HABER 1997 Alfa Romeo Scighera: Unutulmuş bir konsept

alisinancagil

Asfalt Kurutucu
Moderatör
1
İsim: Alfa Romeo Scighera (Milano lehçesinde ‘sis’)

Çıkış: 1997 Cenevre Otomobil Fuarı

Özellikler: Alfa Romeo 164 temeli, ortada konumlandırılmış 400 hp 3.0 litre V6 biturbo, 4 tekerlekten çekiş , alüminyum gövde, karbon kompozit şasi, 1450 kg ağırlık

Peki şu an Alfa Romeo Scighera ‘yı neden hatırlamalıyız:

Çünkü gövdesi Italdesign tarafından geliştirilen ve trafiğe açık yollar için tamamen yasal olan bu yarış otomobili Alfa Romeo’nun fikriydi. Ayrıca, bu otomobil Need For Speed III: Hot Pursuit oynadığımız günlerden küçük anıları gözümüzün önüne getiriyor.

Yıl 1997’ydi ve Alfa 164 uzunca hayatının sonlarına doğru yaklaşmaktaydı. Bu 4 kapılı sedan; tamamen alüminyum gövde ve karbon kompozit şasiye sahip bir süper otomobilin temeliymiş gibi sahiplerine hizmet etti. Ne gövdeydi ama!

Pencereler otomobilin kapılarıyla bütünleşik değildi. Bunun yerine Italdesign elektrikli ve sökülebilir martı kanadı ekleme fikrini getirdi. Bu, sürücüye camları söküp Scighera’yı bir roadster’a kolayca çevirebilme olanağı veriyordu. Oldukça ince A sütunları sayesinde sürücüye mükemmel görüş açısı sağlayan, 1950 – 1960’ların klasik modellerinden esinlenilmiş çevresel bir ön cam bulunuyordu. F1 stili bir tampon ve ön ızgaradan yukarı doğru uzanan bir V harfi şeklinde kaput bulunuyordu. Bu V harfi de Italdesign’a göre “Palyaço Gözü” desenli ön farların dikey çizgileriyle desteklenerek ön görünümü tamamlıyordu.

Arka taraf özellikle dikkat edilmesi gereken bir görünüşe sahipti. Tamponun ortasında 3 adet egzoz çıkışı bulunuyordu. Ayrıca iki dikey çizgi şeklindeki stoplar rüzgarlıkta bulunan tam boy ve eğimli 3. stopla oldukça şık bir bütün oluşturuyordu. Şişkin arka çamurluklar ve motor kaputu iki kademeli açılış mekanizmasına sahip tek parçadan üretilmişti. İlk kademe yakıt ikmali esnasında depo kapağına ulaşmak için sürücü tarafından kullanılıyordu. İkinci kademe ise ortada konumlandırılmış motora erişim sağlamak için kullanılıyordu.

Alfa Romeo Scighera, 400 beygir gücünde 3.0 litre V6 biturbo motorla birleştirilmiş, Alfa 155 sedan modelinden gelen 4 tekerlekten çekiş sistemine sahipti. Bu da 300 km/h maksimum hıza ulaşabilmesi için yeterli Alfa gücü demek oluyordu.

Sadece trafiğe uygun bir süper otomobil olarak geliştirilen Scighera, aynı zamanda devasa arka kanadıyla böbürlenen bir gövdeye sahip bir pist otomobili olarak da düşünülmüş.

Kaynak: motor1.com





















Read the whole post here.
 
Son düzenleme:
Kardeş Maserati'den çizgiler taşır. Özellikle arkada 90'ların sonunda yine Italdesign tarafından tasarlanan Maserati 3200 GT modeliyle benzerlik bariz.
pol_3200_GT-assetto_corsa-08a.jpg
 
  • Beğeni
Tepkiler: alfhonso
Biraz alakasız olacak ama, petrolicious'un yeni yayınladığı alfa ile ilgili videoyu şuraya bırakayım.