KAPALI 1.4 TSI ve 1.4 TSI Bluemotion arasındaki fark?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan weah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

weah

Asfalt Kurutucu
17
Arkadaşlar merhaba,
Şu ara 2015 - 2016 model Jetta'ları inceliyorum. 1.4 motor DSG şanzımanlı araçları incelerken motor olarak Bluemotion seçeneğinin de gördüm. 1.4 TSI ve 1.4 TSI Bluemotion arasında gördüğüm kadarı ile 3 beygirlik artış ve start&stop farkı mevcut. Bunun dışında bildiğiniz ciddi farkları yazarsanız sevinirim. Konu hakkında detaylı bilgiye ihtiyacım var.
 
İki motor arasında dediginiz gibi ufak farklar var fakat yeni nesil Bluemotion motor daha az yakıyor daha sessiz daha rafine ve daha iyi kaçıyor. Tavsiyem Bluemotion almanız olacaktır.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Bluemotion uzantısı modelin en düşük yakıt tüketimine sahip modeli belirtiyor. Ayrıca Bluemotion modelleri standart modellere ek olarak yakıt tüketimini düşürmeye yönelik bazı özelliklere sahiptir ve
- aracın ağırlığını azaltmak için stepne koyulmaması,
- daha hafif parçalar mesela alaşımlı jantlar yerine hafif alaşım jantlar,
- start/stop sistemi ve normalden daha kuvvetli bir marş motoru,
- daha alçak ve aerodinamik yapısı iyileştirilmiş bir gövde tasarımı,
- frene basınca oluşan gücü elektrik enerjisine çevirme
gibi yakıt ekonomisi sağlayacak özelliklere haiz.
 
Bluemotion uzantısı modelin en düşük yakıt tüketimine sahip modeli belirtiyor. Ayrıca Bluemotion modelleri standart modellere ek olarak yakıt tüketimini düşürmeye yönelik bazı özelliklere sahiptir ve
- aracın ağırlığını azaltmak için stepne koyulmaması,
- daha hafif parçalar mesela alaşımlı jantlar yerine hafif alaşım jantlar,
- start/stop sistemi ve normalden daha kuvvetli bir marş motoru,
- daha alçak ve aerodinamik yapısı iyileştirilmiş bir gövde tasarımı,
- frene basınca oluşan gücü elektrik enerjisine çevirme
gibi yakıt ekonomisi sağlayacak özelliklere haiz.
Hocam sizin dediğiniz Bluemotion donanım. Jetta'larda olan fark ise sadece motordan oluşuyor. Sizin dediğiniz farklar ise Polo Bluemotion modellerinde var.
 
Son düzenleme:
Bilgiler için çok teşekkürler. Bir de comforline ile highline arasında fark yaratabilecek unsurlar hakkında da sizden bilgi alabilir miyim? İki paket arasında ikinci elde yaklaşık 10-8.000 TL arasında fark var. Bu kadar fark için highline seçmeye değer midir?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Start/stop sistemi, fren enerjisi geri kazanımı, karartılmış arka stoplar, composition media multimedya sistemi, usb girişi ve Bluetooth donanım olarak benim bildiklerim. Teknik olarak da max. tork devrinin daha alt devire çekilmesi, max. güç devri bandının arttırılması, 0-100 değerinin iyileştirilmesi var. Yalnız bence en önemlisi -tecrübeyle sabittir- Bluemotion olan şehir içi 1.5 lt daha az yakıyor.
 
Bilgiler için çok teşekkürler. Bir de comforline ile highline arasında fark yaratabilecek unsurlar hakkında da sizden bilgi alabilir miyim? İki paket arasında ikinci elde yaklaşık 10-8.000 TL arasında fark var. Bu kadar fark için highline seçmeye değer midir?
Led stoplar, RCD510 multimedia ekranı, renkli yol bilgisayarı ekranı (tam emin değilim) hariç fark yok diye biliyorum.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Bilgiler için çok teşekkürler. Bir de comforline ile highline arasında fark yaratabilecek unsurlar hakkında da sizden bilgi alabilir miyim? İki paket arasında ikinci elde yaklaşık 10-8.000 TL arasında fark var. Bu kadar fark için highline seçmeye değer midir?
Jantlar 17'', led stop, karartılmış arka camlar, elektrikli katlanır ayna, yer tasarruflu stepne ve emin olmamakla birlikte kilitli bijon var. Highline'ın jantları çok şık olsa da 17" olmasından dolayı pek konforlu olacağını düşünmüyorum ve Comfortline'ın daha çok tutulmasından dolayı ben Comfortline'ı tercih ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Jantlar 17'', led stop, karartılmış arka camlar, elektrikli katlanır ayna, yer tasarruflu stepne ve emin olmamakla birlikte kilitli bijon var. Highline'ın jantları çok şık olsa da 17" olmasından dolayı pek konforlu olacağını düşünmüyorum ve Comfortline'ın daha çok tutulmasından dolayı ben Comfortline'ı tercih ederim.
17" jantlar makyaj ile birlikte sunulmaya başlanmadı mı?
 
  • Beğeni
Tepkiler: Iskender™
Yeterince bilgi edindim; bu bilgiler ışığında 2015 ve üstü 1.4 TSI DSG Bluemotion Comfortline olarak dikkatimi yoğunlaştırmak daha mantıklı olacak sanırım. Highline'daki özellikler kanaatimce de çok muteber değiller, en azından fiyat farkına değecek gibi görünmüyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Yeterince bilgi edindim; bu bilgiler ışığında 2015 ve üstü 1.4 TSI DSG Bluemotion Comfortline olarak dikkatimi yoğunlaştırmak daha mantıklı olacak sanırım. Highline'daki özellikler kanaatimce de çok muteber değiller, en azından fiyat farkına değecek gibi görünmüyor.

2015 Comfortline Jetta kullaniyoruz ve tam olarak dediginiz sebepten Highline almaktan vazgectik. 17" jant, elektrikli katlanir aynalar ve o cirkin led stoplardan baska bir artisi yok. Tamamen gorsel yani, fonksiyonel hicbir fayda yok.

@gtepro Comfortline donanimda da Highline donanimda da ayni multimedya ekrani var.
 
Led stoplar, RCD510 multimedia ekranı, renkli yol bilgisayarı ekranı (tam emin değilim) hariç fark yok diye biliyorum.
RCD 510 artık kullanılmıyor hocam, 6,5 inç composition media denen ekran ekran geliyor Comfortline ve Highline'da standart olarak

Bu arada Jetta zaten eski altyapıyı kullanmakla birlikte çok çok konforlu bir araba değil, comfortline alınmalı veya çok istenirse highline + 16" jantlar..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...