1980 BMW E21 316

player11

Taklacı Güvercin
15
34
Marka
BMW
Aslında hikaye uzun.
Babamın kaportacı olması, çocukluğumun ve gençliğimin uzun bir bölümünün sanayide geçmesi gibi nedenlerden dolayı kendimi bildim bileli arabaların içindeydim. Bu süreç meslek seçimimde bile etkili oldu.
Düşecek olduktan sonra araba sevdası bir şekilde insanın içine düşüyor gerçi.
Kısa keselim.
BMW sevgisi bir şekilde diğer markaların önüne geçti. Aracın arkadan itiş olması, güç, teknik, his gibi nedenlerden etkilenmiştim o dönem sanırım.
Kendime bir araba almalıydım. Sanıyorum 17-18 yaşlarındaydım. E21 için o dönem inanılmaz riskli, kimsenin almaya cesaret edemediği, şimdiki gibi parça bulunamayan bir dönemdi. Fakat ulaşılabilir fiyatlardaydı araçlar. Gel zaman git zaman aracı almak 2011 yılının sonunda kısmet oldu.
İlk aracım 1981 model 315 oldu. Grafit metalik renginde, kelebek camılı, fiberden çakma BBS ekleri olan, inanılmaz bakımlı olmasa da kasası güzel bir araçtı. 2 sene kadar bindim araca fakat 1 kuruş dahi masraf açmadı. Şöyle görsel ekleyeyim bir iki tane.
https://imgyukle.com/i/opHBu6[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHDZy[\img]
[img]https://imgyukle.com/i/opHmJM[\img]

Araçla çok mutluydum. Ivır zıvır aksesuar bulabilmek için her gün malum siteye girip parça ilanlarına ve yeni eklenen E21'lere de bakıyordum.
2012 yılının Ekim ayı diye hatırlıyorum. 1980 model bir 316 gördüm ilanda. 315'imden kat ve kat diriydi ve belli ki hiç kazası yoktu. Araçta 323i'lerde çıkan kapı döşemeleri vardı ve Kastanienrot rengindeydi, çok hoş bir renk. Param yoktu fakat gözü karartmaya hazırdım. Ben İstanbul'da, araç İzmir Eski Foça'daydı.
E gittik tabi :) Aracı görmemle vurulmam bir oldu, o gün tamamına kredi çektim ve aracı alıp geldim. Ama insan o zaman düşünmüyor, kredi taksitleri neredeyse maaşımın tamamı ediyordu. Ama ben mutluluktan ölmek üzereydim.
Bir kaç ay idare ettim fakat sonrasında çooook üzülerek 315'imi satmak durumunda kaldım. Hala üzgünüm.

316'yı alırken motorun hiç açılmamış olduğunu fakat motor istediğini bilerek aldım. Araç orijinal 160 bin küsür km'deydi.
Aracın ufak tefek pasları da başlamıştı.
Aracı Almancı yaşlı bir amcadan aldım, amca aracın 2. sahibiydi ve aracı 23 yıldır kullanıyordu. Aracı aldığımda ben de 23 yaşımdaydım :)
Araç bir 10 sene kadar yatmış ve sonrasında renk değişimi için (sanırım orj rengi opak kırmızı) komple boyanmış. Amca Almanya'dan bir seferinde 323i ile gelip döşemeleri komple bizim araca aktarmış, iyi de olmuş. Bu bişeylerin başlangıcı oldu belki de.

Askerdeyken aracın kredileri de devam ediyordu ve üzülerek satmak durumunda kaldım. Askerliğim kısa dönemdi, döndüğümde şans eseri aracı yolda park halinde gördüm. Sattığımız kişi bir başkasına satmış ve o kişide aracın torpidosunun üzerine kartvizit boyutunda satılık yazısı koymuştu. Tabi ben 6 aylık ayrılığa dayanamayıp aracı geri aldım. O kısa zamanda güzelim araca LPG takmayı başarmışlar. Neyse ki sonra bundan kurtulduk.

Araca motor yapıldı.
Ben de zaman zaman bulduğum aksesuar parçaları toplamaya başladım. (3 kol orj spor direksiyon, orj E21 Recarosu, kasetlik vs gibi) Aracın çürükleri de artmaktaydı.
Aracın toplanması gerekiyordu ve üstün körü yapılsın istemedim.
Önceki aracımın rengini çok sevdiğim için bunu da o renk yapmak istedim fakat sıradan olmamalıydı.
Sonra aracı S Edition Look yapmaya karar verdim. Bu model yalnızca bir bölgeye özel üretilmiş. 323i'den farklı olarak çift renk, önde BBS spoiler, arkada FOHA spoiler ve yürüyende spor yay amortisör gibi farklılıklar var.
Bizim şu an dış görünüm için bir tek FOHA spoilerimiz eksik. İçi ise tamamen mevcut.

S Edition detaylarına aşağıdaki linkten detaylı bakabilirsiniz.
http://www.bmwe21.net/?page_id=137

Restorasyona kadar verdikten sonra başlamamız yaklaşık 3 sene sürdü galiba. Neyse ki bu yaz aracı İzmir'e gönderebildim ve şu an işlemleri devam etmekte.
Fazla uzun yazmışım :)
Aşağıya link bırakıyorum, aracın ilk aldığım günden bir kaç fotoğrafı, İzmir'e giderken parça yüklenmiş fotoğrafları ve sökük bir kaç fotoğrafı mevcut.
İşlem yapıldıkça buradan konuyu güncellerim.
Okuduğunuz için teşekkürler.

https://www.flickr.com/photos/181744750@N04/
 
Aracınız hakkında ki hikayeyi okudum, aracınızı oldukça sevdiğiniz belli oluyor.Tekrardan kavuşmanıza da sevindim milyonda bir olacak olay bir şekilde bir akşam üstü ayağınıza kadar geliyor.Kadere inanmam diyenleri şaşırtacak cinsten.

Aracınızın çürüklerinin çok hayati yerlerde olmaması ve ailenizde sanayi geçmişinin olmasından oldukça faydalanmışsınız.

İyi ki de öyle yapmışsınız da bügün hala trafikte E21-E30 görebiliyoruz.

Umarım bu saatten sonra da severek binersiniz.

Not:Fotoğrafların hepsini göremiyorum sadece flickr dakileri görebildim, araç orijinal duruyor ama bir kaç tavsiyem olacak yanlış anlamazsanız:

O siyah çizgilerin daha sportif olanlarının örnekleri var belki onları da düşünebilirsiniz bir de araca 323i ayarında yürüyen bir swap da yapabilirseniz tadından yenmez toruna torbaya kadar saklanacak bir araç olur.Spor süspansiyonlara veya swap işine girmeyecekseniz S edition fikri biraz havada kalır açıkcası, o sebepten öyle bir durum düşünüldüğünde tam olarak o işe girişilmeli.


Bu arada araçtan çıkacak koltuklar orijinal E21 koltukları ve çıkacak fazladan malzemeler için bir tane daha E21 alıp bu kadar olmasada yüzeysel parçaları değerlendirmek maksatlı alır fazla parçaları da ona takarsanız çıkan sonuç sizi mutlu eder.
 
opHmJM.jpg

opHBu6.jpg

opHDZy.jpg
[/QUOTE]
 
Düzenleme için teşekkür ederim, o araç ilk aracım. Güncel aracın tüm fotoğrafları flickr'da.

Evet motor kısmından bahsetmedim çünkü ileriki zamanlarda yapılacak. Atmosferik yüklü itb'li bir M20 düşünüyorum. Fren, yay, amortisör derken rakam yükseliyor. Tam manasıyla yapabilecek bütçeye ulaşınca başlayacağım.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ
BMW eskiden bunlar gibi ARABAlar üretirdi. Eskiden olsa marka değerini gözetip şimdiki gibi tahrik hatalı ömür törpülerini satışa filan çıkarmazdı.
Kıymetini bilen ellerde olması güzel. Güle güle kullanın.
 
  • Beğeni
Tepkiler: EmreBHZ