2015 Focus 1.6 TDCI 95 HP Yazılım / 139 Bindeki Araca Yazılım Yaptırmak

naziffpolatt

nazif polat
Takipçi
2
18
Marka
Ford
Selamünaleyküm, aracım 2015 Focus 1.6 TDCi 95 HP, 139 binde. Yeni yaptırdım 10 bin bakımını. Yazılım ve downpipe yaptırmayı düşünüyorum. Ne tür bir zararı olur? Tecrübesi olanlar, bilgisi olanlar yardımcı olabilir mi?
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Aleyküm selam, hoş geldiniz.

Doğru yapılırsa büyük zararı olmaz. Sayıları sallıyorum; diyelim %20 güç artırdınız motorun ömründen de %20 azaldı gibi düşünebilirsiniz. Bir makinein çalışmasında baskıyı artırırsanız aşınmayı da artırırsınız. O yüzden ilk önce motorun sağlıklı olduğuna emin olmak lazım. Yorgun motora önerilmez. Ayrıca motorun çevre parçalarının da bu güç artışına uyumlu olması lazım. Erkenden su koyvermesinler. Frenleri de idareten tutan değil iyi tutan seviyesine getirmek gerekir. Artan torkla beraber sabit giderken yakıt düşer, gazlayınca yakıt artar.

Ben genel bilgilerimi yazdım. Bu motor hakkında bilgi sahibi varsa illa ki yazar.
 
Merhabalar, bir arkadaşımın aynı model aynı motor arabasını yazdırmıştık, yazılım ve downpipe sonrası yaklaşık 120 HP kadar güç alabildik. 8 Valf 1.6 TDCI'ler, 16 Valfleri kadar devirli kullanıma uygun olmasa da yine arıza bakımından size kısa vadede sorun yaşatacak bir motor değil. 95'liğin turbosu 115'likten farklı olarak değişken geometrisiz ve daha küçük, bu nedenle alt devirler 115'liğe göre cansız, total elde edilen güç ise 120 HP'ye kadar sınırlı, dahası için turboya dokunmak gerekiyor.

İyi bir yerde yazdırırsanız 115-120 hp gibi bir güçle ekstra bir bakım yaptırmadan rahatlıkla binebilirsiniz, kutu içi hava filtresiyle de performansını desteklemiş olursunuz. Özellikle yazılımdan sonra zaten hassas olan enjektörleri için sürekli iyi yerden yakıt alımı, 15 bini geçirmeden bakım ve bilinçli kullanım şart. 95'liğin turbosu oldukça sağlam, değişken geometrisiz olduğu için de basit ve karmaşadan uzak ancak yazılım sonrası sürekli gazlamaya, otobanda yarım saat 160-180 gitmeye uygun bir turbo değil, buna uygun kullanmanızı tavsiye ederim.
 
  • Beğeni
Tepkiler: abidinkofficial
115'liklerde de 95'liklerde de tdci motorun soğutma suyu kaçırma problemlerinden dolayı üst kapak conta yanması sıkıntıları var. 140 bin km civarındayken 115'lik tdci Focus'umun başına geldi. Benim başıma gelince araştırdım ki bu tdci motorların üst kapak conta yanması arızasından sorun yaşayan çok kullanıcı varmış.

Buna sebep olan en büyük etkenlerden biri ilerleyen yaş ve km ile beraber hortumlarda, termostatta vs oluşan soğutma suyu kaçaklarından dolayı motorun yeterince soğuyamaması ve üst kapak contasını yakarak bu kısımdan silindirlere doğru sızdırması. Yazılım motor içi sıcaklığı arttırır. Yazılım olduğunda motoru devirli kullanmak istediğinizde bu da sıcaklığı arttırır. Artan sıcaklık zaten üst kapak conta yanması probleminin en büyük etkenlerinden birisi.

Bu yazılımı illa yaptıracaksanız size tavsiyem; bakım aralıklarını erkene çekin. Yazılımlı ya da yazılımsız araca her binişinizde soğutma suyu seviyesinin azalmadığından emin olun. Hortumlarda, termostatta vs kaçak olup olmadığını kontrol ettirin. Sıvı conta testine sokarak contada kaçak olup olmadığını kontrol ettirin.
 
Son düzenleme:
Teşekkür ederim arkadaşlar. Adana’dan Burdur'a gideceğim. Adana'ya tekrar gelince yaptıracağım.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Düzgün kullanırsanız hiçbir zararı olmaz. 2008 model 1.4TDI aracımız 316 binde, 50 Bin KM'dir yazılımlı kullanıyorum. Şimdiye kadar ne bir fazla hararet ne de başka bir şikayetim oldu. Tabii motor bloğuna, turbo ve enjektörlerin sağlığına bağlı bir durum. O kilometredeki bi Focus'tan da böyle bir sorun beklemem şahsen.