2012 Toyota Corolla 1.4 D4-D

Araç kaymakamlığın yedek makam aracı. Bolca kullanma fırsatım oldu. Çokça fotoğraf çektim. Hepsi tek mesaja sığamayacağı için bölüm bölüm farklı mesajlara yükleyeceğim.
Araç dizel ama bu kasaya kesinlikle yetersiz. Şehir içi motor kullanım konforu vasat diyebilirim. Çünkü turbo devri altında kalan devirler gerçekten ölü sanki gaza basmıyorum gibi. 1700-1800 devirden sonra da bir anda fırlamaya çalışıyor ama yine performans yetersiz. Her neyse ben bölüm bölüm kendi düşüncelerimi paylaşayım. Pek çok konunun göreceli ve beklentiye dayalı kişiden kişiye göre değişeceğini belirteyim. Fazla gömmeyin diye yazdım bunu :D

Bagaj: Sınıfındaki diğer bazı modellerden ufak geldi gözüme. Krikonun yerini garipsedim. 1 adet kanca koyulmuş ne kadar yüke dayanır bilmiyorum. Bagaj kapağını kapatırken kullanmak için sağ tarafa bir tutamak koyulmuş. Ama solda yok. Bagajda bir 12v soketi göremedim. Belki vardır. Bagaj kapağında amortisör sistemi yok eski usul yaylı bir mekanizma var. Bu nedenle kapak kapanırken haliyle bagaj hacmini etkiliyor azda olsa.

IMG-20201009-WA0020.jpgIMG-20201009-WA0022.jpgIMG-20201009-WA0023.jpgIMG-20201009-WA0024.jpgIMG-20201009-WA0029.jpg
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Camlar biraz küçük. Benim yeni araçlarda en çok şikayet ettiğim mevzu bu. Cam eşikleri yüksek ve camlar küçük. Tasarım bana pek hitap etmiyor ama toyotanın hastaları vardır beğenirler dediğim gibi göreceli şeyler. 16 jantlar var biraz küçük kaçıyor. Ayna gövdesindeki çıkıntı ne işe yarar bilmiyorum ama japon panpalar yapmışsa akıllıca bir işe yarıyordur :D Benim beğendiğim tek yeri önden tam karşıdan görünüşü. Yan kısımlar özellikle fazla basit kalmış bence.

IMG-20201009-WA0026.jpgIMG-20201009-WA0027.jpgIMG-20201009-WA0028.jpgIMG-20201009-WA0050.jpgIMG-20201009-WA0052.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20201009-WA0025.jpg
    IMG-20201009-WA0025.jpg
    241 KB · Görüntüleme: 0

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Güvenlik: 6-8 adet airbag mevcut. Sağ öndeki manuel olarak kapatılabiliyor. Çocuk koltuğu bağlayacaklar için isofix noktaları mevcut. ESP var. Kararan dikiz aynası da bulunuyor. Fren performansı gayet yeterli. Ama birazcık alışmak gerektiriyor. Bundan inip kendi arabamı dahi kullansam bi afallıyorum. Kemer yükseklik ayarı var. Koltuk en alt seviyede iken kemeri en alt konuma da alsanız biraz boğazı rahatsız edebiliyor. Japonlar minyon tipli adamlar. Neden böyle yaptılar bilmem :) Genel anlam da güvenlikten iyi not aldığını söylemeliyim. Allah o airbaglere muhtaç etmesin.

IMG-20201009-WA0016.jpgIMG-20201009-WA0033.jpgIMG-20201009-WA0046.jpgIMG-20201009-WA0048.jpgIMG-20201009-WA0051.jpg
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Konfor: Aslında iç mekan ile konforu aynı mesajda paylaşmak isterdim ama 10 fotoğraf sınırı sebebiyle iç mekanıda 2 ye bölmek zorundayım. Tavanda 1 adet gözlük kutusu var çokta kullanışlı her türlü gözlük sığar. Aynalarda ışıklandırma mevcut her ne kadar manuel açılsada buda gayet güzel bir artı. Arka kol dayama mevcut üstelik üzerinde 2 adet bardak koymak için alan var. Şaft tüneli yok diyebilirim üçüncü kişi rahatlıkla seyahat edebilir. Orta konsol az bişey daha önde olsa iyiymiş bence. 4 cam elektrikli ancak sadece şoför tarafında tek dokunuş var bu eksi haneye yazar. Bu japonları anlamak güç. Multimedya sisteminde bluetooth var usb desteği mevcut. Boyum 1,74 ve ön koltuklar bana göre ayarlıyken arka baş ve diz mesafesi gayet iyi. Konsolun arkasında herhangi bir havalandırma bulunmuyor ama 12v çakmaklık piriz mevcut. Ne kadar işe yarayacağı tartışılır bir göz var dikine telefon koyulur ama derinliği vasat. Ön koltuk sırtlıkları yanlardaki kollar vasıtası ile tek hamlede rahatlıkla yatabiliyor. Bu da güzel bir artı halen daha çevirmeli sistem kullananlar olduğunu düşünürsek. Ses yalıtımı iyi. Motor gürültüsü fazla yok ama bi tık yol ve rüzgar sesi var gibi geldi bana belki yaşı ve km si sebebiyle vardır onlarda bilemiyorum. Altı biraz alçak saçma sapan yerlerde değebiliyor. El freni mekanik tercih edilmiş. Ses sistemi iş görecek kadar.


IMG-20201009-WA0009.jpgIMG-20201009-WA0021.jpgIMG-20201009-WA0036.jpgIMG-20201009-WA0040.jpgIMG-20201009-WA0041.jpgIMG-20201009-WA0043.jpgIMG-20201009-WA0045.jpgIMG-20201009-WA0047.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20201009-WA0049.jpg
    IMG-20201009-WA0049.jpg
    209.6 KB · Görüntüleme: 0
Son düzenleme:

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
Gelelim iç mekan ile alakalı görsellere ve gözlemlerime: Çok fazla fotoğraf var 2 mesajla yükleyeceğim. Anahtarımız klasik sustalı tip. Direksiyon tasarımını beğendim tutuş hissi güzel deri kaplı ve çoğu renoya göre daha hisli diyebilirim. Multimedya ekranı ufak video oynatmıyor ama hiç yoktan iyidir. Ses kontrolünün manuel yapılabilmesi gayet iyi olmuş. Kol dayamanın derinliği 25 cm civarı. Çok kullanışlı denemez. Üst kol dayadığımız kısım ileri geri hareket edebiliyor. Aynalar elektrikli ve tek tuşla kapanıp açılabiliyor. İç mekan malzeme kalitesi eh işte diyebiliyorum. Vites topuzu ve bolca el sürülen her yerde ciddi deformasyonlar var daha yüzbinlerin başında olmasına rağmen. C segmentin kaderi herhalde. En büyük iç mekan eleştirim yüksek cam eşikleri ve ağzımıza sokulmaya çalışılan torpido. Arabayı kullanırken ruhum sıkılıyor daralıyorum. Ön cam kocaman ama fazla yatay konumlandırıldığından torpido ile cam üstü mesafe yani dışarıyı görebildiğim alan 35 cm civarı ancak var. Koltuğu aşağıya alınca önümü iyi göremiyorum. Bu tasarımı beğenmeyen tek benim herhalde çünkü binlerce alan ve çok seven var anormallik bendeyse yazın lütfen. Torpido çok yüksek tam ağız hizasında. Kesinlikle sevmedim sevemeyeceğim. Benzer bir durum megane 4 te de var. Hele onda cam eşikleri cam genişlikleri daha da az cam tavan yoksa asla para verip almam insan karalar bağlar içinde. Bereket corollamızın döşemeler bej renkte o iç karartan hava dağılıyor. Bu arabada oturmak isteyeceğim yer kesinlikle arka koltuk.

IMG-20201009-WA0002.jpgIMG-20201009-WA0003.jpgIMG-20201009-WA0005.jpgIMG-20201009-WA0006.jpgIMG-20201009-WA0007.jpgIMG-20201009-WA0008.jpgIMG-20201009-WA0010.jpgIMG-20201009-WA0011.jpgIMG-20201009-WA0012.jpgIMG-20201009-WA0013.jpg
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
İç mekana devam: Ön kısımda kapı üst kısımları yumuşak malzeme. Arkalar kol dayanan yer harici sert plastik. Ön konsolda klima panelinin üst kısmına kadar yumuşak doku geliyor aşağısı haliyle sert plastik. Torpido gözü yeterli genişlikte içinde herhangi bir kaplama yok. Kapı içleri 1.5 lt şişeye göre ayarlanmış. Çok geniş değil yetecek kadar. Arka kapı gözleri olmasa da olurmuş. Şoför tarafında ufak bir göz var kart vb koyulabilir. Ruhsat sığarmı denemedim.

IMG-20201009-WA0015.jpgIMG-20201009-WA0019.jpgIMG-20201009-WA0030.jpgIMG-20201009-WA0032.jpgIMG-20201009-WA0034.jpgIMG-20201009-WA0038.jpg
 

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
İç mekan devamı ve final: Vites önünde de kapaklı bir bölüm var. İçine ne sığar bilemiyorum. Kapaksız olsa daha bir kullanışlı olurdu bence. Önceki mesajlarda bahsettiğim kol dayamanın arkasındaki bölüm fotoğraflarda mevcut. Yine içinde herhangi bir kaplama yok. Kapı içlerinde de herhangi bir kaplama yok. Sert cisimler maalesef ses yapabiliyor. Ön camdaki bahsettiğim yataylığı göstermeye çalıştım. Torpido tasarım içinmi bu şekilde cam bitiminden araba içine doğru fazlaca enli yapılmış bilmiyorum ama temizlemek gerçekten zor oluyor dip kısımlarını. Bezi sokup toz alırken camı kirletiyorsunuz. Üstüne birde cam buhar yaparsa...

Özetleyecek olursam; Ben bir C segment araba alacak olsam sırf şu torpido yüzünden corollayı yedekte dahi tutmam ama bu göreceli birşey. Masraf çıkarmıyor parçası bi tık pahalı sınıfına göre konforu yeterli hatta bazılarından iyi bile olabilir. Donanım seviyesi fena değil ama garip eksikler var. Kısacası sanıyorum bu kasa corollayı gerçekten toyotayı seven ve önceliği masrafsız olsun diyen kullanıcılar alır. Çok fazla oyuncak arayanlar sanırım içinde pek mutlu olmayabilirler.

IMG-20201009-WA0014.jpgIMG-20201009-WA0031.jpgIMG-20201009-WA0037.jpgIMG-20201009-WA0044.jpgIMG-20201009-WA0018.jpgIMG-20201009-WA0039.jpg
 

Ekli dosyalar

  • IMG-20201009-WA0018.jpg
    IMG-20201009-WA0018.jpg
    164.9 KB · Görüntüleme: 0
  • IMG-20201009-WA0039.jpg
    IMG-20201009-WA0039.jpg
    162.1 KB · Görüntüleme: 0

bt

Takipçi
Destekçi
Beta Programı
8 Eyl 2016
18,018
7
51,352
6,820
Kocaeli
Marka
Opel
Gökhan hocam ellerine sağlık. Renault'cu insana öyle konsol hiç uymaz. Ama Toyota'ya, eski Ford'lara, eski VAG'lara alışık bünyeler bu konsolu fazla yadırgamaz. Benim arabanın konsol da çok alçak olmasına rağmen buna 10 dk.da alışmıştım.

1-2 ekleme de ben yapayım:
Öncelikle dua et de araç manuel. Benim şirket aracım MMT şanzımanlıydı, performans konusunda daha bir ömür törpüsü oluyordu :')
Bir de aracın altı fazla alçak. Bozuk yollarda sürtmeye çok yatkın.
Multimedyanın da ne zaman donacağı belli olmuyor =)
Hissiz sürüşü var filan ama ben kullandığım sürece kendimi içinde güvende hissetmiştim. Temel tercih unsuru da bu değil mi zaten =)
 

mrtkap

Profesör
8 Ara 2017
894
1,631
2,320
İst.
Marka
Ford
Everything little little into the middle Corollası. Hiçbir şey tam değil ama hepsinden var, ülkemizde en çok satılan Corolla sanırım. Şehiriçinde d4d ile hiç zevk vermez (kasaya yetmiyor) ama uzunyolu keyiflidir.

Donanımı iyidir. Ambiyans aydınlatma vs. yılına göre güzel donanımlar

Bir Corolla sahibi olarak hiçbir zaman almayacağım bir arabadır E160. Malzeme kalitesi olarak E140 ve E120'den ciddi geride bir kasa.

Emeklilerin, askerlerin ve memurların gözdesi :D

Dipnot: Araç 2013 olmalı.
 

Alper45

Panpa
Beta Programı
8 Eyl 2016
2,075
3,074
4,070
26
Ellerinize sağlık. Güzel bir inceleme olmuş. Konu açılmışken araç hakkında ben de birkaç şey yazmak istiyorum. Bu kasanın 2013 model Premium donanım, 1.6 benzinlisini 10 dakika kadar kullanmış, toplamda yarım saat kadar da yolcu olarak bulunmuştum. Kullanırken ilk fark ettiğim şey debriyajın yumuşaklığı olmuştu. Aşırı derecede yumuşak bir debriyajı var. Varla yok arası diyebilirim. Müzik sistemi konusunda size katılıyorum, iş görür, o kadar. Motor sesi yalıtımı bir çıt daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum. Şehir içinde net bir şekilde motor sesini duyuyorsunuz. Uzun yolda yalıtımı memnun eder, yeterli. Son olarak, fren pedalı da çok yumuşaktı ve "ben burada balataları sıkacağım bak" diye belirti gösteren bir dozajı yoktu diye hatırlıyorum. Açıkçası, kullanımı rahat olsa da, fren pedalı his olarak hoşuma gitmemişti.
Ek : Kliması, derecesi en düşükte olmamasına rağmen felaket soğuk üflüyordu.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Gökhan61 ve bt

Gökhan61

Gökhan K.
Panpa
Beta Programı
21 Eyl 2016
1,496
1
4,808
4,070
41
Trabzon
Marka
Renault
2012 diye kalmış aklımda ama doğrudur 2013 te olabilir :) Pedallar aynen dediğiniz gibi aşırı yumuşak dozlamakta zorlanıyorum. Neyse ki aşkımız kısa sürdü :D
 
  • Beğeni
Tepkiler: Alper45
AdBlock Tespit Edildi!

OTOPARK.COM Forum'u Adblock ile kullanmanız bizi üzdü

Değerli ziyaretçimiz/üyemiz, OTOPARK.COM Forum ücretsiz bir oluşum olup, maliyetlerin karşılanması için reklamların yayınlanması gerekmektedir. Lütfen Adblock'u OTOPARK.COM'dan hariç tutunuz.

Tamam, AdBlock'u devre dışı bıraktım