sisteminden pek anlamam ama, radyo dinlerken normal ses seviyesinde ses kalitesi 'yeterli', ses seviyesini biraz arttırdığınızda ses kalitesi 'hee bak sen B sınıfı baz paket bir araçtasın' seviyesindeydi.

2020 yılında ne olursa olsun, arka camların manuel olmasını ben kabullenemiyorum, B sınıfı araç bile olsa, yıl 2020 yahu, bence çok saçma. Yine aynı şekilde, 2020 yılında en azından sadece sürücü kapısı camında tek tıkla açma-kapama olmaması da bence tuhaf.

Farları halojen, kısalarını beğendim, uzunları ise açıkçası 'yeterli' buldum. Nedendir bilmem, uzunları açınca 'yaani işte, önüm biraz daha aydınlandı!' hissiyatına kapıldım. Uzunları çekmeyi unutmuşum, açıkçası aşağıdaki fotoğraftan pek bir şey da anlaşılmıyor, farkındayım ama yine de far ile alakalı çektiğim tek fotoğrafı aşağıya iliştireyim.

WhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.47.jpeg


Aracın iç mekanı pek ferah değil, önde baş mesafesi ve pedalların konumlandırılmasında herhangi bir sıkıntı yok. Boyum 1.79, ön koltuğu kendime göre ayarladığımda arkada diz mesafesi olarak 4 parmak mesafe kaldı. B sınıfı bir araca göre bence başarılı. Arkada baş mesafesi yeterli, 1.85 ve üstü kişiler kesinlikle hem önde hem de arkada baş mesafesi olarak kesinlikle sıkıntı yaşarlar. Tabi bu B sınıfı bir araç, o yüzden bu durumu eksi olarak yazmak bence pek de doğru olmaz.

SÜRÜŞ
Aracı hayatımda ilk defa kullandım ve kullanmaya başladıktan 3-4 dakika sonra(evet 3-4 dakika) araca alıştım. Ele hemen oturan ve çok kolay alışılan bir sürüşü var.

Direksiyon hissini, bir Renault olduğu için açıkçası çok kötü bekliyordum ama, normal bir hidrolik direksiyonlu araçtan hiçbir farkını göremedim. Şehir içi arabası olduğu için, düşük hızlarda belki(gerekli değil) bir çıt daha yumuşak bir direksiyon olabilirdi, onun dışında sertlik vb. konularda, şehirlerarası ve şehir içi yollardan oluşan 0-110km hızlar arası gidip geldiğim kullanımımda, hiçbir sorun hissetmedim. Karşılaştırma yapacak olursam, E160 kasa Corolla'nın direksiyonunu bu araca göre çok daha yapay bulmuştum.

Gaz pedalının hissiyatını beğendim, elektronik gaz pedalı olmasına rağmen uyuşuk bir emir iletme yapısı yok, pedala ilettiğiniz tepkiyi yeterli hızda motora gönderiyor. Fren pedalı hoşuma gitti, dozajlaması kolay ve o sıkmayı ne zaman yapacağını kolay kestiriyorsunuz. Debriyajı gayet yumuşak, kavrama noktası tam olması gereken noktada. Renault'lar yukarıdan kavrar derlerdi ama, Vectra'dan sonra aracın kavrama noktasında hiçbir zorluk çekmedim. Ne yukarıda, ne aşağıda, bence tam olması gerektiği gibi.

Vites geçişleri bence normal, yolları ne uzun, ne kısa, vites topuzu ve vites yollarında herhangi bir laçkalık, gevşeklik yok, varsa da ben hissetmedim açıkçası. Ama, bir iki kez, geri vitese geçirmek için 1-2 defa deneme yapmam gerekti. Sanırım alışkın olmadığım için.

Genel olarak aracın ve aynaların görüş açılarını beğendim. Aynalardan sağ/sol şeridinizdeki arabayı çok güzel bir şekilde görebiliyorsunuz, park ederken de kaldırıma olan mesafenizi rahatlıkla kestirebiliyorsunuz. Dikiz aynası da arka camı bütünüyle güzel bir şekilde gösteriyor. Büyüklüklerini gayet yeterli buldum.

Sürüş pozisyonu ne yüksek, ne alçak, bence tam olması gereken konumda. Tek diyebileceğim, Vectra'dan alışkın olduğum için, kaputu biraz görebilsem daha iyi olurdu. Açıkçası, arkamdaki araca geri geri yanaşırken de park sensörü eksikliği hissettim ve dokundurur muyum diye tedirgin oldum. Araçta park sensörü yok ve bence kesinlikle gerekli.

MOTOR

1698104581636.png

898 cc ve 90 beygir olan motorumuza direkt olarak 3 silindir sesinden başlamak istiyorum. Arabaya bindim, şehirlerarası yola çıktım, devri biraz yükselttim ve ilk defa 3 silindir araç kullanmış biri olarak, direkt woaaah dedim :D . Sesi çooook güzel, gerçekten kendinizi ralli aracında gibi hissediyorsunuz. İlk başta çok zevk veren bir ses, bir yerden sonra normal geliyor tabi ama, eğlenmek istediğinizde, aracın üst devirlerinde ses gerçekten çok güzel. Yaklaşık 3750 devire kadar motor, yük altında olmadığı sürece, gerçekten sessiz, 3750 devirden sonra içeri giren motor sesi yine rahatsız edici değil, o sesin içeri girmesi de insana mutluluk veriyor :) .

Motorun çekişini beğendim, aracı kullanırken araçta iki kişiydik ve klimamız kapalıydı. Şehirlerarası rampada aracı deneme fırsatım olmadı, hafif rampalı yolda deneyebildim aracı ama, 2 litre Vectra'dan sonra kesinlikle, harbiden bu araba 900cc, belli oluyor dedirtmedi. Gaza bastığınızda, çok yüksek tork olmamasına rağmen, turbonun devreye girişini ve 135 torku tam olarak verdiğini hissediyorsunuz. Araç yüklüyken şehirlerarası yolda motor nasıl tepki verir bilmiyorum ama, hafif rampalı yollar ve şehir içinde motor, performans olarak fazlasıyla yeterli.

3 silindirli araçlar rölantide içeriye çok titreşim verir muhabbetini merak ediyordum açıkçası. İlk çalıştırmada motor soğukken, gerçekten 3 silindirli bir araca bindiğinizi hissediyorsunuz, içeride motorun titreşimi net bir şekilde hissediliyor. Bu titreşim, aracı 2-3 kilometre kullandıktan sonra tamamen kesiliyor. Sıcak motorda, rölantide 3 silindir titreşiminin kabine yansıması 0 -sıfır-. Zaten rölantide içeriye titreşim vermeyen motorumuzun, haliyle seyir halinde de herhangi bir titreşim sorunu yok.
Kısaca, aracın 3 silindir olmasının tek eksisi, ilk çalıştırmadan sonraki 2-3 kilometredeki rölanti titreşimi.

TÜKETİM
Daha önce de belirttiğim gibi, aracımız kiralık. 400 küsur kilometrenin ise en fazla 20 kilometresi bize aittir. 36,2 km ortalama hız ile 6,7 litre, kiralık bir araç için bence oldukça iyi bir tüketim. Bu tüketim 8 filan olsaydı, ben niye 8 demezdim açıkçası. Yol bilgisayarı fotoğraflarımız aşağıda.


WhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.46.jpeg
WhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.45 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.45.jpegWhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.44.jpegWhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.43.jpeg
WhatsApp Image 2023-10-24 at 01.04.44 (1).jpeg


SÜSPANSİYON, YOL TUTUŞ ve KONFOR
Yanal yatmalarda araç başarılı, virajlardaki gövde salınımı da deneyimlediğim kadarıyla başarılı ama, aracın çukurlarda/kasislerde verdiği tepkiyi açıkçası pek beğenmedim. Süspansiyonlar, herhangi bir engelin üstünden geçtiğinizde biraz fazla dan dun hissettiriyor. Net bir şekilde daha fazla çalışması gerekiyor gibi hissettirdi. Üstelik bu hissiyatı 185/65/R15 Lassa GreenWays lastiklerle verdi. Bu araçta 17 inç jantlarla herhangi bir çukura denk gelmek isteyeceğimi sanmıyorum. Önden/arkadan kayma durumlarını deneyimlemedim, kiralık araç olduğu için deneyimlemek de istemiyorum. Koltuklarda çok az oturdum tabi ama, şoför koltuğu uzun yolculuklarda pek rahatsız edecek gibi gelmedi gözüme. Arka koltuklar için yorum yapamayacağım.

YALITIM
Bu aracın rüzgar sesi sorunu hakkında onlarca yazı okudum. Ateş olmayan yerden duman çıkmaz derler ya, bu söz gerçekten doğru. Bu aracın çok ciddi bir rüzgar sesi problemi var. Arabayı kullanırken arka camlar çok çok az açıkmış, sonradan fark ettim ama, bu bile durumu kotarmıyor. Rüzgarsız, açık bir yolda kesinlikle ön camdan, net bir şekilde 70(evet yetmiş ya, yetmiş) km'den itibaren rüzgar sesi gelmeye başlıyor, 110km'ye çıktığınızda ise, rüzgar sesi hariç aracın yalıtımı gayet yeterli, rahat bir şekilde uzun yol yapabiliyorsunuz. Rüzgar sesinde de, içeride kıyamet kopmuyor ama, açıkçası o ses, belirli bir süreden sonra sinir bozar. Çok geliyor yani, başka bir açıklaması yok. Servis, bu konu hakkında zamanında boşuna iyileştirme yapmamış ve bu araçta da, rüzgar sesi için kesinlikle bir işlem yapılması gerekiyor.

Motor sesi şehir içi hızlarda bence az geliyor, yüksek devirlerde ses geliyor ama, gelen sesin seviyesi düşük ve gelen ses zaten keyif verici olduğu için, o sesin içeri girmesi hiç sorun olmuyor.
Yol sesinde ise, kullandığım güzergahta herhangi bir rahatsız edici ses almadım.

Kısaca, segmentine göre değerlendirme yapacak olursam
Motor yalıtımı : 8/10
Yol sesi yalıtımı : 8/10
Rüzgar sesi yalıtımı : 5/10.

SONUÇ
Aracı kullanmaktan oldukça zevk aldım, gerek boyutları, gerek motoru, gerek kullanım kolaylığı sebebiyle tam bir şehir içi aracı olduğunu düşünüyorum. Bu araç, sürücü kursunda kullandığım iki eski kasa i20'den sonraki kullandığım ikinci hatchback araçtı. B sınıfı bir araç alacak olsam, açıkçası sırf motor sesi için bile bu aracı bir aklımdan geçirirdim. Çünkü, gerçekten çok güzel. Rüzgar yalıtımı, süspansiyon ve iç mekan ferahlığı(bence daha iyi olabilirdi) dışında bir B sınıfı araçtan istenilenleri verdiğini düşünüyorum.

Motor : 10/10
Yalıtım : 7/10
Konfor : 7/10
Yol tutuşa puan verecek kadar aracı tanıdığımı düşünmüyorum.
İç mekan : 7/10.
Sürüş : 8/10
Donanım : 8/10(Tamam baz paket ama, arka camlar manuel olmamalı)

Genel puanım : 8/10 . Şehir içi kullanımı için gayet alınabilir bir araç olduğunu düşünüyorum.

Okuduğunuz için teşekkür ederim. Kusurlarım olduysa affola. İyi geceler :) .
 

Ekli dosyalar

  • 1698103908553.png
    1698103908553.png
    1.1 MB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:
Son olarak, aracın ön çamurluklarının plastik olduğunu biliyordum, çamurluğun plastik ya da sac olmasını üreticiler muhakkak düşünmüştür, biraz da eski kafa bir tabir olacak ama, çamurluğa elimi koyunca aldığım hissiyat hiç hoşuma gitmedi.
 
daha önce 1 sene 2020 clio 4 0.9 touch sahibi oldum. testinizi de severek okudum. birkaç ekleme de ben yapmak isterim. her ne kadar eksikleri olsa da clio b segmenti bir aracın nasıl olması gerektiğinin tam karşılığı bana göre. şu anda bu aracın rakibi olan 2016 fiesta kullanıyorum. fiesta total olarak clio dan daha iyi bir araç fakat çıktığı yıllarda çok daha pahalıya satılıyordu. polo da keza öyle. o sebeple clio almak her açıdan bu araçlara göre daha doğru duruyor. araca dönersek 0.9 motor tek kelimeyle nefis. çok pürüzsüz, iyi giden ve az yakan bir motor. süspansiyonlarını ise çok sevmiştim. araç hafif olduğu için engebelerden kolay geçiyordu. yalıtımı birçok japon c segment araçtan iyidir. tek büyük eleştirim koltuklara olacak. kısa mesafede bir sorun yok fakat uzun yolda bel ağrısı yapmıştı. ayrıca kumaş kalitesi de zayıf...
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Alper45
Ellerine sağlık. Ben de birkaç görüşümü ekleyeyim:

0,9 motor tam olarak amacına uygun bir motor. Çok ekonomik. Performansı 1.4 atmosferik 90hp motorlarla bire bir aynı diyebilirim. Keyif veriyor mu? Hayır. Üst devirler ölü. Canlı devir bandı çok kısıtlı. Ama dediğim gibi, bu motorun yapılış amacı alt-orta devirlerde ekonomik kullanım. Bunu da dibine kadar sağlıyor.

ESP hiçbir Fransız'da kapatılamıyor da, bari çekiş kontrol kapatılabilseydi. Karda ilerlerken esp'nin zemini algılayıp çekiş kontrolü serbest bırakmasını beklemek durumunda kalınıyor. O sırada bir yerlere saplanacaksanız saplanıyorsunuz zaten, kritik bir noktadaysanız geçmiş olsun.

Koltuk rahatlığına katılmıyorum. Uzun süreli kullanımlarda yarattığı bel boşluğu nedeniyle çok ciddi rahatsızlık veriyor, bel ağrısına sebep oluyor.

Yol tutuşunu ben de beğeniyorum, gelmiş geçmiş en iyi yol tutuşa sahip jenerasyon olabilir. Fakat direksiyon hissi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, bence çok çok suni ve hissiz. Beklentim var mı? RS olmadığı sürece yok. İddia ediyorum, Clio 5'in mekanik yol tutuş becerisi Clio 4'ün gerisindedir. Direksiyon hissi konusunda ise tam tersi, Clio 5 çok daha iyi.

Multimedya ve bluetooth eşleştirmesi vs. baz modellerde gayet rahat ve başarılı. Dokunmatik LG ekranlara geçildiğinde ise çile başlıyor :D. Dokunmatik multimedyası gerçek bir ızdırap kaynağı. =)

Yalıtımı donanıma göre değişiyor. Üst donanımlarda çok da eksik hissetmedim, ama boş paketi tam şirket spec teneke hissi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Ellerine sağlık. Ben de birkaç görüşümü ekleyeyim:

0,9 motor tam olarak amacına uygun bir motor. Çok ekonomik. Performansı 1.4 atmosferik 90hp motorlarla bire bir aynı diyebilirim. Keyif veriyor mu? Hayır. Üst devirler ölü. Canlı devir bandı çok kısıtlı. Ama dediğim gibi, bu motorun yapılış amacı alt-orta devirlerde ekonomik kullanım. Bunu da dibine kadar sağlıyor.

ESP hiçbir Fransız'da kapatılamıyor da, bari çekiş kontrol kapatılabilseydi. Karda ilerlerken esp'nin zemini algılayıp çekiş kontrolü serbest bırakmasını beklemek durumunda kalınıyor. O sırada bir yerlere saplanacaksanız saplanıyorsunuz zaten, kritik bir noktadaysanız geçmiş olsun.

Koltuk rahatlığına katılmıyorum. Uzun süreli kullanımlarda yarattığı bel boşluğu nedeniyle çok ciddi rahatsızlık veriyor, bel ağrısına sebep oluyor.

Yol tutuşunu ben de beğeniyorum, gelmiş geçmiş en iyi yol tutuşa sahip jenerasyon olabilir. Fakat direksiyon hissi için aynı şeyi söyleyemeyeceğim, bence çok çok suni ve hissiz. Beklentim var mı? RS olmadığı sürece yok. İddia ediyorum, Clio 5'in mekanik yol tutuş becerisi Clio 4'ün gerisindedir. Direksiyon hissi konusunda ise tam tersi, Clio 5 çok daha iyi.

Multimedya ve bluetooth eşleştirmesi vs. baz modellerde gayet rahat ve başarılı. Dokunmatik LG ekranlara geçildiğinde ise çile başlıyor :D. Dokunmatik multimedyası gerçek bir ızdırap kaynağı. =)

Yalıtımı donanıma göre değişiyor. Üst donanımlarda çok da eksik hissetmedim, ama boş paketi tam şirket spec teneke hissi.
Ben çoğu araçta baz paket multimedyası tercih edilmesi taraftarıyım. Çünkü işin içine dokunmatik ekran vb. şeyler girdiğinde, genellikle bununla beraber kasma, işlevsellikten çok karmaşıklığa geçiş vb. sorunlar da geliyor.
 
İlk mesajı güncelleyemediğim için post olarak ekleme yapmak zorundayım.

Aracı bugün sokak lambalarının olmadığı bir yerde kullandım ve bu sefer uzunlarıyla selektörünü beğendim. 110km/h sabit hızda bir süre gitme fırsatım oldu, rüzgar sesi rahatsız edici. Park etmesi rahat. Bluetooth ile müzik çalma yokmuş, şaşırttı(varsa da ben bulamadım).
 
Clio yarın gidiyor... Arabayı baya kullanma fırsatım oldu. Kol gibi(10 litre yakıyor yahu, ortalama hız 20km/h, çok düşük kabul ama, çok yine de) yakması, rüzgar sesi, ön ve arka görüşteki sıkıntılar ve arka süspansiyon sertliği dışında aracı çok sevdim.

Şehir içi kullanımı gerçekten rahat. Müzik sistemi yüksek seslerde kötü demiştim, Bluetooth ile müzik dinleyince yüksek seslerde normal kullanıcıya yeterli gelecek bir sistem olduğu ortaya çıktı. Bluetooth'da telefon konuşmasından memnun kaldım. Aracın klima açıkken ki rampa performansını(iki kişi Bozdağ'a tırmandık biraz) beğendim. Gaza basınca, ben seni rampada üzmem merak etme diyen birileri var :) . Aynı durum, benzinlikten ana yola bağlanmak gibi ani hızlanma gerektiren durumlar için de geçerli. Dönüş çapını çok beğendim, arı gibi, vızır vızır bi oraya bi buraya arabayı sokabiliyor, döndürebiliyorsunuz.

Kartlı/tuşla çalıştırma sistemine de iyi alıştım, anahtarla çalıştırmak artık biraz amelelik gibi geliyor açıkçası, marşı sıyırtmamak için ne uğraşacağım yahu diye düşünürüm artık -yeni araba alacak olursam-.

Multimedya kontrolleri alışınca gayet rahat, beğendim.

Hız limitleme çok güzel bir özellikmiş, sabitlemede kendimi biraz tedirgin hissettim ama, limitlemeyi şehirler arasında kullandığımda, gaza biraz bas gerisini salla geç, zaten 110'u geçmeyecek rahatlığı çok başkaymış.

Velhasıl, şehir içi için Clio güzel bir seçenek. Kendisiyle iyi anlaştık. Ponçik araba, kendine iyi bak. Seni çok sevdim :D .
 
Son düzenleme:
Kol gibi(10 litre yakıyor yahu, ortalama hız 20km/h, çok düşük kabul ama, çok yine de) yakması
Benim 1.2 130'luk otomatik corsa da 20 kmh ortalama hızda şehir içinde 8.8-9 civarı yakıyor. Düşük hacim turbo benzinliler bu hızlarda bu tüketimleri görüyor eğer işe yarar bir hibrid teknolojisi yoksa. Benim 1.6 dizel focus bile bu ortalama hızlarda 7 litre falan yakıyordu.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Benim 1.2 130'luk otomatik corsa da 20 kmh ortalama hızda şehir içinde 8.8-9 civarı yakıyor. Düşük hacim turbo benzinliler bu hızlarda bu tüketimleri görüyor eğer işe yarar bir hibrid teknolojisi yoksa. Benim 1.6 dizel focus bile bu ortalama hızlarda 7 litre falan yakıyordu.
Hocam araç 900cc ya, tamam turbo benzinli basınca yakar kabul de, sakin kullanıyoruz. Sizin ortalama tüketime bakınca Clio yine kötü. Sizin araç daha güçlü, ve tork konvertörlü otomatik. Clio'nun 10 yaktığı yerde sizin aracın 12 yakması lazım bakınca. Ben bunu aracın kiralık ve muhtemelen bakımsız olmasına bağlıyorum artık. Umarım o yüzdendir.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Hocam araç 900cc ya, tamam turbo benzinli basınca yakar kabul de, sakin kullanıyoruz. Sizin ortalama tüketime bakınca Clio yine kötü. Sizin araç daha güçlü, ve tork konvertörlü otomatik. Clio'nun 10 yaktığı yerde sizin aracın 12 yakması lazım bakınca. Ben bunu aracın kiralık ve muhtemelen bakımsız olmasına bağlıyorum artık. Umarım o yüzdendir.
Şimdi teknoloji farkı da var. Bende şanzıman tk ama hem son nesil hem de verimliliği arttırılmış bir şanzıman. Keza 1.2 motor yıllar önce üretilmeye başlanmış olsa da hala geliştirilerek/iyileştirilerek üretilmeye devam ediyor. 0.9'un böyle bir durumu da yok malum yerini 1.0 ve 1.3 tce'ye bıraktı. E bir de sizin makinenin kiralık olduğu da düşünülünce arada +1 litre fark olması doğal. Düşük hacim turboların hiç biri bol dur kalk, aşırı düşük hız ve yokuşlu kullanımı sevmiyor. Buralarda tüketim direkt fırlıyor. Mesela benim makinede ortalama hız 20 kmh ise 8.8-9 litre civarı yakıyor. Ama ortalama hızı +4 kmh daha yükseltip 24 kmh yaptığım an 7.8'e falan düşüyor. Yani sürüşün her aşamasına aşırı duyarlı turbo benzinli makineler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
Bana bu kasanın Joy paketi çok itici geliyor.Özellikle içerisindeki trimler ve bomboş oluşu tercih etmem için bir sebep olmuştu.
 
Clio yarın gidiyor... Arabayı baya kullanma fırsatım oldu. Kol gibi(10 litre yakıyor yahu, ortalama hız 20km/h, çok düşük kabul ama, çok yine de) yakması, rüzgar sesi, ön ve arka görüşteki sıkıntılar ve arka süspansiyon sertliği dışında aracı çok sevdim.
...
Arkadaşımda vardı. Tamamen ortalama kullanımda yüklü/yüksüz ş.içi/ş.dışı tüketimi 5.4 civarlarında geziyordu. Bizim 1.4 benzinli manuel Fiesta ile kafa kafaya denk bir tüketimdi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45