AÇIK 1.6 Crdi İlk Marş Sonrası Duman ve Koku

mete25

Panpa
723
Marka
BMW
Arkadaşlar bildiğimiz Hyundai dizel motoru. Malum havalar soğuk seyrediyor. Geceleri -20 dereceleri görüyoruz. Bugün 2 gündür yatan aracımızda marş bastıktan hemen sonra kontrol için motor kaputunu kaldırdığımda işaretli alandan, yani turbo ile motor bloğu arasından hafif bir tütme ile birlikte yanık kokusu geldiğini fark ettim. Video çekmek için telefonu çıkarıncaya kadar duman dağıldı. İlk marşta yanık kokusuna daha önce de aracın içindeyken şahit olmuştuk ancak kaynağını ilk kez gözlemleyebildim.

Araç soğukken oluşan duman ve yanık kokusuna kızdırma bujilerinin sebep olduğunu düşünüyorum. İlk marş öncesi göstergede kızdırma bujisi ışığı hava sıcaklığı sebebiyle normalinin 2 katı kadar yanık vaziyette kalıyor çünkü. Normal bir durum mu yoksa endişe etmeli miyim bilemedim. Fikirlerinizi bekliyorum.

kia_stonic_first_edition_83.jpg
 
Arkadaşlar bildiğimiz Hyundai dizel motoru. Malum havalar soğuk seyrediyor. Geceleri -20 dereceleri görüyoruz. Bugün 2 gündür yatan aracımızda marş bastıktan hemen sonra kontrol için motor kaputunu kaldırdığımda işaretli alandan, yani turbo ile motor bloğu arasından hafif bir tütme ile birlikte yanık kokusu geldiğini fark ettim. Video çekmek için telefonu çıkarıncaya kadar duman dağıldı. İlk marşta yanık kokusuna daha önce de aracın içindeyken şahit olmuştuk ancak kaynağını ilk kez gözlemleyebildim.

Araç soğukken oluşan duman ve yanık kokusuna kızdırma bujilerinin sebep olduğunu düşünüyorum. İlk marş öncesi göstergede kızdırma bujisi ışığı hava sıcaklığı sebebiyle normalinin 2 katı kadar yanık vaziyette kalıyor çünkü. Normal bir durum mu yoksa endişe etmeli miyim bilemedim. Fikirlerinizi bekliyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 48864

Endişe edecek bir durum yok gibi görünüyor, benim de aklıma ilk kızdırma bujileri geldi. Hatta -20 gibi derecelerde motorun daha rahat çalışmasını sağlamak için 4-5 kere kontak açıp kapayabilirsiniz. Soğukta çoğu dizel motorda olan normal bir durum.