AÇIK 130bin TL / Günlük 150km yapacak (otoban ağırlıklı) otomobil tavsiyesi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Demir
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Demir

Berkay
Asfalt Kurutucu
25
Marka
Opel
Otomobile sadece A'dan B'ye şeklinde değil; bana yoldaş, eğlenebileceğim, tereddütsüz güvenebileceğim bir dost gözüyle bakıyorum. Sorun çıkarmamasından öte, yol tutuşu, viraj kabiliyeti ve verdiği güven hissini de bir "petrolhead" olarak çok önemsiyorum.

Birçok yaşıtıma nazaran tabiri caizse "yanlamasını" değil; "yol tutmasını" isterim, sınırları yüksek bir otomobil tercihimdir. Arkadan itişli modeller ile çok tecrübem olmadığı için beni tehlikeye atmayacak, istem dışı gelişen bir durumda kontrolü sağlayabileceğim bir model olmalı.

Ağırlıklı olarak tek başıma olacağım, bazı günler iki kişi bulunacağız otomobilde.

Bütçe: 130 bin TL max.

KASA TİPİ: Coupe = Hatchback 3 > Station Wagon > Hatchback 5 = Sedan
Sınıf: Önceliğim C sınıfı olmakla beraber şu şekilde diyebilirim C>D>E B sınıfı uzun yolda yoracağından düşünmüyorum (polo cup hariç).
Başlıca Kriterler: Sunroof-Cam Tavan ilk kriter mümkünse. Uzun yol yaptığım için içerinin ferah olmasını istiyorum. Olmasa da olabilir.
Sigara içilmemiş, iç trimleri sağlam, apaçi işi modifiyelere maruz kalmamış

--GÜVENLİK: EURO Ncap vb. testlerden 4-5 yıldız alabilmiş olması tercihimdir. Tereddüt içinde bir sürüştense; takdir edersiniz ki tüm odağınızın yolda olması daha güvenli ve keyiflidir.

MOTOR: Okula gidip gelirken çevre yolunu kullanıyorum, trafiğe denk gelmediğim için büyük motorlu bir otomobil de olabilir (max. 2500cc)

YAKIT: Dizel VİTES: Manuel

KM: Psikolojik sınırım 200bin, ancak marka modele göre (örn. Audi, Volvo...) 250bin civarı da olabilir temiz ise

HASAR DURUMU: Değişen olmamalı, ufak tefek boyalara takılmam büyük bir kazası yoksa, "5-6 parça boyalı" otomobillerden olmasa fena olmaz ama😅

1- A3(Hatchback 3)2.0tdi (veya 1.9tdi) modelleri aklıma takıldı fazlasıyla. Bir ay önceye kadar temiz modeller ilandayken şuan yüksek kilometreli, hasarlı otomobiller kalmış gibi görünüyor.

2- Volvo C30-S40 (1.6 D2 makyajlı 6 ileri / 2.0D) Volvo zaten marka listemde başı çekmekte ancak bu modellerin fiyatları da bir anda düzensizleşti. Temizlerine de sıfır clio parası isteyenler var.

3- Polo Cup (1.9 Tdi Pd130) diğer iki modelden sonra çok alakasız ancak ailemizin ilk otomobili 9n3 kasa polo olduğundan temizine hayır demem. Ara sıra ilana düşüyor birkaç tane ancak şuan izini bulabildiğim yok. Bilgisi olan varsa çok km yapmamış, kazasız bir örneği olabilir.

Bunlar dışında sarı sitedeki ilanlardan öneriniz var ise
AUDİ: A4 Avant-Sedan, A6 Avant, A3 Hatchback 5
VOLVO: S40-V50(1.6-2.0D), S60-S80(2.4 D5)
BMW: E39 5 serisi, E46 (6 ileri olanlar), E90 3 Serisi, kasa fark etmeksizin 1 Serisi
MERCEDES: E serisi ve üstü
VOLKSWAGEN: Passat B5.5 ve B6 (variant da olabilir), Golf 5
modelleri de olabilir göz ardı edilemeyecek bir örneği olursa.

Uzun yolda yormayacak, kabin içi mümkün olduğu kadar sessiz bir model tercihimdir. Ancak otomobilin durumuna ve sürücüye sunduklarına göre bu durumu göz ardı edebilirim.

Benzeri önerilere de açığım, şimdiden teşekkürler.
 
Son düzenleme:
Otomobile sadece A'dan B'ye şeklinde değil; bana yoldaş, eğlenebileceğim, tereddütsüz güvenebileceğim bir dost gözüyle bakıyorum. Sorun çıkarmamasından öte, yol tutuşu, viraj kabiliyeti ve verdiği güven hissini de bir "petrolhead" olarak çok önemsiyorum.

Birçok yaşıtıma nazaran tabiri caizse "yanlamasını" değil; "yol tutmasını" isterim, sınırları yüksek bir otomobil tercihimdir. Arkadan itişli modeller ile çok tecrübem olmadığı için beni tehlikeye atmayacak, istem dışı gelişen bir durumda kontrolü sağlayabileceğim bir model olmalı.


Bütçe: 130 bin TL max.

KASA TİPİ: Coupe = Hatchback 3 > Station Wagon > Hatchback 5 = Sedan

Başlıca Kriterler: Sunroof-Cam Tavan ilk kriter mümkünse. Uzun yol yaptığım için içerinin ferah olmasını istiyorum. Hem de çocukluktan gelen bir istek.
Sigara içilmemiş, iç trimleri sağlam, apaçi işi modifiyelere maruz kalmamış

--GÜVENLİK: EURO Ncap vb. testlerden 4-5 yıldız alabilmiş olması tercihimdir. Tereddüt içinde bir sürüştense; takdir edersiniz ki tüm odağınızın yolda olması daha güvenli ve keyiflidir.

MOTOR: Okula gidip gelirken çevre yolunu kullanıyorum, trafiğe denk gelmediğim için büyük motorlu bir otomobil de olabilir (max. 2500cc)

YAKIT: Dizel VİTES: Manuel

KM: Psikolojik sınırım 200bin, ancak marka modele göre (örn. Audi, Volvo...) 250bin civarı da olabilir temiz ise

HASAR DURUMU: Değişen olmamalı, ufak tefek boyalara takılmam büyük bir kazası yoksa, "5-6 parça boyalı" otomobillerden olmasa fena olmaz ama😅

1- A3(Hatchback 3)2.0tdi (veya 1.9tdi) modelleri aklıma takıldı fazlasıyla. Bir ay önceye kadar temiz modeller ilandayken şuan yüksek kilometreli, hasarlı otomobiller kalmış gibi görünüyor.

2- Volvo C30-S40 (1.6 D2 makyajlı 6 ileri / 2.0D) Volvo zaten marka listemde başı çekmekte ancak bu modellerin fiyatları da bir anda düzensizleşti. Temizlerine de sıfır clio parası isteyenler var.

3- Polo Cup (1.9 Tdi Pd130) diğer iki modelden sonra çok alakasız ancak ailemizin ilk otomobili 9n3 kasa polo olduğundan temizine hayır demem. Ara sıra ilana düşüyor birkaç tane ancak şuan izini bulabildiğim yok. Bilgisi olan varsa çok km yapmamış, kazasız bir örneği olabilir.

Bunlar dışında
AUDİ: A4 Avant-Sedan, A6 Avant, A3 Hatchback 5
VOLVO: S40, S60, S80, V50
BMW: E39 5 serisi, E46 (6 ileri olanlar), E90 3 Serisi, kasa fark etmeksizin 1 Serisi
MERCEDES: E serisi ve üstü
VOLKSWAGEN: Passat B5.5 ve B6 (variant da olabilir), Golf 5 ve üstü
FORD: Mondeo mk4, Focus mk 2.5 ve mk3
OPEL: Astra J veya dolu paketlerden Astra H, Corsa D-E

Uzun yolda yormayacak, kabin içi mümkün olduğu kadar sessiz bir model tercihimdir. Ancak otomobilin durumuna ve sürücüye sunduklarına göre bu durumu göz ardı edebilirim.

Benzeri önerilere de açığım, şimdiden teşekkürler.
Ailenizle mi bineceksiniz tek mi? O pek belli değil keza bir de çok araç var seçim skalanızda yani mesela listenizde yazan Corsa D ile E serisi çok farklı araçlar.
 
Ailenizle mi bineceksiniz tek mi? O pek belli değil keza bir de çok araç var seçim skalanızda yani mesela listenizde yazan Corsa D ile E serisi çok farklı araçlar.
Çoğunlukla tek başıma, nadiren de olsa iki kişi bineceğiz. Corsa konusunda da uyarınız için teşekkürler haklısınız. Düzenledim o kısmını.
 
Mondeo mk4 2.0 tdci. Duz vites demissiniz ama selective otomatik ( tercihen aisin sanziman 2011 model yilina kadar) bahsettiginiz beklentilero karsilar, audi,bmw ve volvoya gore yurutme maliyeti de makul olacaktir
cevap mesajinda denildigi gibi her siniftan cok farkli modelleri sormussunuz
Bmw e39 dan poloya kadar
Bence birAz daha net sinif tercihi yapip , oyle bakmakta fayda var
Selamlar
 
Mondeo mk4 2.0 tdci. Duz vites demissiniz ama selective otomatik ( tercihen aisin sanziman 2011 model yilina kadar) bahsettiginiz beklentilero karsilar, audi,bmw ve volvoya gore yurutme maliyeti de makul olacaktir
cevap mesajinda denildigi gibi her siniftan cok farkli modelleri sormussunuz
Bmw e39 dan poloya kadar
Bence birAz daha net sinif tercihi yapip , oyle bakmakta fayda var
Selamlar
Öncelikli olarak tercihim C sınıfı coupe veya hatchback 3 şeklinde. Diğerleri beklentilerimi karşılayabileceğini düşündüğüm modeller ancak yaşları biraz daha fazla oluyor.
Mondeo kısmına gelirsek de dediğiniz motor şanzıman uyumuna asla lafım yok ancak etraflıca düşününce eski ford tecrübelerime dayanarak listeden çıkardım. Zira her ne kadar yol tutuşunda zirveye oynasalar da yalıtımdan zayıf kalıyorlardı.
Bu aralar neredeyse günün yarısını ilan bakarak geçirdiğim için kafam biraz karıştı haliyle, eski ilanlardan eser yok maalesef. Karmaşa için kusura bakmayın. Saygılar.
 
bu sözünüze

Birçok yaşıtıma nazaran tabiri caizse "yanlamasını" değil; "yol tutmasını" isterim, sınırları yüksek bir otomobil tercihimdir. Arkadan itişli modeller ile çok tecrübem olmadığı için beni tehlikeye atmayacak, istem dışı gelişen bir durumda kontrolü sağlayabileceğim bir model olmalı.


bu sözünüze

Çoğunlukla tek başıma, nadiren de olsa iki kişi bineceğiz.


ve de bu sözünüze istinaden
Uzun yolda yormayacak, kabin içi mümkün olduğu kadar sessiz bir model tercihimdir


Golf 5 ve yine aynı platforma denk gelen Audi A3 öneririm. Güvenli, tutuş limitleri yüksek, yalıtımları iyi araçlardır. Baktığınız motor seçeneklerini bilmiyorum fakat 1.6'sı bizde mevcut bu motor seçeneği ile size uymaz onu biliyorum.

Diğer motor seçeneklerinden sanırım yazdığınız gibi dizel olanlar işinizi görebilir ancak onları da bulmak çok zor. Tek kapı olarak manuel bulma ihtimaliniz yüksek ama 5 kapı da zor oluyor.
 
1.6'sı bizde mevcut
Haklısınız motor olarak uymuyor yapacağım kilometreden dolayı ancak size herhangi bir sorun açtı mı alt takım, elektronik vb. kısımlarda.
Golf 5 yıllarına denk gelen B5.5 passat 1.6 kullanmıştık sıfır alıp. Benzin deposu delindi, amortisörler patladı, tabla fişekleri kırıldı, beyni arıza verdi defalarca. Ve de bunlar 10 yılda yalnızca 60bin km kullanmamıza ve asfalt harici zeminle neredeyse hiç temas etmemesine rağmen olmuştu. O yüzden biraz tereddütlüyüm her ne kadar temizini bulmak A3'e göre daha kolay olsa da.
 
Haklısınız motor olarak uymuyor yapacağım kilometreden dolayı ancak size herhangi bir sorun açtı mı alt takım, elektronik vb. kısımlarda.
Golf 5 yıllarına denk gelen B5.5 passat 1.6 kullanmıştık sıfır alıp. Benzin deposu delindi, amortisörler patladı, tabla fişekleri kırıldı, beyni arıza verdi defalarca. Ve de bunlar 10 yılda yalnızca 60bin km kullanmamıza ve asfalt harici zeminle neredeyse hiç temas etmemesine rağmen olmuştu. O yüzden biraz tereddütlüyüm her ne kadar temizini bulmak A3'e göre daha kolay olsa da.
16-17 yaşına girdi, 103 bin kmden 114 bin km ye kadar bindik(ilk sahibinden aldık), hala biniyoruz 2 yıl oldu neredeyse.

Siz bizdeki 1.6 motoru almayacağınız için ondan bahsetmeyeceğim ama genel olarak araçtan bahsedebilirim. Alt takım olarak bir sıkıntı açmadı, fakat elektro-mekanik aksamda ufak sıkıntılar var mesela aldık alalı 2 kere arka kapı kilitlerini yaptırdık buna ek olarak bagaj kilidi de tamir gördü ayrı ayrı, cam açma tuşları indirip kaldırmalarda tutukluk yapıyor. İç aksamda soyulma ve yıpranma ibareleri erken baş gösterdi. Bütün bunların haricinde yalıtımı güzel, ses sistemi orijinal halde tatmin ediyor, yol tutuş açısından yüksek süratlerde cidden bozulmuyor ve dengeli yoldan çıkmak istemeyen yol tutmak isteyen bir araç. Üstüne binmesi ve gazlaması diğer araçlara göre daha az riskli ve hızını hissettirmiyor, özellikle yüksek donanımda ESP opsiyon olarak geliyor ESP'li olanlarıyla daha güvenlidir muhtemelen. Bizimkinde sadece antipatinaj var, esp yok.

Yüksek tutuş limitlerine rağmen gaz pedalı ve direksiyon elektrik destekli yol ile sizin aranızdaki iletişimi eski araçlar kadar hissiyatlı olmasa da yeni araçlar kadar da kopuk değil. Forumda o platformdaki A3-Golf 5-Leon gibi araçların garaj konuları mevcut o başlıktan da okuyabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
Leon MK2 kasa bakabilirsiniz, A3 ve Golf'le aynı platform ve donanım olarak biraz daha dolu.
Dışarıdan her ne kadar hoşuma gitse de deneyimlemek bir yana, yakından bakma şansım bile olmadı maalesef mk2 Leon'a. Yalıtım olarak biraz tereddütte bırakıyor eğer durum mk3 te olduğu gibiyse. Öte yandan altyapısını paylaştığı modeller gibi ideal limitleri ve uygun parça maliyetleriyle güzel bir seçenek olabilir. Öneriniz için teşekkürler.
 
16-17 yaşına girdi, 103 bin kmden 114 bin km ye kadar bindik(ilk sahibinden aldık), hala biniyoruz 2 yıl oldu neredeyse.

Siz bizdeki 1.6 motoru almayacağınız için ondan bahsetmeyeceğim ama genel olarak araçtan bahsedebilirim. Alt takım olarak bir sıkıntı açmadı, fakat elektro-mekanik aksamda ufak sıkıntılar var mesela aldık alalı 2 kere arka kapı kilitlerini yaptırdık buna ek olarak bagaj kilidi de tamir gördü ayrı ayrı, cam açma tuşları indirip kaldırmalarda tutukluk yapıyor. İç aksamda soyulma ve yıpranma ibareleri erken baş gösterdi. Bütün bunların haricinde yalıtımı güzel, ses sistemi orijinal halde tatmin ediyor, yol tutuş açısından yüksek süratlerde cidden bozulmuyor ve dengeli yoldan çıkmak istemeyen yol tutmak isteyen bir araç. Üstüne binmesi ve gazlaması diğer araçlara göre daha az riskli ve hızını hissettirmiyor, özellikle yüksek donanımda ESP opsiyon olarak geliyor ESP'li olanlarıyla daha güvenlidir muhtemelen. Bizimkinde sadece antipatinaj var, esp yok.

Yüksek tutuş limitlerine rağmen gaz pedalı ve direksiyon elektrik destekli yol ile sizin aranızdaki iletişimi eski araçlar kadar hissiyatlı olmasa da yeni araçlar kadar da kopuk değil. Forumda o platformdaki A3-Golf 5-Leon gibi araçların garaj konuları mevcut o başlıktan da okuyabilirsiniz.
Anlaşılan o yıllardaki modellerin elektroniğinde genel bir sorun var, zira bu duyduğum ilk şikayet değil ki kendim de yaşadım zaten bolca. @sinan abinin de "golf5 gti" testinde söylediklerine dayanarak bu kasanın temiz bir örneğiyle eğlenceli bir birlikteliğimiz olabilir diye düşünüyorum. ESP uyarısı için ayrıca teşekkürler.

Bir sorum daha olacak detaylı bilgi bulamadım internette. O yıllarda bazı VW modellerinde ABS bulunmuyordu, pakete ve ya direkt olarak modele bağlı olarak. Golf 5 için böyle bir durum geçerli midir bilginiz var mı?
 
Anlaşılan o yıllardaki modellerin elektroniğinde genel bir sorun var, zira bu duyduğum ilk şikayet değil ki kendim de yaşadım zaten bolca. @sinan abinin de "golf5 gti" testinde söylediklerine dayanarak bu kasanın temiz bir örneğiyle eğlenceli bir birlikteliğimiz olabilir diye düşünüyorum. ESP uyarısı için ayrıca teşekkürler.

Bir sorum daha olacak detaylı bilgi bulamadım internette. O yıllarda bazı VW modellerinde ABS bulunmuyordu, pakete ve ya direkt olarak modele bağlı olarak. Golf 5 için böyle bir durum geçerli midir bilginiz var mı?
Bizdeki TR'deki en boş modellerden birisi, bunda olduğuna göre 1.6 Primeline donanım seviyesinde ve üstünde ABS hepsinde bulunur diye tahmin ediyorum. Zaten bu düz 1.6'nın da bir alt motor seçeneği FSi olmayan 1.4'ler onlar da ülkeye çok az girdi, kısacası ABS hepsinde vardır. Çok hassas çalışır ama hemen pat pat vuruyor :D
 
Bizdeki TR'deki en boş modellerden birisi, bunda olduğuna göre 1.6 Primeline donanım seviyesinde ve üstünde ABS hepsinde bulunur diye tahmin ediyorum. Zaten bu düz 1.6'nın da bir alt motor seçeneği FSi olmayan 1.4'ler onlar da ülkeye çok az girdi, kısacası ABS hepsinde vardır. Çok hassas çalışır ama hemen pat pat vuruyor :D
O gerçek ABS hissini çok iyi bilirim :D
 
Station Wagona benzediği için Subaru forester 2,5 XT biraz eski ama yol tutuşu iyidir
Audi A4 all road quattro
Skoda Octavia
Subaru legacy
Bence yol tutuşu için 4X4 olsun
 
Bence, olabildiğince daha genç ve düşük km olanı almaya çalışın. seçenekler arasında içime en çok sinen Focus 3 ve Astra J. Cidden temizi varsa da B7 kasa A4'e yönelirdim.
 
1.3 Dizel Astra J sorunsuz sıkıntısız uzun yolda yapabilecek bir araba keza aynı şekilde 1.6 Dizeli segmentinin en güzel 1.6 Dizel motoruna sahip aracı , çok iyi çekişi ve sorunsuz olmasıda cabası :)