KAPALI 2011 Clio3 1.5 DCI mi, 2015 İbiza 1.2 TSI mı?

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

lkaytanci

Asfalt Kurutucu
9
Merhaba arkadaşlar, bir tanıdık kararsız kalmış 2 araç arasında siz ne dersiniz? İkisi de Manuel, biri dizel biri benzinli

CLIO 3 2011 1.5 DCI Extreme:
Yakıt Tüketimi (Şehir içi / Şehir dışı) 5,2 lt / 4 lt
Motor Gücü 85 hp
Maksimum Tork 200 Nm / 1.900 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat 12,7 sn
Net Ağırlık 1250 kg

IBIZA 2015 1.2 TSI Style:
Yakıt Tüketimi (Şehir içi / Şehir dışı) 6,4 lt / 4 lt
Motor Gücü 90 hp
Maksimum Tork 160 Nm / 1.400 rpm
Hızlanma 0-100 km/saat 10,7 sn
Net Ağırlık 1014 kg
 
Tüketim ne derece önemli ona göre karar verilir.. o clio muhtemelen yakmıyordur... Ibiza da gazlanmadığı sürece ekonomik ama her halikarda clio dan daha maliyetli olacaktır.. ekonomi ve performnas beklentisi önemli... ben olsam ..eğer çok çılgın km ler yağmayacaksam ibizayı alırdım
 
  • Beğeni
Tepkiler: lkaytanci
IBIZA model olarak daha yeni.. Ben de ıbıza tercih ederdim ama clio nun alternatifi neden ıbıza onu anlamadım..Clio için de uzun yolda da şehir içinde de ekonomik olur.. Benzinin litre fiyatı belli..Her ne kadar dizelin de litre fiyatı benzine yakın da olsa, hem küçük bir otomobile binip hem de 5 liranın üstünde litre fiyatı ile benzin almak çok da mantıklı gelmiyor..
 
  • Beğeni
Tepkiler: lkaytanci
Öncelikle clio 6 yaşında. 2 sene bu aracı kullansan 8 yaşında olacak. Otomobiller belli ki 2.el olacak ama yanılmıyorsam km bilgisi verilmemiş. Dizellerin yaş ve km ilerledikçe ağır bakımları daha pahalıya denk geliyor. Bu araçlar b segmenti fakat clio'nun yalıtım olarak gerçekten sıkıntıları var. Kapı trimleri ve camların bulunduğu mekanizmalar zamanla ciddi derece takırtı tukurtu ve zangırdama yapabiliyor. 1.2 tsi motor sakin kullanıldığı vakit dizele yakın tüketim değerleri verebiliyor. Açıkçası ben direkt ibiza'yı tercih ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın ve lkaytanci
evet, bence de fiyat farkı vardır... aynı fiyatsa ya clionun sahibinin gerçeklikle ilgisi yoktur, veya İbiza da bir sıkıntı olabilir..
Fiyat farkının göz ardı edildiği durumlarda, çok ciddi km yapılmıyorsa bende her türlü İbizayı alırdım ...
 
  • Beğeni
Tepkiler: lkaytanci
Araç hala alınmadıysa ben de kesinlikle İbiza diyorum. Arkadaşımın 1.2 TSI manuel İbiza'sıyla 1 haftada 3500 km yol yaptık, gerek tüketim gerekse konfor olarak fiyatının hakkını veriyor (ÖTV'yi saymıyorum, zira Türkiye'de hiçbir araç fiyatını haketmiyor). Makyajlı Clio'da bile iç trimler hala çok kötü, İbiza'nın içi çok daha tok hissettiriyor Clio'ya göre. Dizel olması çok çok önemli değilse şiddetle İbiza'yı öneriyorum iki seçenek içinden.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Mertcan
2013 model Clio 4 ve 2015 yılından beri de Polo 1.2 TSI DSG kullanmaktayım. Şöyle açıklayayım:
İki aracın da yaşı göz önüne alındığında ben tercihimi İbiza'dan yana kullanıyorum. Yakıt konusu sizi korkutmasın, gerçekten çok komik ortalamalar elde edebiliyorsunuz isterseniz. Ayrıca benzinin rahatlığı ve yarattığı konfor da cabası..
 
2013 model Clio 4 ve 2015 yılından beri de Polo 1.2 TSI DSG kullanmaktayım. Şöyle açıklayayım:
İki aracın da yaşı göz önüne alındığında ben tercihimi İbiza'dan yana kullanıyorum. Yakıt konusu sizi korkutmasın, gerçekten çok komik ortalamalar elde edebiliyorsunuz isterseniz. Ayrıca benzinin rahatlığı ve yarattığı konfor da cabası..
Polo bence sınıfının lideri. Bizde de 1.2 tsı dsg polo var. Malzeme kaltesi gerçekten çok başarılı. Göğüste ki yumuşak plastiği eve götüresim geliyor :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: candiyebilirler
Yukarıda kendi yorumumda temas etmiştim, ben ibizayı seçerdim ama o da model farkından diye, kimse temas etmemiş ama euroncap tan dayanıklılık testi sonuçlarına bir gözün atın derim. Fransız dersiniz ama ibizayı bir Fransız olarak clio katlamış.. Yorumlar ibiza diye ezbere ya da modaya göre gidiyor ama çok yönlülük ya da aynı modeller kıyas olsa ben clio derdim..
 
  • Beğeni
Tepkiler: Gurdal07
Yukarıda kendi yorumumda temas etmiştim, ben ibizayı seçerdim ama o da model farkından diye, kimse temas etmemiş ama euroncap tan dayanıklılık testi sonuçlarına bir gözün atın derim. Fransız dersiniz ama ibizayı bir Fransız olarak clio katlamış.. Yorumlar ibiza diye ezbere ya da modaya göre gidiyor ama çok yönlülük ya da aynı modeller kıyas olsa ben clio derdim..

Türkiye'de arabalarla ilgili yanlış bilinen başlıca şeylerden zaten şu Fransız algısı. Fransız araçlarının çoğu euroncap'te gayet başarılı (301, C-elysee, Symbol gibi Türkiye vs. ülkelere özel üretilen arabalardan bahsetmiyorum, onlar Dacia Logan ayarında).
 
Türkiye'de arabalarla ilgili yanlış bilinen başlıca şeylerden zaten şu Fransız algısı. Fransız araçlarının çoğu euroncap'te gayet başarılı (301, C-elysee, Symbol gibi Türkiye vs. ülkelere özel üretilen arabalardan bahsetmiyorum, onlar Dacia Logan ayarında).
Kesinlikle, ibizayı geçtim, audi Q7 den bile daha başarılı bir ortalama elde etmiş clio.. Biri ~400 bin tl diğeri 50-60..
 
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...