AÇIK 2011 Honda Jazz Rölantide Tekleme ve Boğulan Motor

tombisss

Melih
Takipçi
4
Marka
Honda
Herkese merhabalar,
Aracım 2011 Honda Jazz 2.nesil 1.4 i-vtec manuel. Bugün aracımla şehir içinde yaklaşık bir 30-40km yaptım. Herhangi bir sorun yoktu, her zamanki gibiydi. Ancak park edip 10dk sonra tekrar aracıma döndüğümde, bir sorun olduğunu fark ettim. Araç düşük devirlerde teklemeye başlamıştı hatta ben ara sokakta yavaşlarken stop bile etmişti. Daha sonrasında trafikte dur-kalk yaparken vites boştayken aracın devrinin 500’lere kadar düştüğünü bazen de tekrardan yükseldiğini gördüm. Ancak genel olarak rölantide 1k rpm’in altında çalıştığını söylemeliyim. Trafikte birkaç kez daha stop ettikten sonra bir şekilde kendimi düzlüğe attım ve aracın normal performansının çok çok altında olduğunu fark ettim. Motor bildiğin boğuluyordu. Zaten sesinin de değiştini fark ettim. Arabamı eve getirip biraz dinlendirdim ve tekrar çalıştırdığımda rölantide 500-600 devirlerde çalışmaya ve gaz verdiğimde teklediğini ve stop ettiğini gördüm. Yani aslında hiçbir şey değişmemişti. Motorun sesi farklı ve boğuk geliyor. İçeride oturduğumda da tıpkı bi klima çalışıyormuş gibi bir ses var ön konsoldan gelen, ancak klima, havalandırma vs. kesinlikle açık değil. Bilmiyorum alakalı mı ancak, motorun klima borusunda bi ıslaklık fark ettim. Ayrıca egzoz borusundan da bir sıvı püskürmüş. Aracın altında da bir ıslaklık gördüm. Bunları da ekte görebilirsiniz.(ekteki siyah boru tamamen ıslanmış klima borusu) Bu anlattıklarıma göre sizce nasıl bir problem olabilir? Nasıl bir yol izlemeliyim?
Belki çok uzun oldu, vaktinizi aldım ama gerçekten yardımınıza ihtiyacım var. Tüm bunları okuyup vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_1853.png
    IMG_1853.png
    8.8 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_1849.jpeg
    IMG_1849.jpeg
    2.2 MB · Görüntüleme: 0
  • IMG_1858.jpeg
    IMG_1858.jpeg
    853.6 KB · Görüntüleme: 0
Klima borusundaki ıslaklık alakasız büyük ihtimalle yaşadığınız sorunla alakalı olarak. Klima gazında bir kaçak olabilir onu ayrıca kontrol ettirebilirsiniz. Ancak anlattığınıza göre araçta bir ateşleme eksikliği mevcut. Hatta egzozdaki ıslaklıkta büyük ihtimalle ateşleyemeden attığınız benzinden kaynaklı. Genellikle ilk olarak akla bobin ve buji gelir. Buji arızasını böyle bir anda göstermez aslında yavaş yavaş yanma kayıpları başlar ancak araç yanma hatasını beyne iletirse tekleme başlayabilir. Bir diğer etken olan bobin ise genellikle arızasını aniden bu şekilde belli eder ve araç 3 silindire düşer. Ancak tüm bunlar birer varsayım başka bir parça da hatasını beyne iletmiş (boğaz kelebeği, hava akış metre vb.) ve araç kendini korumaya alarak teklemeye başlamış olabilir.
İlk olarak bir servise giderek araç OBD cihazına bağlanmalı ve hata kodu alınmalıdır. Hata kodu üzerinden hareket ederseniz daha kesin sonuca boşuna parça değiştirmeden varabilirsiniz.
 
Klima borusundaki ıslaklık alakasız büyük ihtimalle yaşadığınız sorunla alakalı olarak. Klima gazında bir kaçak olabilir onu ayrıca kontrol ettirebilirsiniz. Ancak anlattığınıza göre araçta bir ateşleme eksikliği mevcut. Hatta egzozdaki ıslaklıkta büyük ihtimalle ateşleyemeden attığınız benzinden kaynaklı. Genellikle ilk olarak akla bobin ve buji gelir. Buji arızasını böyle bir anda göstermez aslında yavaş yavaş yanma kayıpları başlar ancak araç yanma hatasını beyne iletirse tekleme başlayabilir. Bir diğer etken olan bobin ise genellikle arızasını aniden bu şekilde belli eder ve araç 3 silindire düşer. Ancak tüm bunlar birer varsayım başka bir parça da hatasını beyne iletmiş (boğaz kelebeği, hava akış metre vb.) ve araç kendini korumaya alarak teklemeye başlamış olabilir.
İlk olarak bir servise giderek araç OBD cihazına bağlanmalı ve hata kodu alınmalıdır. Hata kodu üzerinden hareket ederseniz daha kesin sonuca boşuna parça değiştirmeden varabilirsiniz.
Çok teşekkürler yardımınız için. Peki sizce problem neden ortaya çıkmıştır? Kullanım mıdır, yaşında ötürü müdür vs.?
 
Bunlar (bobin ve buji takımları) belli periyotlarla değişmesi gereken parçalar. Genellikle bizim insanımız arıza yapınca değiştiriyor ama işin aslı belli kmlerde değişmesi. Aracınızın servis manuelinde bu periyotlar yazıyordur.
Tabi arıza başka bir parça kaynaklı da olabilir doğru tespit çok önemli.
Hemen bir uyarıda bulunayım herhangi bir arıza tespitinde bunların takım halinde değişmesine özen gösterin. Bobini ya da bujiyi tek değiştirmek tekrar arıza yaşamanıza sebep olabilir.