KAPALI 1.5 dCi Soğuk marştan sonra araçtan koku gelmesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

insanerunner

Murat
Düz Yol Gazcısı
33
Marka
Dacia
Aracımız 1.5 dCi Dacia Duster 2012 model yılına sahip 90bg 200nm gücünde Euro 5 nesil bir motora sahip. 2012den beri yani aldığımızdan beri bizde tek elden kullandık diyebilirim. Aracımızın üstünde 8 yıllık Varta marka aküsü duruyor ruhunu teslim etmek üzere şu sıralar. Arabamız marş alırken 2-3 saniye marş dinamosunu çeviriyor, marşı normalinden geç alıyor. İlk marştan sonra 1,100 devir civarı çeviriyor 5dakika bekleyince 1000devirin altına düşüyor. Arabamızın kilometresi de 100,000 olmak üzere 700km falan var, bugüne kadar her yıl periyodik bakımını Yetkili serviste yaptırdık sanayi yüzü görmedi, Shell V-powerdan başka da yakıt almadık. Arabamızdan bahsettiğimize göre gelelim sorunumuza. Araba durduğu yerde koku salıyor. Genzi yakan, nefes almayı boğan, kötü bir koku bu. Egzoz kokusuna benziyor. Yeni şoför olduğum için pek problemleri bilmem size sorayım dedim. Arabaya pandemi sebebiyle haftada 3-4 kez biniyoruz o da kısa mesafeli sürüşler hızımız 40-50 bile olmuyor cadde sokak aralarında ihtiyaçlarımızı karşılamaya gidip geliyoruz. Geçen bir marketin önüne çektim, araba ısınsın diye de stop etmedim. Manav reyonu görevlisi geldi ve "Arabandan koku geliyor istiyorsan bir in de bak"dedi. Uzun süredir çalışmıyor ondandır dedim arabayı ileri çektim rahatsız olmasınlar diye. Şimdi problem anlattığım gibi arabadan koku geliyor ve bu koku insanı boğan, genzi yakan, sivri bir koku. Sebebini öğrensem çözüm için harekete geçeceğim.
 
İnsanı rahatsız eden kokuyu euro4 multijet fiorinomuzda çok alırdım. O dönem abim askerdeyken bende de ehliyet olmadığı için ayda 1-2 kapının önünde rolantide çalışır bayağı kokardı arka tarafı, araç normal kullanıldığı dönemler bu koku olmazdı. Dizel ve euro5 bir aracınız varsa bildiğim kadarıyla (dpf) partikül filtresi de vardır ki kullanım tarzınız tam olarak bunun düşmanı. Benim önerim arabanızla ayda 1 kez 5-10 dakika veya daha üzeri devir çevirerek kullanabileceğiniz yollara çıkıp partikül filtresini ısıtmanız ve temizlemeniz olur. yoksa çok daha büyük sıkıntılar çıkar karşınıza dpf den dolayı
 
İnsanı rahatsız eden kokuyu euro4 multijet fiorinomuzda çok alırdım. O dönem abim askerdeyken bende de ehliyet olmadığı için ayda 1-2 kapının önünde rolantide çalışır bayağı kokardı arka tarafı, araç normal kullanıldığı dönemler bu koku olmazdı. Dizel ve euro5 bir aracınız varsa bildiğim kadarıyla (dpf) partikül filtresi de vardır ki kullanım tarzınız tam olarak bunun düşmanı. Benim önerim arabanızla ayda 1 kez 5-10 dakika veya daha üzeri devir çevirerek kullanabileceğiniz yollara çıkıp partikül filtresini ısıtmanız ve temizlemeniz olur. yoksa çok daha büyük sıkıntılar çıkar karşınıza dpf den dolayı
Cuma günü bunu deneyeceğim dpfde dolmuş olabilir ama araç çekişi düşmedi. 20km dağ yolu çıkıp insem yeterli olur diye düşünüyorum.
 
Dpf temizlemek için önemli olan şey hız değil, devir çevirmek. Yani normal bir yolda 5. Vites 80 ile gideceğinize 3. Vites 80 ile gitmek gibi düşünün.
Aynen hocam biliyorum arabayı da çok yormadan çıkarken 2-3 viteste inişte de ne kadar çevirirse o kadar :) Zaten çok eğimli bir yol olduğu için 4. Vitese daha hiç takamadım o yolda.
 
Genelde düz yolda sabit devir gitmeyi önerirler temizlik için. Şimdi orda çıkarken bas çek yaparsınız yeterli ısınma sağlanamayanbilir. Çevre yolu, otoban gibi falan bi yerde sabit devir 10-15dk falan sürerseniz iyi olur ama bunu arads bi yapmanız gerekiyor sizin kullanım tarzınız dolayısıyla
 
Bugün şehiriçi yarım saat kullandım dur kalk azdı ama ara hızlanmalar muhteşemdi motorun suyunu çıkarttım. Neştersiz ciğer ameliyatı yaşattım arabaya. Kokuyu da yok ettik mutlu oldum. 2500rpm'in altına nadir düştüm kasisler hariç full basa bas kullandım. Shell V-Power kullanınca da pek katkı atmaya gerek kalmıyor zaten, ayrıca sürüş sonunda aracın ciğerleri açıldı sanki daha güçlü çekmeye başladı gibime geldi.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...