AÇIK 1.4 8v Karbüratör'lü OPEL ASTRA 2001 MODEL

barankaratas

Baran
Profesör
442
26
Marka
Ford
Merhaba konu daha önce açıldı mı bilmiyorum küçük bir tarama yaptım ancak göremedim.
Sorunum şu ; Sabah işe gitmek için çıktım araç ne gazda ne de benzinde çalışmıyor. Pazar günü sabah ne olur ne olmaz diyerek çalıştırıp 5 dakika alt sokaktan dolaşıp gelmiştim. Gösterge tablosu yerinde sinyal silecek vs çalışıyor akü yerinde diye tahmin ediyorum. Antifriz ölçtüreli 20-30 gün oldu -35 derece çıkmıştı ondan dolayı da sorun olduğunu düşünmüyorum. Marş basıyor ancak ateşleme yapmıyor sizce buji - buji kablosundan mı yoksa yakıt sorunu mu var ? Normal günlerde hava sıcakken de biraz geç çalışıyordu. Yanıtlarsanız sevinirim teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Karbüratörlü araçta, eğer karbüratör bakımı yapılmadıysa -'li drecelerde çalışmakta zorlanır.Sıcak havalarda da geç çalışması yine karbüratör bakımına işaret ediyor.Tek nokta enjeksiyonlu değil değil mi?Direk karbüratörlü araç?
 
İki yakıtta da normalde çalışıp şuan çalışmıyorsa ateşleme kaynaklı gibi geliyor bana. Sanırım youtube da videolar var ateşleme kontrolü için, yanınızda birisiyle bi buji kablosunu çekip o marşa basarken metal bi yüzeye değdirin kıvılcım varsa ateşleme vardır.

Marş dönüyo ama hiç çalışır gibi yapıyor mu yoksa sadece dönüyor mu sabit ritimle? Bir de tam karbüratör mü yoksa tek nokta mı, eğer tek noktaysa sensör kaynaklı falan da olabiliyor onlarda
 
Son düzenleme:
İki yakıtta da normalde çalışıp şuan çalışmıyorsa ateşleme kaynaklı gibi geliyor bana. Sanırım youtube da videolar var ateşleme kontrolü için, yanınızda birisiyle bi buji kablosunu çekip o marşa basarken metal bi yüzeye değdirin kıvılcım varsa ateşleme vardır.

Marş dönüyo ama hiç çalışır gibi yapıyor mu yoksa sadece dönüyor mu sabit ritimle? Bir de tam karbüratör mü yoksa tek nokta mı, eğer tek noktaysa sensör kaynaklı falan da olabiliyor onlarda

Normalde iki yakıtta da sorunsuz çalışıyor. Marş sorunsuz dönüyor ama çalışır gibi yapmıyor motoru harekete geçirmiyor sadece sabit ritimle dönüyor.
 
Normalde iki yakıtta da sorunsuz çalışıyor. Marş sorunsuz dönüyor ama çalışır gibi yapmıyor motoru harekete geçirmiyor sadece sabit ritimle dönüyor.
Eğer varsa yukarıda bahsedilen sensörlerden biri olabilir, yoksa da ateşleme tamamen kesilmiş gibi görünüyor. Normalde yakıtın kesilmesiyle ateşlemenin kesilmesi aynı tepkiyi verir ancak yakıtın biri kesilse diğeri çalıştırırdı diye düşünüyorum. Önceki kullanımlarınızda ateşlemeyi ıslatmış olma durumu olabilir mi? Bobin, distribütör, buji ve aralarındaki bağlantıyı sağlayan kablolarda ıslanma olabilir
 
buji kablosunun tekini çıkarıp herhangi metal bir yere doğru tutun kıvılcım atıyorsa ateşleme vardır. kıvılcım yoksa ateşleme yoktur. sırayla ateşleme sistemi kontrol edilmeli. Ateşleme bobini de bozulmuş olabilir.
Bunlara ek krank sensörü hareketi okuyamıyorsa haliyle araç ateşleme yapmaz buda olabilir.