Selamlar arkadaşlar,
Bazılarınızın hatırlayacağı üzere yakın bir zamana kadar 95 model E34 520i sahibiydim. Kendisi çocukluk hayalimdi diyebilirim. Yakışıklının son fotoğrafını hemen buraya ekliyorum.
Kendisine kıyamadan geçirdiğimiz yaklaşık 2,5 yıllık bir beraberliğin ardından artık bir hafta sonu/keyif aracının yerine gündelik olarak kullanabileceğim, daha basit ve kullanışlı bir araca ihtiyacım olduğuna kanaat getirerek aracımı satılığa koydum ve kısa süre içerisinde de alıcısını buldu.
Beklentilerim doğrultusunda elimdeki aracın üzerine para koymadan henüz 137 bin km de bir Citroen Xsara sahibi oldum. Şimdilik sönmeyen bir akü arıza ışığı ve kötü durumdaki bir motor alt takozu dışında bir eksiğimiz gözükmüyor. Açıkcası kapanmanın hemen öncesine denk geldiğinden yeni aracımla pek fazla zaman geçirme fırsatı da bulamadım. Ancak evde bulunduğumuz süre içerisinde yeni aracımla yapacağım projeleri kafamda netleştirme fırsatım oldu. İnternette ve forumumuzda bu araçla alakalı pek içerik bulunmadığından yapacağım uygulamaları ve gelişmeleri buradan sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tabi öncesinde bir merhaba diyelim ;
Aklımdaki projeleri sıralayacak olursak;
- Aracım siyah olduğundan pek belli olmasa da birazcık yakından bakıldığında acilen bir pasta cila işlemine ihtiyacı olduğunu belli ediyor. Bu işlem için bir garaja ihtiyacım olacağından kapanma sonrasını beklemek durumundayım malesef..
- Özellikle belli bir yaşın üstündeki araçlar için ıslak havalarda kaportaya sıçrayan su çamur kar vs. maddelerin kaporta üzerindeki olumsuz sonuçlarını görüyoruz. Bu durumları bir nebze de olsa bertaraf edebilmek için bir takım çamurluk eklentilerinden alıp takmayı düşünüyorum.
- Belli bir hızın üzerinde seyir ederken ön camların üzerinden garip bir ıslık sesi geldiğini fark ettim. Doğru noktaya müdahale edip etmediğimden emin olmamakla beraber bir takım da cam rüzgarlığı sipariş geçtim. Görüntü olarak apaçiye kaçma tereddütüm olsa da siyah araçta pek sırıtmayacağını düşünüyorum. Benim için işlevsellik her zaman görüntüden daha ön planda olduğundan bunu da çok dert etmedim. Pasta cila uygulamasından hemen sonra bunun montajını da yapıp test etmeyi düşünüyorum.
- Aracın temizliğini yaparken bagaj zemininin ve arka koltuk altlarının yalıtım uygulamaya oldukça müsait olduğunu gördüm. Fazla zorlamadan, taban halısını tamamen sökmeden ulaşabildiğim bütün noktalara elimden geldiğince amatör bir yalıtım uygulamayı düşünüyorum. Aynı işlemi teker davlumbazlarını söküp kasaya dışarıdan uygulamayı da düşünüyorum. Sonuçlarını hep beraber görüyor olacağız.
- Ve son olarak fiber malzemeden üretilen orjinal xsara spoilerini de ekleyerek aracın arkasına biraz hareketlilik katmayı düşünüyorum. Örnek resim :
Ralli efsanesi Sebastien Loeb'in Xsara WRC sini de ekleyerek yazımı burada bitirmek istiyorum. Kapanma sonrasında tekrar görüşmek üzere..
Bazılarınızın hatırlayacağı üzere yakın bir zamana kadar 95 model E34 520i sahibiydim. Kendisi çocukluk hayalimdi diyebilirim. Yakışıklının son fotoğrafını hemen buraya ekliyorum.
Kendisine kıyamadan geçirdiğimiz yaklaşık 2,5 yıllık bir beraberliğin ardından artık bir hafta sonu/keyif aracının yerine gündelik olarak kullanabileceğim, daha basit ve kullanışlı bir araca ihtiyacım olduğuna kanaat getirerek aracımı satılığa koydum ve kısa süre içerisinde de alıcısını buldu.
Beklentilerim doğrultusunda elimdeki aracın üzerine para koymadan henüz 137 bin km de bir Citroen Xsara sahibi oldum. Şimdilik sönmeyen bir akü arıza ışığı ve kötü durumdaki bir motor alt takozu dışında bir eksiğimiz gözükmüyor. Açıkcası kapanmanın hemen öncesine denk geldiğinden yeni aracımla pek fazla zaman geçirme fırsatı da bulamadım. Ancak evde bulunduğumuz süre içerisinde yeni aracımla yapacağım projeleri kafamda netleştirme fırsatım oldu. İnternette ve forumumuzda bu araçla alakalı pek içerik bulunmadığından yapacağım uygulamaları ve gelişmeleri buradan sizlerle paylaşmayı düşünüyorum. Tabi öncesinde bir merhaba diyelim ;
Aklımdaki projeleri sıralayacak olursak;
- Aracım siyah olduğundan pek belli olmasa da birazcık yakından bakıldığında acilen bir pasta cila işlemine ihtiyacı olduğunu belli ediyor. Bu işlem için bir garaja ihtiyacım olacağından kapanma sonrasını beklemek durumundayım malesef..
- Özellikle belli bir yaşın üstündeki araçlar için ıslak havalarda kaportaya sıçrayan su çamur kar vs. maddelerin kaporta üzerindeki olumsuz sonuçlarını görüyoruz. Bu durumları bir nebze de olsa bertaraf edebilmek için bir takım çamurluk eklentilerinden alıp takmayı düşünüyorum.
- Belli bir hızın üzerinde seyir ederken ön camların üzerinden garip bir ıslık sesi geldiğini fark ettim. Doğru noktaya müdahale edip etmediğimden emin olmamakla beraber bir takım da cam rüzgarlığı sipariş geçtim. Görüntü olarak apaçiye kaçma tereddütüm olsa da siyah araçta pek sırıtmayacağını düşünüyorum. Benim için işlevsellik her zaman görüntüden daha ön planda olduğundan bunu da çok dert etmedim. Pasta cila uygulamasından hemen sonra bunun montajını da yapıp test etmeyi düşünüyorum.
- Aracın temizliğini yaparken bagaj zemininin ve arka koltuk altlarının yalıtım uygulamaya oldukça müsait olduğunu gördüm. Fazla zorlamadan, taban halısını tamamen sökmeden ulaşabildiğim bütün noktalara elimden geldiğince amatör bir yalıtım uygulamayı düşünüyorum. Aynı işlemi teker davlumbazlarını söküp kasaya dışarıdan uygulamayı da düşünüyorum. Sonuçlarını hep beraber görüyor olacağız.
- Ve son olarak fiber malzemeden üretilen orjinal xsara spoilerini de ekleyerek aracın arkasına biraz hareketlilik katmayı düşünüyorum. Örnek resim :
Ralli efsanesi Sebastien Loeb'in Xsara WRC sini de ekleyerek yazımı burada bitirmek istiyorum. Kapanma sonrasında tekrar görüşmek üzere..
Son düzenleme: