AÇIK 2010 Model Golf 1.4 TSİ 160 HP / Golf 6 1.4 Tsi Alınır mı ? / 1.4 TSİ 160 HP Alırken Dikkat Edilmesi Gerekenler

emir.cc

emir
Takipçi
2
24
Marka
Volkswagen
Öncelikle merhaba, foruma yeni katıldım.

İlk arabam olacak. Aracı yeni alacağım, 190 bin km’de. Biraz kilometresi var ama yaşına göre normal seviyede olduğunu düşünüyorum.

Konuyu açma sebebim, 1.4 TSI 160 HP olan modelde motorla ilgili piston kırma gibi sorunlar olduğunu duymam. Genel olarak 1.4 TSI motorlarda yağ yakma sorunu da varmış. Bu tür kronik sorunları olan bir arabayı alırken nelere dikkat etmek lazım? Aldıktan sonra bu sorunları yaşamamak veya en aza indirmek için ne yapılmalı?

Yağ değişimi ve DSG şanzımanda da aynı şekilde sorun yaşamamak için neler yapmam gerek? DSG kavramasının değişmesi gerektiği yönünde yazılar gördüm. Araca göre hareket etmek lazım ama arabaya bir kere masraf yapıp başımı ağrıtmasın istiyorum.

Yeni alınan bir araca neler yapılması gerektiği konusunda yardımcı olabilecek varsa memnun olurum. Şimdiden teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1582.jpeg
    IMG_1582.jpeg
    294.9 KB · Görüntüleme: 0
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sanıyorum ki ilandaki aracın fotoğrafı. Sonradan R Line görüntüsü verilmiş aracın büyüsüne kapılmayın, düşmeyin...


190.000 km'de sorunlarıyla meşhur 160lık TSİ motoru şahsen ben almazdım ki dış resimden anladığım üzere öyle çok iyi kondisyona sahip yada bakımlarını aksatmayacak çok iyi bakacak birinin eline düşmemiş gibi. Bir de ilk aracınız olacakmış, sanıyorum ki sanayi eşrafı ile henüz tanışıklığınız yok. Almadan önce iyi bir ustaya göstermeniz gerekir ki usta muhtemelen tavsiye etmeyecektir ya da oğlanın düğünü yaptık moduna geçebilir hatatat .

Motor konusunda kontrol edebilecekleriniz klasik mavi duman (Kroniği segmanlardan veya subap lastiklerinden.), sarsıntılı çalışma veya tekleme, zincir sesi (Zincir uzatma ve gergi sorunu.), motor kısmındaki kaçakların (Devirdaimden kaçırma ve termostat.) kontrolleri olabilir. DSG konusunda geçiş ve kalkışta titreme, ses gelme kaçırma gibi kontrolleri sağlayabilirsiniz. Aracın 0-100 değerine bir bakarsınız, olması gerekenden ne kadar uzak yada yakın, sıcak çalışırken saçmalamaya başlıyor mu vs. vs. Turbo ve süperşarj ünitelerinde de sorunlar yaşanabilmektedir.
Piston eğme-kırma problemi meşhur bir motordur, ruhsatta motor no kısmında "EGM" ibaresi varsa sandık motor koyulmuş demektir, sandık yerine revizyon gördüyse almamak gerekir.
 
160 bg olanlar tamamen şans. Bende passat alırken bakmıştım . Servis çalışanı ustamız vardı. Aynı araca 3. kez motor yapıyoruz diye resim atmıştı. :) Bazı kullanıcılarda 200 000 km kullanıp sorunsuz elden çıkartıyor. Sıkıştıracaksanız hiç bulaşmayın. Sıkıştırmayacaksanız paranız ve ustanız varsa şansınızı deneyin.
 
Scirocco araştırdığım zamanlar 2012'nin yarısından itibaren CTH motora geçtiğini, CTH motorun sorunsuz olmamakla beraber CAV motora göre nispeten daha az sorunlu olduğu söyleniyor. Yağ yakma/eksiltme bu motorlarda önlenemeyen bir karakteristik durum. Golflerde CTH 160'lık tsi var mı bilgim yok maalesef. Piston kırma durumu da doğru yağ seçimi ve doğru kullanımla çok takılmadan kullanılabilecek bir durum. CTH ve CAV olduğunu anlamak için sciroccoda şöyle bir basit yöntem vardı;
136723823_105924674796002_869783611610801872_n.jpg
 
Merhabalar öncelikle neredeyse tüm 1.4 TSİ'larda bulunan piston ve segman kırma probleminin asıl sebebi olan LSPİ problemine değineyim. LSPİ yani en basit tabiri ile vuruntu bu tarz düşük hacme yüksek güç sığdırılmaya çalışılmış neredeyse tüm direkt enjeksiyonlu 1.4 TSİ, yada Opel Astra K'larda bulunan 1.4T 150bg vb bazı motorlarda bulunan bir problemdir. Bunun asıl sebebi küçük hacimden güç alınmaya çalışılırken turbo, supercharger yada her ikisi ile yüksek basınç oluşturulması ve bu sebepten ötürü yanma odasında yüksek sıcaklıklar oluşmasıdır. Markalar da bu yüksek sıcaklık sorununu çözmek için kickdown anında motorun yakabileceği yakıttan biraz daha fazla yakıt gönderir ve benzinin sıvı halinden ötürü hal değişimi ile yanma odasının sıcaklığını düşürür ve gaz haline gelir bu da egzoz gazları ile atılır ve içerinin sıcaklığını dengeler hatta hacimsiz aşırı beslemeli benzinli araçların sert kullanımda daha hacimli turbosuz araçlardan nispeten daha çok yakmasının sebebi budur fakat bu yüksek devirde kickdown yaptığınızda olur, eğer yüksek vitesde düşük devirde manuel bir araçta kickdown yaparsanız ve vites düşürmez isenin araç örnek veriyorum 6. Vites 1.500 devirde iken kickdown yaparsanız araç hem 6k devirde imiş gibi yakıt gönderir hemde extra soğutmak için yakıt gönderir fakat turbo da düşük devirde iken tam basınç veremiyeceği için bu yakıtı yakacak kadar hava giremez motora ve yüksek miktarda yakıt yanmamış halde kalır bu andan itibaren 2 olasılık var ya o yakıt şanslı iseniz piston aşşağı doğru inmeye devam ederken alev alır, motorun ömründen minimum düzeyde çalar ve sadece ses ile hissedilir düzeyde bir vuruntu ile geçiştirilir fakat diğer olasılıkta yakıt, piston yukarı doğru çıkmaya çalışırken alev alır, piston kranktan aldığı güç ile yukarı çıkmaya çalışırken alev alan yakıt onu aşşağı itmeye çalışır bu sebepten ötürü içerde oluşan basınç ile segman kırar ve yolda kalırsınız. Gelelim bu hangi 1.4 TSİ'lerde bulunuyor öncelikler LSPİ genelde manuel araçlarda oluyor çünkü otomatik bir araçta kickdown yaptığınızda otomatik olarak vites düşürür ve devri yükseltir bu sayede yakıtın tamamı, soğutmak için gönderilen dışında yanar ve LSPİ'a girmez fakat twincharger olan Scirocco 160 bg olanlarda kullananların insanlık dışı kullanımından da kaynaklı olarak otomatik dahi olsa LSPİ'a girip segman kıranı gördüm fakat benim bildiğim kadarıyla 122 veya 125 bg'lerde manuel bile olsa hem sıkıştırma oranından hem de turbo yüksek bar basmadığı için minimum oranda oluyor hatta istisnalar dışında olmuyor denebilir, sizin bahsettiğiniz 140 ve 150 bg'liklerde ise manuellerde bilinçsiz kullanımlar dışında olmuyor denebilir. Sizin bahsettiğiniz Golf 7'lerde bulunan 140 bg'lik motor ise 150 bg'lik olanın bir eski nesli olarak geçer ve sadece turbo bulunur daha eski nesil CTH kodlu 160 bg olan twincharger motor gibi değildir ayrıca ACT yani silindir kapatma teknolojisine sahiptir.
122-125bg'lillerle 140-150bg'likler arasında turbo farkı dışında 122/125 liklerde sadece emme tarafında VVTİ yani subap zamanlaması varken 140/150 liklerde hem emme hem eksoz tarafında VVTİ yani subap zamanlaması bulunmakta.
Kısa özet olarak size şöyle söyleyeyim anladığım kadarıyla baktığınız motorlar zaten düşük km'lerde fakat şiddetle tavsiyem DSG'den yana tercih yapmanızdan yana olacak çünkü LSPİ problemi minimum düzeyde olacak hatta şöyle örnek vereyim Astra K'larda bahsettiğim gibi 1.4T motorlardaki LSPİ problemini Opel 2015 yılındaki manuel araçlarda yaşayınca 2016'dan itibaren manuel seçeneğini kaldırdı ve 2016'dan itibaren var olan istisnalar dışında tüm 1.4T ler otomatik şanzıman ile çıkardılar ve dexos gen2 yağ kullandılar bu sayede LSPİ probleminin önüne geçtiler. Tavsiyem sizin de 140'lık olanı tercih edecekseniz DSG'den yana tercih yapmanız olacaktır çünkü siz her ne kadar ben buna dikkat eder sollamam gerektiğinde vites düşürürüm deseniz de illaki unutacaksınız ve sıkıntı çıkarma olasılığını arttıracaksınız fakat DSG ile tercih edildiği taktirde 140'lik motor ACT teknolojisi ile çok güzel bir kombinasyon yapacaktır ve motor konusunda aklınızda soru işareti kalmadan binersiniz. Umarım sorunuza cevap olmuştur aklınıza takılan başka birşey olursa sorabilirsiniz memnuniyetle cevaplarım

Geçmişte gene benzer bir konuda 1.4 TSİ ler hakkında bu yazıyı paylaşmıştım piston kırma muhabbeti hakkında aklınızda bulunsun. Ayrıca CAV versiyonları daha eski nesildir, özellikle yüksek kmlerde (bahsi geçen araçta olduğu gibi) yüksek bir yağ tüketimi vardır. CTH'lar ise CAV'lardan daha yeni nesildir, nispeten daha az yağ tüketirler (evet CTH'da yağ yakıyor) ve nispeten daha sorunsuzlardır lakin genede en sorunlu 1.4TSİ'lerden biridir. Bu konuda eski kullanıcıların etkisi büyüktür gerekse bakım gerekse kullanım sertliği olarak.

Aynı zamanda eski nesil bir DQ200 yani gen1 olarak geçen DSG olduğu için kavrama ve tüp muhabbetlerinin yanı sıra bir mekatronik problemi de bulunuyor özellikle MQB öncesi platformlarda bulunan DQ200'lerde en pahalıya patlayacak parçalardan biri de budur.

Genel olarak yağ, yakıt tüketimi ve oluşabilecek potansiyel sorunları göz ardı edersek piyasadaki çoğu aracı bozacak bir performansı ve bağımsız süspansiyonu sayesinde MQB olmasada sizi üzmeyecek bir yol tutuş/konfor dengesine sahiptir.

Lakin benim fikrimi soracak olursanız heleki ilk arabanız olacağı göz önüne alınırsa