AÇIK 1.4 TSI BMY motor turbo arızası | P02CA | P2263

lowlight

Samet Ulus
Senkromeççi
48
19
Araç çift şarjlı, turbo devreye girdiği an (3200-3500 devir) tam gaz giderken sanki ayağını gaz pedalından çekmişsin gibi, %100 tam güç basıyorken %90'a gerileyip tekrar tam gaz basmışsın gibi oluyor sonra devam ediyor. Turbo devreye girince araç motora yakıt vermeyi bir kaç salise bırakıp tekrar devam ediyor gibi oluyor sonra hiç bir şey olmamış gibi devam ediyor ve bu sorun arada sırada oluyor, bazen direkt ivmelenme durmadan arkaya yapıştırarak gidiyor bazen tam gaz giderken bir anlık tereddüt edip tekrar devam ediyormuşsun gibi.

Antalya eski sanayi Suat otomotiv Volkswagen'e götürdüm 1 saat bakıp bilgisayarı bağlayıp test edip turboyu çıkarıp sorun var mı diye bakıp geri takıp bilgisayardan hata kodunu silip tekrar denediler sorun çözülmedi. En son bana aracın turbosunu, motorunu komple açıp her yerine bakıp sorunun kaynağını bulmaları gerektiğini söylediler ve bunun için 15-20 bin fiyat biçtiler vazgeçtim.

Sorunun kaynağı ne olabilir? 15-20 bin verip bir kaç günlüğüne aracı bırakmalı mıyım? Aracı yetkili servise mi götürmeliyim? Turboyu mu değiştirmeliyim.
 
Araç çift şarjlı, turbo devreye girdiği an (3200-3500 devir) tam gaz giderken sanki ayağını gaz pedalından çekmişsin gibi, %100 tam güç basıyorken %90'a gerileyip tekrar tam gaz basmışsın gibi oluyor sonra devam ediyor. Turbo devreye girince araç motora yakıt vermeyi bir kaç salise bırakıp tekrar devam ediyor gibi oluyor sonra hiç bir şey olmamış gibi devam ediyor ve bu sorun arada sırada oluyor, bazen direkt ivmelenme durmadan arkaya yapıştırarak gidiyor bazen tam gaz giderken bir anlık tereddüt edip tekrar devam ediyormuşsun gibi.

Antalya eski sanayi Suat otomotiv Volkswagen'e götürdüm 1 saat bakıp bilgisayarı bağlayıp test edip turboyu çıkarıp sorun var mı diye bakıp geri takıp bilgisayardan hata kodunu silip tekrar denediler sorun çözülmedi. En son bana aracın turbosunu, motorunu komple açıp her yerine bakıp sorunun kaynağını bulmaları gerektiğini söylediler ve bunun için 15-20 bin fiyat biçtiler vazgeçtim.

Sorunun kaynağı ne olabilir? 15-20 bin verip bir kaç günlüğüne aracı bırakmalı mıyım? Aracı yetkili servise mi götürmeliyim? Turboyu mu değiştirmeliyim.

Yetkili servisten arıza teşhisi için fiyat teklifi aldınız mı?
Arıza yaşadığım zaman araç özel servis bakımlıysa yetkili servisi arayıp arıza teşhisi için fiyat teklifi alıyorum. Buna göre götürüp teşhis ettiriyorum. Hem nokta atışı tespit ediyorum hem de kafam rahat oluyor.
Bana selonoid valfi arızası gibi geldi. Turbo arızalandığı zaman veya arızalanmak üzereyken kendini daha çok belli ediyor.
 
Bence fevri davranmayın, öncelikle kaliteli bir usta bulun sonra küçük rakamlara halledilecek bir şey için boş yere 15-20 lira ödemiş olmayın. İnsanın aklına en kötüsü geliyor ama küçük bir sorun olabilir.
 
Yerinizde olsam başka bir ustaya giderim. Sorunu anlamadık söküp bakalımların sonu genelde müşteri tarafında mutsuz bitiyor. Günün sonunda da eksik ya da arızalı gibi gözüken parçalar değişse de aynı sorunun devam ettiğini de gördük. O yüzden nokta atışı tespit yapabilecek bir ustaya götürmenizde hem cebiniz hem de mentaliniz açısından fayda var
 
Yetkili servisten arıza teşhisi için fiyat teklifi aldınız mı?
Arıza yaşadığım zaman araç özel servis bakımlıysa yetkili servisi arayıp arıza teşhisi için fiyat teklifi alıyorum. Buna göre götürüp teşhis ettiriyorum. Hem nokta atışı tespit ediyorum hem de kafam rahat oluyor.
Bana selonoid valfi arızası gibi geldi. Turbo arızalandığı zaman veya arızalanmak üzereyken kendini daha çok belli ediyor.
Yetkili servise daha gitmedim çünkü sürekli müsait olmuyorum önce buraya sorayım demiştim buradaki cevaplara göre bir sonraki durağımı belirleyecektim.
Bende @S.Asil in önerdiği ustaya götürüp oraya sormayı düşünüyorum olmadı yetkili servise de soracağım.
Ustaya iletirim selonoid valfı kontrol etmesini.
 
Bence fevri davranmayın, öncelikle kaliteli bir usta bulun sonra küçük rakamlara halledilecek bir şey için boş yere 15-20 lira ödemiş olmayın. İnsanın aklına en kötüsü geliyor ama küçük bir sorun olabilir.
Bende sırf bu kadar küçük bir sorun için o kadar para vermeyi doğru bulmuyorum, her 2 dip gazın birinde yakıt kesiyor turbo devreye girince, şehir içi çok devirli kullanamıyorum zaten İstanbul'dan uzun yol geldim aracı alıp 7 saat boyunca 120-140 sabit geldim devir 3200'ü geçmedi hiç o yüzden varlığını hissetmedim sadece ekspertiz uyarınca haberdar oldum.
 
Antalya için bence bulunabilecek en iyi ustalardan 👍
Umarım sorunumu çözer.
Yerinizde olsam başka bir ustaya giderim. Sorunu anlamadık söküp bakalımların sonu genelde müşteri tarafında mutsuz bitiyor. Günün sonunda da eksik ya da arızalı gibi gözüken parçalar değişse de aynı sorunun devam ettiğini de gördük. O yüzden nokta atışı tespit yapabilecek bir ustaya götürmenizde hem cebiniz hem de mentaliniz açısından fayda var
Katılıyorum. Böyle bir sorun söküp bakılmayla çözülmemeli, bunu bulamayan usta söküp bakınca da bulamaz.
Antalya yakınlarında bunu çözebilecek iyi bir usta tanıyorsanız 15-20 bin masraf çıkaracağıma 200-300 kilometre yol yaparım oraya gider orada çözerim sorunu daha ucuza denk getiririm.
 
Yetkili servisi çok gözde büyütmeye gerek yok. Zira ben bu zamana kadar "şu parçayı değiştirdik ama ondan değilmiş, bu parçayı da değiştirelim ama işçilik bu sefer bizden olsun" diyen yetkili görmedim.

"Garantili" iş kelimesi, değiştirdiği parçanın tekrar arıza yapmayacağının garantisi, arızayı nokta atış tespit edip sorunu çözeceğinin garantisi değil. Parçanın garantisini vermek kolay iş. Nokta atış çözümün garantisini versinler o zaman konuşalım.

Hele ki cihazda vs çıkmayan bir arızaysa, sorunu çözene kadar sanayideki ustadan hiçbir farkı kalmıyor, deneme yanılma. Yetkili servislerde ağır bakım işleri pek yapılmadığından ötürü tecrübeleri sanayiden az oluyor. Genelde ya periyodik bakım ya da hasarlı araç toplama.

Aslan usta ise bu işte en mantıklısı.
 
Son düzenleme:
Yetkili servisi çok gözde büyütmeye gerek yok. Zira ben bu zamana kadar "şu parçayı değiştirdik ama ondan değilmiş, bu parçayı da değiştirelim ama işçilik bu sefer bizden olsun" diyen yetkili görmedim.

"Garantili" iş kelimesi, değiştirdiği parçanın tekrar arıza yapmayacağının garantisi, arızayı nokta atış tespit edip sorunu çözeceğinin garantisi değil. Parçanın garantisini vermek kolay iş. Nokta atış çözümün garantisini versinler o zaman konuşalım.

Hele ki cihazda vs çıkmayan bir arızaysa, sorunu çözene kadar sanayideki ustadan hiçbir farkı kalmıyor, deneme yanılma. Yetkili servislerde ağır bakım işleri pek yapılmadığından ötürü tecrübeleri sanayiden az oluyor. Genelde ya periyodik bakım ya da hasarlı araç toplama.

Aslan usta ise bu işte en mantıklısı.

Genel de yaşanan arızalara karşı tecrübeli oluyorlar. Araç trafiğe yeni çıkmış yeni bir model değilse hemen hemen her yetkili servis yaşanabilecek bütün arızalara karşı tecrübeli oluyorlar.
2021 Navara 2.3DCi aracımda bu arkadaşın yaşadığı sorunu yaşadım. 2-3 tane özel servis ikinci turbonun yediğini, yenisini takmam gerektiğini söyledi. Araç garanti kapsamındaydı servise gittim ve selonoid valfinin arızalı olduğunu, garantiden değiştireceklerini söylediler. Daha serviste kayıt açarken yaşadığım sorunu anlattım. Yetkili personel tam teşhis yapmadan arızalı parçayı kalktı depodan getirdi. Anında değiştirdiler sağolsunlar.
 
Genel de yaşanan arızalara karşı tecrübeli oluyorlar. Araç trafiğe yeni çıkmış yeni bir model değilse hemen hemen her yetkili servis yaşanabilecek bütün arızalara karşı tecrübeli oluyorlar.
2021 Navara 2.3DCi aracımda bu arkadaşın yaşadığı sorunu yaşadım. 2-3 tane özel servis ikinci turbonun yediğini, yenisini takmam gerektiğini söyledi. Araç garanti kapsamındaydı servise gittim ve selonoid valfinin arızalı olduğunu, garantiden değiştireceklerini söylediler. Daha serviste kayıt açarken yaşadığım sorunu anlattım. Yetkili personel tam teşhis yapmadan arızalı parçayı kalktı depodan getirdi. Anında değiştirdiler sağolsunlar.
Solenoid valf örneğine bakacak olursak, sanayide kurnaz birilerine denk gelmişsiniz maalesef. Turbonun mekanik olarak mı arızalı yoksa sensör kaynaklı mı çalışmadığını anlamak için çok uğraşmaya gerek olmuyor. Sanayidekiler de marka spesifik çalışıyor, usta başına düşen araç sayısı da daha fazla oluyor genelde. Çünkü herkes yetkilide yaptıramıyor, özellikle yaşlı araçlar da sanayiye geliyor.

-Bendeki örneklerde orijinal turbo hortumunu tedarik edemeyen yetkili servis, sanayideki parçacıdan orijinal hortum satın alıp arabaya takmak zorunda kaldı.
-Yağ kaçağı için giden arabanın rotu, direksiyonu 30 derece kıracak şekilde bozuk olarak geri geldi.
-Çok ender olduğu için marka model vermeyeceğim bir aracın açılır tavanını yetkili servisi yapamadı. Ellerinde o araç için döküman olmadığını, yurtdışından komple açılır tavan getirilmesi gerektiğini söylediler.
-Yetkili servisin kullandığı arıza tespit cihazında problem vardı. Sanayideki elektronik konusunda uzman tanıdığıma getirdiler o tamir etti geri yolladı.
-Yetkili servisin anahtar çoğaltma işlemlerinin hatırı sayılır bir kısmı sanayide yapılır.
-Otomatik şanzıman ve motor revizyon işlemlerinde çoğu zaman araba ön kapıdan girer, arka kapıdan motor çıkar ve sanayiye gider. Kullanıcı da yetkilide yapılıyor zanneder. Otomatik şanzıman ustamda, yetkili servisten gelmiş şanzıman toplanıyordu.

Yani demem o ki, sanayi de pir-ü pak değil düzgün usta bulmak gerekiyor ama yetkili servisteki ustalar da sonuçta insan. Orada yapılan tespitin de garantisi yok. İş sadece daha düzenli ve planlı oluyor. Ustalık kısmında ise kimin tecrübesi, mahareti üstün gelirse o kazanır. İçinde bulunduğu binanın önemi yok. Zaten hatırı sayılır bir kısmı da yetkilide biraz öğrendikten sonra sanayide kendi yerini açıyor.

En basit örnek, sekizsilindirin Honda videolarını izleyin. Arızalı parçayı bulmak için yetkilide iki üç parça değişti, eskiler de değiştiğiyle kaldı.
 
Son düzenleme:
Genel de yaşanan arızalara karşı tecrübeli oluyorlar. Araç trafiğe yeni çıkmış yeni bir model değilse hemen hemen her yetkili servis yaşanabilecek bütün arızalara karşı tecrübeli oluyorlar.
2021 Navara 2.3DCi aracımda bu arkadaşın yaşadığı sorunu yaşadım. 2-3 tane özel servis ikinci turbonun yediğini, yenisini takmam gerektiğini söyledi. Araç garanti kapsamındaydı servise gittim ve selonoid valfinin arızalı olduğunu, garantiden değiştireceklerini söylediler. Daha serviste kayıt açarken yaşadığım sorunu anlattım. Yetkili personel tam teşhis yapmadan arızalı parçayı kalktı depodan getirdi. Anında değiştirdiler sağolsunlar.
Selenoid valfını eski sahibi değiştirmiş. Eski parçası arabada duruyor.
 

Ekli dosyalar

  • IMG20240731021126.jpg
    IMG20240731021126.jpg
    475.6 KB · Görüntüleme: 0