AÇIK 2013 Astra H Rölanti Problemi

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan semikk
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

semikk

Asfalt Kurutucu
11
Arkadaşlar Merhabalar,

2013 model A16XER motor kodlu Astra H aracım var. Aracım henüz 77 bin km de. Üzerinde Landirenzo marka LPG mevcut. Aracı 50 bin km' de iken aldım. Yaklaşık 1,5 senedir benzin veya lpg fark etmeksizin rölantide dalgalanma sorunu ortaya çıktı. Kompresyon testi yapıldı sorun çıkmadı (sübap eritme sorununun tespiti amacıyla). Konum 2 oksijen sensörüm değişti sorun çözülmedi (A16XEP sensörü takıldı yanlışlıkla, sorunu halledene kadar 2 günüm sanayide geçti.) Dediler sorun LPG den. Regülatörü ve enjektörleri değiştirdim yine sorun çözülmedi (ki bugün enjektörleri değiştirdikten sonra araba LPG de ateşleme bobini arızası vermiş gibi patırdamaya başladı, akşama kadar da o sorunu halletmeye çalıştım. LPG ustasına götürüyorum motorcuya göster diyor, motorcuya götürüyorum LPG ustası ayarını bozmuş arabanın diyor. Yani papaz diyor benim dinim doğru, imam diyor benim dinim doğru.) En sonunda bugün gittiğim bir usta motorun cam tarafına bakan kısmında arada yer alan bir borunun (tam olarak ne borusu olduğunu bilemiyorum) Astra H modellerinde kronik olarak yırtıldığını ve değiştirildiğinde sorunun çözülebileceğini söyledi. Ben de sizlere sormak istedim. Daha öyle böyle birşey yaşayan oldu mu ? Yaşadığım bir dizi problemden ötürü arabamdan ziyadesiyle soğudum. Ustanın söylediği konu da çözüm olmazsa artık bu arabayı satıp başka arabaya geçmeyi düşünüyorum.

Konu ile ilgili tecrübeli arkadaşlar yardım ederse sevinirim. Saygılarımla..
 
Benim de aklıma ilk önce Gaz Kelebeği ve MAF Sensörü geldi. Eski aracımızda(1.6 16v k4m Megane 1) aynı problem baş gösterdiğinde gaz kelebeği ve maf sensörü temizlendiğinde çözülmüştü diye hatırlıyorum
 
Benim de aklıma ilk önce Gaz Kelebeği ve MAF Sensörü geldi. Eski aracımızda(1.6 16v k4m Megane 1) aynı problem baş gösterdiğinde gaz kelebeği ve maf sensörü temizlendiğinde çözülmüştü diye hatırlıyorum
Vallahi üstadım nereye gitsem hepsi başka şeyler söylüyor. Artık sinirlerim bozulmaya başladı. En sonunda satıcam artık.
 
1.6 Astra H'larda EGR var diye biliyorum @alfhonso aydınlatır. MAF temizlenmediyse ondanda olur. Rölanti problemlerinin en kötü ihtimali ise subaplardır.
Haklısınız hocam var ama benzinli vurgulamasını yapmamın sebebi km'sinin düşük olmasındandı. Ben yarın sanayiye gideceğim. EGR temizliği yaptırayım dediğiniz gibi. Sonuçlarını tekrar buradan paylaşırım.
 
Haklısınız hocam var ama benzinli vurgulamasını yapmamın sebebi km'sinin düşük olmasındandı. Ben yarın sanayiye gideceğim. EGR temizliği yaptırayım dediğiniz gibi. Sonuçlarını tekrar buradan paylaşırım.
113 binde alıp 190 bin km de sattığım benzinli corsa 1.4 aracımda 6 set bobin buji egr değişti, opellerin bu üçlüsü sürekli bozulan bir parçadır egr yi kontrol ediniz egr direkt rolantiyi etkiler.
 
egr mevzusunu bilmiyorum da bobin soketine bi baktır hocam. benim arabada saçma sapan canı sıkıldıkça arıza ışığı yakıyordu, ışıklarda beklerken arada bi rölantide titreme sorunu da vardı lpgde özellikle. önce bujileri daha kaliteli platinum buji ile değiştirdik. sonra bi beyinci bunların bobin soketi kronik kırılır dedi. bandı söktü bi baktık sokette kablolarda çatlamalar patlamalar var. onun yüzüne yapıyormuş. şu an çiiçeksss gibi


lpg kısmındaki ihtimal ise afr ayarı vs olabilir
 
Hocam renoda olsa bi ton sebep sayardım. Öyle lanet bişey bu benzinli üstüne birde tüplü olanlar. Satıp dizel alın bir gram ruh sağlığınızı seviyorsanız. En sevmediğim öneridir o arabayı sat denmesi ama inanın benim kadar canınız yanmadı sizin bu işlerden.
 
Arkadaşlar öncelikle zaman ayırıp cevap veren tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Aracın problemini çok şükür çözdük. Henüz vakit bulabildiğim için cevabım gecikti affedin lütfen. Ustama götürdüm aracı, öncelikle sübaplarına bakıldı (erime var mı yok mu, ayarı düzgün mü) ve çok şükür erime rastlanmadı ve ayarı yapıldı. Bunun ardından ateşleme bobinini yenilettim ve iridyum buji taktırdım. Ayrıca arabanın motorunun sürücüye bakan kısmında gaz kelebeğinin oralarda (ustanın söylemiyle) ek bir boru vardı dedi. O boru ağzından hava kaçırıyormuş, orayı da şimdilik körledik dedi. Aracın rölantisinde herhangi bir titreme oynama ne benzinde ne de lpg de kaldı. Fakat yine de ailemi ikna edip aracı satarak dizele geçmeyi planlıyorum :). Hepinize sevgiler ve selamlar..
 
Arkadaşlar öncelikle zaman ayırıp cevap veren tüm arkadaşlarıma teşekkür ediyorum. Aracın problemini çok şükür çözdük. Henüz vakit bulabildiğim için cevabım gecikti affedin lütfen. Ustama götürdüm aracı, öncelikle sübaplarına bakıldı (erime var mı yok mu, ayarı düzgün mü) ve çok şükür erime rastlanmadı ve ayarı yapıldı. Bunun ardından ateşleme bobinini yenilettim ve iridyum buji taktırdım. Ayrıca arabanın motorunun sürücüye bakan kısmında gaz kelebeğinin oralarda (ustanın söylemiyle) ek bir boru vardı dedi. O boru ağzından hava kaçırıyormuş, orayı da şimdilik körledik dedi. Aracın rölantisinde herhangi bir titreme oynama ne benzinde ne de lpg de kaldı. Fakat yine de ailemi ikna edip aracı satarak dizele geçmeyi planlıyorum :). Hepinize sevgiler ve selamlar..
Merhaba bende 2012 Astra H A16XER sahibiyim bende devir dalgalanması problemi yaşıyorum subap değişimi yapıldı 2 adet egzoz subabı yanık çıktı subap değiştikten sonra rolanti dalgalanması bir nebze olsun azaldı ama hâlen devam ediyor bujilerim yeni acaba değiştirdiğiniz hortum ne hortumu
 
Merhaba bende 2012 Astra H A16XER sahibiyim bende devir dalgalanması problemi yaşıyorum subap değişimi yapıldı 2 adet egzoz subabı yanık çıktı subap değiştikten sonra rolanti dalgalanması bir nebze olsun azaldı ama hâlen devam ediyor bujilerim yeni acaba değiştirdiğiniz hortum ne hortumu
Motorun sürücüye bakan kısmında ortalarda bir hortum. Motor sıcak olduğu için o hortuma zarar veriyormuş genelde. Lifte kaldırılıp sabunlu su sıkıldığında kabarcıklar çıkarıyor genellikle. Aracın motoru çalışırken devir dalgalanması olduğunda hava sesi duyuyor musunuz peki kaput açıkken ?
 
Motorun sürücüye bakan kısmında ortalarda bir hortum. Motor sıcak olduğu için o hortuma zarar veriyormuş genelde. Lifte kaldırılıp sabunlu su sıkıldığında kabarcıklar çıkarıyor genellikle. Aracın motoru çalışırken devir dalgalanması olduğunda hava sesi duyuyor musunuz peki kaput açıkken ?
Herhangi hava sesi duymuyorum sadece Bir inilti sesi var

Motorun sürücüye bakan kısmında ortalarda bir hortum. Motor sıcak olduğu için o hortuma zarar veriyormuş genelde. Lifte kaldırılıp sabunlu su sıkıldığında kabarcıklar çıkarıyor genellikle. Aracın motoru çalışırken devir dalgalanması olduğunda hava sesi duyuyor musunuz peki kaput açıkken ?
Acaba müsait bir zamanda değişen hortumun fotoğrafını çekebilirmisiniz