2011 1.4 benzinli polo için bakım bilgileri

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

ikaanbozkurt

Profesör
122
Merhabalar,

İzmirde ikamet ediyorum. İş yerinden bir arkadaşımın 1.4 benzinli dsg polo var. araç yaklaşık 41bin km'de ve tahminimce 20binden beri bakıma gitmemiş. bugün yağ uyarısı sebebiyle yağ ekleyiverdim ama haftaya bakımı yaptırılacak. serviste 950tl fiyat olunca dışarıda yaptıralım dedik.

Hangi yağ ve kaç litre yeterli olur?
40bin de yağ ve filtreler dışında değişmesi veya kontrol edilmesi gereken bi şey var mı?

Yağ konusunda motulcuyum :) motul önerilerine açığım. n11'de filtre seti var mıdır?

İzmirde olup vw kullanıp özel servis/ustadan memnun fiyatı uygun dediğiniz yerler varsa oraya da götürebilirim ama kendi ustam uygun işçilik çıkarıyor malzemeleri götürünce...

Kusura bakmayın almancı değilim imzadan görüleceği üzere yanlış bir malzeme almamak adına foruma soruyorum.

filtre seti: https://urun.n11.com/filtre-setleri/vw-polo-14-bosch-filtre-bakim-seti-2009-2014-cgg-P115196962
karbonlu set 125tl. ruhsattan motor noya bakarım.

yağ: https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-8100-x-clean-fe-5w30-4-litre-P112347659

2011 model olduğu için kayış vs. değişmesi gerekir mi? triger zincirli mi kayış mıdır? Bujiler sanırım 60bin de değişiyor...
 
Merhabalar,

İzmirde ikamet ediyorum. İş yerinden bir arkadaşımın 1.4 benzinli dsg polo var. araç yaklaşık 41bin km'de ve tahminimce 20binden beri bakıma gitmemiş. bugün yağ uyarısı sebebiyle yağ ekleyiverdim ama haftaya bakımı yaptırılacak. serviste 950tl fiyat olunca dışarıda yaptıralım dedik.

Hangi yağ ve kaç litre yeterli olur?
40bin de yağ ve filtreler dışında değişmesi veya kontrol edilmesi gereken bi şey var mı?

Yağ konusunda motulcuyum :) motul önerilerine açığım. n11'de filtre seti var mıdır?

İzmirde olup vw kullanıp özel servis/ustadan memnun fiyatı uygun dediğiniz yerler varsa oraya da götürebilirim ama kendi ustam uygun işçilik çıkarıyor malzemeleri götürünce...

Kusura bakmayın almancı değilim imzadan görüleceği üzere yanlış bir malzeme almamak adına foruma soruyorum.

filtre seti: https://urun.n11.com/filtre-setleri/vw-polo-14-bosch-filtre-bakim-seti-2009-2014-cgg-P115196962
karbonlu set 125tl. ruhsattan motor noya bakarım.

yağ: https://urun.n11.com/motor-yagi/motul-8100-x-clean-fe-5w30-4-litre-P112347659

2011 model olduğu için kayış vs. değişmesi gerekir mi? triger zincirli mi kayış mıdır? Bujiler sanırım 60bin de değişiyor...
Hakkında fikir sahibi olduğum kısımlar hakkında cevaplayayım:
Standart paket 4 litre motor yağı araç için yeterli olur. O hacimdeki motorun karteri daha fazla yağ almaz.

VW tarafından önerilen standartta motor yağı kullanın. Motul tercih ediyorsanız ve önerilen numaralarda Motul'un (varsa) tam sentetik yağlarını tercih edin, yoksa yarı sentetik (Technosynthese diye bir ismi olması lazım) olanları tercih edin. Yağ iyi olsun diye titiz davranırken eski tip mineral yağ almanın alemi yok :)

Triger yıla pek bakmaz. 10-15 yıllık araba olsa belki düşünülür de, bu kadar sürede yıldan değişime gerek olmaz. Duyduğum en erken triger değişimi 60 bindeydi ama bildiğim kadarıyla VAG motorlarınınki 90.000 km'de değişiyor. Geçerken yetkili servise uğrayıp değişim km'sini sorabilirsiniz. :)

Bujiler 30.000 km'de bir değişiyor olabilir. Onu daha iyi bilen bir arkadaş net bilgiyi verirse iyi olur.

Genel bilgi için aşağıdaki linkin de size bir miktar faydası olur diye düşünüyorum.
https://binekarac2.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf
 
10w40 motor yağı
mann yağ filtresi
wunder hava ve polen kullanabilirsiniz, Motor yağını motul alabilirsiniz mobil1 de iyidir.
 
mobil1 gerçekten kalitelidir ben de mobil1 esp kullanmaktayım memnunum, araştırmalarım ve ustamla konuşmam doğrultusunda en güvendiğim yağ markası . Vw önerisi de castrol edgedir ve orjinal servis bunu kullanır. Polo 1.2 tdi 3 silindirli aracım da 4.3 litre yağ almakta aracın alacağı yağı litre bazında internetten bulabiliriz bu işin hacimle pek alakası yok. Filtrelere gelince de vag grubunda bosh tan şaşmayın. biraz geç oldu sanırım bakım yapıldı ancak belki sizden başkasına da yardımcı olur :)
 
  • Beğeni
Tepkiler: bt
Bakım hala yapılmadı :D yağ markasından ziyade kaç litre alıyor o önemli. benim gördüğüm 3.2lt civarında ama doğru mudur bilemem..
Filtreler söylediğiniz gibi bosch filtre seti şeklinde alınır. Bosch bu arada bazı filtreleri afrika gibi yerlerde üretiyor haberiniz olsun. Arkadaşıma ben uygun ürünlerin linklerini atacağım o da satın alıp bi ustaya götürecek...

Ben de mann'cıyım ancak hava ve yağ filtresi, boschun 3lü set fiyatını geçtiği için tercih edemiyorum... Şu devirde ekonomi şart...
 
evet dediğiniz gibi 3.2 lt olarak teyit ettim(castrol yağ seçici uygulumasından. Bosch konusunda afrikayı bilmiyordum öğrendiğim iyi oldu,ondan da uzak duralım :D türk alman ispanyol üretimi olduğunu duymuştum bayağı bir yerde üretiliyor sanırım, ustam yerli üretim boschların pek kaliteli olmadığını söyledi.Belki mann daha iyidir belki kafa kafayalardır bilmiyorum ama genel olarak fiyatta dediğiniz gibi bosch biraz avantajlı... Ben de zaten memnunum devam edeyim diyerek bosch tan devam ediyordum pişman da olmadım çok şükür :) bu arada rica edicem polo sahibi olarak; polocuklara sahip çıkalım 10binde bir hiç değilse 15bini geçirmeyelim kıyamam onlara :D
 
Ben geçen sene birine kıydım :P

Yurtdışında iken 1.4tdi highline polo vermişti şirket. Sıfır km daha doğrusu 23km'de idi. 6ayda 22bin km olarak teslim ettim. Alman otobanlarında 45dk 180le gitmeye çalıştım yağ sıcaklığı 130lara kadar çıkmıştı :D

Ve o araba hiç bakıma gitmedi. ekranında 30bin/2yıl yazıyordu. Beni ırgalamaz şirket spec highline polo :D
 
Hocam bir japoncu olarak almanlardan hıncınızı çıkarıyor gibisiniz :D
şaka bir yana servis sıklığı 30bin/2yıl iyiymiş ben 10binde bir sokuyorum bakıma. km 134bin daha motorun tek civatasında arıza yaşamadım çok şükür bakımı erken yaptırmak iyidir diye düşünüyorum yine de :D
 
Kullanım stiline göre bakım aralığını değiştirmek mümkünse erken yapmak evet iyidir. Misal anneme markete, ara yerlere git gel için aldığım eski kasa lancer 268bin km'de lpg ile biniliyor ve otomatik vites. Ne şanzımanı ne de motoru açılmış :) Eski sahibi tanıdığım bi ustanın düzenli müşterisi 10bin'de bir arabanın gerekli bütün bakımları yapılmış yıllarca...

Ancak avrupada iklim şartları, yol kalitesi, insanların otomobil tecrübesi daha iyi olduğu için bakım aralıkları genel olarak uzun.
Orada kullandığım polo bunlara bir örnek. Araç bana ait olsa 15bin'de yağını değiştirirdim ama kiralama firmasının arabasıydı.

Eski aracım avrupada 0w20 yağla 20bin km bakım aralığına sahipken bizim buradaki servisler 10w40 15bin bakım aralığı veriyor.
Şimdiki aracım almanyada 15bin/1yıl iken ve tahminen 5w30 yağ, tr'de 10bin km'de bir 10w40 :)

daha sıcak iklimdeyiz o yüzden yağ tercihi aracın kullanma kılavuzundan bakıp üreticinin onayına sahip yağlar tüketmek lazım. Ülke yollarımız bile motorun daha çabuk yıpranmasına sebep oluyordur :D
 
Şartlar çok önemli tabi . Bilinçli olmak önemli rol oynuyor aracı nasıl yerlerde ve neşekilde kullanıyoruz diyerek zamanından önce yapmak mantıklı hale gelebilir ancak. Ben aracıma yazılımlı ve ankaranın göbeğinde nispeten tozlu yerlerde bindiğim için sadece turbo desteğiyle yürüyen bi arabaya bırakın 30 bini 20 bini 15bini bile bekleyemiyorum açıkcası. Ancak dediğiniz gibi kısa mesafe sakin kullanıcı atmosferik arabalarında da 15binler 20binler beklenebilir beklenmezse de dediğiniz gibi 268binlere(maşallah) motor şanzıman açılmadan devam edilir :)
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...