Arkadaşlar Merhabalar,
2013 model A16XER motor kodlu Astra H aracım var. Aracım henüz 77 bin km de. Üzerinde Landirenzo marka LPG mevcut. Aracı 50 bin km' de iken aldım. Yaklaşık 1,5 senedir benzin veya lpg fark etmeksizin rölantide dalgalanma sorunu ortaya çıktı. Kompresyon testi yapıldı sorun çıkmadı (sübap eritme sorununun tespiti amacıyla). Konum 2 oksijen sensörüm değişti sorun çözülmedi (A16XEP sensörü takıldı yanlışlıkla, sorunu halledene kadar 2 günüm sanayide geçti.) Dediler sorun LPG den. Regülatörü ve enjektörleri değiştirdim yine sorun çözülmedi (ki bugün enjektörleri değiştirdikten sonra araba LPG de ateşleme bobini arızası vermiş gibi patırdamaya başladı, akşama kadar da o sorunu halletmeye çalıştım. LPG ustasına götürüyorum motorcuya göster diyor, motorcuya götürüyorum LPG ustası ayarını bozmuş arabanın diyor. Yani papaz diyor benim dinim doğru, imam diyor benim dinim doğru.) En sonunda bugün gittiğim bir usta motorun cam tarafına bakan kısmında arada yer alan bir borunun (tam olarak ne borusu olduğunu bilemiyorum) Astra H modellerinde kronik olarak yırtıldığını ve değiştirildiğinde sorunun çözülebileceğini söyledi. Ben de sizlere sormak istedim. Daha öyle böyle birşey yaşayan oldu mu ? Yaşadığım bir dizi problemden ötürü arabamdan ziyadesiyle soğudum. Ustanın söylediği konu da çözüm olmazsa artık bu arabayı satıp başka arabaya geçmeyi düşünüyorum.
Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yardım ederse sevinirim. Saygılarımla..
2013 model A16XER motor kodlu Astra H aracım var. Aracım henüz 77 bin km de. Üzerinde Landirenzo marka LPG mevcut. Aracı 50 bin km' de iken aldım. Yaklaşık 1,5 senedir benzin veya lpg fark etmeksizin rölantide dalgalanma sorunu ortaya çıktı. Kompresyon testi yapıldı sorun çıkmadı (sübap eritme sorununun tespiti amacıyla). Konum 2 oksijen sensörüm değişti sorun çözülmedi (A16XEP sensörü takıldı yanlışlıkla, sorunu halledene kadar 2 günüm sanayide geçti.) Dediler sorun LPG den. Regülatörü ve enjektörleri değiştirdim yine sorun çözülmedi (ki bugün enjektörleri değiştirdikten sonra araba LPG de ateşleme bobini arızası vermiş gibi patırdamaya başladı, akşama kadar da o sorunu halletmeye çalıştım. LPG ustasına götürüyorum motorcuya göster diyor, motorcuya götürüyorum LPG ustası ayarını bozmuş arabanın diyor. Yani papaz diyor benim dinim doğru, imam diyor benim dinim doğru.) En sonunda bugün gittiğim bir usta motorun cam tarafına bakan kısmında arada yer alan bir borunun (tam olarak ne borusu olduğunu bilemiyorum) Astra H modellerinde kronik olarak yırtıldığını ve değiştirildiğinde sorunun çözülebileceğini söyledi. Ben de sizlere sormak istedim. Daha öyle böyle birşey yaşayan oldu mu ? Yaşadığım bir dizi problemden ötürü arabamdan ziyadesiyle soğudum. Ustanın söylediği konu da çözüm olmazsa artık bu arabayı satıp başka arabaya geçmeyi düşünüyorum.
Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yardım ederse sevinirim. Saygılarımla..