KAPALI 1.6 M-jet gaz kesme sorunu. Ne olabilir?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ali_tremonti

Panpa
1,616
26
Beyler herkese selam, uzun zamandır yoktum iş güç koşuşturma derken.
Biliyorsunuzdur 1.6 m-jet doblo kullanıcısıyız 165k km oldu çok şükür her bakımını zamanı zamanına yaptırınca bu zamana kadar pek bi sorun çıkarmadı.
Ama 140 binde hafif bi şekilde başlayıp 165binde artık barizleşen bi gaz kesme sorunuyla karşı karşıyayız.
Durum tam olarak şu:'' 2ci vites ve üstünde motora tam yol ileri dediğinizde 2000 devir civarı turbo doluyor araba kafayı kaldırıyor 2300-2400 civarı bi gaz kesiyor kafayı geri indiriyor 1,5-2 saniyelik bi lagdan sonra tekrar yürüyor ve 2900-3k çivarı aynı olay oluyor''

1.- Ben egr tıkanıklığından şüphelendim fakat arabada hava emememe gibi bi durum söz konusu değil araba bayağı mazot kesiyor(söz konusu lag durumunda anlık tüketim de düşüyor). Oksijen sensörü kirlenmiş olabilir diye söktüm temizledim gerçekten kirlenmişti. fakat işe yaramadı sorun devam ediyor.
2.- Bi özel fiyat ustasına gittim bana DPF dolmuş otabana çık arabayı sık dedi. dpf nin dolmasına ihtimal vermiyorum. eğer dpf tıkanıklığını gazlayarak açıyorsak mantık buysa (ki kime sorsak aynı şeyi diyor) özellikle benim altımda hiç bi araba dpf doldurmaz yani doldurmaması lazım :D
3.- turbo boşluk mu yapmış diye açtım ona da baktım, hayır sapa sağlam daha. Zaten 160k da bi arabanın turbosu buşluk yaparsa at o turboyu çöpe garret tak(1.6 m-jet te garret varmış) :D
4.- km den ötürü enjektörlerimiz pek iyi durumda sayılmaz fakat Enjektörlerin zengin atmasının ekstra duman duşunda bi performans sıkıntısı yaratabileciğini pek düşünmüyorum.

neyse gençler haftaya Bi dizelciye gidip enjektörleri bakıma sokacam. ozamana kadar bide sizin tahminlerinizi, görüşlerinizi, teorilerinizi alalım. mevzu ne olabilir?:)
İYİ FORUMLAR
 
Son düzenleme:
Benzer sorunu 2.0 partner de yaşadık araç ne kadar gazlasakta 2000 deviri geçmiyordu. Ayrıca hangi viteste olırsa olsun araç kendini zorla 2. Vitese düşürüyordu. Usta usta, servis servis gezdik çözdüremedik, en son yeni motor yapalım dediler 22 bin tl fiyat çıkardılar, bizde mecburen galeriye satmak zorunda kaldık, umarım sıkıntı büyük değildir allah kolaylık versin.
 
  • Beğeni
Tepkiler: ali_tremonti
Benzer sorunu 2.0 partner de yaşadık araç ne kadar gazlasakta 2000 deviri geçmiyordu. Ayrıca hangi viteste olırsa olsun araç kendini zorla 2. Vitese düşürüyordu. Usta usta, servis servis gezdik çözdüremedik, en son yeni motor yapalım dediler 22 bin tl fiyat çıkardılar, bizde mecburen galeriye satmak zorunda kaldık, umarım sıkıntı büyük değildir allah kolaylık versin.
2 deviri geçmiyor değil hala 105 beygir gibi gidiyor ama devir bandı boyunca yer yer 2-3 saniyelik lag lar var
 
Oksijen sensörü arızalandıysa temizlemek pek çare olmuyor genelde ama oksijen sensörü arizasinda da genelde arıza ışığı yakıyor araçlar. Kendi yapabileceğiniz diğer basit bir denemede, MAP sensörü temizliği olabilir. Onu söküp balata spreyiyle temizleyip takın, öyle deneyin birde.
 
Oksijen sensörü arızalandıysa temizlemek pek çare olmuyor genelde ama oksijen sensörü arizasinda da genelde arıza ışığı yakıyor araçlar. Kendi yapabileceğiniz diğer basit bir denemede, MAP sensörü temizliği olabilir. Onu söküp balata spreyiyle temizleyip takın, öyle deneyin birde.
Map çok ters yerde işte :D servise gidilecek her türlü
 
E5 bizimki dpf li. 1.3 90 lar e4

DPF dolduysa zaten ekranda ışık yakıp temizlemeye başlayacaktır , ama ışık haftada 3-5 yanıyorsa artık temizlemesi fayda etmiyordur , ya 10 bintl yenisi alınır yada iptal ettirilir , ama önceliği söylediklerime baktır diyorum , çılgın videolar çeken insan :D
 
DPF dolduysa zaten ekranda ışık yakıp temizlemeye başlayacaktır , ama ışık haftada 3-5 yanıyorsa artık temizlemesi fayda etmiyordur , ya 10 bintl yenisi alınır yada iptal ettirilir , ama önceliği söylediklerime baktır diyorum , çılgın videolar çeken insan :D
2-3k para denkleştire bilsem komple enjektörler bakıma gidecek dpf boşaltılıp iptal edilecek egr iptal edilece emme manifoldu temizlenip yazılım yapılacak ama bu işlemler hep para :D. komple rektifiye fiyatı aldım 10k dedi e 11-12 ye 2.0m-jet kasa motor var :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: HAKANBURSA
2-3k para denkleştire bilsem komple enjektörler bakıma gidecek dpf boşaltılıp iptal edilecek egr iptal edilece emme manifoldu temizlenip yazılım yapılacak ama bu işlemler hep para :D. komple rektifiye fiyatı aldım 10k dedi e 11-12 ye 2.0m-jet kasa motor var :D

Yazılım konusunda Yardımcı olurum dilersen , hadi kolay gelsin 😬 2.0 mjet vardı bende hatırlarsan 😈
 
  • Beğeni
Tepkiler: ali_tremonti
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...