1.2 Pure Tech motorda Triger Zincire Hangi Yılda Döndü ?

cerberra

Kutluhan
Profesör
83
Marka
Hyundai
Merhaba arkadaşlar, kayınbiradere 208 1.2 Pure Tech otomatik bakıyoruz ancak bildiğim kadarıyla bu 1.2'lerde belli bir yıldan sonra zincire geçiş var, zira yağ içinde çalışan kayış saçmalığından kaçmak istiyoruz. Bununla ilgili çelişkili bilgiler bulduk ama emin olamayıp sizlerin ulvi bilgilerinize başvurduk :)
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
1.2 puretech motorların hepsi kayışlı. Sadece 2023 üretimli motorlarla birlikte yapısı biraz daha sağlam yeni bir kayışa geçildi diye biliyorum.

1.2 puretech motorlar henüz ülkemize gelecek olan mild hybrid 136 hp çift kavrama sanzimanli versiyonlarla birlikte zincire geçti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: blogger
1.2 puretech motorların hepsi kayışlı. Sadece 2023 üretimli motorlarla birlikte yapısı biraz daha sağlam yeni bir kayışa geçildi diye biliyorum.

1.2 puretech motorlar henüz ülkemize gelecek olan mild hybrid 136 hp çift kavrama sanzimanli versiyonlarla birlikte zincire geçti.
Tam olarak aradığım bilgi buydu, çok teşekkürler.
 
  • Beğeni
Tepkiler: blogger ve Cenk
Tam olarak aradığım bilgi buydu, çok teşekkürler.
Rica ederim. Hangi model yılı aracı alırsanız alın, her 15 bin bakımında yetkili serviste ufak bir plastik aparat ile motor yağının koyulduğu yerden kayışın kalınlığı ölçülüyor. Bu şekilde kayışın durumu bir kaç dakika içinde kontrol edilip tedbir alınabiliyor. Eğer alırsanız aklınızda bulusun. 15 binde bir bu kontrolü yaptırırsanız sorun yaşamazsınız.
 
  • Beğeni
Tepkiler: blogger
1.2 puretech motorların hepsi kayışlı. Sadece 2023 üretimli motorlarla birlikte yapısı biraz daha sağlam yeni bir kayışa geçildi diye biliyorum.

1.2 puretech motorlar henüz ülkemize gelecek olan mild hybrid 136 hp çift kavrama sanzimanli versiyonlarla birlikte zincire geçti.

Geçenlerde Alfa-Jeep bayisine gitmiştim. Oradada satış danışmanı arkadaşa sordum, yeni satışa çıkan Jeep Avenger 1.2 mild hybridlerde dediğiniz gibi artık kayış değil zincir olduğunu söyledi.

1.2 Puretech motoru ben 1.5 yıl kullandım Crossland'de. Bu kayış olayının kafama takılması dışında motorla ilgili bir sorun yaşamamıştım ama yüksek km'lere çıkacak bir motor hissi vermiyor nedense bana. Özellikle garantisi bittikten sonra kullanmak riskli gibi.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve Cenk
Geçenlerde Alfa-Jeep bayisine gitmiştim. Oradada satış danışmanı arkadaşa sordum, yeni satışa çıkan Jeep Avenger 1.2 mild hybridlerde dediğiniz gibi artık kayış değil zincir olduğunu söyledi.

1.2 Puretech motoru ben 1.5 yıl kullandım Crossland'de. Bu kayış olayının kafama takılması dışında motorla ilgili bir sorun yaşamamıştım ama yüksek km'lere çıkacak bir motor hissi vermiyor nedense bana. Özellikle garantisi bittikten sonra kullanmak riskli gibi.
Bana hiç bir düşük hacim turbo beslemeli motor uzun ömürlü hissi vermiyor hocam. Düşük hacim benzinli turbo motorları nazik ve pek fazla zorlamadan kullanmak, zamanında ve bilinçli bakım yaptırmak gerekiyor. Şansın da varsa pek yüksek maliyetli arıza çıkarmadan devam edersin. Sıkıştırılmayı çok sevmeyen motorlar bunlar.

Zincirlerin de gevşeme sorunları olsa da kayıştan her türlü daha güvenli bir seçenek. Kayışla bu motoru kullanan kişilerin de her bakım kontrol ettirmesi şart. Eğer bakımdan bakıma kontrol sağlanırsa kayıştan yana bir sorun yaşanmaz çünkü aksi durumda tedbiri alınır. Kayış sorunu yaşayan kullanıcılar ne yazık ki bundan haberi olmayan kişilerdi çoğunlukla. Düzenli kontrolde erken aksiyon alınabiliyor.
 
Eb motorlarının hepsi Kayışlıdır.
Ep serisi motorlar zincirlidir.

Eğer 1.6 EP6 motorlu model alırsan zincirli olacaktır.