KAPALI 20 Bin ₺ İkinici Otomobil Tavsiyesi

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

Kursad

Profesör
68
25
Marka
Ford
Herkese selamlar, son birkaç gündür ikinici bir araç arayışındayız bütçem 20 bin₺. Sizden tavsiye ve öneriler bekliyorum. Düz vites benzin veya benzin+lpg olucak şekilde tercihimdir. Kafamdaki asıl araç tc2 Coupe taunus du fakat istediğim temizlik ve fiyat bandında güzel bir otomobil bulamadım. O yüzden seçenekleri arttırmaya karar verdim. Baktığım araçlar 93 2.0gls Sierra, Escort, ka ve Fiesta 1.25. Bunlar arasında ise Sierra tercihimdir. Bu aşamada sizlerden de yardım almak istedim. Başka seçeneklere de açığım. Öneri veya tavsiyelerinizi bekliyorum. İyi forumlar herkese.
 
Corsa tavsiye eden olursa alma.
toyotastarlet, peugeot 106, nissan micra bunlar o fiyatlara en son vardı hala varsa düşünülebilir.
 
20 bin liraya 90 model hurda bile alınamıyor yazık bu ülkenin insanlarına
Valla kimse ağlamasın, bundan 3 ay önce çok güzel arabalar vardı 20 bin altına, kredi olayları değişti herkes 5-10 arttırdı. Herkes kendini düşünüyor.
Pek temiz olmaz ama clio 1.8rsi swift 1.3 gti gibi seçenekler de var.
 
Bulunabilirse Civic 1.5 ex (93 94 civarı) bakılabilir bu fiyatlara vardı sanırım.
Civic e pek sıcak bakmıyorum hocam. Temiz gibi durmuyorlar. Ama yinede sağolun.

20 bin liraya 90 model hurda bile alınamıyor yazık bu ülkenin insanlarına
her an herşey değişiyor, yapacak birşey yok üsttekiler arttıkça alttakiler bizim neyimiz eksik diyerek çıkıyorlar yukarı... bir yerde patlayacak ama hayırlısı artık.
 
Açıkçası tam olarak nasıl bir araç aranıyor anlayamadım çünkü Ka, Fiesta, Escort, Sierra'nın markaları harici ortak bir paydalarını bulamıyorum ihtiyaç olarak. :) Eğer biraz daha açabilirseniz yardımcı olmak isterim çünkü bu sayılan 4 araç hatta Taunus'a da araç arama zamanlarımda biraz biraz baktım umarım size yardımcı olabiliriz.
 
Açıkçası tam olarak nasıl bir araç aranıyor anlayamadım çünkü Ka, Fiesta, Escort, Sierra'nın markaları harici ortak bir paydalarını bulamıyorum ihtiyaç olarak. :) Eğer biraz daha açabilirseniz yardımcı olmak isterim çünkü bu sayılan 4 araç hatta Taunus'a da araç arama zamanlarımda biraz biraz baktım umarım size yardımcı olabiliriz.
Aslında zevk alabileceğim ve aynı zamanda da günlük olmasa bile arada normal şekilde de kullanacağım bir araç arıyorum. Taunus’a bakıp, düzgün bir otomobil bulamadıktan sonra açıkçası benim de anlamadığım şekilde skala bu da olabilir mi diye diye bu araçlara kaydı :) Aslında kafamda net olarak iki araç var. Yukarıda yazdığım gibi Taunus tc2/3 Coupe veya Sierra 2.0gls. Ama bi türlü düzgün birşey bulamadığımdan diğer araçlara da bakıyorum sebepsiz. :)
 
Aslında zevk alabileceğim ve aynı zamanda da günlük olmasa bile arada normal şekilde de kullanacağım bir araç arıyorum. Taunus’a bakıp, düzgün bir otomobil bulamadıktan sonra açıkçası benim de anlamadığım şekilde skala bu da olabilir mi diye diye bu araçlara kaydı :) Aslında kafamda net olarak iki araç var. Yukarıda yazdığım gibi Taunus tc2/3 Coupe veya Sierra 2.0gls. Ama bi türlü düzgün birşey bulamadığımdan diğer araçlara da bakıyorum sebepsiz. :)
Taunus Coupe olarak forumda @denizyenilmez_ 'in başlıklarına ve içeriğine bakabilirsin.

Sierra içinse kendi adıma şunu söyleyebilirim kullanırken keyif alabileceğiniz bir otomobil hatta bana sorarsanız sürüş zevki olarak Taunus'lardan çok daha sert ve tok araçlar bahsedilen fiyat diliminde temizi denk gelinirse alınmalı diye düşünüyorum. 2.0 GLS ve CLX de bakabilirsiniz ikisinde de aynı 2.0 Doch motor bulunur.

Taunus ise Sierra'ya oranla TR'de parçaları daha bol ve işletme maliyeti daha uygun fakat ne yazık ki Taunus'lar Sierra'lara oranla daha fazla yakıyor ve çok daha ilkel teknolojilerle uğraşmak zorunda kalıyorsunuz, mesela enjeksiyon sisteminiz olmuyor en basitinden.(Karbüratörlü Sierra'ları tenzih ediyorum).

Onun dışında Taunus'ların kaporta sacları çok dayanıksız, çok aşırı çürüyorlar ve çürükleri çoğu zaman çözümü zor olan yerlerden oluyor.Sierra'lar Köln-Almanya üretimi olduğu için daha dayanıklılar.

Ford Ka içinse şunları söyleyebilirim altyapısı Fiesta ile aynı olmasına rağmen enjeksiyonlu 1.3 Pinto motor kullanılıyor, LPG'de çoğu zaman sıkıntı yaşandığını duydum ve bazı parçaları gereksiz pahalı- örneğin arka tampon 3 parçadan oluşuyor ve her biri ayrı pahalı- .

Fiesta ise sayılan seçeneklerden yürütme maliyeti en düşük ve kolay olan araç, sürüşü zevklidir, 1.25 75bg motoru güç olarak zayıf gelse de uygun vites ve devirde kullanılırsa zevk verir.

Escort ise yaklaşık 1.5-2 aylık bir sahip olunma süreci içerisinde şunu söyleyebilirim, sürüşü sert bir araç, motor gücü ve yol tutuşu nispeten yeterli fakat o yıllardaki her Ford motoru gibi LPG ile birlikte içinden çıkılmaz arızaları görülebiliyor, ayrıca Taunus'lar gibi kaporta sacı çok dayanıksız çok çabuk çürüyor.

Kısacası kafa karıştırmaya hiç mi hiç gerek yok
-Ka; Şasi olarak başarılı tepkiler veriyor, 60bg'lik motor gücü yeterli ama Fiesta'ya oranla eksileri mevcut.-Pratiklik-Güç
-Fiesta:Yeterli ve makul bir seçenek saydığınız seçenekler içerisinde belki de en mantıklı ve masrafsız olan seçenek, ama keyif noktasında bir Taunus ya da Sierra gibi olacağını sanmıyorum.
-Escort:Mantıklı bir seçenek ama sürüş keyfi olarak Fiesta'nın daha iyi olduğunu düşünüyorum eğer bagaj ve hacim isteği fazlaysa Fiesta'dan daha mantıklı hale gelebilir onun haricinde Fiesta gayet yeterli.
-Sierra:Segment olarak D segmentine geçtiğiniz için diğer D segmentleri gibi yürütme konusunda bazı zahmetlere katılmayı göze aldıysanız diğer araçları düşünmenize dahi gerek yok, 2.0+ Manuel kombinasyonu ile arkadan itiş çok zevkli oluyor.Sürüş keyfi açısından onun çıtasına ulaşmak sayılan diğer araçlar için kolay değil.
-Taunus Sedan/Coupe:Yine aynı şekilde segment olarak büyüse de aslında konfor odaklı bir araç olarak düşünebilirsiniz, parçalarını kolaylıkla bulup, kolaylıkla söküp taktırabilirsiniz, Sierra için gözünü karartıp alamayanlar için Taunus güzel bir alternatifi olabilir.Yine şu devirlerde nesli tükenmek üzere ola 2.0 Manuel arkadan itiş kombinasyonu için güzel bir alternatif.TR'nin herhangi ücra bir köşesinde Taunus'u yürütebilirsiniz, risk almak istemeyenler için mantıklı bir seçenek olabilir.Sürüş keyfi açısından da eski nesil araçların tepkilerini ve arkadan itiş aracın tepkilerini sevdiğim için kendi adıma Fiesta, Ka ya da Escort'a göre daha zevkli olacağına eminim ama bu durum başkası için farklı olabilir saygı duyarım.
 
Son düzenleme:
Taunus Coupe olarak forumda @denizyenilmez_ 'in başlıklarına ve içeriğine bakabilirsin.

Sierra içinse kendi adıma şunu söyleyebilirim kullanırken keyif alabileceğiniz bir otomobil hatta bana sorarsanız sürüş zevki olarak Taunus'lardan çok daha sert ve tok araçlar bahsedilen fiyat diliminde temizi denk gelinirse alınmalı diye düşünüyorum. 2.0 GLS ve CLX de bakabilirsiniz ikisinde de aynı 2.0 Doch motor bulunur.

Taunus ise Sierra'ya oranla TR'de parçaları daha bol ve işletme maliyeti daha uygun fakat ne yazık ki Taunus'lar Sierra'lara oranla daha fazla yakıyor ve çok daha ilkel teknolojilerle uğraşmak zorunda kalıyorsunuz, mesela enjeksiyon sisteminiz olmuyor en basitinden.(Karbüratörlü Sierra'ları tenzih ediyorum).

Onun dışında Taunus'ların kaporta sacları çok dayanıksız, çok aşırı çürüyorlar ve çürükleri çoğu zaman çözümü zor olan yerlerden oluyor.Sierra'lar Köln-Almanya üretimi olduğu için daha dayanıklılar.

Ford Ka içinse şunları söyleyebilirim altyapısı Fiesta ile aynı olmasına rağmen enjeksiyonlu 1.3 Pinto motor kullanılıyor, LPG'de çoğu zaman sıkıntı yaşandığını duydum ve bazı parçaları gereksiz pahalı- örneğin arka tampon 3 parçadan oluşuyor ve her biri ayrı pahalı- .

Fiesta ise sayılan seçeneklerden yürütme maliyeti en düşük ve kolay olan araç, sürüşü zevklidir, 1.25 75bg motoru güç olarak zayıf gelse de uygun vites ve devirde kullanılırsa zevk verir.

Escort ise yaklaşık 1.5-2 aylık bir sahip olunma süreci içerisinde şunu söyleyebilirim, sürüşü sert bir araç, motor gücü ve yol tutuşu nispeten yeterli fakat o yıllardaki her Ford motoru gibi LPG ile birlikte içinden çıkılmaz arızaları görülebiliyor, ayrıca Taunus'lar gibi kaporta sacı çok dayanıksız çok çabuk çürüyor.

Kısacası kafa karıştırmaya hiç mi hiç gerek yok
-Ka; Şasi olarak başarılı tepkiler veriyor, 60bg'lik motor gücü yeterli ama Fiesta'ya oranla eksileri mevcut.-Pratiklik-Güç
-Fiesta:Yeterli ve makul bir seçenek saydığınız seçenekler içerisinde belki de en mantıklı ve masrafsız olan seçenek, ama keyif noktasında bir Taunus ya da Sierra gibi olacağını sanmıyorum.
-Escort:Mantıklı bir seçenek ama sürüş keyfi olarak Fiesta'nın daha iyi olduğunu düşünüyorum eğer bagaj ve hacim isteği fazlaysa Fiesta'dan daha mantıklı hale gelebilir onun haricinde Fiesta gayet yeterli.
-Sierra:Segment olarak D segmentine geçtiğiniz için diğer D segmentleri gibi yürütme konusunda bazı zahmetlere katılmayı göze aldıysanız diğer araçları düşünmenize dahi gerek yok, 2.0+ Manuel kombinasyonu ile arkadan itiş çok zevkli oluyor.Sürüş keyfi açısından onun çıtasına ulaşmak sayılan diğer araçlar için kolay değil.
-Taunus Sedan/Coupe:Yine aynı şekilde segment olarak büyüse de aslında konfor odaklı bir araç olarak düşünebilirsiniz, parçalarını kolaylıkla bulup, kolaylıkla söküp taktırabilirsiniz, Sierra için gözünü karartıp alamayanlar için Taunus güzel bir alternatifi olabilir.Yine şu devirlerde nesli tükenmek üzere ola 2.0 Manuel arkadan itiş kombinasyonu için güzel bir alternatif.TR'nin herhangi ücra bir köşesinde Taunus'u yürütebilirsiniz, risk almak istemeyenler için mantıklı bir seçenek olabilir.Sürüş keyfi açısından da eski nesil araçların tepkilerini ve arkadan itiş aracın tepkilerini sevdiğim için kendi adıma Fiesta, Ka ya da Escort'a göre daha zevkli olacağına eminim ama bu durum başkası için farklı olabilir saygı duyarım.
@denizyenilmez_ in konusunu takip ediyorum. Facebook da taunus grubunda da görüyorum bazen, kendisini kırımızı coupesi vardı diye hatırlıyorum en son onu sattı galiba : (.
Bu bilgilendirici ve uzun yazınız için çok teşekkür ediyorum. Diğer öneride bulunan arkadaşlarada çok teşekkür ederim ilgilendikleri için.
Son kararım bu şartlarda Sierra olucak :). Şimdi sırada zor tarafı kaldı, bütçem dahilinde güzel bir Sierra bulmak...
Sarı sitede veya başka bir yerde bütçem dahilinde alınabilir bir Sierraya denk gelirseniz herhangi bir zamanda, bu konunun altına benimle paylaşırsanız sevinirim. Herkese çok teşekkür ederim, tekrardan İyi forumlar.
 
@denizyenilmez_ in konusunu takip ediyorum. Facebook da taunus grubunda da görüyorum bazen, kendisini kırımızı coupesi vardı diye hatırlıyorum en son onu sattı galiba : (.
Bu bilgilendirici ve uzun yazınız için çok teşekkür ediyorum. Diğer öneride bulunan arkadaşlarada çok teşekkür ederim ilgilendikleri için.
Son kararım bu şartlarda Sierra olucak :). Şimdi sırada zor tarafı kaldı, bütçem dahilinde güzel bir Sierra bulmak...
Sarı sitede veya başka bir yerde bütçem dahilinde alınabilir bir Sierraya denk gelirseniz herhangi bir zamanda, bu konunun altına benimle paylaşırsanız sevinirim. Herkese çok teşekkür ederim, tekrardan İyi forumlar.
İyi forumlar, alacağınız araç hakkında DM atarsanız aklım yettiğince yardımcı olmaya çalışırım, hatta yine bu konunun altına yazarsanız başka arkadaşlar da yardımcı olabilirler, Sierra'da motor ve donanım seçenekleri biraz karışık internetten bakabilirsiniz detaylarına, Pinto EFi olan seçenek bana göre en mantıklı olan seçenek 2.0 SOCH Pinto motor üstüne enjeksiyon sistemi yerleştiriliyor, parçaların çoğu Taunus ile uyumlu baştan aşağı, yaklaşık 115 bg civarında veriyor.2.0 Doch 8v olan ünite ise 125ps veriyor ve daha hızlı ve daha az yakıyor ancak o motor ülkemizde Scorpio ve Sierra harici çok fazla araçta bulunmadığı için o kadar yaygın ağı yok.İlanlara uzun süredir bakmıyorum ama eğer göze çarpan bir şeyler denk gelirse paylaşırım, diğer arkadaşlar da paylaşır.

İyi günler.
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...