Merhabalar öncelikle neredeyse tüm 1.4 TSİ'larda bulunan piston ve segman kırma probleminin asıl sebebi olan LSPİ problemine değineyim. LSPİ yani en basit tabiri ile vuruntu bu tarz düşük hacme yüksek güç sığdırılmaya çalışılmış neredeyse tüm direkt enjeksiyonlu 1.4 TSİ, yada Opel Astra K'larda bulunan 1.4T 150bg vb bazı motorlarda bulunan bir problemdir. Bunun asıl sebebi küçük hacimden güç alınmaya çalışılırken turbo, supercharger yada her ikisi ile yüksek basınç oluşturulması ve bu sebepten ötürü yanma odasında yüksek sıcaklıklar oluşmasıdır. Markalar da bu yüksek sıcaklık sorununu çözmek için kickdown anında motorun yakabileceği yakıttan biraz daha fazla yakıt gönderir ve benzinin sıvı halinden ötürü hal değişimi ile yanma odasının sıcaklığını düşürür ve gaz haline gelir bu da egzoz gazları ile atılır ve içerinin sıcaklığını dengeler hatta hacimsiz aşırı beslemeli benzinli araçların sert kullanımda daha hacimli turbosuz araçlardan nispeten daha çok yakmasının sebebi budur fakat bu yüksek devirde kickdown yaptığınızda olur, eğer yüksek vitesde düşük devirde manuel bir araçta kickdown yaparsanız ve vites düşürmez isenin araç örnek veriyorum 6. Vites 1.500 devirde iken kickdown yaparsanız araç hem 6k devirde imiş gibi yakıt gönderir hemde extra soğutmak için yakıt gönderir fakat turbo da düşük devirde iken tam basınç veremiyeceği için bu yakıtı yakacak kadar hava giremez motora ve yüksek miktarda yakıt yanmamış halde kalır bu andan itibaren 2 olasılık var ya o yakıt şanslı iseniz piston aşşağı doğru inmeye devam ederken alev alır, motorun ömründen minimum düzeyde çalar ve sadece ses ile hissedilir düzeyde bir vuruntu ile geçiştirilir fakat diğer olasılıkta yakıt, piston yukarı doğru çıkmaya çalışırken alev alır, piston kranktan aldığı güç ile yukarı çıkmaya çalışırken alev alan yakıt onu aşşağı itmeye çalışır bu sebepten ötürü içerde oluşan basınç ile segman kırar ve yolda kalırsınız. Gelelim bu hangi 1.4 TSİ'lerde bulunuyor öncelikler LSPİ genelde manuel araçlarda oluyor çünkü otomatik bir araçta kickdown yaptığınızda otomatik olarak vites düşürür ve devri yükseltir bu sayede yakıtın tamamı, soğutmak için gönderilen dışında yanar ve LSPİ'a girmez fakat twincharger olan Scirocco 160 bg olanlarda kullananların insanlık dışı kullanımından da kaynaklı olarak otomatik dahi olsa LSPİ'a girip segman kıranı gördüm fakat benim bildiğim kadarıyla 122 veya 125 bg'lerde manuel bile olsa hem sıkıştırma oranından hem de turbo yüksek bar basmadığı için minimum oranda oluyor hatta istisnalar dışında olmuyor denebilir, sizin bahsettiğiniz 140 ve 150 bg'liklerde ise manuellerde bilinçsiz kullanımlar dışında olmuyor denebilir. Sizin bahsettiğiniz Golf 7'lerde bulunan 140 bg'lik motor ise 150 bg'lik olanın bir eski nesli olarak geçer ve sadece turbo bulunur daha eski nesil CTH kodlu 160 bg olan twincharger motor gibi değildir ayrıca ACT yani silindir kapatma teknolojisine sahiptir.
122-125bg'lillerle 140-150bg'likler arasında turbo farkı dışında 122/125 liklerde sadece emme tarafında VVTİ yani subap zamanlaması varken 140/150 liklerde hem emme hem eksoz tarafında VVTİ yani subap zamanlaması bulunmakta.
Kısa özet olarak size şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla baktığınız motorlar zaten düşük km'lerde fakat şiddetle tavsiyem DSG'den yana tercih yapmanızdan yana olacak çünkü LSPİ problemi minimum düzeyde olacak hatta şöyle örnek vereyim Astra K'larda bahsettiğim gibi 1.4T motorlardaki LSPİ problemini Opel 2015 yılındaki manuel araçlarda yaşayınca 2016'dan itibaren manuel seçeneğini kaldırdı ve 2016'dan itibaren var olan istisnalar dışında tüm 1.4T ler otomatik şanzıman ile çıkardılar ve dexos gen2 yağ kullandılar bu sayede LSPİ probleminin önüne geçtiler. Tavsiyem sizin de 140'lık olanı tercih edecekseniz DSG'den yana tercih yapmanız olacaktır çünkü siz her ne kadar ben buna dikkat eder sollamam gerektiğinde vites düşürürüm deseniz de illaki unutacaksınız ve sıkıntı çıkarma olasılığını arttıracaksınız fakat DSG ile tercih edildiği taktirde 140'lik motor ACT teknolojisi ile çok güzel bir kombinasyon yapacaktır ve motor konusunda aklınızda soru işareti kalmadan binersiniz. Umarım sorunuza cevap olmuştur aklınıza takılan başka birşey olursa sorabilirsiniz memnuniyetle cevaplarım