Aslında hikaye uzun.
Babamın kaportacı olması, çocukluğumun ve gençliğimin uzun bir bölümünün sanayide geçmesi gibi nedenlerden dolayı kendimi bildim bileli arabaların içindeydim. Bu süreç meslek seçimimde bile etkili oldu.
Düşecek olduktan sonra araba sevdası bir şekilde insanın içine düşüyor gerçi.
Kısa keselim.
BMW sevgisi bir şekilde diğer markaların önüne geçti. Aracın arkadan itiş olması, güç, teknik, his gibi nedenlerden etkilenmiştim o dönem sanırım.
Kendime bir araba almalıydım. Sanıyorum 17-18 yaşlarındaydım. E21 için o dönem inanılmaz riskli, kimsenin almaya cesaret edemediği, şimdiki gibi parça bulunamayan bir dönemdi. Fakat ulaşılabilir fiyatlardaydı araçlar. Gel zaman git zaman aracı almak 2011 yılının sonunda kısmet oldu.
İlk aracım 1981 model 315 oldu. Grafit metalik renginde, kelebek camılı, fiberden çakma BBS ekleri olan, inanılmaz bakımlı olmasa da kasası güzel bir araçtı. 2 sene kadar bindim araca fakat 1 kuruş dahi masraf açmadı. Şöyle görsel ekleyeyim bir iki tane.
https://imgyukle.com/i/opHBu6[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHDZy[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHmJM[\img]
Araçla çok mutluydum. Ivır zıvır aksesuar bulabilmek için her gün malum siteye girip parça ilanlarına ve yeni eklenen E21'lere de bakıyordum.
2012 yılının Ekim ayı diye hatırlıyorum. 1980 model bir 316 gördüm ilanda. 315'imden kat ve kat diriydi ve belli ki hiç kazası yoktu. Araçta 323i'lerde çıkan kapı döşemeleri vardı ve Kastanienrot rengindeydi, çok hoş bir renk. Param yoktu fakat gözü karartmaya hazırdım. Ben İstanbul'da, araç İzmir Eski Foça'daydı.
E gittik tabi :) Aracı görmemle vurulmam bir oldu, o gün tamamına kredi çektim ve aracı alıp geldim. Ama insan o zaman düşünmüyor, kredi taksitleri neredeyse maaşımın tamamı ediyordu. Ama ben mutluluktan ölmek üzereydim.
Bir kaç ay idare ettim fakat sonrasında çooook üzülerek 315'imi satmak durumunda kaldım. Hala üzgünüm.
316'yı alırken motorun hiç açılmamış olduğunu fakat motor istediğini bilerek aldım. Araç orijinal 160 bin küsür km'deydi.
Aracın ufak tefek pasları da başlamıştı.
Aracı Almancı yaşlı bir amcadan aldım, amca aracın 2. sahibiydi ve aracı 23 yıldır kullanıyordu. Aracı aldığımda ben de 23 yaşımdaydım :)
Araç bir 10 sene kadar yatmış ve sonrasında renk değişimi için (sanırım orj rengi opak kırmızı) komple boyanmış. Amca Almanya'dan bir seferinde 323i ile gelip döşemeleri komple bizim araca aktarmış, iyi de olmuş. Bu bişeylerin başlangıcı oldu belki de.
Askerdeyken aracın kredileri de devam ediyordu ve üzülerek satmak durumunda kaldım. Askerliğim kısa dönemdi, döndüğümde şans eseri aracı yolda park halinde gördüm. Sattığımız kişi bir başkasına satmış ve o kişide aracın torpidosunun üzerine kartvizit boyutunda satılık yazısı koymuştu. Tabi ben 6 aylık ayrılığa dayanamayıp aracı geri aldım. O kısa zamanda güzelim araca LPG takmayı başarmışlar. Neyse ki sonra bundan kurtulduk.
Araca motor yapıldı.
Ben de zaman zaman bulduğum aksesuar parçaları toplamaya başladım. (3 kol orj spor direksiyon, orj E21 Recarosu, kasetlik vs gibi) Aracın çürükleri de artmaktaydı.
Aracın toplanması gerekiyordu ve üstün körü yapılsın istemedim.
Önceki aracımın rengini çok sevdiğim için bunu da o renk yapmak istedim fakat sıradan olmamalıydı.
Sonra aracı S Edition Look yapmaya karar verdim. Bu model yalnızca bir bölgeye özel üretilmiş. 323i'den farklı olarak çift renk, önde BBS spoiler, arkada FOHA spoiler ve yürüyende spor yay amortisör gibi farklılıklar var.
Bizim şu an dış görünüm için bir tek FOHA spoilerimiz eksik. İçi ise tamamen mevcut.
S Edition detaylarına aşağıdaki linkten detaylı bakabilirsiniz.
http://www.bmwe21.net/?page_id=137
Restorasyona kadar verdikten sonra başlamamız yaklaşık 3 sene sürdü galiba. Neyse ki bu yaz aracı İzmir'e gönderebildim ve şu an işlemleri devam etmekte.
Fazla uzun yazmışım :)
Aşağıya link bırakıyorum, aracın ilk aldığım günden bir kaç fotoğrafı, İzmir'e giderken parça yüklenmiş fotoğrafları ve sökük bir kaç fotoğrafı mevcut.
İşlem yapıldıkça buradan konuyu güncellerim.
Okuduğunuz için teşekkürler.
https://www.flickr.com/photos/181744750@N04/
Babamın kaportacı olması, çocukluğumun ve gençliğimin uzun bir bölümünün sanayide geçmesi gibi nedenlerden dolayı kendimi bildim bileli arabaların içindeydim. Bu süreç meslek seçimimde bile etkili oldu.
Düşecek olduktan sonra araba sevdası bir şekilde insanın içine düşüyor gerçi.
Kısa keselim.
BMW sevgisi bir şekilde diğer markaların önüne geçti. Aracın arkadan itiş olması, güç, teknik, his gibi nedenlerden etkilenmiştim o dönem sanırım.
Kendime bir araba almalıydım. Sanıyorum 17-18 yaşlarındaydım. E21 için o dönem inanılmaz riskli, kimsenin almaya cesaret edemediği, şimdiki gibi parça bulunamayan bir dönemdi. Fakat ulaşılabilir fiyatlardaydı araçlar. Gel zaman git zaman aracı almak 2011 yılının sonunda kısmet oldu.
İlk aracım 1981 model 315 oldu. Grafit metalik renginde, kelebek camılı, fiberden çakma BBS ekleri olan, inanılmaz bakımlı olmasa da kasası güzel bir araçtı. 2 sene kadar bindim araca fakat 1 kuruş dahi masraf açmadı. Şöyle görsel ekleyeyim bir iki tane.
https://imgyukle.com/i/opHBu6[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHDZy[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHmJM[\img]
Araçla çok mutluydum. Ivır zıvır aksesuar bulabilmek için her gün malum siteye girip parça ilanlarına ve yeni eklenen E21'lere de bakıyordum.
2012 yılının Ekim ayı diye hatırlıyorum. 1980 model bir 316 gördüm ilanda. 315'imden kat ve kat diriydi ve belli ki hiç kazası yoktu. Araçta 323i'lerde çıkan kapı döşemeleri vardı ve Kastanienrot rengindeydi, çok hoş bir renk. Param yoktu fakat gözü karartmaya hazırdım. Ben İstanbul'da, araç İzmir Eski Foça'daydı.
E gittik tabi :) Aracı görmemle vurulmam bir oldu, o gün tamamına kredi çektim ve aracı alıp geldim. Ama insan o zaman düşünmüyor, kredi taksitleri neredeyse maaşımın tamamı ediyordu. Ama ben mutluluktan ölmek üzereydim.
Bir kaç ay idare ettim fakat sonrasında çooook üzülerek 315'imi satmak durumunda kaldım. Hala üzgünüm.
316'yı alırken motorun hiç açılmamış olduğunu fakat motor istediğini bilerek aldım. Araç orijinal 160 bin küsür km'deydi.
Aracın ufak tefek pasları da başlamıştı.
Aracı Almancı yaşlı bir amcadan aldım, amca aracın 2. sahibiydi ve aracı 23 yıldır kullanıyordu. Aracı aldığımda ben de 23 yaşımdaydım :)
Araç bir 10 sene kadar yatmış ve sonrasında renk değişimi için (sanırım orj rengi opak kırmızı) komple boyanmış. Amca Almanya'dan bir seferinde 323i ile gelip döşemeleri komple bizim araca aktarmış, iyi de olmuş. Bu bişeylerin başlangıcı oldu belki de.
Askerdeyken aracın kredileri de devam ediyordu ve üzülerek satmak durumunda kaldım. Askerliğim kısa dönemdi, döndüğümde şans eseri aracı yolda park halinde gördüm. Sattığımız kişi bir başkasına satmış ve o kişide aracın torpidosunun üzerine kartvizit boyutunda satılık yazısı koymuştu. Tabi ben 6 aylık ayrılığa dayanamayıp aracı geri aldım. O kısa zamanda güzelim araca LPG takmayı başarmışlar. Neyse ki sonra bundan kurtulduk.
Araca motor yapıldı.
Ben de zaman zaman bulduğum aksesuar parçaları toplamaya başladım. (3 kol orj spor direksiyon, orj E21 Recarosu, kasetlik vs gibi) Aracın çürükleri de artmaktaydı.
Aracın toplanması gerekiyordu ve üstün körü yapılsın istemedim.
Önceki aracımın rengini çok sevdiğim için bunu da o renk yapmak istedim fakat sıradan olmamalıydı.
Sonra aracı S Edition Look yapmaya karar verdim. Bu model yalnızca bir bölgeye özel üretilmiş. 323i'den farklı olarak çift renk, önde BBS spoiler, arkada FOHA spoiler ve yürüyende spor yay amortisör gibi farklılıklar var.
Bizim şu an dış görünüm için bir tek FOHA spoilerimiz eksik. İçi ise tamamen mevcut.
S Edition detaylarına aşağıdaki linkten detaylı bakabilirsiniz.
http://www.bmwe21.net/?page_id=137
Restorasyona kadar verdikten sonra başlamamız yaklaşık 3 sene sürdü galiba. Neyse ki bu yaz aracı İzmir'e gönderebildim ve şu an işlemleri devam etmekte.
Fazla uzun yazmışım :)
Aşağıya link bırakıyorum, aracın ilk aldığım günden bir kaç fotoğrafı, İzmir'e giderken parça yüklenmiş fotoğrafları ve sökük bir kaç fotoğrafı mevcut.
İşlem yapıldıkça buradan konuyu güncellerim.
Okuduğunuz için teşekkürler.
https://www.flickr.com/photos/181744750@N04/