KAPALI 1.4 multiair 170 hp Lpg hakkında

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

tunc35

Düz Yol Gazcısı
10
39
Marka
Alfa Romeo
Merhabalar ,Aracım 1.4 170 Giulietta 2 ay önce Prins vsi2 turbo kit taktırdım,performans olarak çok iyi ancak benzin tüketimi fazla ,afr ayarı da yapıldı benzin tüketimi kapatıldı ancak düzelme olmadı,özellikle performanslı kullanımda Benzin tüketiyor,sakin kullanıldığında ise çok çok az benzin tüketiyor.Aracımda 73 cc lik khein enjektör kullanıldı prinsin önerisine göre uygun enjektör ancak aracın afr ayarında enjektör basıncı çok yüksek uyarısı veriyordu,usta hallettim benzin yakmayacak artık dedi bir miktar azaldı ama hala benzin tüketimi performanslı kullanımda fazla.Benim sorum enjektör nozzle büyüklüğü küçük mü geldi? acaba bir üst enjektörler 100cc kahverengi khein enjektörler tercih edilse enjektör basıncı normal kaldığı için benzin tüketimi olmaz mıydı,şimdiden çok teşekkür ederim
 
Selamlar,

Özelden yazdım.

MA motor direk enjeksiyonlu değil, o sebeple benzin tüketmesi gereksiz.

Yüksek ihtimalle regülatör veya borular yetmiyor. Ya da ayar çok kötü, o sebeple lpg ecu su otomatikman benzin de takviye ettiriyor.

İzmir lpg afr grubunun yöneticisi Özdin Varol a muhakkak başvurun.

Alfa ege buluşmalarına da gelirseniz, detaylı birlikte de inceleriz.

Not: benim aracımda da üst devirlerde benzin tüketiyor ama bunu ben özellikle ayarlamıştım, üst devirlerde soğutma olması için, yani benzin takviyesi olmadan çalışabilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: tunc35
Regülatör büyük ,boruları da özellikle 8 mm lik kalın boru çektirdim ,afr de yapıldı ama sanırım ayarı iyi yapamadılar en iyisi Özdin beye başvurmak ,çok teşekkür ederim
 
3 senedir bu lpg sistemini aynı araçta kullanmaktayım. prins vsi2 sisteminde bildiğim kadarı ile lpg de benzin tüketimi yoktur.özellikle seneler önce ben belli bir devirden sonra benizn tüketmesini istemiştim.ancak bu sistemde olmadığını öğrendim.ancak benim sistemde kehin enjektör var.
 
Usta da mümkün değil benzin tüketmesi dedi ama 680 km uzun yolda 120-160 km/h hızda toplam 165 tl benzin tüketti, diğer bir usta da seyir halindeyken regülatör sıcaklığının düştüğünü buna bağlı olarak koruma amaçlı benzine geçebileceğini söyledi ama Lpg anahtarında benzine geçtiğini göstermesi gerekirdi dedi ama hiç benzine geçme olmadı Lpg anahtarında.Benim regülatörü akünün alt tarafına koydular biraz seviye olarak alt tarafta kaldı ,sıcak su devirdaimi yeterli olmuyor mu acaba? ondan dolayı seyir halinde yüksek hızlarda regülatör sıcaklığı düşüyor ve Lpg gaz fazına geçemediği için araç benzine mi geçiyor diye düşünüyorum? Bakalım bu hafta bi daha gideceğim bi çözüm bulunursa paylaşırım
 
benzin ibresinin km den dolayı düşmesinde olmuyor degilmi..eminmisiniz benzin tüketimi olduğundan.üç sene önce bende benzin tüketimi oluyor demiştim araçta.ancak benzin ibresi km ye göre düştüğünden bayağı canım sıkılmıştı. .benim yaptığım gibi uzun yolda veya şehir içinde depoyu tamamen doldurun sonra bakın.ayrica ankara içinde iseniz benim sisteme bakabilirsiniz.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: tunc35
Usta da mümkün değil benzin tüketmesi dedi ama 680 km uzun yolda 120-160 km/h hızda toplam 165 tl benzin tüketti, diğer bir usta da seyir halindeyken regülatör sıcaklığının düştüğünü buna bağlı olarak koruma amaçlı benzine geçebileceğini söyledi ama Lpg anahtarında benzine geçtiğini göstermesi gerekirdi dedi ama hiç benzine geçme olmadı Lpg anahtarında.Benim regülatörü akünün alt tarafına koydular biraz seviye olarak alt tarafta kaldı ,sıcak su devirdaimi yeterli olmuyor mu acaba? ondan dolayı seyir halinde yüksek hızlarda regülatör sıcaklığı düşüyor ve Lpg gaz fazına geçemediği için araç benzine mi geçiyor diye düşünüyorum? Bakalım bu hafta bi daha gideceğim bi çözüm bulunursa paylaşırım
Regulator sicakligi konusunda, sicak su boru baglantisi ters yapilmis olabilir.

Eger sicak su boru baglantisi paralel sekilde yapilmaz ise, cok gaza bastığınizda su sicakligi yetmez ve regulator asiri soguyup araba tekleyebilir ya da benzine gecebilir.

Ama sicak su baglantisi regulatore seri sekilde oldu ise sikinti olmaz.

Bunu muhakkak ustaniza kontrol ettirin.
 
benzin ibresinin km den dolayı düşmesinde olmuyor degilmi..eminmisiniz benzin tüketimi olduğundan.üç sene önce bende benzin tüketimi oluyor demiştim araçta.ancak benzin ibresi km ye göre düştüğünden bayağı canım sıkılmıştı. .benim yaptığım gibi uzun yolda veya şehir içinde depoyu tamamen doldurun sonra bakın.ayrica ankara içinde iseniz benim sisteme bakabilirsiniz.

SM-C7000 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam aynı şekilde depoyu fulleyip denedim maalesef ibreden değil teşekkür ederim
 
Regulator sicakligi konusunda, sicak su boru baglantisi ters yapilmis olabilir.

Eger sicak su boru baglantisi paralel sekilde yapilmaz ise, cok gaza bastığınizda su sicakligi yetmez ve regulator asiri soguyup araba tekleyebilir ya da benzine gecebilir.

Ama sicak su baglantisi regulatore seri sekilde oldu ise sikinti olmaz.

Bunu muhakkak ustaniza kontrol ettirin.
Çok teşekkür ederim hiç tekleme hissetmedim benzine geçse de anahtardan benzine geçtiğini anlardım diye düşünüyorum anahtar hep Lpg de gösteriyor ,anladığım kadarıyla sıcak su bağlantısı seri bağlanmalı, bu gidişimde ustaya sorayım nasıl yapılmış bağlantı
 
  • Beğeni
Tepkiler: stan
Bu hafta aracımı ustaya götürdüm prinsten teknik eleman kontrol etti ,Afr yapılmıştı ama stft ve ltft değerleri abuk sabuktu stft Lpg de -%80 lerde benzine alıncada %99 lara çıkıyordu. Eleman bazen oluyor böyle dedi Lpg ecusunu değiştirdi bağlantıları kontrol etti. Yine düzelme olmadı.sonrasında Lpg ecu sigortasını çıkardı biraz benzinde kullan ayarlar kendine gelsin gel bakalım dedi. Kendi ustama sordum oksijen sensörlerini değiştiririz istersen dedi. Ama sensörlerde Arıza olsa Arıza lambası yakardı diye düşünüyorum
 
Bu hafta aracımı ustaya götürdüm prinsten teknik eleman kontrol etti ,Afr yapılmıştı ama stft ve ltft değerleri abuk sabuktu stft Lpg de -%80 lerde benzine alıncada %99 lara çıkıyordu. Eleman bazen oluyor böyle dedi Lpg ecusunu değiştirdi bağlantıları kontrol etti. Yine düzelme olmadı.sonrasında Lpg ecu sigortasını çıkardı biraz benzinde kullan ayarlar kendine gelsin gel bakalım dedi. Kendi ustama sordum oksijen sensörlerini değiştiririz istersen dedi. Ama sensörlerde Arıza olsa Arıza lambası yakardı diye düşünüyorum
Sensörden olma ihtimali yüksek.
1 hafta kadar benzinde kullandıktan sonra değerler yine bozuk çıkarsa oksijen sensörünü değiştirmek doğru karar olur.
 
Sensörden olma ihtimali yüksek.
1 hafta kadar benzinde kullandıktan sonra değerler yine bozuk çıkarsa oksijen sensörünü değiştirmek doğru karar olur.
Teşekkür ederim,peki oksijen sensörünün bozuk olması aşırı benzin tüketmesine neden olur mu sizce ? Km de 30 krş Lpg ,25 krş benzin tüketiyor tasarruf sıfıra yakın
 
Teşekkür ederim,peki oksijen sensörünün bozuk olması aşırı benzin tüketmesine neden olur mu sizce ? Km de 30 krş Lpg ,25 krş benzin tüketiyor tasarruf sıfıra yakın
Sebep olur. Çünkü oksijen sensörü yanlış data gönderince, ecu kendini fakirde zannedip, enjektörleri fazla çalıştırarak tanma odasına ekstra yakıt gitmesine sebep olur.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...