1.6 TDI Yağ Pompası Kayışı Değişim Periyodu

embedded

İbrahim Ç.
Asfalt Kurutucu
80
Marka
Seat
1.6 TDI CAYC motorlu aracımın triger setini yaklaşık 195 bin kilometrede değiştirdim. Bu sırada yağ pompa kayışı değişmedi. TDI'ların yağ pompasının kayışlı olduğunu sonradan öğrendim. Bunun değişim periyodu hakkında bilgisi olan var mı? Ya da değiştirmediği için kopan, basıncı düşen vs tecrübe yaşayan varsa yardımcı olabilir mi?
 
Yetkili servislerde belli bir değişim periyodu yok, 400 bin km kopmadan gideni de gördüm. Kopması zaten duyulmuş bir şey değil oldukça sağlam bir malzeme. Ben değiştireyim kafam rahat olsun diyorsan mutlaka orijinal kayışla değiştir. Eski aracımızı satmasaydık 240 bin km gibi 2.triger değişiminde ben değiştirticektim.
 
2 trigerde bir değişmesi iyi olur, max. 300 bine kadar değişmesi lazım. Kopma hikayesi çok nadir ancak o da aşınan bir malzeme olduğu için zamanla yıpranıyor.
 
Forumda bilen arkadaşlar var. Aynı motorlu passat b7 aracı 255.000 kilometrede sattım. Parçayı 240.000’de ikinci triger bakımında değiştirdim. Usta bile şaşırdı bu talebime fakat ben kafamın rahat olması açısından böyle yaptım. Parça deformesiz şekilde çıktı. Parçanın fiyatı baya uygun. İşçilik prosesi biraz sancılı. Değişim için karter sökülüyor. Eski kayış alınıp, yenisi takılıyor. Karter geri takılıyor. Be sıvı contanın iyice oturması için ustaya da nazım geçtiğinden bir gün kurumasını bekledim. Acele etmenize gerek yok. Takibi kolay olması açısndan 240.000’de trigeri ve yağ pompa kayışını değiştirip yola devam edebilirsiniz.