1.3 cdti 90 hp 200 nm M6 den nereye çıkılabilir?

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Herkese merhaba, geçtiğimiz aylarda 2. araç olarak astra h 1.3 cdti denk getirdim. Araçtan gayet memnunum. Tork ve hp si tam oturmuş, hissettirdiği gerçekten de çok çok üstü.Ancak birinci ve ikinci viteste çok boş devir çeviriyor,3.ten sonra ivmesini bulmaya başlıyor. Bu araçtan ne kadar performans alabiliriz? En basitten en prof çözümlere kadar tüm önerilere açığım. Turbo büyütmek, yazılım yaptırmak vs değil de, hangi turbo?büyütülecekse, hangi yazılım? yaptırılacaksa, bunlar konusunda yanıt almak istiyorum. 140-150 hp, 330-350 tork değerleri için örneğin neler yapılabilir?Yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.
 

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
yaklaşık 1-2 ay önce, çukurköy yoluna arkadaşlarla gazlamaya çıkmıştık. Bir arkadaş da, bir başka arkadaşına ait olan 1.3 dizel puto ile gelmişti. Araçta hybrit turbo falan vardı, üzerinde baya uğraşılmış bir arabaydı. Ona rağmen gaza dokunduğumuz gibi bizler sanki ışınlanıyorduk, punto aynad kayboluyordu.

Yani, hedeflediğin rakamlara ulaşman zor gibi.
 

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Puntodaki motor 1.3 75 gp 155 nm olmalı. Yazılım ve turbo farkı var, Astra da kullanılan birqz daha büyük bir turbo ve yazılım. Yazılımla +40 tork ve 15 hp alınabiliyor ama daha da fazlası lazım. Astra j lerdeki turbo da h kasadakinden biraz daha büyük. O turboyu kullanacağım, o zaman total hp yaklaşık 118-120 hp, 260 nm tork gibi bir değer yapıyor. Bazı iptalleri de eklersek yakınız gibi ama motor sağlığını bozmadan yapmak istiyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan

stan

Rahmi Tanır
Panpa
8 Eyl 2016
1,713
1
6,421
4,070
36
İzmir
Marka
Alfa Romeo
Turbo farkı varsa iş değişebilir tabi. Şimdiden kolay gelsin diyelim.
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Puntodaki motor 1.3 75 gp 155 nm olmalı. Yazılım ve turbo farkı var, Astra da kullanılan birqz daha büyük bir turbo ve yazılım. Yazılımla +40 tork ve 15 hp alınabiliyor ama daha da fazlası lazım. Astra j lerdeki turbo da h kasadakinden biraz daha büyük. O turboyu kullanacağım, o zaman total hp yaklaşık 118-120 hp, 260 nm tork gibi bir değer yapıyor. Bazı iptalleri de eklersek yakınız gibi ama motor sağlığını bozmadan yapmak istiyorum.
Motorlar arasında ne fark var bilmiyorum ama puntolardaki 75lik multijetler de 190tork veriyo aynı 90lıklar gibi 1750 devir civarlarında. Max tork olarak çok fark yok ama muhtemelen 90lık motorlar daha geniş bi aralıkta yüksek tork veriyorlar bu yüzden 90hp. İkisini de denediğim kadarıyla motordan ziyade 5 vites 6vites şanzıman olarak fark açıyordu
 
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Motorlar arasında ne fark var bilmiyorum ama puntolardaki 75lik multijetler de 190tork veriyo aynı 90lıklar gibi 1750 devir civarlarında. Max tork olarak çok fark yok ama muhtemelen 90lık motorlar daha geniş bi aralıkta yüksek tork veriyorlar bu yüzden 90hp. İkisini de denediğim kadarıyla motordan ziyade 5 vites 6vites şanzıman olarak fark açıyordu

Aynen, söyledikleriniz doğru.. Aynı motor olup sadece yazılımda fark ediyor çoğu farklı bildiğimiz motorlar. Hatta Lancia Delta larda falan da 1.3 cdti 105 hp lik versiyon var. Ki tek fark yazılım gibi görünüyor. Benim de almak istediğim,torkun üst limitlerin bir tık altında gezmek ve bunu sürekli olarak almak. Yazılım zaten aracı beygire değil de torka yönlendirdiği için, torku kasmak lazım. Elbette motorun çapı belli ama biraz daha güç elde etmek daha iyi olabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Aynen, söyledikleriniz doğru.. Aynı motor olup sadece yazılımda fark ediyor çoğu farklı bildiğimiz motorlar. Hatta Lancia Delta larda falan da 1.3 cdti 105 hp lik versiyon var. Ki tek fark yazılım gibi görünüyor. Benim de almak istediğim,torkun üst limitlerin bir tık altında gezmek ve bunu sürekli olarak almak. Yazılım zaten aracı beygire değil de torka yönlendirdiği için, torku kasmak lazım. Elbette motorun çapı belli ama biraz daha güç elde etmek daha iyi olabilir.
@stan ın da dediği gibi belki birçok arabanın gerisinde kalırsınız denemelerde ama illaki yazılım çok şey değiştirir. Belki tork 200 den 220ye çıkar ama devir aralığı genişlerse çok daha rahat çeker arabayı motor. Bu 2cr firması opel konusunda biraz daha iyi galiba diğer yazılım firmalarına göre hayatları 1.3cdti la geçiyo ankara ve istanbulda şubeleri var arada şehirlere de gidiyorlar. Onlarla bi görüşün isterseniz daha net bilgiler alırsınız

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
@stan ın da dediği gibi belki birçok arabanın gerisinde kalırsınız denemelerde ama illaki yazılım çok şey değiştirir. Belki tork 200 den 220ye çıkar ama devir aralığı genişlerse çok daha rahat çeker arabayı motor. Bu 2cr firması opel konusunda biraz daha iyi galiba diğer yazılım firmalarına göre hayatları 1.3cdti la geçiyo ankara ve istanbulda şubeleri var arada şehirlere de gidiyorlar. Onlarla bi görüşün isterseniz daha net bilgiler alırsınız

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Kendileri tanıdığım bildiğim abiler ki Ümit Abi yi de bilirim onda siyah bir astra 1.3 cdti sedan vardı. EURO 5 motor yapmıştı aracını ve tabi o zaman da emisyon işleri vs çıkıyordu. Astra aracımı da daha yeni aldım sayılır. 2-3 eksiği daha kaldı dış tasarım ve iç düzende. Sonra motora yükleneceğim. Stage 1.75- Stage 2.50 arası bir şey düşünüyorum. Benzetmek gerekirse .. Paylaşım için teşekkürler..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Araştırdığım kadarıyla 350 nm torka kadar dayanabilen şanzıman varmış aracın üstünde.. Egr ve kat iptali, hibrit turbo ve yazılım ile aracın rahat 140-150 hp ve 300-320 torka ulaşabileceğini öğrendim. Ama istediğim siyah duman olmadan,egzoz bağırtısı olmadan bu işi halletmek..bir de fazla yakıt yakmadan. Fazladan kastım da standart ort tüketimin 4-5 lt üstüne çıkmadan. Umarım çözülür.. Bu arada aracı yağmur yapacağını bile bile temizledim ..İnsignia çok yakıyor ve olduğu yerde duruyor. Bu başka bir şey oldu benim için :D
 

Toprak

Toprak
Faforitçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
6,824
26,080
5,720
Ankara
Marka
Skoda
Araştırdığım kadarıyla 350 nm torka kadar dayanabilen şanzıman varmış aracın üstünde.. Egr ve kat iptali, hibrit turbo ve yazılım ile aracın rahat 140-150 hp ve 300-320 torka ulaşabileceğini öğrendim. Ama istediğim siyah duman olmadan,egzoz bağırtısı olmadan bu işi halletmek..bir de fazla yakıt yakmadan. Fazladan kastım da standart ort tüketimin 4-5 lt üstüne çıkmadan. Umarım çözülür.. Bu arada aracı yağmur yapacağını bile bile temizledim ..İnsignia çok yakıyor ve olduğu yerde duruyor. Bu başka bir şey oldu benim için :D
Yakıt dizelde kolay kolay 4-5litre üste çıkmaz zaten o konuda içiniz rahat olsun :D

Bu arada geçen tam arkadan bi foto atmıştınız galiba başka bi konuya orda berbat duruyodu araba :D fotoğrafın açısı önemli şu fotoda beğendim ben
BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Atilgan

Atilgan

Elit Apaçi
13 Mar 2017
250
237
945
Bursa
Marka
Opel
Sağolun Allah razı olsun .. Vallaha daha önce denk gelseydi ,alırdım.. Bu devirde dizel araç belki çok etkilemiyor çok km yapmadıkça ama bundan sonraki araçlarım, yasaklanmadığı sürece dizele devam edeceğim. Ben
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak

Mustafak

Panpa
8 Eyl 2016
1,652
4,709
3,770
31
Afyonkarahisar
Marka
Toyota
Araştırdığım kadarıyla 350 nm torka kadar dayanabilen şanzıman varmış aracın üstünde.. Egr ve kat iptali, hibrit turbo ve yazılım ile aracın rahat 140-150 hp ve 300-320 torka ulaşabileceğini öğrendim. Ama istediğim siyah duman olmadan,egzoz bağırtısı olmadan bu işi halletmek..bir de fazla yakıt yakmadan. Fazladan kastım da standart ort tüketimin 4-5 lt üstüne çıkmadan. Umarım çözülür.. Bu arada aracı yağmur yapacağını bile bile temizledim ..İnsignia çok yakıyor ve olduğu yerde duruyor. Bu başka bir şey oldu benim için :D
Gri parçaları araç rengine boyayıp tavanı kaplatırsanız daha hoş görüneceği kanaatindeyim krom, siyah ve gri çok fazla farklı renk var bence
 
  • Beğeni
Tepkiler: Bilal ve Atilgan
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım