Selamlar herkese,
Bildiğiniz gibi evin araçları Ocak 2024'ten bu yana 2006 model Fiat Grande Punto ve 2010 model BMW 320D idi.
Puntoya sıklıkla ben biniyorum, annemle babam emekli olduğu için araba ile işleri ayda bir anca oluyor.
320D'yi uzun yol yapmayacağımız zamanlar neredeyse hiç kullanmıyorduk, arabanın 1 ay marş basmadığı zamanlar sıklıkla oluyordu.
Hem 6 seneye yakın kullanmanın getirdiği değiştirme hevesi, hem de trende uyarak bir SUV merakı bizim evin içine de girmişti.
BMW yerine alınacak arabayı %90 babam kullanacağı için onun isteklerini gözönünde bulundurarak araç bakmaya, çevremde de soruşturmaya başladım.
Model önemli değildi, 2010 modelden neden 2007'ye geçiyorum gibi bir takıntısı olmazdı.
Yakıt çok takıldığımız bir durum değildi, ayda yılda bir biniyorum onda da keyif alacayım düşüncesi hakimdi.,
Km'den daha çok aracın geçmişi, bakım kayıtları vs önemliydi. Babam hep "500.000'de bakımlı araba 100.000'de bakımsız arabadan kötüdür" der.
Kaput, tavan, bagaj boyasız değişensiz olsun, yan taraflar zaten SUV için sürtmeye müsait diyordu.
Bu kriterler altında BMW X5, Land Rover Sport, Land Rover Discovery, Audi Q7 tarzı büyük ve bütçemizin el verdiği oranda temiz araçlara bakmaya başladım.
Öncelik BMW X5'di çünkü BMW hem aşina olduğumuz bir markaydı hem de babam da ben de BMW, AUDI, Mercedes (3 büyükler) arasından hep BMW'ye daha sıcaktık.
Audi'yi almadan tam bir gün önce 2008 BMW X5 baktık, ustaya da gösterdik ancak hem sahibinin güven vermemesi ("doktordan" diyerek ilan açmış, saç ekim uzmanı çıktı vs vs.) hem de aracın beklediğimize kıyasla 'yıkık' olması sebebiyle araç sahibini teşekkür ettikten sonra ustaya kadar yaktığı yakıtın parasını vererek yolladık.
Hatırlayanlar vardır, konusunu da açmıştım: 2023 Temmuz gibi E90 aracımızı bir Lacivert bir Q7 için ilana koymuştuk ancak hem o zaman aracımızın satılmaması hem de alacağımız Lacivert Q7'de büyük hasar çıkması sonucunda o ticaretimiz gerçekleşmemişti.
Lacivert Q7 zamanında bu aldığımız Q7'de ilandaydı, araç o zamandan çok hoşuma gitmişti ancak fiyatı yüksekti ve biz aracımızı satamamıştık. O zamandan cep numarasını aldığım için şanslıymışım.
BMW X5 olmayınca bu araba aklıma geldi, bizden önceki sahibini aradım ve kendimi hatırlatarak almak istediğimi söyledim. İlk başta satmaya niyeti yoktu çünkü yerine alacağı arabanın geçen sene olmadığını, sıfır arabaların piyasasına da hakim değilim o sebeple size döneyim dedi ve tamam arabaya bakabilirsiniz diyerek döndü.
Araç hem ustamın hem de bizim okeyimizden geçti, ufak tefek eksikleri vardı ancak halledilir diyerek anlaştık ve aldık.
BMW 320D'nin alıcısı hazırdı zaten. Kuzenime ilansız şekilde satıldı.
Gelelim Q7'ye. (Biraz fazla uzattım )
2007 model, biz 3. sahibiyiz.
Aldığımızda 312.000 km'deydi, aldık alalı 10.000 km yol yaptık.
Bizden önce her iki sahibinde de lastik patlamasına, silecek değişimine, en ağır bakımına, ampul değişimine kadar her türlü işlemi İstanbul Esenyurt Doğuş Oto'da ve Ankara Balgat Doğuş Oto'da yapıldı.
Biz sanayide Vw ustamıza götürüyoruz, yetkili gerçekten sanayinin 3 katı.
İlk sahibi yaşlı bir amcamız ve inşaat şirketi sahibiymiş. İlk sahibine de ulaştım, tanıştık konuştuk.13 sene kullanmış.
Bizim aldığımız kişi ise ekonomist, 5 sene sürmüş.
Ekonomistten bize nasip oldu.
Arka koltuk ısıtma ve kör nokta harici gördüğüm Q7'ler arasında en dolusu, yanlarda boya ve 1 kapıda değişen var ancak kaput-tavan-bagaj boyasız.
Aldıktan sonra çok kapsamlı bir bakım yaptırdık:
-Yağ ve filtre bakımı
-Ön salıncak burçları değişimi
-Arka denge kolları ve arka salıncakların değişimi
-Termostat ve hararet müşürü değişimi
-Michelin CC2 lastikler
-Tüm su giderlerinin açılması
-EGR iptali ve beyinden silinmesi
-Turbo temizliği ve westinghouse ayarı
-Fren westinghouse değişimi
-Vites derisi dikimi
-Photon Milestone D1S led ampul takımı
...
gibi gibi kapsamlı bir bakımdan geçirdik.
Yapılacakları halen bitmedi, aldıktan 1-2 ay sonra babam sağ ön kapıyı sürttü, bahara girerken boyanacak.
Kapı boyası sonrası dışına seramik kaplama, içine detaylı kuaför temizliği yapılacak. Son 2-3 gündür Ankara'nın dondurucu soğuğunda farlar buğu yapıyor, buna bakılacak. 328.000 km'de yağ bakımı gelmiş olacak, 4 disk 4 balata değişecek.
gibi gibi...
Fotoğraflarını da aşağı bırakıyorum, soracağınız bir şeyde her zaman bu tarz araç düşünenler bana ulaşabilir, kısa süreli tecrübemle size yardımcı olmaya çalışırım.
Maşallahı eksik etmeyelim .
Bildiğiniz gibi evin araçları Ocak 2024'ten bu yana 2006 model Fiat Grande Punto ve 2010 model BMW 320D idi.
Puntoya sıklıkla ben biniyorum, annemle babam emekli olduğu için araba ile işleri ayda bir anca oluyor.
320D'yi uzun yol yapmayacağımız zamanlar neredeyse hiç kullanmıyorduk, arabanın 1 ay marş basmadığı zamanlar sıklıkla oluyordu.
Hem 6 seneye yakın kullanmanın getirdiği değiştirme hevesi, hem de trende uyarak bir SUV merakı bizim evin içine de girmişti.
BMW yerine alınacak arabayı %90 babam kullanacağı için onun isteklerini gözönünde bulundurarak araç bakmaya, çevremde de soruşturmaya başladım.
Model önemli değildi, 2010 modelden neden 2007'ye geçiyorum gibi bir takıntısı olmazdı.
Yakıt çok takıldığımız bir durum değildi, ayda yılda bir biniyorum onda da keyif alacayım düşüncesi hakimdi.,
Km'den daha çok aracın geçmişi, bakım kayıtları vs önemliydi. Babam hep "500.000'de bakımlı araba 100.000'de bakımsız arabadan kötüdür" der.
Kaput, tavan, bagaj boyasız değişensiz olsun, yan taraflar zaten SUV için sürtmeye müsait diyordu.
Bu kriterler altında BMW X5, Land Rover Sport, Land Rover Discovery, Audi Q7 tarzı büyük ve bütçemizin el verdiği oranda temiz araçlara bakmaya başladım.
Öncelik BMW X5'di çünkü BMW hem aşina olduğumuz bir markaydı hem de babam da ben de BMW, AUDI, Mercedes (3 büyükler) arasından hep BMW'ye daha sıcaktık.
Audi'yi almadan tam bir gün önce 2008 BMW X5 baktık, ustaya da gösterdik ancak hem sahibinin güven vermemesi ("doktordan" diyerek ilan açmış, saç ekim uzmanı çıktı vs vs.) hem de aracın beklediğimize kıyasla 'yıkık' olması sebebiyle araç sahibini teşekkür ettikten sonra ustaya kadar yaktığı yakıtın parasını vererek yolladık.
Hatırlayanlar vardır, konusunu da açmıştım: 2023 Temmuz gibi E90 aracımızı bir Lacivert bir Q7 için ilana koymuştuk ancak hem o zaman aracımızın satılmaması hem de alacağımız Lacivert Q7'de büyük hasar çıkması sonucunda o ticaretimiz gerçekleşmemişti.
Lacivert Q7 zamanında bu aldığımız Q7'de ilandaydı, araç o zamandan çok hoşuma gitmişti ancak fiyatı yüksekti ve biz aracımızı satamamıştık. O zamandan cep numarasını aldığım için şanslıymışım.
BMW X5 olmayınca bu araba aklıma geldi, bizden önceki sahibini aradım ve kendimi hatırlatarak almak istediğimi söyledim. İlk başta satmaya niyeti yoktu çünkü yerine alacağı arabanın geçen sene olmadığını, sıfır arabaların piyasasına da hakim değilim o sebeple size döneyim dedi ve tamam arabaya bakabilirsiniz diyerek döndü.
Araç hem ustamın hem de bizim okeyimizden geçti, ufak tefek eksikleri vardı ancak halledilir diyerek anlaştık ve aldık.
BMW 320D'nin alıcısı hazırdı zaten. Kuzenime ilansız şekilde satıldı.
Gelelim Q7'ye. (Biraz fazla uzattım )
2007 model, biz 3. sahibiyiz.
Aldığımızda 312.000 km'deydi, aldık alalı 10.000 km yol yaptık.
Bizden önce her iki sahibinde de lastik patlamasına, silecek değişimine, en ağır bakımına, ampul değişimine kadar her türlü işlemi İstanbul Esenyurt Doğuş Oto'da ve Ankara Balgat Doğuş Oto'da yapıldı.
Biz sanayide Vw ustamıza götürüyoruz, yetkili gerçekten sanayinin 3 katı.
İlk sahibi yaşlı bir amcamız ve inşaat şirketi sahibiymiş. İlk sahibine de ulaştım, tanıştık konuştuk.13 sene kullanmış.
Bizim aldığımız kişi ise ekonomist, 5 sene sürmüş.
Ekonomistten bize nasip oldu.
Arka koltuk ısıtma ve kör nokta harici gördüğüm Q7'ler arasında en dolusu, yanlarda boya ve 1 kapıda değişen var ancak kaput-tavan-bagaj boyasız.
Aldıktan sonra çok kapsamlı bir bakım yaptırdık:
-Yağ ve filtre bakımı
-Ön salıncak burçları değişimi
-Arka denge kolları ve arka salıncakların değişimi
-Termostat ve hararet müşürü değişimi
-Michelin CC2 lastikler
-Tüm su giderlerinin açılması
-EGR iptali ve beyinden silinmesi
-Turbo temizliği ve westinghouse ayarı
-Fren westinghouse değişimi
-Vites derisi dikimi
-Photon Milestone D1S led ampul takımı
...
gibi gibi kapsamlı bir bakımdan geçirdik.
Yapılacakları halen bitmedi, aldıktan 1-2 ay sonra babam sağ ön kapıyı sürttü, bahara girerken boyanacak.
Kapı boyası sonrası dışına seramik kaplama, içine detaylı kuaför temizliği yapılacak. Son 2-3 gündür Ankara'nın dondurucu soğuğunda farlar buğu yapıyor, buna bakılacak. 328.000 km'de yağ bakımı gelmiş olacak, 4 disk 4 balata değişecek.
gibi gibi...
Fotoğraflarını da aşağı bırakıyorum, soracağınız bir şeyde her zaman bu tarz araç düşünenler bana ulaşabilir, kısa süreli tecrübemle size yardımcı olmaya çalışırım.
Maşallahı eksik etmeyelim .