Beyler herkese selam, uzun zamandır yoktum iş güç koşuşturma derken.
Biliyorsunuzdur 1.6 m-jet doblo kullanıcısıyız 165k km oldu çok şükür her bakımını zamanı zamanına yaptırınca bu zamana kadar pek bi sorun çıkarmadı.
Ama 140 binde hafif bi şekilde başlayıp 165binde artık barizleşen bi gaz kesme sorunuyla karşı karşıyayız.
Durum tam olarak şu:'' 2ci vites ve üstünde motora tam yol ileri dediğinizde 2000 devir civarı turbo doluyor araba kafayı kaldırıyor 2300-2400 civarı bi gaz kesiyor kafayı geri indiriyor 1,5-2 saniyelik bi lagdan sonra tekrar yürüyor ve 2900-3k çivarı aynı olay oluyor''
1.- Ben egr tıkanıklığından şüphelendim fakat arabada hava emememe gibi bi durum söz konusu değil araba bayağı mazot kesiyor(söz konusu lag durumunda anlık tüketim de düşüyor). Oksijen sensörü kirlenmiş olabilir diye söktüm temizledim gerçekten kirlenmişti. fakat işe yaramadı sorun devam ediyor.
2.- Bi özel fiyat ustasına gittim bana DPF dolmuş otabana çık arabayı sık dedi. dpf nin dolmasına ihtimal vermiyorum. eğer dpf tıkanıklığını gazlayarak açıyorsak mantık buysa (ki kime sorsak aynı şeyi diyor) özellikle benim altımda hiç bi araba dpf doldurmaz yani doldurmaması lazım
3.- turbo boşluk mu yapmış diye açtım ona da baktım, hayır sapa sağlam daha. Zaten 160k da bi arabanın turbosu buşluk yaparsa at o turboyu çöpe garret tak(1.6 m-jet te garret varmış)
4.- km den ötürü enjektörlerimiz pek iyi durumda sayılmaz fakat Enjektörlerin zengin atmasının ekstra duman duşunda bi performans sıkıntısı yaratabileciğini pek düşünmüyorum.
neyse gençler haftaya Bi dizelciye gidip enjektörleri bakıma sokacam. ozamana kadar bide sizin tahminlerinizi, görüşlerinizi, teorilerinizi alalım. mevzu ne olabilir?
İYİ FORUMLAR
Biliyorsunuzdur 1.6 m-jet doblo kullanıcısıyız 165k km oldu çok şükür her bakımını zamanı zamanına yaptırınca bu zamana kadar pek bi sorun çıkarmadı.
Ama 140 binde hafif bi şekilde başlayıp 165binde artık barizleşen bi gaz kesme sorunuyla karşı karşıyayız.
Durum tam olarak şu:'' 2ci vites ve üstünde motora tam yol ileri dediğinizde 2000 devir civarı turbo doluyor araba kafayı kaldırıyor 2300-2400 civarı bi gaz kesiyor kafayı geri indiriyor 1,5-2 saniyelik bi lagdan sonra tekrar yürüyor ve 2900-3k çivarı aynı olay oluyor''
1.- Ben egr tıkanıklığından şüphelendim fakat arabada hava emememe gibi bi durum söz konusu değil araba bayağı mazot kesiyor(söz konusu lag durumunda anlık tüketim de düşüyor). Oksijen sensörü kirlenmiş olabilir diye söktüm temizledim gerçekten kirlenmişti. fakat işe yaramadı sorun devam ediyor.
2.- Bi özel fiyat ustasına gittim bana DPF dolmuş otabana çık arabayı sık dedi. dpf nin dolmasına ihtimal vermiyorum. eğer dpf tıkanıklığını gazlayarak açıyorsak mantık buysa (ki kime sorsak aynı şeyi diyor) özellikle benim altımda hiç bi araba dpf doldurmaz yani doldurmaması lazım
3.- turbo boşluk mu yapmış diye açtım ona da baktım, hayır sapa sağlam daha. Zaten 160k da bi arabanın turbosu buşluk yaparsa at o turboyu çöpe garret tak(1.6 m-jet te garret varmış)
4.- km den ötürü enjektörlerimiz pek iyi durumda sayılmaz fakat Enjektörlerin zengin atmasının ekstra duman duşunda bi performans sıkıntısı yaratabileciğini pek düşünmüyorum.
neyse gençler haftaya Bi dizelciye gidip enjektörleri bakıma sokacam. ozamana kadar bide sizin tahminlerinizi, görüşlerinizi, teorilerinizi alalım. mevzu ne olabilir?
İYİ FORUMLAR
Son düzenleme: