2003 Citroen Xsara SX 1.6 16v

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan mete25
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

mete25

Panpa
655
Marka
BMW
Selamlar arkadaşlar,
Bazılarınızın hatırlayacağı üzere yakın bir zamana kadar 95 model E34 520i sahibiydim. Kendisi çocukluk hayalimdi diyebilirim. Yakışıklının son fotoğrafını hemen buraya ekliyorum.

20210428_122325.jpg


Kendisine kıyamadan geçirdiğimiz yaklaşık 2,5 yıllık bir beraberliğin ardından artık bir hafta sonu/keyif aracının yerine gündelik olarak kullanabileceğim, daha basit ve kullanışlı bir araca ihtiyacım olduğuna kanaat getirerek aracımı satılığa koydum ve kısa süre içerisinde de alıcısını buldu.

Beklentilerim doğrultusunda elimdeki aracın üzerine para koymadan henüz 137 bin km de bir Citroen Xsara sahibi oldum. Şimdilik sönmeyen bir akü arıza ışığı ve kötü durumdaki bir motor alt takozu dışında bir eksiğimiz gözükmüyor. Açıkcası kapanmanın hemen öncesine denk geldiğinden yeni aracımla pek fazla zaman geçirme fırsatı da bulamadım. Ancak evde bulunduğumuz süre içerisinde yeni aracımla yapacağım projeleri kafamda netleştirme fırsatım oldu. İnternette ve forumumuzda bu araçla alakalı pek içerik bulunmadığından yapacağım uygulamaları ve gelişmeleri buradan sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tabi öncesinde bir merhaba diyelim ;
20210428_183421.jpg
20210428_183409.jpg
IMG-20210430-WA0018.jpg


Aklımdaki projeleri sıralayacak olursak;

- Aracım siyah olduğundan pek belli olmasa da birazcık yakından bakıldığında acilen bir pasta cila işlemine ihtiyacı olduğunu belli ediyor. Bu işlem için bir garaja ihtiyacım olacağından kapanma sonrasını beklemek durumundayım malesef..
- Özellikle belli bir yaşın üstündeki araçlar için ıslak havalarda kaportaya sıçrayan su çamur kar vs. maddelerin kaporta üzerindeki olumsuz sonuçlarını görüyoruz. Bu durumları bir nebze de olsa bertaraf edebilmek için bir takım çamurluk eklentilerinden alıp takmayı düşünüyorum.
- Belli bir hızın üzerinde seyir ederken ön camların üzerinden garip bir ıslık sesi geldiğini fark ettim. Doğru noktaya müdahale edip etmediğimden emin olmamakla beraber bir takım da cam rüzgarlığı sipariş geçtim. Görüntü olarak apaçiye kaçma tereddütüm olsa da siyah araçta pek sırıtmayacağını düşünüyorum. Benim için işlevsellik her zaman görüntüden daha ön planda olduğundan bunu da çok dert etmedim. Pasta cila uygulamasından hemen sonra bunun montajını da yapıp test etmeyi düşünüyorum.
- Aracın temizliğini yaparken bagaj zemininin ve arka koltuk altlarının yalıtım uygulamaya oldukça müsait olduğunu gördüm. Fazla zorlamadan, taban halısını tamamen sökmeden ulaşabildiğim bütün noktalara elimden geldiğince amatör bir yalıtım uygulamayı düşünüyorum. Aynı işlemi teker davlumbazlarını söküp kasaya dışarıdan uygulamayı da düşünüyorum. Sonuçlarını hep beraber görüyor olacağız.
- Ve son olarak fiber malzemeden üretilen orjinal xsara spoilerini de ekleyerek aracın arkasına biraz hareketlilik katmayı düşünüyorum. Örnek resim :
citroen-xsara-coupe-back-1-10286.jpg


Ralli efsanesi Sebastien Loeb'in Xsara WRC sini de ekleyerek yazımı burada bitirmek istiyorum. Kapanma sonrasında tekrar görüşmek üzere..
CitroenXsara-2004-MC-Loeb.jpg
 
Son düzenleme:
Selamlar arkadaşlar,
Bazılarınızın hatırlayacağı üzere yakın bir zamana kadar 95 model E34 520i sahibiydim. Kendisi çocukluk hayalimdi diyebilirim. Yakışıklının son fotoğrafını hemen buraya ekliyorum.

Ekli dosyayı görüntüle 35201

Kendisine kıyamadan geçirdiğimiz yaklaşık 2,5 yıllık bir beraberliğin ardından artık bir hafta sonu/keyif aracının yerine gündelik olarak kullanabileceğim, daha basit ve kullanışlı bir araca ihtiyacım olduğuna kanaat getirerek aracımı satılığa koydum ve kısa süre içerisinde de alıcısını buldu.

Beklentilerim doğrultusunda elimdeki aracın üzerine para koymadan henüz 137 bin km de bir Citroen Xsara sahibi oldum. Şimdilik sönmeyen bir akü arıza ışığı ve kötü durumdaki bir motor alt takozu dışında bir eksiğimiz gözükmüyor. Açıkcası kapanmanın hemen öncesine denk geldiğinden yeni aracımla pek fazla zaman geçirme fırsatı da bulamadım. Ancak evde bulunduğumuz süre içerisinde yeni aracımla yapacağım projeleri kafamda netleştirme fırsatım oldu. İnternette ve forumumuzda bu araçla alakalı pek içerik bulunmadığından yapacağım uygulamaları ve gelişmeleri buradan sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tabi öncesinde bir merhaba diyelim ;
Ekli dosyayı görüntüle 35205Ekli dosyayı görüntüle 35207
Ekli dosyayı görüntüle 35208

Aklımdaki projeleri sıralayacak olursak;

- Aracım siyah olduğundan pek belli olmasa da birazcık yakından bakıldığında acilen bir pasta cila işlemine ihtiyacı olduğunu belli ediyor. Bu işlem için bir garaja ihtiyacım olacağından kapanma sonrasını beklemek durumundayım malesef..
- Özellikle belli bir yaşın üstündeki araçlar için ıslak havalarda kaportaya sıçrayan su çamur kar vs. maddelerin kaporta üzerindeki olumsuz sonuçlarını görüyoruz. Bu durumları bir nebze de olsa bertaraf edebilmek için bir takım çamurluk eklentilerinden alıp takmayı düşünüyorum.
- Belli bir hızın üzerinde seyir ederken ön camların üzerinden garip bir ıslık sesi geldiğini fark ettim. Doğru noktaya müdahale edip etmediğimden emin olmamakla beraber bir takım da cam rüzgarlığı sipariş geçtim. Görüntü olarak apaçiye kaçma tereddütüm olsa da siyah araçta pek sırıtmayacağını düşünüyorum. Benim için işlevsellik her zaman görüntüden daha ön planda olduğundan bunu da çok dert etmedim. Pasta cila uygulamasından hemen sonra bunun montajını da yapıp test etmeyi düşünüyorum.
- Aracın temizliğini yaparken bagaj zemininin ve arka koltuk altlarının yalıtım uygulamaya oldukça müsait olduğunu gördüm. Fazla zorlamadan, taban halısını tamamen sökmeden ulaşabildiğim bütün noktalara elimden geldiğince amatör bir yalıtım uygulamayı düşünüyorum. Aynı işlemi teker davlumbazlarını söküp kasaya dışarıdan uygulamayı da düşünüyorum. Sonuçlarını hep beraber görüyor olacağız.
- Ve son olarak fiber malzemeden üretilen orjinal xsara spoilerini de ekleyerek aracın arkasına biraz hareketlilik katmayı düşünüyorum. Örnek resim :
Ekli dosyayı görüntüle 35211

Ralli efsanesi Sebastien Loeb'in Xsara WRC sini de ekleyerek yazımı burada bitirmek istiyorum. Kapanma sonrasında tekrar görüşmek üzere..
Ekli dosyayı görüntüle 35213

Xsara'lar TR'de kıymeti pek bilinmeyen fakat oldukça fiyat/performans(mantıklı=parasının değeri) seçenekler. Almakla çok iyi etmişsiniz, gerçi E34'ü sattığınıza üzüldüm ama bir şey diyemiyorum sizi anlayabiliyorum günlük olarak yoruyor olabilir. Çamurluk eklentisi dediğiniz paçalık oluyor sanırım bende kendi aracıma geçenlerde taktım. Sadece arkalara taktım pratik yönünden çok kozmetik kaygılarla yaptığım bir uygulama oldu. Xsara gibi bir araçta paçalık görmek beni de mutlu eder. Siyah OEM çok sırıtmayacak bir paçalık bakabilirsiniz, şahsen ben öyle bir çözüm buldum ve hem sırıtmıyor hem de işini yapıyor. Yalıtım malzemeleri ve konu için Vectra sahibi bir arkadaş vardı nickini hatırlayamadım o Vectra A'sına yapmıştı ona sorabilirsiniz.Nickini hatırlayanlar yazarlar (@ercanalhan ). Spoyleri de iyi düşünmüşsünüz, cam rüzgarlıkları olan araçlara karşı hep bir ön yargım var ama tabii siz rahatsız oluyorsanız yapacak bir şey yok. Forumda @furkano Xsara sahibi akü ile alakalık bir bilgisi varsa sizi yönlendirir diye düşünüyorum.

Güle güle bininiz.
 
Son düzenleme:
@mete069 Merhaba, arabanız hayırlı olsun,tekerine taş değmesin .Akü lambası benimkinde de yanıyordu, aynı zamanda yol bilgisayarında battery fault yazısı da çıkıyordu.Şarj dinamosunu revize ettirdikten sonra sorun çözüldü.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25 ve Mt.Akina
Xsara'lar TR'de kıymeti pek bilinmeyen fakat oldukça fiyat/performans(mantıklı=parasının değeri) seçenekler. Almakla çok iyi etmişsiniz, gerçi E34'ü sattığınıza üzüldüm ama bir şey diyemiyorum sizi anlayabiliyorum günlük olarak yoruyor olabilir. Çamurluk eklentisi dediğiniz paçalık oluyor sanırım bende kendi aracıma geçenlerde taktım. Sadece arkalara taktım pratik yönünden çok kozmetik kaygılarla yaptığım bir uygulama oldu. Xsara gibi bir araçta paçalık görmek beni de mutlu eder. Siyah OEM çok sırıtmayacak bir paçalık bakabilirsiniz, şahsen ben öyle bir çözüm buldum ve hem sırıtmıyor hem de işini yapıyor. Yalıtım malzemeleri ve konu için Vectra sahibi bir arkadaş vardı nickini hatırlayamadım o Vectra A'sına yapmıştı ona sorabilirsiniz.Nickini hatırlayanlar yazarlar (@ercanalhan ). Spoyleri de iyi düşünmüşsünüz, cam rüzgarlıkları olan araçlara karşı hep bir ön yargım var ama tabii siz rahatsız oluyorsanız yapacak bir şey yok. Forumda @furkano Xsara sahibi akü ile alakalık bir bilgisi varsa sizi yönlendirir diye düşünüyorum.

Güle güle bininiz.
Teşekkür ederim güzel dilekleriniz için, e34 den ayrılmak benim için de zor oldu. Kendisini bir süre arattıracak gibi görünüyor. Önceki aracımın 95 model de olsa bir e segmenti olması xsaranın işini zorlaştırıyor diyebiliriz. Gördüğüm eksikleri kapatmak adına, hem de hobi amaçlı bir şeyler yapmaya çalışıcam. Henüz listeye eklemediğim ufak tefek şeyler de var aklımda. Forumda bir xsara kullanıcısı daha olduğunu duymak beni mutlu etti. Çamurluk eklentisinden kastım paçalıktı evet. Diğer işlemler için beklemem gerektiğinden önce bundan başlamayı düşünüyorum. Nasıl bir görüntü ortaya çıkacağını birlikte görmüş olacağız..


@mete069 Merhaba, arabanız hayırlı olsun,tekerine taş değmesin .Akü lambası benimkinde de yanıyordu, aynı zamanda yol bilgisayarında battery fault yazısı da çıkıyordu.Şarj dinamosunu revize ettirdikten sonra sorun çözüldü.
Merhabalar, teşekkür ederim öncelikle, sizin dediğiniz gibi battery fault yazısıyla birlikte yanıyordu akü ışığı, sonrasında şarj dinamosunun zayıfladığını gördük ve revize edilmeye verdik. Akü ışığının hala sönmediğini gördük. Gerekli ölçümler yapıldı ve sistemde bir sorun olmadığı söylendi. Kapanma sonrasında tekrar sebebini araştıracağız. Bunun gibi farklı konularda da birbirimizin tecrübelerinden faydalanmak adına irtibatta kalmak isterim:)
 
Hayırlı olsun hocam aracınız E34'ün gittiğine üzüldüm umarım Xsara aratmaz E34'ü.

Alternatör elden geçtiği halde uyarı veriyorsa hala, toprak hattını kontrol etmekte fayda var. Zamanla oksit yapmış güçlendirilmeye ihtiyacı olabilir. R19'daki akü lambası yanma sorununu şase hattını güçlendirerek çözmüştüm.
 
e34 de çok temiz duruyomuş gerçekten, özletir kendini :)

xsara'ın bazı çok temiz duruyor, biraz ilgiyle kendini çok daha güzel gösterir. kazasız belasız kullanın
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
XSARA çok beğendiğim nadide Citroen grup araçlarından hayırlı olsun :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Başka bir akü takıp denediniz mi ?
Hayır başka akü denenmedi fakat cihaza bağlanıp ölçümleri yapıldı. Akünün zayıflığına dair bir şey söylenmedi. Expertizde de %50 olarak girilmişti. Bu ne kadar götürür bilemiyorum tabi.

Hayırlı olsun hocam aracınız E34'ün gittiğine üzüldüm umarım Xsara aratmaz E34'ü.

Alternatör elden geçtiği halde uyarı veriyorsa hala, toprak hattını kontrol etmekte fayda var. Zamanla oksit yapmış güçlendirilmeye ihtiyacı olabilir. R19'daki akü lambası yanma sorununu şase hattını güçlendirerek çözmüştüm.
Hocam teşekkür ederim iki araç da yeni sahiplerine hayırlı olsun inşallah.
Elektrik konularından hiç anlamadığımdan benim elim kolum bağlı kalıyor bu konuda yalnız bayram sonrasında bir ustaya bunu hatırlatıcam dediğiniz gibi çözülecektir belki de. Siz ankarada değilsiniz yalnız forumdan beni bu problemi çözebilecek bir ustaya yönlendirebilecek birisi çıkar belki. Oto elektrikçi önerilerinize açık olduğumu bu vesileyle ilan edeyim.:)
 
  • Beğeni
Tepkiler: Maganda ve furkano
e34 de çok temiz duruyomuş gerçekten, özletir kendini :)

xsara'ın bazı çok temiz duruyor, biraz ilgiyle kendini çok daha güzel gösterir. kazasız belasız kullanın
Teşekkür ederim öncelikle. Hangi araç olursa olsun üzerine uğraşmak, bişeyler katmak keyifli oluyor bizler için. Bu seferkinde daha çok kozmetik üzerinde yoğunlaşmamız gerekicek gibi görünüyor. Birazcık ilgiden sonra kendini gösterecek bir hale getiricez inşallah. :)

XSARA çok beğendiğim nadide Citroen grup araçlarından hayırlı olsun :)
Teşekkür ediyorum iyi dilekleriniz için. İyi bakmaya çalışacağız :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: S.Asil
Tekrardan merhabalar, kapanma döneminin sona ermesiyle hızlı bir başlangıç yapmış olduk. Öncelikle detaylı bir yıkama, demir tozu ve kil temizliğinin ardından Menzerna 400 heavy cut pasta cilamız ve polisaj makinemiz ile uygulamaya koyulduk. Uygulamadan önce matlaşmış ve aşırı çizikli olan boya yüzeyimiz kendini toparlayıp güzel bir seviyeye geldi. Geriye vernik atmaları ve taş izleri kaldı. Bunları da ilerleyen günlerde rotüş ile olabildiğince düzeltmeye çalışıyor olacağım.

20210518_233617.jpg


Pasta cilamızın ardından zamanla solmuş olan farlarımızı da cilaladık. Ürünün markasından emin olmadığımdan bilgi veremiyorum. Öncesi- sonrası şeklinde iki farı çekmiş bulundum. Sonuç tatmin edici oldu.
20210519_030310.jpg
20210519_030307.jpg

IMG-20210519-WA0015.jpeg


İşlemlerimizin ardından Gyeon WetCoat ile boya korumamız yaptık. Öncesinde boya yüzeyine tutunup kuruyan sular damlacık halini aldı. Aracın yüzeyine yüksek bir su iticiliği kazandırdı.

20210519_163214.jpg


Ve işlemlerimizi burda bitirmiş olduk. Şimdilik diğer uygulamalarımızda görüşmek üzere diyelim.
 
Aracı yaklaşık 1 yıl kadar önce abime devrettiğimden beri burası bayağı sessiz kalmıştı. Geçtiğimiz günlerde wayback machine ile otomobil markalarının eski sitelerine göz atmaya çalışırken xsara'nın inanılmaz beğendiğim ve yılına göre başarılı bulduğum interaktif tanıtım uygulamasına denk geldim ve buraya eklemek istedim. Sağ altta bulunan ''Decouverte Guidee'' butonunu kullanarak tanıtımın otomatik ilerlemesini sağlayabilirsiniz. Link:


Bu arada abim de xsara'dan çok memnun ve severek kullanmaya devam ediyor. Ben ise araca her baktığımda, 15'' Vesuve OEM jantları zamanında bulup takarak ne kadar isabetli bir karar verdiğimi düşünüyorum.
WhatsApp Image 2023-09-06 at 13.35.02.jpeg
 
Do it yourself güncellemesi geldi

Aracı ilk aldığımızda hararet çubuğunun kafasına göre gezindiği geniş bir aralık vardı. Sanayide ve gruplarda ''abi bu araçlar böyle'' veya çokça farklı yönlendirmeler bulunduğu için başta ben de kabullenmiştim.

IMG_20230114_160336.jpg


Sonra ustaları ikna ederek 1. kademe fan rezistansının arızalı olduğunu ve bu sebeple 2. fan açılana kadar hararetin tırmandığını tespit ettim. Parçacıdan rezistansı alıp kendim montajını gerçekleştirdikten sonra bir daha 90 derecenin üstünü görmedik. Ancak hızlanıp araç önden hava yediğinde ibrenin düşme problemi devam ediyordu.

Araç bu kış Erzurum'a gideceğinden bu konunun üzerine daha çok eğilmeye başlamıştık. Termostat değişimi ile sorunun %80 ihtimalle çözüleceğini düşünüyordum. Gerekli araştırmaları yaptıktan sonra termostatın değişim yapmak için çok müsait bir konumda olduğunu fark edince, ''biz o arabalara bakmıyoruz'' diyen tok esnaf nazı çekmemek için hem de kafamızın rahat edeceği şekilde antifirizi tamamen boşaltıp temizce bu işi halletmek için değişimi kendim yapmak istedim.

Filtre kazanını söktükten ve hortum kelepçelerini sökerek antifirizi boşalttık ve yeni termostatın montajını yaptık. Termostatı tutan 2 adet cıvata için elimdeki tek ingiliz anahtarının kafasının uyması büyük şans oldu😄 En çok zorlandığımız kısım ise kelepçeleri tutmak için uygun aletimiz olmadığından ağzı yetişmeyen bir pense kullanmak zorunda kalmamız oldu. Bunu da plastik kelepçeler kullanarak bir şekilde hallettik.

WhatsApp Image 2023-11-02 at 20.39.23 (1).jpeg
WhatsApp Image 2023-11-02 at 20.39.23 (2).jpeg


Çıkan termostatı elimize aldığımızda zaten çok çalışacak bir durumu kalmadığı belli oluyordu.

WhatsApp Image 2023-11-02 at 20.39.23.jpeg
WhatsApp Image 2023-11-02 at 20.39.22 (2).jpeg


Antifiriz olarak ise uyumluluk sertifikalarından yola çıkarak uygun olduğunu tespit ettiğimiz opet extented life OAT antifirizi %50 oranında saf su ile karıştırarak kullandık. Montaj sonrası yaptığımız test sürüşünde ibrenin 90 seviyesinde kaldığını ve problemin çözüldüğünü gözlemledik.
Operasyon başarılı.
 
Son düzenleme:
Fanın birinci kademesinin çalışmama sorunu ayn ı dönemlerde üretilen megane 1 lerdede var. Ben de f7r varken hararet konusunda bildiğiniz takıntılıydım. Hiçbir ustaya yada kullanıcıya bu durumun normal olmadığını idealinin burası olduğunu anlattım. Finalde pek çoğu dediğime geldi ama büyük bir çoğunluk ise halen öyle kullanmaya devam ediyor. Sonra araba hararet yaptı vs vs bir ton zırva. Bazı arızalar geliyorum diyor bağıra çağıra. Keşke bütün kullanıcılar sizin gibi üstüne düşüp çözüme kavuştursa.
 
türkiye'de problemli araba yoktur, problemli sahip ve usta vardır.

ellerine sağlık mete, compact'ına titiz baktığın kadar citroen'e de gayet iyi bakıyorsun. maşallah.
 
  • Beğeni
Tepkiler: mete25
Fanın birinci kademesinin çalışmama sorunu ayn ı dönemlerde üretilen megane 1 lerdede var. Ben de f7r varken hararet konusunda bildiğiniz takıntılıydım. Hiçbir ustaya yada kullanıcıya bu durumun normal olmadığını idealinin burası olduğunu anlattım. Finalde pek çoğu dediğime geldi ama büyük bir çoğunluk ise halen öyle kullanmaya devam ediyor. Sonra araba hararet yaptı vs vs bir ton zırva. Bazı arızalar geliyorum diyor bağıra çağıra. Keşke bütün kullanıcılar sizin gibi üstüne düşüp çözüme kavuştursa.
Aynı durum xsara kullanıcıları arasında da geçerli. Pek çoğu böylesi normal, bunlar yukarda fan açar, ibresi hassastır gibi şeylere inanıyor. Böyle olunca da kısa vadede olmasa bile sonunda elbet farklı sorunlara yol açıyor maalesef..

türkiye'de problemli araba yoktur, problemli sahip ve usta vardır.

ellerine sağlık mete, compact'ına titiz baktığın kadar citroen'e de gayet iyi bakıyorsun. maşallah.
Çok doğru, yetkin olmayan usta ve bilgisiz araç sahipleri sayesinde çoğu araç kronikli sayılıyor😄
Elimden geldiğince araçların eksiklerini gidermeye çalışıyorum. Aksi halde içim rahat olmuyor. Teşekkür ediyorum :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: alkın