AÇIK 2007 1.4 Fiesta LPG Aşırı Derecede Yüksek Motor Sıcaklığı Sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan fedheden
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

fedheden

Senkromeççi
7
34
Marka
Ford
Merhaba herkese, 2007 1.4 Comfort Benzin LPG araca sahibim. Araç 147 binde. 20.KM'den sonra klima ayarı soğukta olsa bile menfezlerden sıcak hava basıyor ve klima menfezlerini kapatmak zorunda kalıyorum, ayaklarımda ve pedallarda ısı hissediyorum, durduğum zaman camlar açıksa yüzüme resmen sıcak hava çarpıyor alttan ve sıcaklığın kokusunu alıyorum resmen. Ancak hararet 90'da çakılı. Gram oynamıyor. Kaputu kaldırmamla yüzüme sıcak hava çarpıyor resmen yüzümü çekmek durumunda kalıyorum. Dediğim gibi resmen buram buram sıcak kokusu alıyorum arabadan. Yaşadığım durumu yaşayanlar kokuyu aldı bile :D
Kaç tane ustaya gösterdim ford bu abi ısınır diyip geçiştirdi. Araca binen arkadaşlarım veya dostlarım bu araba normal ısınmıyor diyor direkt olarak. Hayatımda araç kullanmamış olsam, hayatımda uzun yoldan gelen aracın kaputunu kaldırmamış olsam dicem ki heralde araba dediğin böyle çalışır ama şehirler arası yoldan gelen aracın kaputunu kaldırdığımda bile benim 20.km'deki sıcaklığım kadar ısı hissetmiyorum. (Nüfusu düşük bir şehirde oturuyorum ve trafik sıkışıklığı benim için max 5 dakika. Çoğu zaman hiç trafiksiz akıp gidiyorum.)

Egzozdan şüpheleniyorum acaba egzoz tıkalıda sıcaklığı ve dumanı atamadığı için mi sıcak hava içeride kalıyorda ısı yapıyor diye.

Bir yerde bobinlerden veya ateşleme sisteminden bu sorunun olabileceğini okudum bilmiyorum ne derece doğru ama aracı bilgisayara bağladığımızda 3. silindirde tekleme arızası alıyorum. Ki sadece LPG'de olmasına rağmen rölantide aracın içinde bariz bir şekilde titreme ve sallantı olduğunu hissedebiliyorum.

Hangi ustaya gittiysem ford bu abi ısınır cevabını aldım. Bir türlü normal olmadığına ya ben ikna edemedim yada gerçekten ''Ford bu abi ısınır''.

Araç su eksiltmiyor, antifirizli saf su mevcut araçta ve max seviyede çakılı durumda. Araç fan açıyor, ve su kaynatmıyor. Aracı 15km'den uzun bir yolda kullanmaya korkar oldum. Şimdiden bilgisini paylaşacak arkadaşlar için teşekkür ediyorum ve herkese iyi bayramlar diliyorum.
 
Benim arabanın altından normal olmayan bir ısı gelmeye başlamıştı,forumdan bilgisine güvendiğim bir arkadaşım egzozda kaçak olduğunu farketti.Egzoz sisteminde kaçak sıcaklığa neden oluyor ve üstelik sizin ford aracınızda LPG kaynaklı egzoz gazı sıcaklığı (EGT) daha yüksek olacaktır.
 
Benim arabanın altından normal olmayan bir ısı gelmeye başlamıştı,forumdan bilgisine güvendiğim bir arkadaşım egzozda kaçak olduğunu farketti.Egzoz sisteminde kaçak sıcaklığa neden oluyor ve üstelik sizin ford aracınızda LPG kaynaklı egzoz gazı sıcaklığı (EGT) daha yüksek olacaktır.
Egzozda kaçaktan ziyade tıkalılıktan şüpheleniyorum. Sanki egzoz dumanı dışarı atılamıyorda sistem içerisinde kaldığı için ekstra sıcaklığa sebep oluyor gibime geliyor. Arada sıradada olsa ufak teklemede mevcut. Tabiki 3. Silindirdeki tekleme arızası yüzündende olabilir bu. Keşke ustalarımız Ford bu ısınır normaldir diyip geçiştirmek yerine bi araştıralım ne varmış diyebilse.
Değerli yorumunuz için teşekkürler.
 
Merhaba herkese, 2007 1.4 Comfort Benzin LPG araca sahibim. Araç 147 binde. 20.KM'den sonra klima ayarı soğukta olsa bile menfezlerden sıcak hava basıyor ve klima menfezlerini kapatmak zorunda kalıyorum, ayaklarımda ve pedallarda ısı hissediyorum, durduğum zaman camlar açıksa yüzüme resmen sıcak hava çarpıyor alttan ve sıcaklığın kokusunu alıyorum resmen. Ancak hararet 90'da çakılı. Gram oynamıyor. Kaputu kaldırmamla yüzüme sıcak hava çarpıyor resmen yüzümü çekmek durumunda kalıyorum. Dediğim gibi resmen buram buram sıcak kokusu alıyorum arabadan. Yaşadığım durumu yaşayanlar kokuyu aldı bile :D
Kaç tane ustaya gösterdim ford bu abi ısınır diyip geçiştirdi. Araca binen arkadaşlarım veya dostlarım bu araba normal ısınmıyor diyor direkt olarak. Hayatımda araç kullanmamış olsam, hayatımda uzun yoldan gelen aracın kaputunu kaldırmamış olsam dicem ki heralde araba dediğin böyle çalışır ama şehirler arası yoldan gelen aracın kaputunu kaldırdığımda bile benim 20.km'deki sıcaklığım kadar ısı hissetmiyorum. (Nüfusu düşük bir şehirde oturuyorum ve trafik sıkışıklığı benim için max 5 dakika. Çoğu zaman hiç trafiksiz akıp gidiyorum.)

Egzozdan şüpheleniyorum acaba egzoz tıkalıda sıcaklığı ve dumanı atamadığı için mi sıcak hava içeride kalıyorda ısı yapıyor diye.

Bir yerde bobinlerden veya ateşleme sisteminden bu sorunun olabileceğini okudum bilmiyorum ne derece doğru ama aracı bilgisayara bağladığımızda 3. silindirde tekleme arızası alıyorum. Ki sadece LPG'de olmasına rağmen rölantide aracın içinde bariz bir şekilde titreme ve sallantı olduğunu hissedebiliyorum.

Hangi ustaya gittiysem ford bu abi ısınır cevabını aldım. Bir türlü normal olmadığına ya ben ikna edemedim yada gerçekten ''Ford bu abi ısınır''.

Araç su eksiltmiyor, antifirizli saf su mevcut araçta ve max seviyede çakılı durumda. Araç fan açıyor, ve su kaynatmıyor. Aracı 15km'den uzun bir yolda kullanmaya korkar oldum. Şimdiden bilgisini paylaşacak arkadaşlar için teşekkür ediyorum ve herkese iyi bayramlar diliyorum.
Kesinlikle ilk olarak egzoz sistemine baktırmanızı tavsiye ederim,egzoz sistemindeki bir kaçak,tıkalı katalizör ya da sistem bunlara neden olabilir.
 
lpg görmüş duratec motorda bobin arızası da kaçınılmazdır. ateşleme bobini, sonra bujiler, en sonunda da enjektörlere baktırın.
Arkadaşların egzoz önerisinden başlayın. egzozda bir sorun tespit edilip çözülse bile dediğim yerlere de mutlaka baktırın. ateşleme deyip geçmemek gerek, katalizörü de yer, motoru da yer.
 
lpg görmüş duratec motorda bobin arızası da kaçınılmazdır. ateşleme bobini, sonra bujiler, en sonunda da enjektörlere baktırın.
Arkadaşların egzoz önerisinden başlayın. egzozda bir sorun tespit edilip çözülse bile dediğim yerlere de mutlaka baktırın. ateşleme deyip geçmemek gerek, katalizörü de yer, motoru da yer.
Not aldım, mutlaka kontrol ettireceğim. Ki tahmin ediyorum ki 3. silindirdeki tekleme arızası ateşleme bobininden. Kıymetli yorumunuz için teşekkürler.
 
An itibariyle arabaya binilmeyecek duruma geldi araç. LPG'deyken gaza dokunduğum anda içerisi buram buram LPG, benzindeyken gaza dokunduğumda ise buram buram benzin kokuyor araç. Kaputu kaldırmamla benzin kokusu başımı döndürdü resmen. 4 kişiydik ve 3ümüz sigara içiyorduk, kaputu kaldırdığımız anda hepimiz çil yavrusu gibi dağıldık resmen patlıcaz korkusuyla koku o derece. Gaza mümkün olduğunca dokunmayarak ve klimayı en düşük derecede açıp fanı devreye sokarak zor bela korka korka eve ulaşmayı başardım. Sanayiler kapalı olduğu için şuan için tek çarem burası. Sizce neden kaynaklanıyor ve aracı kullanmaktan korkmakta haklı mıyım?
 
An itibariyle arabaya binilmeyecek duruma geldi araç. LPG'deyken gaza dokunduğum anda içerisi buram buram LPG, benzindeyken gaza dokunduğumda ise buram buram benzin kokuyor araç. Kaputu kaldırmamla benzin kokusu başımı döndürdü resmen. 4 kişiydik ve 3ümüz sigara içiyorduk, kaputu kaldırdığımız anda hepimiz çil yavrusu gibi dağıldık resmen patlıcaz korkusuyla koku o derece. Gaza mümkün olduğunca dokunmayarak ve klimayı en düşük derecede açıp fanı devreye sokarak zor bela korka korka eve ulaşmayı başardım. Sanayiler kapalı olduğu için şuan için tek çarem burası. Sizce neden kaynaklanıyor ve aracı kullanmaktan korkmakta haklı mıyım?
Yukarıda yazdıklarım ve arkadaşların egzoz tavsiyeleri dışında egzoz manifoldu ve egr sisteminde de kaçak kontrolü yapılsın. kaputa yakın bu yerlerdeki kaçak içeriye daha çok sirayet ediyor, kaputu kaldırınca da bu dünyada cehennemi hissettiriyor.