KAPALI 2.el araç tavsiyesi (Fiesta-Corsa-i20-Clio-Accent era-Punto)

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Rokxah
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Rokxah

Asfalt Kurutucu
10
Herkese merhaba.Max 40.000tl bütçeyle bir araba bakıyorum.Her gün işe gidip gelirken kullanılacak.(40-45km).Önceliklerim sorun çıkarmaması ve az yakması çünkü alacağım aracı 3-4 yıl kullanmayı düşünüyorum.Dizel ya da lpgli olabilir.Sırasıyla en çok aklıma yatan modeller
1-)Fiesta 1.4 benzin/lpg titanium donanım
2-)i20 1.4crdi 2009-2013
3-)Corsa 1.3 cdti

Alacağım aracın tabii ki keyifli olmasını da istiyorum fakat dediğim gibi sorunsuzluk ve düşük yakıt tüketimi ilk önceliklerim.Sizce hangisi tercih edilmeli?
 
Son düzenleme:
Hepside çok güzel araçlar(beklentileriniz açısından ) hangisinin temizini makul fiyata bulursanız olabilir.yeterki içinize sinsin ve butcenize uysun

İ20 de eski kasalarda 90 bg lik dışında 75 bg likler var ona dikkat edin derim.

LPG li araç alacaksanizda LPG kitinin markasına ve dyno testindeki motor gücü verisine çok önem verin.hatta aracın LPG de iken teste girdiğine özellikle dikkat edin

1.3 CDTI Corsa nin çok boş paketine bulaşmayin.rahatsiz edecek derecede boş pakete sahip(sanırım Essentia diye geçiyor) 95 bglik dolusu olursa çok daha iyi olur.

Hayırlısı olsun
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rokxah
1) Yaz sonunda imzamdaki Fiesta'yı satmayı düşünüyoruz. Km sorunsuz şekilde ilerledikçe ilerliyor :) ama ilk sahibiyiz ve tamamen servis bakımlı. Tüm sicilini önünüze dökebileceğim bir araba. LPG'lisini önermem. Eğer yolculuğunuz tamamen yoğun şehir içi olacaksa 1.25 motorlu MyFiesta filan bakmanız daha doğru olur. Ama günlük yolculuklarınızda 5. vitese kadar çıkıyorsanız 1.4 benzinlisi de yeterince ekonomiktir. Bizdeki Fiesta kullanım senaryosuna göre 5-7,5 arası yakıyor. En kötü koşullarda bile ortalama daha yukarı çıkmıyor. Düşündüğünüz araçların hepsini kullanma şansım oldu. Aralarında en keyifli seçenek açık ara Fiesta'dır.

2) i20'nin parçası ucuz, sorunsuz, içi geniş, motoru da gayet başarılı. Ama sürüş keyfi kötüdür. Yol tutuş ortalamadır. Debriyaj sertliği Tofaş'a yaklaşır, yoğun trafik "dur-kalk"larına ayağınız dayanmaz :) Benim kullandığım makyaj öncesiydi. Belki makyajla birlikte debriyajına el atmışlardır, bilemem. İhtiyaç giderici mantıklı bir arabadır. Donanımları da aynı şekilde iyidir. Bence sadece sürüş keyfi konusunda eksikliği var.

3) Corsa D'yi kastediyorsanız yetkili servislerinden uzak durmak gerekir. Sanayide güvenilir iyi usta bulursanız ve bakımlarını orada yaptırırsanız genel olarak sorunsuz, dayanıklı arabadır. Forumda da her zama Astra H ile birlikte üretilen son kaliteli Opel kasaları olduğunu savunurum. Handikapı motora göre çok ağır olmasıdır. 70hp'lik olanını alırsanız performans beklemeyin, sadece ekonomi bekleyin :) Sürüş keyfi limitlere çıkana kadar iyidir, yola iyi oturur. Ama baz donanımında deri direksiyon filan yok. Onları sonradan kaplatmak gerekir. Arka camları manueldir, donanım olarak sinir bozucu bir eksikliktir. İç hacmi için ancak yeterli denebilir.

Punto yürüyen aksam olarak beğendiğim, tasarımını da başarılı bulduğum bir arabadır. Yol tutuşu iyidir, 1.3 multijetleri de gayet iyidir. Ama iş iç mekandaki (özellikle orta konsoldaki) malzeme kalitesine gelince orada patlıyor, ciddi kötüdür. İç mekanı makyajlı olanlarının 1.3 mjet seçeneği varsa alınabilir.

Clio dci motoruyla alınabilir ama çok pahalı. İç mekan kalitesizliğini filan geçtim de, çok pahalılar ya. :( Tasarım iyi, yürüyen aksamın sağlamlığı iyi, motoru çok iyi, ama iç mekan kalitesi çok kötü. Renault markası Dacia'nın kalitesini yükseltirken kendi kalitesini de düşürüyor sanki :) Yol tutuş esp desteğiyle iyi ama keyif beklemeyin.

Hyundai Accent Era ölümsüzlüğün bir tık altıdır. :) Motoru ve iç mekanı eskimiyor. Aşırı performanslı motoru var ama araba durmuyor. Frenleri vasatın da altı. Yol tutuş vasatın altı. Direksiyonu şaka gibi her hızda aynı yumuşaklıktadır. Behzat Ç. dizisindeki gibi eşşek gibi kullanıma bile dayanır ama aynı oradaki sahnelerde olduğu gibi savurur da savurur. :) İhtiyaca cevap veriyorsa kesinlikle tercih edilebilir bir araba.

LPG'nin japon ve kore otomobillerinin atmosferik motorları dışında uygulanmasını önermem. Onlarda da çok matah sonuçlar vermiyor da, en azından motorları o zulme daha çok dayanıyor diyelim :)

Umarım biraz faydam olmuştur.
 
Fabrikasyon lpgli yuksek model 2013 2014 i10larda o fiyata alinabilir. Fakat verdiginiz listedeki araclardan i20 a+ yakit ekonomisine sahip bir otomobil. 6 ileri vitesi olmasida guzel bir durum. Size ekonomi yaparken daha fazla esneklik sunuyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rokxah
Benim önerim farklı olacak. 25 peşinat verin, gidin taksitle 1.33 corolla alın. Sakin kullanımda üzmez, hem 0 hem de baktığınız araçlardan daha kaliteli. Accent Eralar'da belli km'den sonra turbo problemi oluyormuş diye duydum.
Makyajsız 2012 i20yi 0 aldık. 4 sene 110 bin km sorunsuz kullandım. Ondan önce de 1.2 benzinli 2011 i20'yi 1 sene kullandım. @berkertekin Debryajı bence sizin kullandığınızda sıkıntılı olabilir, zira gerek debryaj gerek vites geçişleri iki arabanın da sıkıntısızdı. Hatta pejo 301, linea ve önceki kasa symbolden de daha yumusak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
@mehmethakantarhan 75lik olanda da kesinlikle performans sıkıntısı yaşanmaz. Ara hızlanmaları beklediğinizden çok daha iyidir, zira 225 nm tork var. Tek sıkıntısı torku bi anda patlatıyor tıpkı Eralar gibi. 90 beygir 240 nm olan daha yeni, tork bandı daha düzenli ve daha rafine bi motor. Farkları bu, performans olarak üzmez 75.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Rokxah ve bt
Benim önerim farklı olacak. 25 peşinat verin, gidin taksitle 1.33 corolla alın. Sakin kullanımda üzmez, hem 0 hem de baktığınız araçlardan daha kaliteli. Accent Eralar'da belli km'den sonra turbo problemi oluyormuş diye duydum.
Makyajsız 2012 i20yi 0 aldık. 4 sene 110 bin km sorunsuz kullandım. Ondan önce de 1.2 benzinli 2011 i20'yi 1 sene kullandım. @berkertekin Debryajı bence sizin kullandığınızda sıkıntılı olabilir, zira gerek debryaj gerek vites geçişleri iki arabanın da sıkıntısızdı. Hatta pejo 301, linea ve önceki kasa symbolden de daha yumusak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
@mehmethakantarhan 75lik olanda da kesinlikle performans sıkıntısı yaşanmaz. Ara hızlanmaları beklediğinizden çok daha iyidir, zira 225 nm tork var. Tek sıkıntısı torku bi anda patlatıyor tıpkı Eralar gibi. 90 beygir 240 nm olan daha yeni, tork bandı daha düzenli ve daha rafine bi motor. Farkları bu, performans olarak üzmez 75.
Olabilir. Benim bindiğim i20'de baskı balata yeni değişmiş gibi en aşağıda hızlı kavrıyordu. Trafikte de, park manevralarında da uğraştıracak derecedeydi. Belki geçici durumdur, belki de dediğiniz gibi araba özelinde bir durumdur. Araç sahiplerinin yorumları daha geçerli bu noktada :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Oguzhan_Toretto
Benim önerim farklı olacak. 25 peşinat verin, gidin taksitle 1.33 corolla alın. Sakin kullanımda üzmez, hem 0 hem de baktığınız araçlardan daha kaliteli. Accent Eralar'da belli km'den sonra turbo problemi oluyormuş diye duydum.
Makyajsız 2012 i20yi 0 aldık. 4 sene 110 bin km sorunsuz kullandım. Ondan önce de 1.2 benzinli 2011 i20'yi 1 sene kullandım. @berkertekin Debryajı bence sizin kullandığınızda sıkıntılı olabilir, zira gerek debryaj gerek vites geçişleri iki arabanın da sıkıntısızdı. Hatta pejo 301, linea ve önceki kasa symbolden de daha yumusak olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim.
@mehmethakantarhan 75lik olanda da kesinlikle performans sıkıntısı yaşanmaz. Ara hızlanmaları beklediğinizden çok daha iyidir, zira 225 nm tork var. Tek sıkıntısı torku bi anda patlatıyor tıpkı Eralar gibi. 90 beygir 240 nm olan daha yeni, tork bandı daha düzenli ve daha rafine bi motor. Farkları bu, performans olarak üzmez 75.

Katiliyorum.75 bg lik i20 performans olarak üzer demedim ama 90 lik diye alırsın 75 lik çıkar dikkat et açısından uyarmistim arkadasi. :)
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.Fiesta lpg ile sıkıntı çıkarıyorsa önceliğim i20 veya corsa olur-ikisi de dizel olma koşulu ile- gönlüm hala fiestadan yana ama dizeli için de sıkıntı çıkarma olasılığı var deniliyor o yüzden benzinlisine yönelmiştim ne yapsam bilemedim :)
 
Arkadaşlar öncelikle hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.Fiesta lpg ile sıkıntı çıkarıyorsa önceliğim i20 veya corsa olur-ikisi de dizel olma koşulu ile- gönlüm hala fiestadan yana ama dizeli için de sıkıntı çıkarma olasılığı var deniliyor o yüzden benzinlisine yönelmiştim ne yapsam bilemedim :)

Size kim dizel fiesta sıkıntılı dedi. Amcam 1,4 tdci dizelini 167000 km kullandı. Bende 1,5 tdci dizelini 15000 km kullandım. Motorun ne sıkıntısı varmış, ben görmedim .
 
Dizel fiesta bulabilirseniz eğer km oynanmamış ve bakımları zamanında yapıldıysa sorunsuz alabilirsiniz. O rakamlara alacağınız diğer modellerden her türlü daha diri ve elle tutulur olur. Bunu hepsine tek tek binip test ettiğinizde siz de anlarsınız zaten.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...