Taunus Coupe olarak forumda
@denizyenilmez_ 'in başlıklarına ve içeriğine bakabilirsin.
Sierra içinse kendi adıma şunu söyleyebilirim kullanırken keyif alabileceğiniz bir otomobil hatta bana sorarsanız sürüş zevki olarak Taunus'lardan çok daha sert ve tok araçlar bahsedilen fiyat diliminde temizi denk gelinirse alınmalı diye düşünüyorum. 2.0 GLS ve CLX de bakabilirsiniz ikisinde de aynı 2.0 Doch motor bulunur.
Taunus ise Sierra'ya oranla TR'de parçaları daha bol ve işletme maliyeti daha uygun fakat ne yazık ki Taunus'lar Sierra'lara oranla daha fazla yakıyor ve çok daha ilkel teknolojilerle uğraşmak zorunda kalıyorsunuz, mesela enjeksiyon sisteminiz olmuyor en basitinden.(Karbüratörlü Sierra'ları tenzih ediyorum).
Onun dışında Taunus'ların kaporta sacları çok dayanıksız, çok aşırı çürüyorlar ve çürükleri çoğu zaman çözümü zor olan yerlerden oluyor.Sierra'lar Köln-Almanya üretimi olduğu için daha dayanıklılar.
Ford Ka içinse şunları söyleyebilirim altyapısı Fiesta ile aynı olmasına rağmen enjeksiyonlu 1.3 Pinto motor kullanılıyor, LPG'de çoğu zaman sıkıntı yaşandığını duydum ve bazı parçaları gereksiz pahalı- örneğin arka tampon 3 parçadan oluşuyor ve her biri ayrı pahalı- .
Fiesta ise sayılan seçeneklerden yürütme maliyeti en düşük ve kolay olan araç, sürüşü zevklidir, 1.25 75bg motoru güç olarak zayıf gelse de uygun vites ve devirde kullanılırsa zevk verir.
Escort ise yaklaşık 1.5-2 aylık bir sahip olunma süreci içerisinde şunu söyleyebilirim, sürüşü sert bir araç, motor gücü ve yol tutuşu nispeten yeterli fakat o yıllardaki her Ford motoru gibi LPG ile birlikte içinden çıkılmaz arızaları görülebiliyor, ayrıca Taunus'lar gibi kaporta sacı çok dayanıksız çok çabuk çürüyor.
Kısacası kafa karıştırmaya hiç mi hiç gerek yok
-Ka; Şasi olarak başarılı tepkiler veriyor, 60bg'lik motor gücü yeterli ama Fiesta'ya oranla eksileri mevcut.-Pratiklik-Güç
-Fiesta:Yeterli ve makul bir seçenek saydığınız seçenekler içerisinde belki de en mantıklı ve masrafsız olan seçenek, ama keyif noktasında bir Taunus ya da Sierra gibi olacağını sanmıyorum.
-Escort:Mantıklı bir seçenek ama sürüş keyfi olarak Fiesta'nın daha iyi olduğunu düşünüyorum eğer bagaj ve hacim isteği fazlaysa Fiesta'dan daha mantıklı hale gelebilir onun haricinde Fiesta gayet yeterli.
-Sierra:Segment olarak D segmentine geçtiğiniz için diğer D segmentleri gibi yürütme konusunda bazı zahmetlere katılmayı göze aldıysanız diğer araçları düşünmenize dahi gerek yok, 2.0+ Manuel kombinasyonu ile arkadan itiş çok zevkli oluyor.Sürüş keyfi açısından onun çıtasına ulaşmak sayılan diğer araçlar için kolay değil.
-Taunus Sedan/Coupe:Yine aynı şekilde segment olarak büyüse de aslında konfor odaklı bir araç olarak düşünebilirsiniz, parçalarını kolaylıkla bulup, kolaylıkla söküp taktırabilirsiniz, Sierra için gözünü karartıp alamayanlar için Taunus güzel bir alternatifi olabilir.Yine şu devirlerde nesli tükenmek üzere ola 2.0 Manuel arkadan itiş kombinasyonu için güzel bir alternatif.TR'nin herhangi ücra bir köşesinde Taunus'u yürütebilirsiniz, risk almak istemeyenler için mantıklı bir seçenek olabilir.Sürüş keyfi açısından da eski nesil araçların tepkilerini ve arkadan itiş aracın tepkilerini sevdiğim için kendi adıma Fiesta, Ka ya da Escort'a göre daha zevkli olacağına eminim ama bu durum başkası için farklı olabilir saygı duyarım.