Herkese merhaba,
2 sene öncesinde açtığım konu başlığının ardından 2001 Palio 1.4 EL almış ancak hem yakıt tüketimi, performans ve motor sağlığı açısından memnun kalmadığım için satmıştım. 1 ay önce aniden gelişen bir sürecin sonucunda 2004 Palio 1.2 16v Go paket araç almış oldum ve deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Öncelikle araçtan bahsedeyim, 2004 model karmen kırmızısı rengi ve Go adlı paketiyle EL paket Paliola'dan bazı noktalarda ayrışmakta. Ayrıştığı noktalar başlıca iç mekanda koltuk döşemelerinin rengi, gösterge panelinin beyaz fon olması, kapı döşemelerinin EL paketlerin aksine daha dolu ve tutma yerlerinin yapısının değişik olması ve klima-radyo kontrol panelinin siyah renkte gelmesi.
Ben aracı aldığımda 197.000 km'de, daha önce hiç lpg takılmamış bir araçtı. Aldıktan sonraki 1 aylık süreçte yaklaşık 2500km yol tecrübesi edindim.
Bu kısa yol tecrübesindeki deneyimlerimde 2 defa yakıt tüketimi ölçümü yaptım ve 4 kişi(ortalama 85 kilo) bodrum çevresi gezimizde 5.2 lt/100km pompa ölçümü ve 150km ışıklarda durduğum bir şehir dışı rotasında da 4.5lt/100km pompadan yakıt tüketimi ölçümü yaptım. 2004 model atmosferik bir araç için gayet şaşırtıcı değerler açıkçası çünkü bir önceki 1.4 8v aracımı 9lt/100km altında pek görememiştim.
Yalıtım konusunda sol ön kapı fitilinden 100km civarında rüzgar sesi almaya başlıyor, motor sesi içeriye çok gelmiyor ama yol sesini özellikle ön tekerlerden çok alıyor.
Konfor olarak Palio kullananlar bilir koltukların yüksekliği sebebiyle sandalyede oturuyor gibi hissettiriyor. Ancak koltuk sırtlığını biraz arkaya yatırdığınızda rahat bi sürüşe erişiyorsunuz ki böyle yaptığınızda arkanızda oturan için diz mesafesi artık sıkıntılı seviyeye geliyor. Arka koltuklar uzun yolculukların aksine şehir içinde kullanım için tasarlanmış gibiler. 1-2 saatlik kullanımda günü idare etse de daha uzun kullanımda arka koltukta bir yere gitmek istemem.
Motor olarak 1.2 16v 80hp gücündeki makina Palio'yu çok rahat taşıyor ve ara hızlanmalarda üzmüyor. Bunun başlıca sebebi aracın 950 kilo ağırlığa sahip olması ve hiç lpg takılmamış olması.
Şanzımanı 5 ileri olarak konumlandırılmış, ilk 4 vites oranı birbirine yakın, kısa oranlara sahip ancak 5. vites oranı oldukça uzun. 5. Vites 3bin devirde 115-116km/h hızda gidiyor ve bu devir oranı yakıta önemli derecede etki ediyor. 1.4 8v EL Palio 3bin devirde 95km/h hızla gidiyordu, 3600 devirde 115km/h hıza ulaşıyordu.
Aracımın fotoğraflarını da ekte bırakıyorum, sorularınız ve görüşünüz için açığım. İyi forumlar.
2 sene öncesinde açtığım konu başlığının ardından 2001 Palio 1.4 EL almış ancak hem yakıt tüketimi, performans ve motor sağlığı açısından memnun kalmadığım için satmıştım. 1 ay önce aniden gelişen bir sürecin sonucunda 2004 Palio 1.2 16v Go paket araç almış oldum ve deneyimlerimi paylaşmak istedim.
Öncelikle araçtan bahsedeyim, 2004 model karmen kırmızısı rengi ve Go adlı paketiyle EL paket Paliola'dan bazı noktalarda ayrışmakta. Ayrıştığı noktalar başlıca iç mekanda koltuk döşemelerinin rengi, gösterge panelinin beyaz fon olması, kapı döşemelerinin EL paketlerin aksine daha dolu ve tutma yerlerinin yapısının değişik olması ve klima-radyo kontrol panelinin siyah renkte gelmesi.
Ben aracı aldığımda 197.000 km'de, daha önce hiç lpg takılmamış bir araçtı. Aldıktan sonraki 1 aylık süreçte yaklaşık 2500km yol tecrübesi edindim.
Bu kısa yol tecrübesindeki deneyimlerimde 2 defa yakıt tüketimi ölçümü yaptım ve 4 kişi(ortalama 85 kilo) bodrum çevresi gezimizde 5.2 lt/100km pompa ölçümü ve 150km ışıklarda durduğum bir şehir dışı rotasında da 4.5lt/100km pompadan yakıt tüketimi ölçümü yaptım. 2004 model atmosferik bir araç için gayet şaşırtıcı değerler açıkçası çünkü bir önceki 1.4 8v aracımı 9lt/100km altında pek görememiştim.
Yalıtım konusunda sol ön kapı fitilinden 100km civarında rüzgar sesi almaya başlıyor, motor sesi içeriye çok gelmiyor ama yol sesini özellikle ön tekerlerden çok alıyor.
Konfor olarak Palio kullananlar bilir koltukların yüksekliği sebebiyle sandalyede oturuyor gibi hissettiriyor. Ancak koltuk sırtlığını biraz arkaya yatırdığınızda rahat bi sürüşe erişiyorsunuz ki böyle yaptığınızda arkanızda oturan için diz mesafesi artık sıkıntılı seviyeye geliyor. Arka koltuklar uzun yolculukların aksine şehir içinde kullanım için tasarlanmış gibiler. 1-2 saatlik kullanımda günü idare etse de daha uzun kullanımda arka koltukta bir yere gitmek istemem.
Motor olarak 1.2 16v 80hp gücündeki makina Palio'yu çok rahat taşıyor ve ara hızlanmalarda üzmüyor. Bunun başlıca sebebi aracın 950 kilo ağırlığa sahip olması ve hiç lpg takılmamış olması.
Şanzımanı 5 ileri olarak konumlandırılmış, ilk 4 vites oranı birbirine yakın, kısa oranlara sahip ancak 5. vites oranı oldukça uzun. 5. Vites 3bin devirde 115-116km/h hızda gidiyor ve bu devir oranı yakıta önemli derecede etki ediyor. 1.4 8v EL Palio 3bin devirde 95km/h hızla gidiyordu, 3600 devirde 115km/h hıza ulaşıyordu.
Aracımın fotoğraflarını da ekte bırakıyorum, sorularınız ve görüşünüz için açığım. İyi forumlar.