175/70 R13 82T Yaz Lastiği Önerisi

Hangi lastik?

  • Dunlop SP Touring R1

    Kullanılan: 5 29.4%
  • Hankook Kinergy Eco² (K435)

    Kullanılan: 3 17.6%
  • Lassa Greenways

    Kullanılan: 2 11.8%
  • Pirelli Cinturato P4

    Kullanılan: 2 11.8%
  • Falken Sincera SN832 Ecorun

    Kullanılan: 2 11.8%
  • Goodyear EfficientGrip Compact

    Kullanılan: 3 17.6%

  • Kullanılan toplam oy
    17

bt

Takipçi
Destekçi
18,501
Marka
Honda
Arkadaşlar merhaba.

Havalar ısındı ve son yaptığım 1000km'lik uzun yoldan sonra 4 mevsim lastiklerim bana bir şeyler anlatmaya çalışıyor. Duruma göre yaz lastiği alıp bunları kışlık olarak kaldırabilirim.
Beklentilerim öncelikli olarak iyi yol tutması, virajda ve frende üzmemesi, daha sonra konfor ve sessizlik geliyor, ekonomik olması da bonus olur hayır demem =)
Birkaç model arasında kalmış durumdayım. Aşağıya EU etiketlerini de (yakıt verimliliği/ıslak yol tutuş/dB) belirteceğim. Bu modelleri herhangi bir ebatta kullanıp tecrübe edenler tecrübelerini paylaşırsa sevinirim. En azından genel hatlarıyla nasıl karakterde olduklarını anlamam açısından faydası olur.

Dunlop SP Touring R1 (C/A/69db)
Hanook Kinergy Eco² K435 (C/B/70db)
Lassa Greenways (C/C/69db)
Pirelli Cinturato P4 (E/E/70db)
Falken Sincera SN832 Ecorun (E/A/69db)
Goodyear EfficientGrip Compact (C/B/68db)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Good year egp derdim de dunlop ekonomik yönden de öne çıkıyor
 
Falken Sincera SN832 Ecorun un 195/65/15 boyutlusunu tamı tamına 2 yıldır yaz-kış sökmeden 20-25bin km kadardır kullanıyoruz. Ankarada geçen kış sadece 1 gün bu kış da 4-5 gün kadar karda elleşmedik arabaya onun dışında yağmurda yaşta sıcakta soğukta baya baya iyi. Önceki bitik mişlenlerle sürekli saran araba 2 yıldır pati çekmiyor doğru düzgün :D Biz alırken emsalleriyle lastik başı 60-70tl farkı vardı risk alıp takmıştık pişman etmedi bi 2 sene daha götürür herhalde. Özellikle kışın kullanmayacaksanız yaz havalarında memnun kalırsınız. Tabi bizimkinin yakıt şeysi E değil C bunu da belirtmek lazım
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Falken Sincera SN832 Ecorun un 195/65/15 boyutlusunu tamı tamına 2 yıldır yaz-kış sökmeden 20-25bin km kadardır kullanıyoruz. Ankarada geçen kış sadece 1 gün bu kış da 4-5 gün kadar karda elleşmedik arabaya onun dışında yağmurda yaşta sıcakta soğukta baya baya iyi. Önceki bitik mişlenlerle sürekli saran araba 2 yıldır pati çekmiyor doğru düzgün :D Biz alırken emsalleriyle lastik başı 60-70tl farkı vardı risk alıp takmıştık pişman etmedi bi 2 sene daha götürür herhalde. Özellikle kışın kullanmayacaksanız yaz havalarında memnun kalırsınız. Tabi bizimkinin yakıt şeysi E değil C bunu da belirtmek lazım
Etiketteki A'nın hakkını veriyor yani :) Benim lastikler 40.000km'ye gelmek üzere, diyor ki beni artık yazın dışarı çıkarma.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Etiketteki A'nın hakkını veriyor yani :) Benim lastikler 40.000km'ye gelmek üzere, diyor ki beni artık yazın dışarı çıkarma.
0 dereceye yakın sıcaklıklarda ıslakta falan fren mesafesi beni ciddi ciddi şaşırttı. Islak zemindeki ince buzlarda falan kışlık gibi davranıyo zaten :D Ben kendisinin fren tepkisine hastayım açıkçası mesela daha dün 20-25 gibi hızlarda dalgınlıktan trafiğin durduğunu farketmedim frene bastığım gibi olduğu yerde kaldı araba yerler sulama yapıldığından baya ıslaktı :D gidiyordu sıpsıfır g30un tampon :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bizde yazlık lassa greenways var bir kaç senedir de pek kullanamadım işte ne yaparsın ¯\_(ツ)_/¯ :D ama fena değil bizim arabada. :d
 
Bizde yazlık lassa greenways var bir kaç senedir de pek kullanamadım işte ne yaparsın ¯\_(ツ)_/¯ :D ama fena değil bizim arabada. :d
Kullanana da sorsana bir ara. Ben Greenways'i mx-5'te kullandım. O yüzden değerlendirmelerim çok yanıltıcı olur. Jant üstünde gitse benim araba kadar yol tutar o :P
 
Kullanana da sorsana bir ara. Ben Greenways'i mx-5'te kullandım. O yüzden değerlendirmelerim çok yanıltıcı olur. Jant üstünde gitse benim araba kadar yol tutar o :p
Kullanmasam da seyehat ettim çok, Valla Bir kere sordum lastikler nasıl falan " iyii, fena değil " cevabı alabildim sadece. :D çok yüksek hız ve viraj olayı olmadığından bu konularda bilmiyorum, normal kullanım için gayet güzel olduğunu söylüyor, kötü değil bir lcv'de kullanımı güzel, tercih edilebilir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
anaa taunusun lastik ebatı. Ne yazık ki kullanıcıları hiçbir şey bilmediği için ve hatta öğrenmek de istemediği için bi öneri veremeyecem abi. zira ben de 195 50 15 e geçtim :D
 
Islak yol etiketi A'nin altinda kalan modellere hic bakma bence hocam. Sincera ve dunlop gayet iyi. Ama sincera'ya daha yakinim diyebilirim. Senin ebatlarda ama 14 jantta adac birinciligi bile mevcut. Daha once de arastirdigimda dikkatimi ceken bir lastikti.

Bunlar haricinde islak yolu B olan bir lastik alinacaksa sirf konfor - sessizlik artisindan dolayi goodyear alinir.

Onun disinda dedigim gibi A etiketin altina kesinlikle inmemeye calis.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Islak yol etiketi A'nin altinda kalan modellere hic bakma bence hocam. Sincera ve dunlop gayet iyi. Ama sincera'ya daha yakinim diyebilirim. Senin ebatlarda ama 14 jantta adac birinciligi bile mevcut. Daha once de arastirdigimda dikkatimi ceken bir lastikti.

Bunlar haricinde islak yolu B olan bir lastik alinacaksa sirf konfor - sessizlik artisindan dolayi goodyear alinir.

Onun disinda dedigim gibi A etiketin altina kesinlikle inmemeye calis.
Goodyear'da da kafamda dönen soru şu: Sırf konfor ve sessizlik için 1.5 katından fazla para vermeyi göze alıp günlerce stok kovalanır mı? Koyduğum linkte lastiğin üretim tarihi 2015 yazıyor :D Benim ebattaki lastiklerinde ciddi stok sorunları var Goodyear'da. Daha önce de yaşadım, oradan biliyorum.

Senin gibi düşünüp bakınca ben de Dunlop'a çok ısındım ama Falken ve Dunlop'un sağlamlıkları ömürleri nasıldır filan o tarz bilgiler de gelse süper olur. Bir tane olumlu Falken geldi ama Dunlop hiç kullanmadım, bilemiyorum. Goodyear çatısı altında tüm bildiğim o.
 
Goodyear'da da kafamda dönen soru şu: Sırf konfor ve sessizlik için 1.5 katından fazla para vermeyi göze alıp günlerce stok kovalanır mı? Koyduğum linkte lastiğin üretim tarihi 2015 yazıyor :D Benim ebattaki lastiklerinde ciddi stok sorunları var Goodyear'da. Daha önce de yaşadım, oradan biliyorum.

Senin gibi düşünüp bakınca ben de Dunlop'a çok ısındım ama Falken ve Dunlop'un sağlamlıkları ömürleri nasıldır filan o tarz bilgiler de gelse süper olur. Bir tane olumlu Falken geldi ama Dunlop hiç kullanmadım, bilemiyorum. Goodyear çatısı altında tüm bildiğim o.
Goodyear'i zaten almaya karar verirsen direkt konfor icin almak gerek. Yani beklenti o yonde olacak ki B etikete ve diger handikaplara katlanilsin. Ama senin zaten beklenti o yonde olmadigindan daha rahat eleyebilirsin.

Dunlop ve sincera yipranma konusunda ortalama seviyelerde. Ikisi de memnun eder ama dunlop bir cit daha iyi gibi duruyor kullanici yorumlarinda. Yine de iki lastik ortalamanin altina dusmediginden yipranma konusunu sen kendin de kontrol altina alabilirsin. Bak mesela pc 5 de cabuk dis bitiren bir lastik olarak bilinse de bu yaz 3.yilina girecek ve hala disleri sapa saglam lastiklerin. Yani kullaniminla kontrol altina alabilirsin. Dedigim gibi iki lastik de ortalamanin altina dusmuyor bu hususta.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arkadaşlar herkese görüşleri için teşekkürler.
Bugün biraz da zaman sıkıntım olduğu için internetten uygun fiyat kovalamayıp bayileri gezdim. Goodyear fahiş fiyat çekti 275₺, onu direk eledim. Şu an kullandığım lastiklerin yenisi de 325₺ imiş. Koşarak çıktım bayiden. Bir tane Dunlop-Falken-Petlas bayiine gittim. Dunlop ve Falken seçeneklerine sıcak bakıyordum ve tanesi 235₺ fiyattan Dunlop SP Touring R1 almış bulundum. Falken ile aralarında 10₺ fark vardı, tüketimleri de C ve E idi. İkisi arasında Dunlop'u temel tercih sebebim ise tüketim değil, yanaklarını incelediğimde Falken'e göre daha sıkı hissetmiş olmam. 70 yanak lastiğin yumuşak yanaklısı hiç çekilmez çünkü :)

25 km kadar sakin sayılabilecek bir sürüş yaptım. İlk izlenimim fren mesafesinin aşırı iyi olması. ABS'siz arabamda kızaklamak için çok uğraşıyor. İlk kez lastiğim balataları zorladı. :P
Biraz rodaj bitsin, biraz da tecrübem artsın, izlenimlerimi bu başlıkta paylaşırım.
 
Arkadaşlar herkese görüşleri için teşekkürler.
Bugün biraz da zaman sıkıntım olduğu için internetten uygun fiyat kovalamayıp bayileri gezdim. Goodyear fahiş fiyat çekti 275₺, onu direk eledim. Şu an kullandığım lastiklerin yenisi de 325₺ imiş. Koşarak çıktım bayiden. Bir tane Dunlop-Falken-Petlas bayiine gittim. Dunlop ve Falken seçeneklerine sıcak bakıyordum ve tanesi 235₺ fiyattan Dunlop SP Touring R1 almış bulundum. Falken ile aralarında 10₺ fark vardı, tüketimleri de C ve E idi. İkisi arasında Dunlop'u temel tercih sebebim ise tüketim değil, yanaklarını incelediğimde Falken'e göre daha sıkı hissetmiş olmam. 70 yanak lastiğin yumuşak yanaklısı hiç çekilmez çünkü :)

25 km kadar sakin sayılabilecek bir sürüş yaptım. İlk izlenimim fren mesafesinin aşırı iyi olması. ABS'siz arabamda kızaklamak için çok uğraşıyor. İlk kez lastiğim balataları zorladı. [emoji14]
Biraz rodaj bitsin, biraz da tecrübem artsın, izlenimlerimi bu başlıkta paylaşırım.
Hayırlı olsun abi güle güle eskit :D sabah bi bakıyım önerdik dedim de şimdi falkenlere baktım arkada dişler hemen hemen sıfır gibi olmasına rağmen önde bozuk para şeysine göre bitmişiz :D 2 yıl 30-35bin km de diş bitmesi ilginç gelse de kışın da bunu kullandık normaldir herhalde :D belki bu konuda memnun kalmazdın falken almadığına sevindim dişlerin durumunu görünce :D

BLL-L21 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Arkadaşlar herkese görüşleri için teşekkürler.
Bugün biraz da zaman sıkıntım olduğu için internetten uygun fiyat kovalamayıp bayileri gezdim. Goodyear fahiş fiyat çekti 275₺, onu direk eledim. Şu an kullandığım lastiklerin yenisi de 325₺ imiş. Koşarak çıktım bayiden. Bir tane Dunlop-Falken-Petlas bayiine gittim. Dunlop ve Falken seçeneklerine sıcak bakıyordum ve tanesi 235₺ fiyattan Dunlop SP Touring R1 almış bulundum. Falken ile aralarında 10₺ fark vardı, tüketimleri de C ve E idi. İkisi arasında Dunlop'u temel tercih sebebim ise tüketim değil, yanaklarını incelediğimde Falken'e göre daha sıkı hissetmiş olmam. 70 yanak lastiğin yumuşak yanaklısı hiç çekilmez çünkü :)

25 km kadar sakin sayılabilecek bir sürüş yaptım. İlk izlenimim fren mesafesinin aşırı iyi olması. ABS'siz arabamda kızaklamak için çok uğraşıyor. İlk kez lastiğim balataları zorladı. :p
Biraz rodaj bitsin, biraz da tecrübem artsın, izlenimlerimi bu başlıkta paylaşırım.

Hayırlı olsun güle güle eskitin Petlasları fırlatıp atmaya yer arıyorum, tecrübeleri bekliyorum :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hayırlı uğurlu olsun abi güle güle kullan inşallah :D Biz de uygun fiyata denk getirip dunlop aldık kıştan önce. Bakalım bizi neler bekliyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Hankook demek için girdim, geç kalmışım, hayırlı olsun abi.
Almayı düşünenler için söylemiş olayım; kinergy eco 175/65/14 ebat lastikleri 96 model corollama alıp kullanmıştım, gerçekten kalite kokan bir lastikti. Islak, kuru yolda frenlemesi çok iyidir, debriyaj doldurursun patinaj atmaz bi lastiktir, ki bunlar 4a-fe gibi canlı bir motora sahip hafif bi japon arabasıyla edindiğim tecrübeler. Viraj konusunda da benim bitik olan amortisörlerime rağmen gayet yeterli bir tutuş sağlıyordu. Corollayı satmadan önce, babamın 84 kadettine aktardık lastikleri. 4 yıl, yaklaşık 70-75 bin km oldu ve lastiklerin performansı hala devam ediyor, tıpkı good year egplerde olduğu gibi. Lastik diş derinliği her geçen yıl azalıyor ama lastiğin yanaklarında veya tabanında bir çatlak söz konusu değil. EGP'ler de aynı şekilde diş derinliği azalır, karakteri hep aynıdır, büyük darbe almadıktan sonra hamurunda bozulma olmaz kolay kolay.
 
Islak yol etiketi A'nin altinda kalan modellere hic bakma bence hocam. Sincera ve dunlop gayet iyi. Ama sincera'ya daha yakinim diyebilirim. Senin ebatlarda ama 14 jantta adac birinciligi bile mevcut. Daha once de arastirdigimda dikkatimi ceken bir lastikti.

Bunlar haricinde islak yolu B olan bir lastik alinacaksa sirf konfor - sessizlik artisindan dolayi goodyear alinir.

Onun disinda dedigim gibi A etiketin altina kesinlikle inmemeye calis.


Tutunma iyi olunca yakıt tüketimi artıyor doğal olarak. A / E olayı gibi... Aslında varsa A / A ya da A / B gibi etiket değeri olanlara yönelebiliriz... Lakin bu ebatta var mı bilmiyoruM ? Belki Nokian da vardır o_O
 
Arkadaşlar herkese görüşleri için teşekkürler.
Bugün biraz da zaman sıkıntım olduğu için internetten uygun fiyat kovalamayıp bayileri gezdim. Goodyear fahiş fiyat çekti 275₺, onu direk eledim. Şu an kullandığım lastiklerin yenisi de 325₺ imiş. Koşarak çıktım bayiden. Bir tane Dunlop-Falken-Petlas bayiine gittim. Dunlop ve Falken seçeneklerine sıcak bakıyordum ve tanesi 235₺ fiyattan Dunlop SP Touring R1 almış bulundum. Falken ile aralarında 10₺ fark vardı, tüketimleri de C ve E idi. İkisi arasında Dunlop'u temel tercih sebebim ise tüketim değil, yanaklarını incelediğimde Falken'e göre daha sıkı hissetmiş olmam. 70 yanak lastiğin yumuşak yanaklısı hiç çekilmez çünkü :)

25 km kadar sakin sayılabilecek bir sürüş yaptım. İlk izlenimim fren mesafesinin aşırı iyi olması. ABS'siz arabamda kızaklamak için çok uğraşıyor. İlk kez lastiğim balataları zorladı. :p
Biraz rodaj bitsin, biraz da tecrübem artsın, izlenimlerimi bu başlıkta paylaşırım.
Uzun yol yaptım. Ortalama tüketimimi denk koşullarda 5.9'dan 5.6'ya düşürdü. Fren performansı muazzam, 1-2 kez ciddi lazım oldu. Yol tutuşun üst limitini henüz zorlamadım çünkü düşük hızlarda limitini deneyeceğim birkaç yer var, oralara henüz uğramadım. :) Ondan önce evimden uzaklarda maceraya atılmak istemedim. Yine de yol tutuşta herhangi bir zorlanma belirtisi göstermedi henüz.