AÇIK 150-170 bin arası premium önerisi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan emrcbk16
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

emrcbk16

Emre Çabuk
Takipçi
3
Marka
BMW
Herkese selamlar, 15-20 gün içerisinde bir araç alıcam nasipse, bütçe olarak 150-170 civarı bir bütçem var daha üstüne çıkamam. Gelelim mevzuya,,
Yaşım 25, biraz genç güzel görünen ve olabildiğince premium markalara bakıyorum. İlk aracım olmayacak, daha önce birçok araç aldım sattım, o yüzden bakım kullanım arıza vs. gibi konularla ilgili herhangi bir problem yaşayacağımı düşünmüyorum. Burada sizden istediğim, siz olsanız sunacağım seçeneklerden hangisini ne sebeple seçerdiniz ve varsa benzer önerileriniz.

Aradığım kriterler :
-BMW - MERCEDES - AUDİ - VOLVO - ALFAROMEO gibi marka değeri yüksek olan araçlar
-Cam tavan veya sunroof olmazsa olmaz
-Gönül hatasız araç ister fakat aracın kondüsyonuna göre değerlendirilebilir
-Otomatik vites tercih sebebi, diğer tüm kriterler karşılandığında fiyatı makulse manuelde tercih edilebilir
-Benzin / Dizel fark etmez yakıt problemi yok 2. araç olarak kullanılacak
-200 bin km psikolojik sınır

1. Seçenek Alfa Romeo Guiletta 1.4T Otomatik
Her ne kadar iç mekan kalitesi olarak premium segment dışında olsa da gerek dış tasarımı gerek marka özgünlüğüyle listeme dahil ettiğim ve zamanında ailemizde de 156 kullanmış biri olarak düşündüğüm bir araç.
MK1 makyajsız kasalarında 150 bin km ye kadar boyasız hatasız cam tavanlı araçlar bulunuyor bu fiyat bandında, dış tasarıma tek sözüm yok fakat otomatik şanzıman ve iç mekan kalitesi kısa sürede can sıkar mı bilemiyorum.

2. Seçenek BMW 3 Serisi E90
Burada da aslında hayalim e92, aradığım kriterlerde bütçeme göre araç bulsam konu bile açmaya gerek duymam fakat bu fiyat bandında ağır hasarlıları var bu yüzden e90 sedan olanlar daha makul.
2009 öncesi makyajsız kasalarda otomatik sunroof deri koltuk lpgsiz boyasız orjinal 100-200 km arasında bir kaç tane 3.16i ve 3.18i var aklımı kurcalıyorlar, tek sorun arka stoplar.
LCI olanlarda ise hatasız olarak aynı donanımda manuel olanlar var, otomatik olduğunda ufak tefek kazalı olanlar çıkıyor bu fiyat bandında bi kaç tane 3.18d var pek dizel taraftarı değilim ve km 200 üstü ama LCI olması etkiliyor.

3.Seçenek Mercedes C serisi w204
Makyajlı 2012 sonrası zaten bulunamıyor bu fiyatlarda, makyaj öncesi olanlarda donanımsız araçlar var ama madem keyif için alıyoruz tam olsun dediğim için donanım kriterini eleyemiyorum, cam tavanlı otomatik olarak genelde 250 bin km bandında araçlar var ve kasa olarak pek düzgün oldukları söylenemez, iç konsol olarak da makyajsız olanları hiç beğenmiyorum ama mercedes sonuçta, yıldızın ayrı bir albenisi oluyor.

Scirocco golf bakmıyorum, 1 serisi f20 pek donanımlı araç zaten yok, olanlar manuel ağır hasarlı
en son kararsız kalıp 0 km corsa 1.2t ultimate almaktan korkuyorum, faizsiz kredi veriyorlar :)

Şimdiden teşekkürler..
 
O aralıkta e90 ve w204’e bulaşmazdım. TCT sıkıntılı bir şanzıman değil ama multiair ünitesi arızalanabiliyor ona dikkat etmek lazım ben olsam makyajlı dizel manuel’lere bakarım.
 
Bu 3 seçenek içinde en az sorun çıkartma potansiyeli W204’te. Ancak LPG’siz almakta fayda var. Yine Volvo S60 bakılabilir. Sınıf olarak düşülürse BMW 1, Mercedes A, Volvo V40 da daha düşük km’li bulunabilir.
 
Cebimde 200 bin lira olsaydı ve bu arabalara baksaydım yine de gözüm kesip de bir tanesini alır mıydım emin değilim. Bu arabalar paranızın yetmesi ile alınacak kıvamda değiller muhtemelen, mutlaka masraf çıkaracaklardır. Satın aldığınız bütçenizin %15-20'si kadar bir para cebinizde bulunsun ki sonra araba bozuk bir şekilde bir köşede yatmasın.
Yerinizde olsam marka değeri yüksek bir hurda alacağıma, yeni ve güzel bir başka araca yönlenirdim. 150-170 bin lira genel gelir düzeyine bakınca gerçekten az bir meblağ değil çünkü. Tabi ki tercih sizin, bizimkisi yalnızca tavsiye niteliğinde..
 
Son düzenleme:
Bence Türkiye de marka değerine takılma değeri bilinmeyen markalar var Mazda - Subaru gibi
 
Son düzenleme:
Bence Türkiye de marka değerine takılma değeri bilinmeyen markalar var Mazda - Subaru gibi
Emin olun değeri çoğu kişi tarafından biliniyor ancak bu distribitörler ve Türkiye'ye uyumsuz motorları varken tercih edilmeleri zor. Arkadaşımda 2008 Legacy vardı, yaklaşık 3 hafta önce orta derecede sayılacak bir kaza atlattı. Sol 2 kapı, sol ön far ve ön tampon hasar aldı. Kaskosu olduğu için yetkili servise gitti ve arabanın farı Türkiye'de yok :D Getirtseler 11 bin lira civarı demişler, totalde 30 küsur binlik hasar çıkardılar yürüyerek servise giden arabadan ve kasko da parça bulamadığı için araba perte ayrıldı :D Yürüyerek servise giden araba pert olarak hayatına devam ediyor, bu durumda neden gidip Subaru tercih edeyim? Fiyatları desen ayrı uçtu, Levorg bakıyordum almayı düşünüyorduk, kendi aracımızla aradaki fiyat farkı 20 25 bin lirayken şu an 100 bin lirayı buldu :D Baktığım çoğu araba Levorg kadar fiyat artışı yaşamadı. Değeri bilinmiyor demek biraz sığ bir yorum olarak kalır yani, tercih edilmemesinin arkasında bir sürü sebep var.