Herkese merhabalar,
Aracım 2011 Honda Jazz 2.nesil 1.4 i-vtec manuel. Bugün aracımla şehir içinde yaklaşık bir 30-40km yaptım. Herhangi bir sorun yoktu, her zamanki gibiydi. Ancak park edip 10dk sonra tekrar aracıma döndüğümde, bir sorun olduğunu fark ettim. Araç düşük devirlerde teklemeye başlamıştı hatta ben ara sokakta yavaşlarken stop bile etmişti. Daha sonrasında trafikte dur-kalk yaparken vites boştayken aracın devrinin 500’lere kadar düştüğünü bazen de tekrardan yükseldiğini gördüm. Ancak genel olarak rölantide 1k rpm’in altında çalıştığını söylemeliyim. Trafikte birkaç kez daha stop ettikten sonra bir şekilde kendimi düzlüğe attım ve aracın normal performansının çok çok altında olduğunu fark ettim. Motor bildiğin boğuluyordu. Zaten sesinin de değiştini fark ettim. Arabamı eve getirip biraz dinlendirdim ve tekrar çalıştırdığımda rölantide 500-600 devirlerde çalışmaya ve gaz verdiğimde teklediğini ve stop ettiğini gördüm. Yani aslında hiçbir şey değişmemişti. Motorun sesi farklı ve boğuk geliyor. İçeride oturduğumda da tıpkı bi klima çalışıyormuş gibi bir ses var ön konsoldan gelen, ancak klima, havalandırma vs. kesinlikle açık değil. Bilmiyorum alakalı mı ancak, motorun klima borusunda bi ıslaklık fark ettim. Ayrıca egzoz borusundan da bir sıvı püskürmüş. Aracın altında da bir ıslaklık gördüm. Bunları da ekte görebilirsiniz.(ekteki siyah boru tamamen ıslanmış klima borusu) Bu anlattıklarıma göre sizce nasıl bir problem olabilir? Nasıl bir yol izlemeliyim?
Belki çok uzun oldu, vaktinizi aldım ama gerçekten yardımınıza ihtiyacım var. Tüm bunları okuyup vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.
Aracım 2011 Honda Jazz 2.nesil 1.4 i-vtec manuel. Bugün aracımla şehir içinde yaklaşık bir 30-40km yaptım. Herhangi bir sorun yoktu, her zamanki gibiydi. Ancak park edip 10dk sonra tekrar aracıma döndüğümde, bir sorun olduğunu fark ettim. Araç düşük devirlerde teklemeye başlamıştı hatta ben ara sokakta yavaşlarken stop bile etmişti. Daha sonrasında trafikte dur-kalk yaparken vites boştayken aracın devrinin 500’lere kadar düştüğünü bazen de tekrardan yükseldiğini gördüm. Ancak genel olarak rölantide 1k rpm’in altında çalıştığını söylemeliyim. Trafikte birkaç kez daha stop ettikten sonra bir şekilde kendimi düzlüğe attım ve aracın normal performansının çok çok altında olduğunu fark ettim. Motor bildiğin boğuluyordu. Zaten sesinin de değiştini fark ettim. Arabamı eve getirip biraz dinlendirdim ve tekrar çalıştırdığımda rölantide 500-600 devirlerde çalışmaya ve gaz verdiğimde teklediğini ve stop ettiğini gördüm. Yani aslında hiçbir şey değişmemişti. Motorun sesi farklı ve boğuk geliyor. İçeride oturduğumda da tıpkı bi klima çalışıyormuş gibi bir ses var ön konsoldan gelen, ancak klima, havalandırma vs. kesinlikle açık değil. Bilmiyorum alakalı mı ancak, motorun klima borusunda bi ıslaklık fark ettim. Ayrıca egzoz borusundan da bir sıvı püskürmüş. Aracın altında da bir ıslaklık gördüm. Bunları da ekte görebilirsiniz.(ekteki siyah boru tamamen ıslanmış klima borusu) Bu anlattıklarıma göre sizce nasıl bir problem olabilir? Nasıl bir yol izlemeliyim?
Belki çok uzun oldu, vaktinizi aldım ama gerçekten yardımınıza ihtiyacım var. Tüm bunları okuyup vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederim.