10:34 arkalar torsiyon olsun bu yollarda sıkıntı yok. Asıl o karda kaldığımız yolun kuru (ve şu ankinden daha az çukurlu) hallerinde fark yaratıyor bağımsızlar

Yoksa bu ana yollar tam Fiesta st, 205gti, 206rc, Clio rs gibi fındık araba yolları..
13:20 'de Egea'dan sonra arabayı kara sokmasan daha giderdin be Furkan. Direksiyonu sağ sol yaptıra yaptıra karı ezerek kazıyarak giderdin.

100 metre sonra yine kalırdın o ayrı

Devletimiz o yol için pek çaba sarf etmiyor.

Bu arada ben de birine yol vermek zorunda kaldığım için öyle kara soktum arabayı, o yüzden kaldı. Arabanın ortası da ön arkayla beraber oturunca lastik filan kâr etmiyor, çaresiz kalıyorsun.
Onay mahvetmiş hakikaten he. Ah Onay...


Coupé arabanın şu özverisi nasıl da yalan olmuş
Aklınızda bulunsun, böyle kaldığınız kalkışlarda gerekirse 2. vitesle kalkışı da deneyin. Hem gücü yere vermesi daha dengeli oluyor, hem de kar ezilmemiş ve kalınlığı makul ise yüksek hızla yeri kazıyabiliyorsunuz.
Ben nasıl kaldım ben de onu anlatayım:
Videonun sonundaki yoldan devam ettik. Biz yoldaki çukurları vs.leri nispeten daha iyi biliyorduk. Ben de o çukurları hiç sevmiyorum, arabamın canına okur normalde. Tamponumun çok alçak olup sürekli yolun ortasındaki temizlenmemiş karı süpürerek kopma ihtimali de cabasıydı. O yüzden tekerlek izlerinden değil de tercihen direk kardan gittim. Temiz karlar da bahsettiğim çukurlar için tampon görevi yaptı. Güzel güzel durma hızına gelsem bile devam ediyordum filan. Bunlar iyi hoş...
Ama...fakat...lakin... Karşıma mk3,5 Focus çıktı. Adam beni görür görmez R yapıp devam etmeye başladı sağolsun. İyi de gidiyordu. Çukurlara filan da girdi arada, ona ben de üzüldüm ama yapacak bişi yok... Sonra Furkan'ın arabasını soktuğu gibi yolun diğer tarafında olan bir açıklığa geldik. O kadar geri geri gitmiş adama bir de şuraya sen giriver demek olmazdı. Ben girdim. Sonra yola zar zor çıktım ama ilerleyemedim. Uzaktan Tucson'u, Kangoo'yu görmüştüm hatta. O anda yedeğin yedeği son çare planı kafamda hemen sizi de katarak yaptım.

(Neyse ki gerek kalmadı)
Furkan'ın yaptığı gibi yavaş ve yüksek tempoda denemeler yemedi. Geriye gelip hızımı alıp geleyim derken gerizekalı sürücüsü olan yaz lastikli bir Doblo arkaya tam dibime geldi ve o da kaldı. Benim geriye gidip hız almamı kafadan o engelledi. Önce tekerleklerden birine paspas attım, 1 adım öyle ilerledim. Gerisinde bu işlemi tekrar etmeye gerek kalmadı. Arkadaş vardı yanımda, inip 1 metre kadar o itti. Sürücüsüz 900kg arabanın avantajı işte orada çalıştı. Tek kişi itmek için yeterli oluyor

Oradan kurtulunca da yanınıza gelene kadar durmadım. Arkadaş arkamdan elde paspasla yürüyerek geldi sağolsun.

Kurtulma esnasında ön ve arka tamponu çok zorladım ama büyük hasar yok. Dönüş için geri manevra sırasında da aşağı doğru gömülmem bir miktar sıkıntı yarattı ama oradan da kurtuldum. Bu arada benim lastiklerin de kar performansı 3. kışında %70'e filan inmiş. Diğer mevsimlerde dişlerini hunharca harcadığım içindir, kızamam.
Dönüş yolunda uykusuzluğumun da etkisiyle artık iyice yorulmuşum onu hissettim. Onay benim önümde de bol bol durdu ama ateşle oynuyordu haberi yok. Yeri geldi direksiyon 1 tur dönük vaziyette 20 metre kayarak durdum arkasında. KAÇ PARA BİR TUCSON TAMPONU
Dejavu gibi izledim videoyu eline sağlık Furkan. Hepinizin de eline ayağına sağlık.