kivanchaner

Taklacı Güvercin
15
Merhaba,

2015 model BMW 1.16i kullanıyorum 4.bakımı geldi 45bin KM'de malzemeleri kendim alıp tanıdığım bir usta vasıtası ile değişim yapmayı planlıyorum. Servis sadece buji değişimi için 1,0000-TL istedi :)

Hava, Yağ, Polen filtrelerini, bujileri, yağı değiştireceğim.

Hava (Mahle)
Yağ (Mann)
Polen (Mann yada Mahle)
Buji için internette NKG'nin ILZKBR7B8DG modelini tavsiye ediyorlar. Orjinali Beru marka onuda buldum ve o hada ucuz.

Yağ için ise bir sürü şey yazmışlar ben Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30, Castrol Edge 5W-30 LL ve shell helix ultra ect 5w-30 arasında kaldım. 5W30 mu yoksa 0W30 mu tavsiye edersiniz.

Bu ürünler ve özellikle de buji ve yağ konusunda görüşleriniz nasıl olur.

Birde yakıt filtresini değiştirmem gerekli mi ?

Tavsiyelerinizi bekliyorum
 
Motul kendim kullanmadım, serviste Castrol koyuyorlardı bana, bir sıkıntısını da yaşamadım. Şu anda kullanılan yağ da Shell diye biliyorum. @Ozgur Gunes Motul'u bayağı övüyordu, kullananlar da memnun, onu denemenizi öneririm.

Zamanında yine servis NGK, Beru ya da Champion kullanıyordu. Yani Beru orijinal olan buji diye bir şey söz konusu değil. NGK sorunsuz genel olarak, yine bujide onu öneririm.
 
Son düzenleme:
Buji için doğru seçimi yapmışsınız

Yağ için motul xclean+ 5w30 öneririm

Mann-mahle filtrelerinin dışına çıkmayıb

Yakıt filtresi değişmenize gerek yok, zaten değişmiyor, depo içinde gömülü yakıt pompasına.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner
Merhaba,

2015 model BMW 1.16i kullanıyorum 4.bakımı geldi 45bin KM'de malzemeleri kendim alıp tanıdığım bir usta vasıtası ile değişim yapmayı planlıyorum. Servis sadece buji değişimi için 1,0000-TL istedi :)

Hava, Yağ, Polen filtrelerini, bujileri, yağı değiştireceğim.

Hava (Mahle)
Yağ (Mann)
Polen (Mann yada Mahle)
Buji için internette NKG'nin ILZKBR7B8DG modelini tavsiye ediyorlar. Orjinali Beru marka onuda buldum ve o hada ucuz.

Yağ için ise bir sürü şey yazmışlar ben Motul 8100 X-CLEAN+ 5W-30, Castrol Edge 5W-30 LL ve shell helix ultra ect 5w-30 arasında kaldım. 5W30 mu yoksa 0W30 mu tavsiye edersiniz.

Bu ürünler ve özellikle de buji ve yağ konusunda görüşleriniz nasıl olur.

Birde yakıt filtresini değiştirmem gerekli mi ?

Tavsiyelerinizi bekliyorum

Son bakımda Motul 8100 x-clean 5-30 yağ, hava filtresi mann, polen filtresini karbonlu mann, yag filtresini mahle aldım. Sorun yok memnunum. Yağ 5 litre 200TL, Filtreler 290TL tutmuştu. İşçilik için de önceki aracımın ustasına götürdüm 75TL ye değiştirdi bujilerle birlikte. BMW özel servislerine parçaları alıp gidince dövecekmiş gibi bakıyorlar ve işçilik 100'se 250 diyorlar. O yüzden gidemiyoruz.

Ayrıca buji değişiminde de 3 farklı buji denedim, Beru platin, NGK platin, Bosch iridyum. 3'ü arasında fark var mı derseniz, en ufak bir fark yok. Yakıt performans çalışma vs. Bana kalırsa orjinal buji ve bobin ile devam edilmesi gerektiğini düşünüyorum
 
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner ve Ege
Son bakımda Motul 8100 x-clean 5-30 yağ, hava filtresi mann, polen filtresini karbonlu mann, yag filtresini mahle aldım. Sorun yok memnunum. Yağ 5 litre 200TL, Filtreler 290TL tutmuştu. İşçilik için de önceki aracımın ustasına götürdüm 75TL ye değiştirdi bujilerle birlikte. BMW özel servislerine parçaları alıp gidince dövecekmiş gibi bakıyorlar ve işçilik 100'se 250 diyorlar. O yüzden gidemiyoruz.

Ayrıca buji değişiminde de 3 farklı buji denedim, Beru platin, NGK platin, Bosch iridyum. 3'ü arasında fark var mı derseniz, en ufak bir fark yok. Yakıt performans çalışma vs. Bana kalırsa orjinal buji ve bobin ile devam edilmesi gerektiğini düşünüyorum

Bold yaptığım kısma katılıyorum, ngk bobin setinde taktıktan 1 hafta sonra 1 tanesinde ciddi misfire sorunu yaşadım. Sahtesi bolmuş, Delphi aldım orjinal tık demedi, çalışması bile değişmişti.

Buji ile iligli olarak bende denedim hepsini, iridyum daha uzun ömürlü, kullanılabilir zaten platin ile arasında takımında 30-40tl lik bir fark vardı yanlış hatırlamıyorsam.

Yağ olarak ben Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, şu anda memnunum eksiltme de hiç olmadı.Aşağıdaki gibi bir karşılaştırma tablosu hazırlamıştım seçerken, ilgilenirseniz buyrun;

Edit: 320i ed aracımla (orj. yağ soğutucu var), bugün hava sıcaklığı 13 dereceydi genelde 170-210 süratleri arasında otobanda 1 saat civarı kullandım, yağ sıcaklığım 105-110 arasındaydı, 120 hiç görmedim bu arada bilginiz olsun.

N13-Yag-Karsilastirma.jpg
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner
Bold yaptığım kısma katılıyorum, ngk bobin setinde taktıktan 1 hafta sonra 1 tanesinde ciddi misfire sorunu yaşadım. Sahtesi bolmuş, Delphi aldım orjinal tık demedi, çalışması bile değişmişti.

Buji ile iligli olarak bende denedim hepsini, iridyum daha uzun ömürlü, kullanılabilir zaten platin ile arasında takımında 30-40tl lik bir fark vardı yanlış hatırlamıyorsam.

Yağ olarak ben Motul 0w40 XMax kullanıyorum, yağ değişiminden önce motul engine clean kullanmıştım, şu anda memnunum eksiltme de hiç olmadı.Aşağıdaki gibi bir karşılaştırma tablosu hazırlamıştım seçerken, ilgilenirseniz buyrun;

N13-Yag-Karsilastirma.jpg

Bobin olarak ben delphi GN1057212B1 parça kodu ile alıp yenilemiştim ama motor soğukken ilk çalışmada devirde dalgalanmalar yaşadım. Geri gönderdim iadeyi kabul ettiler. Dediğiniz gibi NGK ile yenileyeyim dedim bobinlere zor girdi içeri. 2-3 gün kullandım, ilk çalışmada tak tuk sesler duymaya başladım. Onları da geri yolladım, hatta sökerken zor çıkarttım bobinleri, çapları büyük uyumsuz dedim sıkıntı olmadı geri aldılar.
Bobinlerimi bir türlü yenileyemedim yani :) Bosch'un 0221504800 kodlu bobinini tavsiye edenler var onu denemeyi düşünüyorum ya da servisten gidip delphi alacağım. BMW servislerindeki bobinlerle dışarıda satılanlarda kalite farkı mı var anlamadım gitti.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner
Bobin olarak ben delphi GN1057212B1 parça kodu ile alıp yenilemiştim ama motor soğukken ilk çalışmada devirde dalgalanmalar yaşadım. Geri gönderdim iadeyi kabul ettiler. Dediğiniz gibi NGK ile yenileyeyim dedim bobinlere zor girdi içeri. 2-3 gün kullandım, ilk çalışmada tak tuk sesler duymaya başladım. Onları da geri yolladım, hatta sökerken zor çıkarttım bobinleri, çapları büyük uyumsuz dedim sıkıntı olmadı geri aldılar.
Bobinlerimi bir türlü yenileyemedim yani :) Bosch'un 0221504800 kodlu bobinini tavsiye edenler var onu denemeyi düşünüyorum ya da servisten gidip delphi alacağım. BMW servislerindeki bobinlerle dışarıda satılanlarda kalite farkı mı var anlamadım gitti.

Maalesef her parçanın sahtesi varmış, sanayideki parçacıdan ben gidip almaya kalksam muhtemelen bana da sorunlu delphi gelebilirdi. Gittiğim özel servisin çalıştığı parcacılar var (özel servis de pay koyuyordur muhtemelen ama 3 kuruş fazla olsun sağlam olsun) onlardan temin edip taktığımız delphi çok sağlıklı çalışıyor. Ngk bobinlerle sağlam bujileri özel cihaza bağlayıp denediğimizde (rölantiden bahsetmiyorum yola çıkıp denedik) minimal değerlerde de olsa misfire gördük, 1 tanesinde hissedilir derecede fazlaydı. Delphi orjinalleri taktıktan sonra sıfırlandı tüm misfire değerleri. Bosch da tavsiye etmiyor gittiğim özel servis denediğini sıfır parçada da minimal misfire değerleri okuduğunu söyledi, kullanan vardır memnun olan vardır orasını bilemem.

Motor soğukken olan dalgalanmadan kastınız alt devirde 1500-2500 arasında hafif gazda mı oluyor? Eğer oysa bence o bobinle alakalı değil, şu anda onunla uğraşıyorum hatta bu forumda konu da açtım, başka kullanıcılarda da var aynı sorun, henüz çözebilmiş değilim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner
Maalesef her parçanın sahtesi varmış, sanayideki parçacıdan ben gidip almaya kalksam muhtemelen bana da sorunlu delphi gelebilirdi. Gittiğim özel servisin çalıştığı parcacılar var (özel servis de pay koyuyordur muhtemelen ama 3 kuruş fazla olsun sağlam olsun) onlardan temin edip taktığımız delphi çok sağlıklı çalışıyor. Ngk bobinlerle sağlam bujileri özel cihaza bağlayıp denediğimizde (rölantiden bahsetmiyorum yola çıkıp denedik) minimal değerlerde de olsa misfire gördük, 1 tanesinde hissedilir derecede fazlaydı. Delphi orjinalleri taktıktan sonra sıfırlandı tüm misfire değerleri. Bosch da tavsiye etmiyor gittiğim özel servis denediğini sıfır parçada da minimal misfire değerleri okuduğunu söyledi, kullanan vardır memnun olan vardır orasını bilemem.

Motor soğukken olan dalgalanmadan kastınız alt devirde 1500-2500 arasında hafif gazda mı oluyor? Eğer oysa bence o bobinle alakalı değil, şu anda onunla uğraşıyorum hatta bu forumda konu da açtım, başka kullanıcılarda da var aynı sorun, henüz çözebilmiş değilim.

Benimki araç giderken değil, ilk marşta araba sabitken.

Direk video ile göstereyim:


Motor soğuk. 12 saat ve üzeri dinlenmiş vaziyette. İlk marş, 1600 devire vurup sonra 1200e düşüp sabitliyor, oynamıyor, sonra 700 devir rolanti devrine doğru zaten düşmeye başlayacak ve sorun yok gayet stabil:


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Burda da motor soğuk, yaklaşık 4 saat dinlenmiş vaziyette. ( Zaten 3 saatin altında çalıştırırsanız motor soğumamış oluyor ve direk 700 devir rolantide çalışıyor. ) İlk marşta, bu kez 1900 devire doğru ilk olarak vuruyor, sonra 1200 devire düşüp sabitlemiyor, dikkat ederseniz 1200 civarına geldikten sonra, kendiliğinden gaz verir gibi 1500 devire doğru gelip sonra tekrar 1200 devire düşüyor.

3 buji denedim, bobinleri yeniledim düzelmedi. Sonra Würth enjektörü temizleyici kullanıp eski bobinlerimi taktım şuan iyi. Çok nadir oluyor hissetmiyorum. Ama geçen hafta NGK bobinleri denedim, istisnasız her akşam iş çıkışı bu olayı yapıyordu. Yine eski bobinlerimi taktım problem yok.

Ve şöyle lanet bir durum var. Eğer araba 12 saat ve üzeri dinlensin, isterse 3 gün çalışmasın, dış sıcaklık eksi olsun hiç farketmiyor normal şekilde yani 1. videodaki gibi çalışıyor. Ama 4 - 12 saat arası dinlenirse, dış sıcaklık ister eksi ister 30 derece olsun, 2. videodaki gibi çalışıyordu. Orjinal bobinlerimi geri taktım. Şuan bir sıkıntı yok.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Aloparça'dan almıştım delphi bobinleri. Kutusu falan bandrollüydü. Ayrıca aloparça'nın hiç sahte ürün sattığını duymadım ama belki onların kontrolünde olmayan, bobin kalitesi ile ilgili bir sorun olabilir.

zMadm6.jpg
 
Son düzenleme:
Benimki araç giderken değil, ilk marşta araba sabitken.
[

Tuhaf bir durum, düzgün bir cihaza bağlayıp misfire değerlerini gözlemleyip denerdim sizin yerinizde olsam. Belkide size bozuk delphi gelmiştir hiç bilemiyorum ki, bana sorunlu ngk geldiği gibi...

Giderken veya tam ısındığında herhangi bir silkeleme veya kesme varmı? Aracınızda yazılım var mıydı bu arada? Sorun ile ilgili değilde merakımdan soruyorum?

Özel mesaj gönderemiyorum ne hikmetse, siz gönderin isterseniz bana konuyu kirletmeyelim :)
 
Tuhaf bir durum, düzgün bir cihaza bağlayıp misfire değerlerini gözlemleyip denerdim sizin yerinizde olsam. Belkide size bozuk delphi gelmiştir hiç bilemiyorum ki, bana sorunlu ngk geldiği gibi...

Giderken veya tam ısındığında herhangi bir silkeleme veya kesme varmı? Aracınızda yazılım var mıydı bu arada? Sorun ile ilgili değilde merakımdan soruyorum?

Özel mesaj gönderemiyorum ne hikmetse, siz gönderin isterseniz bana konuyu kirletmeyelim :)

Özel mesaj yeni üyeler için aktif olmuyor ben de çok eski sayılmam ben de gönderemiyorum :)

Bir Belçika 'lı mı ne onun da başına gelmiş benim durum. Arıza kodu vermiyormuş, servisler normal demiş, birşey yapamamış. Bir başkası da yorum yapmış bende de oldu, fazla yakıt püskürtmeden yapıyor demişler. Vanos selenoid valf değişmiş, yazılım güncellemesi ile birlikte düzeldi demiş. Ama Belçika'lının ki düzelmemiş :)


Bende silkeleme yok. Kesme dediğiniz ne bilemedim ama, sadece soğukken ilk kez 1. vitesten 2. vitese geçerken sanki arkadan biri tutup bırakıyormuş gibi bir durum oluşuyor. Ama 3. vitese geçmeden durup tekrar kalkıyorum bu sefer yapmıyor. Bu da normal olsa gerek, heralde sistem tam adapte olamıyor ilk vites geçişinde. Ama soğuk da olsa 3-4-5-6-7-8 yağ gibi akıyor sorun yok :) Sıcakken zaten 1-8 arası hiç sorun yok.
 
  • Beğeni
Tepkiler: CaliKaan ve Ege
Özel mesaj yeni üyeler için aktif olmuyor ben de çok eski sayılmam ben de gönderemiyorum :)

Bir Belçika 'lı mı ne onun da başına gelmiş benim durum. Arıza kodu vermiyormuş, servisler normal demiş, birşey yapamamış. Bir başkası da yorum yapmış bende de oldu, fazla yakıt püskürtmeden yapıyor demişler. Vanos selenoid valf değişmiş, yazılım güncellemesi ile birlikte düzeldi demiş. Ama Belçika'lının ki düzelmemiş :)


Bende silkeleme yok. Kesme dediğiniz ne bilemedim ama, sadece soğukken ilk kez 1. vitesten 2. vitese geçerken sanki arkadan biri tutup bırakıyormuş gibi bir durum oluşuyor. Ama 3. vitese geçmeden durup tekrar kalkıyorum bu sefer yapmıyor. Bu da normal olsa gerek, heralde sistem tam adapte olamıyor ilk vites geçişinde. Ama soğuk da olsa 3-4-5-6-7-8 yağ gibi akıyor sorun yok :) Sıcakken zaten 1-8 arası hiç sorun yok.

Sizinkide ilginç bir durummuş, bendede düşük devirlerde soğukken silkeleme gibi bir durum var.
Şanzıman soğukken aynı şekilde çalışıyor bendede, Alkan nickli arkadaşla da konuştuk o da söyledi tecrübe ettiği 1 ve 3 serileri böyleymiş. Yalnız eşimde sıfır km aldığımız dizel-otomatik makyajlı kasa 116d'nin şanzımanı okadar düzgün ve pürüzsüz çalışıyor ki bizimkilerin yanında anlatamam...

N13'lerin sorunlarını okudukça arabayı satasım geliyor ama piyasa çok yükseldi :)
 
Son düzenleme:
Sizinkide ilginç bir durummuş, bendede düşük devirlerde soğukken silkeleme gibi bir durum var.
Şanzıman soğukken aynı şekilde çalışıyor bendede, Alkan nickli arkadaşla da konuştuk o da söyledi tecrübe ettiği 1 ve 3 serileri böyleymiş. Yalnız eşimde sıfır km aldığımız dizel-otomatik makyajlı kasa 116d'nin şanzımanı okadar düzgün ve pürüzsüz çalışıyor ki bizimkilerin yanında anlatamam...

N13'lerin sorunlarını okudukça arabayı satasım geliyor ama piyasa çok yükseldi :)

Silkeleme bence yazılımla da alakalı olabilir. Benim o tarz bir şikayetim yok F20'de. Çünkü benim eski Alfa Giuleitta'da silkeleme problemi vardı düşük viteslerde, 2016 yılında yazılım güncellemesi yapıldı, araba sıfır araç gibi olmuştu. Vites geçişleri tümüyle değişmişti. Belki de BMW yeni araçlarda farklı yazılım kullanıyordur. Ama benim rahatsız olduğum bir durum yok memnunum, silkeleme vs yok. Ayrıca yukarıdaki devir dalgalanma olayı 3-4 ay kadar sürdü. Bir daha kesinlikle buji ve bobini servis dışında değiştirmem.
N13'ü sıkıntılı yapan belki de yazılımlar, dışarıda yapılan müdahaleler, orjinal olmayan parçalar vs. Ben ilk sahibinden 23.000km'de almıştım. Hiç oynanmamış. Ben de bir ara yazılım vs düşünmüştüm ama sonradan iyi ki vazgeçmişim diyorum. 44.000km oldu, 2012 model yaşı da geçiyor :) Çok şükür sıkıntı hiç olmadı. 700TL selenoid valf değişti, 600TL' de soğutma su flanşı. Bunlar da N13'ün kronik sıkıntıları zaten.
Burada Borusan'ın Çekmeköy'de yeni açılan biraz ters bir lokasyonda kalan bayisi var, çok kalabalık değiller, o yüzden çok yardımcı oluyorlar hem fiyat konusunda hem de ilgileniyorlar. Öyle bir bayi bulup başı çok kalabalık olmayan, bence ilk baştan şu yazılımı bir kontrol ettirin derim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Ege
Silkeleme bence yazılımla da alakalı olabilir. Benim o tarz bir şikayetim yok F20'de. Çünkü benim eski Alfa Giuleitta'da silkeleme problemi vardı düşük viteslerde, 2016 yılında yazılım güncellemesi yapıldı, araba sıfır araç gibi olmuştu. Vites geçişleri tümüyle değişmişti. Belki de BMW yeni araçlarda farklı yazılım kullanıyordur. Ama benim rahatsız olduğum bir durum yok memnunum, silkeleme vs yok. Ayrıca yukarıdaki devir dalgalanma olayı 3-4 ay kadar sürdü. Bir daha kesinlikle buji ve bobini servis dışında değiştirmem.
N13'ü sıkıntılı yapan belki de yazılımlar, dışarıda yapılan müdahaleler, orjinal olmayan parçalar vs. Ben ilk sahibinden 23.000km'de almıştım. Hiç oynanmamış. Ben de bir ara yazılım vs düşünmüştüm ama sonradan iyi ki vazgeçmişim diyorum. 44.000km oldu, 2012 model yaşı da geçiyor :) Çok şükür sıkıntı hiç olmadı. 700TL selenoid valf değişti, 600TL' de soğutma su flanşı. Bunlar da N13'ün kronik sıkıntıları zaten.
Burada Borusan'ın Çekmeköy'de yeni açılan biraz ters bir lokasyonda kalan bayisi var, çok kalabalık değiller, o yüzden çok yardımcı oluyorlar hem fiyat konusunda hem de ilgileniyorlar. Öyle bir bayi bulup başı çok kalabalık olmayan, bence ilk baştan şu yazılımı bir kontrol ettirin derim.

Teşekkürler, motor yazılımımı kontrol ettirmiştim daha günceli yok dediler. Bakalım, takip ediyorum illa bi şekilde arıza kodu kaydedecek.
 
Son düzenleme:
Teşekkürler, motor yazılımımı kontrol ettirmiştim daha günceli yok dediler. Bakalım, takip ediyorum illa bi şekilde arıza kodu kaydedecek.

Bana da önce borusan günceli yok dedi. Ama gittiğim birkaç özel servis güncelleme var dedi. Hangisi doğru bilemiyorum. 3 saat kadar sürüyormuş yazılımın güncellenmesi. Dışarıdan da yazılımı kurcalatmak pek istemiyorum. Peki manuelde kullandığınız zaman da silkeleme yapıyor mu?
 
1) Yetkili servisten alınan parçalarda,

Hava filtresi MANN, yağ filtresi MANN, mikrofiltre (polen) MANN & Valeo ortak üretimidir. Bu açıdan baktığımızda bu 3 arkadaşı sileceksepeti.com'dan bugün 288 ₺'ye almak mümkündür. Fakat yetkili serviste satılan parçaların üretimleri ile aralarında az da olsa kalite farkı mevcuttur. Çünkü BMW kendi istekleri doğrultusunda ürettiriyor.

https://www.sileceksepeti.com/BMW-116i-F20F21-MANN-Filtre-Bakim-Seti-2012-2015,PR-6094.html

2) Buji olarak NGK PLZKBR7B8DG öneririm.

3) Motor yağı olarak bu zamana kadar kullandığım yağlar Castrol Edge Professional 0w 30, Mobil1 ESP 0w 40, Motul 8100 X-Max 0w 40. En çok memnun kaldığım Motul oldu. Daha sonra Castrol.

4) N13B16 motorlu araçlarda yakıt filtresi yok.
 
Son düzenleme:
N13B16 motorlu araçlarda yakıt filtresi yok.
177'liklerde var diye biliyorum. Emin misiniz hiç birinde olmadığına?

Bunun dışında aynı motoru kullanıyorum. Yaptığınız seçimler gayet iyi, yağ için Motul çok öneriliyor. Castrol kullanırken de sıkıntı yaşamamıştım, Shell almak zorunda kaldım geçen sorun olmuyor o da.

Mann Filter iyidir.
N13'lerin sorunlarını okudukça arabayı satasım geliyor ama piyasa çok yükseldi
Doğru bakılan bir N13'te pek sorun yaşanmıyor. Yeter ki yağı suyuna doğru zamanda bakılsın. Genleşme kabının çatladığı bir gerçek, o da 2014 sonrası modellerde sanırım güncellenmiş. Soğumayın arabanızdan...
 
  • Beğeni
Tepkiler: kivanchaner
177'liklerde var diye biliyorum. Emin misiniz hiç birinde olmadığına?

Bunun dışında aynı motoru kullanıyorum. Yaptığınız seçimler gayet iyi, yağ için Motul çok öneriliyor. Castrol kullanırken de sıkıntı yaşamamıştım, Shell almak zorunda kaldım geçen sorun olmuyor o da.

Mann Filter iyidir.

Doğru bakılan bir N13'te pek sorun yaşanmıyor. Yeter ki yağı suyuna doğru zamanda bakılsın. Genleşme kabının çatladığı bir gerçek, o da 2014 sonrası modellerde sanırım güncellenmiş. Soğumayın arabanızdan...

177liklerin mekanik olarak farklılığı nedir varmıdır bilmiyorum ama bizim araçlarda benzin filtresi yok. Pompa mekanizmasının içinde entegre.
 
  • Beğeni
Tepkiler: alptamer
Şu soğuk çalıştırmadaki silkelemenin sebebi belli ki enjektörden. Enjektör en yüksek basıncını ilk çalıştırmada verir. Eğer içine pislik dolduysa böyle bir şey yapması normal. İlerleyen zamanlarda araba stop bile edebilir.

1 den 2 ye geçişteki silkeleme normal. Makyajsız modellerdeki zf8hp45 şanzıman soğukta 1 den 2 ye geçişte vuruyor. Makyajda hp50 modeline geçildi ve o sorun tamamen giderildi. Çok önemsiz bir şey, sadece konforla ilgili bir durum.