Bijon aralığım 5x108 diye biliyorum. Arabama en hafif hangi jantı takabilirim? Tabii ki amaç arabanın daha çok kaçmasını sağlamak
Ben de bir baktım kara jantlar daha ağırmış.Dönen parçalardan ağırlık atmak performans ve verimlilik açısından en kolay ve mantıklı işlemlerden biri bence de. Ancak ben şimdiye kadar aldığım jantlar arasında sac (teneke) olarak bilinen janttan daha hafif olan bir alaşım janta henüz denk gelmedim.
Ultra hafif olarak Enkei RPF01 modeli bu konuda popüler ancak genelde 4x108 veya 4x100 bijon aralığıyla bulunuyor onlar.
Jantlarda hafiflik elde etmek istiyorsanız benim önerim 15'' veya 16'' sac jantlarla devam etmeniz, eğer bütçe ayırabilirim diyorsanız O.Z. veya Enkei gibi markaların hafif modellerini araştırmanız olur.
Peki hocamBen de bir baktım kara jantlar daha ağırmış.
Kara jantlar ciddi ağır olur ya. İnsanlar hep replika alaşımlarla karşılaştırdığı için hafif sanıyor ama işin aslı öyle değil.Dönen parçalardan ağırlık atmak performans ve verimlilik açısından en kolay ve mantıklı işlemlerden biri bence de. Ancak ben şimdiye kadar aldığım jantlar arasında sac (teneke) olarak bilinen janttan daha hafif olan bir alaşım janta henüz denk gelmedim.
Ultra hafif olarak Enkei RPF01 modeli bu konuda popüler ancak genelde 4x108 veya 4x100 bijon aralığıyla bulunuyor onlar.
Jantlarda hafiflik elde etmek istiyorsanız benim önerim 15'' veya 16'' sac jantlarla devam etmeniz, eğer bütçe ayırabilirim diyorsanız O.Z. veya Enkei gibi markaların hafif modellerini araştırmanız olur.
Yani 287 bindeydi ben 295 de bakım yaptırdım
Aynı kasanın makyajlısı abimde var (1.6 dizel 110hp, 265k km), kendisi yaklaşık 7-8 ay önce 110hpden 140hpye çıkacak şekilde yazılım yaptırmıştı (stage kaç oluyor bilmiyorum), herhangi bir duman atma olayı yoktu, usta tavsiyesi üzerine 1 ay öyle kullandıktan sonra eski haline geri döndürmüştü,Attır diyorsanız stage 1 yazılımda duman atma olur mu? Ben duman sevmiyorum.
O km'de bir ford motorunun her yeri en küçük bir oynamaya bile sorun çıkarabilir. Açık hava filtresine akışmetre bozabilecek yaşlara km'lere gelmiş artık o derece nazlıdır. Sorun çıkarsın önemli değil, yaptırırım diyebiliyorsanız yazılım tabii ki yaptırılır, güzel de güç alınır.Yani 287 bindeydi ben 295 de bakım yaptırdım
Ben bizzat kendi yaptığım ölçümlere dayanarak bu bilgiyi verdim. Bmwnin ve Citroenin OEM hafif alaşım jantları kendi sac jantlarından daha ağır. İnternette de benzer veriler mevcut. Replika jantları saymıyorum bile.Kara jantlar ciddi ağır olur ya. İnsanlar hep replika alaşımlarla karşılaştırdığı için hafif sanıyor ama işin aslı öyle değil.
@revocumrevo custom karbonfiber jant yaptırabilirsiniz. Onun dışında magnezyum alaşım jantları arayabilirsiniz. Bir de ben Advanti Racing'in bir jantını kullanıyorum, 15" - 5,5 kg, bayağı hafif. Hatta sırf bu yüzden satın almıştım. Diğer modellerini hiç bilmiyorum ama bir incelemeye değer.
Evet 307 lerde de aynı motor var ama gerçekten bu motoru peugeot mu üretmiş?300 bindeki arabaya hele DV6TD Peugeot motoruysa yazılım yaptırmak,bile bile lades olmak demektir.Kenarda 100 bin lira tutuyorsanız düşünebilirsiniz,değilse stok haliyle bile fazla yormayın derim,bu araç bu kmde bu talepleri karşılayabilecek bir araç değil maalesef.
Abinizdeki araba 100 binde falan olsaydı, ustası yine yazılımı iptal ettir der miydi?Aynı kasanın makyajlısı abimde var (1.6 dizel 110hp, 265k km), kendisi yaklaşık 7-8 ay önce 110hpden 140hpye çıkacak şekilde yazılım yaptırmıştı (stage kaç oluyor bilmiyorum), herhangi bir duman atma olayı yoktu, usta tavsiyesi üzerine 1 ay öyle kullandıktan sonra eski haline geri döndürmüştü,
Sizin aracın km'si daha fazla, ben olsam o riske girmezdim
Evet gerçekten peugeot üretmiş.Evet 307 lerde de aynı motor var ama gerçekten bu motoru peugeot mu üretmiş?
O zaman bu BMW ve Citroen'in ayıbıdır. Bu arada, hangi jantlarla ölçüm yaptınız bilmem ama BMW'nin M jantlarının çok daha hafif olduğunu tahmin ediyorum. Kullandığım alaşım jantlar çok matah şeyler değil ama oem teneke jantlarımı kendi depomda tutuyorum. Aynı ebattaki alaşımlarımdan bariz daha ağır. O yüzden yatırıyorum.Ben bizzat kendi yaptığım ölçümlere dayanarak bu bilgiyi verdim. Bmwnin ve Citroenin OEM hafif alaşım jantları kendi sac jantlarından daha ağır. İnternette de benzer veriler mevcut. Replika jantları saymıyorum bile.
Markalı ve 15" alınmadıktan sonra alaşım janttan hafiflik kazanmaya çalışmanın manası yok.
Şimdiye kadar bu iki marka araca sahip olup ölçme fırsatı bulduğum için ve konuyla alakalı yaptığım araştırmalar neticesinde Citroen ve Bmw de durumun bu şekilde olduğunu rahatlıkla söyleyebiliyorum. Diğer markaların kaçı bu ayıba dahildir bunu net olarak söyleyemem. Ancak yalnızca benim ölçüm yapma fırsatı bulduğum bu iki markanın sac janttan daha ağır alaşım jant sunduğunu düşünmek pek mantıklı olmayacaktır.O zaman bu BMW ve Citroen'in ayıbıdır. Bu arada, hangi jantlarla ölçüm yaptınız bilmem ama BMW'nin M jantlarının çok daha hafif olduğunu tahmin ediyorum. Kullandığım alaşım jantlar çok matah şeyler değil ama oem teneke jantlarımı kendi depomda tutuyorum. Aynı ebattaki alaşımlarımdan bariz daha ağır. O yüzden yatırıyorum.