KAPALI 1.3 CDTI Motor normal çalışma sıcaklığı

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan arjin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

arjin

Profesör
261
Marka
Ford
Motorun soğutma suyu sıcaklık değerlerini kontrol ettim düz yolda normal 78-82 derece arası oluyor yokuşta zorlarsam 86-90'a doğru çıkıyor inişte 76'lara kadar düşüyor sıkışık trafikte 98'in üstüne çıkartmıyor benim kafama takılan daha önce bu arabanın aynısından vardı bizde o sıkışık trafikte 110 ve bazen üstünü görüyordu ama iki arabada da sıkıntı yoktu 2 şer senelik kullanım dönemimizde şimdi benim sorum hangisi normal şuanki mi çok düşük önceki mi çok yüksek yoksa ikisi de mi normal değil daha önce astra 1.3 CDTI kullanan varsa aydınlatabilir.
Bir de klima açınca sıcaklık düşüyor bu normal mi tam tersi olması gerekmez mi arabaya yük olduğu için?
 
Son düzenleme:
Yokuş aşağı düşmesi yok yukarı çıkması normal ama belli sınırlar içerisinde. Bende de 1.3 cdti astra var yokuş aşağı en düşük 80-84, sıkışık trafikte en fazla 95-96 gördüm üç haneli rakamlara daha geçişini görmedim ve Antalya’da 50 derece sıcaklıkta asfaltın erime noktasına geldiği sıkışık trafiklerde kullanıyorum yazın. Antifriz ömrü, sistemde hava baloncukları olup olmaması, termostat durumu sıcaklığık değişimini etkiler. 110 fazlaymış ya termostat geç açılıyomuş ya da hararet müşürü doğru çalışmıyomuş demek ki.

Radyatör fanının çalıştığını daha hiç göremedim, artık takındı yapıp özellikle motoru deli gibi sıkıştırıp kaputu açıp kaç kere baktım yok çalışmıyo sıcaklık 95-96. Klima fanları radyatörün önünde olduğu için klimayı çalıştırdığınızda ister istemez fanlar radyatörü de soğutuyor ve motor sıcaklığı düşüyor gayet normal
 
Yokuş aşağı düşmesi yok yukarı çıkması normal ama belli sınırlar içerisinde. Bende de 1.3 cdti astra var yokuş aşağı en düşük 80-84, sıkışık trafikte en fazla 95-96 gördüm üç haneli rakamlara daha geçişini görmedim ve Antalya’da 50 derece sıcaklıkta asfaltın erime noktasına geldiği sıkışık trafiklerde kullanıyorum yazın. Antifriz ömrü, sistemde hava baloncukları olup olmaması, termostat durumu sıcaklığık değişimini etkiler. 110 fazlaymış ya termostat geç açılıyomuş ya da hararet müşürü doğru çalışmıyomuş demek ki.

Radyatör fanının çalıştığını daha hiç göremedim, artık takındı yapıp özellikle motoru deli gibi sıkıştırıp kaputu açıp kaç kere baktım yok çalışmıyo sıcaklık 95-96. Klima fanları radyatörün önünde olduğu için klimayı çalıştırdığınızda ister istemez fanlar radyatörü de soğutuyor ve motor sıcaklığı düşüyor gayet normal
Normal o zaman bizimki de sadece geçen yaz klima açık sıcak havada şehir içi sık durk kalk olan rotada fan açmıştı ondan sonra bende görmedim açtığını dün de yokuş yukarı zorladım 96 oldu ama açmadı yine
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...