ozgur_yyl

Özgür yayla
Takipçi
1
21
Marka
Tofaş
Merhabalar ilk sahibi olduğumuz 1995 model Şahin S'imiz var tTmpra motorlu 80 hp olan seri. Tabi otomatik cam hidrolik direksiyon vs. yok.
Bu araca sonradan hidrolik direksiyon yapılabilir mi? Ankara'dayız bilen bilir Oto Ünlü diye bir yer var o yüzden parça sıkıntısı olmaz. Şu an öyle bir şey için maliyet ne civarlarda olur ?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hidrolik direksiyona çevirme maliyetini bilmiyorum, fakat muhtemelen diğer araçlardan uyundurulacak bir elektrikli direksiyon pompası daha zahmetsiz uyarlanacaktır.
 
1997 model hidrolik direksiyonlu SLX i olan yakın bir arkadaşım var, hidrolik powerından çekmediği kalmadı kaç farklı marka aldı hep sorunlu çıkıyor. Dertsiz başa dert olur gibi artık tofaşı hidroliğe çevirmek bence.

ille de yapayım diyorsanız direksiyon kutusu, mafsalı falan farklı, power alınacak ıvır zıvır parçaları da vardır bi de işçiliğini yapacak birini bulmanız lazım. Tofaş gruplarına danışmanızda fayda olabilir burda pek net bilgi bulamayabilirsiniz @OguzhanC tofaş kullanıyor belki yapan eden duymuştur çevresinden
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: OguzhanC
Tam liste:

V kayışı kendine has, farklı olur. (Haliyle uzayacak ve pompanın da etrafından dönecek)
Muhtemelen kayış gergisi ve braketi de farklı olabilir. Yeni kayış düzenine uygun şekilde çünkü.
Hidrolik direksiyon pompası
Hidrolik hat rakorlarını da üstünde barındıran bir komple direksiyon kutusu
Kutunun girişi birebir aynı değilse direksiyon mafsalı ve mili.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt ve fujiwara
Merhabalar ilk sahibi olduğumuz 1995 model Şahin S'imiz var tTmpra motorlu 80 hp olan seri. Tabi otomatik cam hidrolik direksiyon vs. yok.
Bu araca sonradan hidrolik direksiyon yapılabilir mi? Ankara'dayız bilen bilir Oto Ünlü diye bir yer var o yüzden parça sıkıntısı olmaz. Şu an öyle bir şey için maliyet ne civarlarda olur ?
Hidrolik direksiyonlu kuş serilerinin ön takımı da mekanik direksiyonlu versiyonlardan farklıdır.2000-2500 arası sadece ön takım(orijinal) maliyetiniz var.Direksiyon kutusunu revize edilmiş çıkma şekilde 1500-2500 arası, sıfır olursa 5000 civarına alabilirsiniz,daha pompası,kayışı vesaire de temin etmeniz gerekecek.Tabi bu fiyatlar internet üzerinden görülen fiyatlar.Eğer maliyeti fazla geliyorsa tavsiyem lastik havalarını düzenli olarak kontrol etmeniz ve direksiyon mafsalına Wd40 sıkıp bir müddet bekleyip tam sağ tam sol şekilde bir kaç sefer çevirip işlemi yine tekrarlamanız.İsteğe bağlı bu işlemden sonra yine mafsala gress yağı sürebilirsiniz, sonuç mutlaka değişecektir.
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
1997 model hidrolik direksiyonlu SLX i olan yakın bir arkadaşım var, hidrolik powerından çekmediği kalmadı kaç farklı marka aldı hep sorunlu çıkıyor. Dertsiz başa dert olur gibi artık tofaşı hidroliğe çevirmek bence.

ille de yapayım diyorsanız direksiyon kutusu, mafsalı falan farklı, power alınacak ıvır zıvır parçaları da vardır bi de işçiliğini yapacak birini bulmanız lazım. Tofaş gruplarına danışmanızda fayda olabilir burda pek net bilgi bulamayabilirsiniz @OguzhanC tofaş kullanıyor belki yapan eden duymuştur çevresinden
Ben kara direksiyonumla mutluyum o yüzden hiç araştırmadım malesef :) çevremde herkes kara düzenden devam ediyor.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Lastik havaları yerinde, ebatları orijinal, lastiklerinin kondisyonu iyi, mekanik olarak sorunsuz bir Şahin'in direksiyonu, kara düzen direksiyona sahip Avrupalı çoğu otomobilden yumuşaktır, hatta kullandıklarımdan örnek verecek olursam hidrolik direksiyonlu Tempra/Tipo'lardan da çok geride değildir.
Aracı kusursuz hale getirip orijinal lastik ebatıyla kullanırsanız (emin olmamakla birlikte 165 taban olabilir) arabanızın direksiyonunda hissedilir değişiklik hissedeceğinizden emin olabilirsiniz.

Hidroliğe çevirme topuna hiç girmeyin derim. Yukarıda arkadaşlar arıza potensiyelinden zaten bahsetmiş, gerek yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: uygarefee
Ön alt takım sıfırlama, sıfırlarken salıncaklara direksiyon mafssal bağlantılarına bolca gress, amortisör , amortisör takozu değişimi, direksiyon bağlantı noktalarına sıvı gress, 13 ,165 taban lastikle hidrolik gibi olacaktır. Yetmezse ön lastik havasını azcık arttırın.

Bu dediklerim denendi ,onaylandı.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak