KAPALI 2013 Focus 1.0 - bütçe 60.000 çıvarı

different

Senkromeççi
12
44
Marka
Ford
Arkadaşlar şimdiden mesajlarınız için tşk ederim.
Bütçem 60.000 çıvarı ilk arabamı almak istiyorum. Manuel ve otomatik fark etmez.
Şu araba nasıl arkadaşlar sizce.


Ben 3-4 yıl binerim. Ankaradayım genelde haftada 2-3 gün kullanırım. İşe servis var çünkü.
1-) bu motorları tavsiye edermisiniz.
2-) 3-4 yıl binmek için iyi araba mı?
3-) satarken çok aşırı kaybım olmaz değil mi? İllaki bir golf olmadığı için kayıp olur ama Buda idare eder değil mi?
4-) bu araç hakkında olumsuz bir şey var mı?

Acil cevaplarınızı bekliyorum
 
1- Elbette tavsiye edilir , ödüllü motorlara kimse laf etmez :)
2- Alınabilir bir araç. 3-4 yıldan fazla bile binilir focuslara :)
3- Sorunuza cevap ; piyasa böyle giderse kar bile edersiniz :D
4- İlandaki araç için mi ? Genel anlamda hb focus 1.0 için mi :)
 
1) 1.0 EB motorların bildiğim kadarıyla soğutma sisteminde sorun var. Değişim ile çözülebiliyor. Başka kronik sorunu var ise ekleyen olur. Çok km yapmayacağınızdan 1.6 ti-vct motorlu olan da düşünülebilir. 1.0 EB ile hemen hemen aynı performansta ve daha sağlam bir motor.
2) kesinlikle fiyat bandınız için çok iyi bir seçenek.
3) Bu piyasa şartlarında en kötü aldığınız fiyata satarsınız ancak dizeller kadar da piyasası hızlı değil.
4) İlandaki araç düzgün duruyor. Focus mk3'ler de deri olmayan direksiyonlara ne kadar baksanız da bir zaman sonra aşınma ve pul pul dökülme olabiliyor. Direksiyonu da güzel bir deri ile kaplatırsanız sorun olmaz. Direksiyon kutusu ses yapabiliyor. Onu @Cenk abi daha iyi bilir.
 
Son düzenleme:
Sorularınıza tek tek cevap veremeyeceğim ama zaten az bineceğiniz için alınabilir, bunun yerine 1.6 atmosferik olanı da bütçe dahilinde kalıyorsa o da alınabilir. Hemen hemen aynı performansı verirler
 
  • Beğeni
Tepkiler: Akın
1- Elbette tavsiye edilir , ödüllü motorlara kimse laf etmez :)
2- Alınabilir bir araç. 3-4 yıldan fazla bile binilir focuslara :)
3- Sorunuza cevap ; piyasa böyle giderse kar bile edersiniz :D
4- İlandaki araç için mi ? Genel anlamda hb focus 1.0 için mi :)

Genel anlamda ford 1.0 için diyelim. Bir golf değil ama mantıklımı sizce.
Birde bu araç sizde nasıl. Km falan olarak
 
1) 1.0 EB motorların bildiğim kadarıyla soğutma sisteminde sorun var. Değişim ile çözülebiliyor. Başka kronik sorunu var ise ekleyen olur. Çok km yapmayacağınızdan 1.6 ti-vct motorlu olan da düşünülebilir. 1.0 EB ile hemen hemen aynı performansta ve daha sağlam bir motor.
2) kesinlikle fiyat bandınız için çok iyi bir seçenek.
3) Bu piyasa şartlarında en kötü aldığınız fiyata satarsınız ancak dizeller kadar da piyasası hızlı değil.
4) İlandaki araç düzgün duruyor. Focus mk3'ler de deri olmayan direksiyonlara ne kadar baksanız da bir zaman sonra aşınma ve pul pul dökülme olabiliyor. Direksiyonu da güzel bir deri ile kaplatırsanız sorun olmaz. Direksiyon kutusu ses yapabiliyor. Onu @Cenk abi daha iyi bilir.

Çok tşk ederim. Sizce alınabilir yanii. Araba diri duruyor gibi. Peki km ve Aracın resimlere göre genel durumu hakkında görüşünüz nedir acaba
 
Çok tşk ederim. Sizce alınabilir yanii. Araba diri duruyor gibi. Peki km ve Aracın resimlere göre genel durumu hakkında görüşünüz nedir acaba
Araç genel olarak iyi duruyor.
Benzinliye göre km biraz fazla. Alırsanız sizi üzmez ama trend x yerine titanium bulabilirseniz daha hoş olur. İlla ki 1.0 şartınız yoksa 1.6 atmosferik ve 1.6 scti (EcoBoost) olanınını bulup da alabilirsiniz. Tabi 1.0 ın en büyük avantajı vergisi.
 
Hocam araba iyi duruyor sık kullanmayacağım diyorsunuz uzun süre gider vergiside iyi alınabilir ama satarken yavaş olabilir ek olarak golf 6 1.4 tsi trendline da bakabilirsiniz peugeot 308 1.6 dizel opel astra 1.3 dizel de bakabilirsiniz
 
  • Beğeni
Tepkiler: different
Araç genel olarak iyi duruyor.
Benzinliye göre km biraz fazla. Alırsanız sizi üzmez ama trend x yerine titanium bulabilirseniz daha hoş olur. İlla ki 1.0 şartınız yoksa 1.6 atmosferik ve 1.6 scti (EcoBoost) olanınını bulup da alabilirsiniz. Tabi 1.0 ın en büyük avantajı vergisi.

Ağam o kilometre nasıl fazla benzinliye göre ? Senede 20 - 21 bin yapmış araç , kullanıcıya tam anlamıyla hizmet etmiş ? :)
 
Hocam araba iyi duruyor sık kullanmayacağım diyorsunuz uzun süre gider vergiside iyi alınabilir ama satarken yavaş olabilir ek olarak golf 6 1.4 tsi trendline da bakabilirsiniz peugeot 308 1.6 dizel opel astra 1.3 dizel de bakabilirsiniz
Çok tşk ederim. Ama birde full siyah var Ankara da. O daha da dehşet.
Yorumlar için çok tşk ederim
 
  • Beğeni
Tepkiler: muhammed37
1.0 ve 1.6 ecoboost motorların eski serilerinde soğutma sistemi su seviyesinin denetiminde yetersizlik sorunu mevcuttu. Su seviyesi düştüğünde motorun aşırı ısınarak silindir kapağına zarar verebileceği, olası yağ kaçaklarının kızgın yüzeyle teması halinde yangın dahi çıkarabileceği belirtilmişti.

Otosan, Türkiye'de bir geri çağırma yayınlayarak 1.6 ecoboost araçlarda genleşme haznesi, seviye tespit sensörü, bazı hortumlar ve termostat şeklinde parça eklemeler / güncellemeler yaparak sorunu çözdü. Artık bir sıkıntı mevcut değil. Zaten güncel 1.0 ve 1.5 ecoboost motorlar da bu yenilemeler üzerine üretiliyor.

Fakat bildiğim kadarıyla ne yazık ki Otosan 1.0 ecoboost motor için 1.6'larda ki geri çağırmayı yapmadı. Makyajsız kasa Focus'larda bulunan 1.0 motorlarda soğutma suyu hortumu çatlakları sorunu yaşayanlar oldu. Servise başvuranlardan bazıları ' 1.6 ecoboost için ücretsiz değişim var ama 1.0 ecoboost için bize böyle bilgi ulaşmadı. Ücretli değişim yapacaksınız ' diye cevap aldıklarını belirttiler.

Size tavsiyem 1.0 ecoboost motorlu o model bir Focus alacaksanız motor numarasını ve şasi numarasını alıp Ford yetkili servislerinden birini aramanız. Bu sorunla ilgili ücretli / ücretsiz değişim yaşamış mı araç ona bakmanız. Yaşamamışsa ücretsiz değişim var mı yok mu bunu sormanız. Buna göre zaten tercihinizi de yapabilirsiniz.
 
Son düzenleme:
1.0 3 silindir çift turbolu çok başarılı bir motor adeta verimlilik abidesi. O özel motorun bakımından maalesef çoğu tamirci anlamaz. Size her türlü yağı koyar olur abi ben kefilim der. Diğer dizel turbolu partikül filtreli ford motorları gibi ecoboost motorunun yağının onayı WSS-M2C913-D yada WSS-M2C913-C değildir. Fordun Ecoboost motorları için önerdiği yağ sertifikası WSS-M2C925-B yi içermelidir . Bakınız kendi ecoboost aracımda kullandığım Exol motor yağı:

:cool:
 
  • Haha
Tepkiler: Bilal
1.0 3 silindir çift turbolu çok başarılı bir motor adeta verimlilik abidesi. O özel motorun bakımından maalesef çoğu tamirci anlamaz. Size her türlü yağı koyar olur abi ben kefilim der. Diğer dizel turbolu partikül filtreli ford motorları gibi ecoboost motorunun yağının onayı WSS-M2C913-D yada WSS-M2C913-C değildir. Fordun Ecoboost motorları için önerdiği yağ sertifikası WSS-M2C925-B yi içermelidir . Bakınız kendi ecoboost aracımda kullandığım Exol motor yağı:

:cool:

Çift Turbo Mu :rolleyes:
 
Perte çıkarmadığınız sürece Focus'tan zarar etmezsiniz, temiz kullanırsanız kâr bile edebilirsiniz. Diğer konular tamamen sürüş zevkiniz ve ihtiyaçlarınızla alakalıdır.
 
1.0 3 silindir çift turbolu çok başarılı bir motor adeta verimlilik abidesi. O özel motorun bakımından maalesef çoğu tamirci anlamaz. Size her türlü yağı koyar olur abi ben kefilim der. Diğer dizel turbolu partikül filtreli ford motorları gibi ecoboost motorunun yağının onayı WSS-M2C913-D yada WSS-M2C913-C değildir. Fordun Ecoboost motorları için önerdiği yağ sertifikası WSS-M2C925-B yi içermelidir . Bakınız kendi ecoboost aracımda kullandığım Exol motor yağı:

:cool:
Bakım masrafları ne kadar acaba. Ağır bakımlar yanii. Beni üzer mi diyeyim