AÇIK 1.3 multijet palio araç kalkarken titriyor. Neden ?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan furkan06
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

furkan06

Furkan
Düz Yol Gazcısı
32
24
Marka
Fiat
2 gün önce arabanın kalorifer peteğini değiştirmeye götürdüm ve aracımı tanıdığım ve güvendiğim bir ustaya bıraktım. Bugün arabayı almaya gittiğimde çalıştırdım ve kalkarken araba aşırı derecede titreme yaptı. Ustanın mekanik aksamla bir işi olduğunu düşünmüyorum ve aracın kilometresinde de neredeyse oynama yoktu elektrik ustasından çıktım ve mekanik bir ustaya gösterdim arabayı. Bindi 2 tur attı dedi baskı balata. Arabanın debriyajında sorun yok (kaçırma falan) usta dedim kaç para tutar 2200 tl dedi. Sorunun videosunu bırakayım şuraya gerçekten çok moralim bozuldu sapasağlam bir araba 2 günde nasıl böyle olur anlamıyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Balata bitmesinden ziyade volan (bi ihtimal + şanzıman takozu) gibi duruyor. Usta kalorifer peteği için tabii ki kavramaya dokunmamıştır ama çıraklar motor ısınana kadar 1-2 tur atmış olabilir :')
Ne alaka derseniz, 3 ay sonra bu hale gelecekken 3 aylık ömrünü alıvermiş olabilirler.

Biraz ilerleyip kavramayı ısıttıktan sonra titremenin azalarak bitme ihtimali de var. Benim baskı balata değiştikten sonra araba tam olarak sizin video attığınız gibi oldu. Belli ki paşalarımız zahmet edip volanı taşlatmamışlar. Yarım kavrama ile birkaç saniye balatayı ısıttım mı bişeyciği kalmıyor 😁 Neredeyse 100k km'dir böyle yaşıyorum, bitmedi de anasını sattığımın kavraması :d

Dediğim yöntemi bir deneyin. Kavrama ısındıktan sonra devam ediyorsa yapacak bir şey yok maalesef, o işçilik mecbur verilecek.
 
Balata bitmesinden ziyade volan (bi ihtimal + şanzıman takozu) gibi duruyor. Usta kalorifer peteği için tabii ki kavramaya dokunmamıştır ama çıraklar motor ısınana kadar 1-2 tur atmış olabilir :')
Ne alaka derseniz, 3 ay sonra bu hale gelecekken 3 aylık ömrünü alıvermiş olabilirler.

Biraz ilerleyip kavramayı ısıttıktan sonra titremenin azalarak bitme ihtimali de var. Benim baskı balata değiştikten sonra araba tam olarak sizin video attığınız gibi oldu. Belli ki paşalarımız zahmet edip volanı taşlatmamışlar. Yarım kavrama ile birkaç saniye balatayı ısıttım mı bişeyciği kalmıyor 😁 Neredeyse 100k km'dir böyle yaşıyorum, bitmedi de anasını sattığımın kavraması :d

Dediğim yöntemi bir deneyin. Kavrama ısındıktan sonra devam ediyorsa yapacak bir şey yok maalesef, o işçilik mecbur verilecek.
bu yorum o kadar iyi geldi ki öncelikle aracı bıraktığımda trip 24-25 km de gibiydi, aldığımda da aynı idi sanırım + olarak bende arabayı ısıttıktan sonra azaldığını gördüm durumun örneğin az önce 15 dk lik bir iş için çıktım nazik davrana davrana yok ettim arada bir titremeye başladı hatta en sonra kalmadı sayılır ama soğukken oluyor. (bir kaç saatlik gözlemim tabi ki.