AÇIK 1.2 TSI Çözülemeyen sorun

fearlessleon

Asfalt Kurutucu
46
Merhabalar, 2015 model 1.2tsi polo 135km de aracım var. Aracımda motor arıza lambasının yanması ile bir sorun baş gösterdi.
  • Aracı ilk çalıştırdığımda bazen devirde dengesizlik oluyor (Gösterge aşağı yukarı 5-6 saniye boyunca dalgalanıyor.)
  • Rolanti de gaz verip aracı 1800-2200 devir arasında sabit tuttuğumda araç ciddi şekilde silkeliyor. (Sürüşte de bu devirlerde gaza az basarsam bir dengesizlik hissediyorum)
  • Start-stop aracı çalıştırdığım gibi hata veriyor. (Sadece Hata:Start-stop yazıyor)
  • Motor arıza lambası sabit yanıyor, bazen ilk çalıştırmada 20-30sn yanıp sönüyor.
İlk başlarda bir süre önemsemedim sonra sanayi aracın arıza koduna baktırdım 4 silindir de birden yanma kesintisi arızası vardı ve ustalar 4buji 4bobinin değişmesi gerektiğini sorun devam ederse başka yerlere bakılması gerektiğini söylediler. Fan müşürünün bozulması benimde ümraniye sanayii de maalesef araçla ilgilenen bir usta bulamamam sonucu ümraniye de yetkili servise aracı bıraktım. Özel serviste deneme yanılma ile sorunun çözülmesi pek içime sinmediği için yetkili servisten bu sorunu da çözmelerini istedim.

Yetkili servis; bujiler, bobinler, gaz kelebeğinin değişmesi gerektiğini söyledi. Bunlara ek olarak granül temizliği de yapıldı toplamda hatrı sayılır bir meblağ(45k) ödedim.

Ancak daha aracı 200km bile kullanmadan sorun tekrar başladı.

Komik kısmı da şu: aracı bir süre yüksek devirde kullanmaya özen gösterirsem bu sorunlar azalıyor, start-stop çalışmaya başlıyor. Ama düşük devirde kullanıp özellikle de dur kalk trafiğe girersem bütün sorunlar tekrar yaşanmaya başlıyor.

Tekrar yetkili servise götürdüm, yazılım güncellenmesinden başka bir şey yapılmadı. Sorun devam ederse silindir kapağı açılıp detaylı temizlik ve inceleme yapılmalı bu da çok maliyetli olur denildi.

İşin kötüsü sorun devam ediyor.

Sizce ne yapmalı, sorun neyden kaynaklı olabilir? yardımlarınızı rica ediyorum şimdiden çok teşekkür ederim.
 
Son düzenleme:
Bu yaşta ve kmde direkt enjeksiyonlu motorda kurum birikme olasılığı yüksek. En azından siz silindir kapağını açmadan yakıt deposuna eklenen temizlik katkısıyla kurumu azaltmaya çalışın. Çeyrek depoya bir kutu dökülüyor, siz aracı normal kullanıyorsunuz. Baktınız sorun azaldı, o zaman kapak açmadan yapılan temizlik yöntemleri üzerine konuşuruz. Şikayetleriniz değişmezse zaten kurumla alakalı değildir.

Bu arada aracınıza uyumlu yağ ve buji kullanıyorsunuz değil mi?
 
Sistemdeki arıza kodunu incelemek gerek. Eğer ona istinaden 4 buji 4 bobin değişecek deniyorsa bu işte bir gariplik var. Hepsinin birden arızalanması saçma duruyor. Aküden başlayıp buji ve bobinlere kadar giden tesisatın detaylı incelenmesi gerek.

Arıza kodlarının kılavuzluğu olmasa, yazmış olduğunuz belirtilere bakarak ben yakıt beslemesinden şüphelenirdim.
 
Bu yaşta ve kmde direkt enjeksiyonlu motorda kurum birikme olasılığı yüksek. En azından siz silindir kapağını açmadan yakıt deposuna eklenen temizlik katkısıyla kurumu azaltmaya çalışın. Çeyrek depoya bir kutu dökülüyor, siz aracı normal kullanıyorsunuz. Baktınız sorun azaldı, o zaman kapak açmadan yapılan temizlik yöntemleri üzerine konuşuruz. Şikayetleriniz değişmezse zaten kurumla alakalı değildir.

Bu arada aracınıza uyumlu yağ ve buji kullanıyorsunuz değil mi?
Direkt enjeksiyon, adı üzerinde doğrudan yanma odasına yakıt püskürtür. Supap arkasında biriken kurumlara yakıt katkısının etkisi olmuyor. Emme manifoldu girişine sıkarak da olmuyor, kopan parçalar içeri girip zarar verebilir.

O yüzden yetkilinin yaptığı "granül temizliği" (walnut blasting) bunun çözümüdür. Ancak gönderi sahibi arkadaşın ufak bir hatası, böyle ustalık gerektiren işleri yetkili servislerin çoğu yapamaz. Sık sık yaptıkları bir iş değil, kapak açmalı olaylarda zaten kimse yetkili servise de bırakmaz.

En büyük yanılgılardan birisi, özel serviste deneme yanılmayla çözülüp yetkili servisin arızaya "tek atacağı". Yetkili servisteki usta da sonuçta insan. Arıza semptomlarının da dört beş farklı çözümü var. Kimse tekte bulacağının garantisini veremez. Yetkilinin ekstra yapacağı, taktığı parçanın tekrar bozulmayacağına garanti vermektir. Yoksa görüldüğü gibi, arızayı tekte çözememişler.

Arızaya gelecek olursak, kapak açmadan önce kesinlikle supaplardan kaynaklandığını düşünmeleri lazım. Bunun için de o kadar buji bobin sökmüşken bir zahmet kompresyon testi yapsalarmış. Kompresyon testinde bir veya bir kaç silindir düşük çıkarsa zaten en aşağı emme manifoldu sökülür, yoksa kapağa yolu var. Kompresyon testi sağlamsa, kapak açmaya gerek yok. Beelki emme manifoldu sökülür portların temizliği için erişim adına. Yoksa bence ilk sensörleri tek tek temizleyip denemek gerek. Bir şey çıkar mı meçhul ama maliyetsiz.

Bu sürede, marş basmadan önce kontağı açıp 3-4 saniye bekleyip kapat, 5-6 saniye bekleyip tekrar kontak aç 3-4 saniye bekle kapat şeklinde 2-3 sefer yapıp ondan sonra marş basınca problem gene oluyor mu ona bakmak lazım. Düzelme olmuyorsa, yakıt kaynaklı seçenekler ikinci üçüncü plana atılabilir.
 
Son düzenleme:
@HaniBanaDemiş @bt @Otto Çevrimi

Hepinize detaylı yorumlarınız için teşekkür ediyorum. Zaten göründüğü üzere 4 buji 4 bobin ve gaz kelebeği değişti ama bir etkisi olmadı.

Arıza kodlarının fotoğrafını çekmiştim, yakıt katkısı aldım bu hafta uzun yola çıkmadan koyup deneyeceğim onu. Ayrıca periyodik bakım geldi, yağ değişimi öncesi engine flush (liqui moly) kullanacağım.

Ayrıca serviste emme manifoldu da sökülüp takılmış, bilgi vermesi için servis işlemlerini de buraya bırakıyorum.

@Otto Çevrimi hocam kontak ile ilgili söylediğinizi yarın deneyeceğim.

Servis işlemleri:
WhatsApp Image 2024-10-20 at 23.11.57.jpeg
Arıza kodları:
WhatsApp Image 2024-09-09 at 14.49.35.jpeg
 

Ekli dosyalar

  • WhatsApp Image 2024-09-09 at 14.49.35.jpeg
    WhatsApp Image 2024-09-09 at 14.49.35.jpeg
    323.2 KB · Görüntüleme: 0
@HaniBanaDemiş Hocam sorunuzu üstte yanıtlamayı unutmuşum kusura bakmayın, dediğim gibi bujiler zaten yetkili serviste değişti. Yağ içinse aracı yeni aldım bilmiyorum ama tahminimce usta insiyatifine bırakılmıştır, bu hafta periyodik bakımda LIQUI MOLY 5W-30 koyduracağım.
 
@Basri Amca teşekkürler hocam, arabayı aldığımın 3.ayında toplamda araba ederinin %15'i kadar masraf ettim bile. Zaten arabanın borçları düzene bile girmiş değil. Gidip doğrudan para yakmak istiyorum ama çözülmezse giderim artık.