Öncelikle herkese forum hayırlı olsun.Aranıza dün katıldım ve 1 yıl içinde aracıma yaptığım dış görünüş ile ilgili küçük değişikliklerden bahsetmek istedim.
Umarım beğenirsiniz.
İÇ MEKAN:
İç mekandan başlamak gerekirse B-Segmentinde yer alan Ford Fiesta kokpitte pek ergonomik bir multimedya sunmuyor. Alışması zor değil ancak güncelliğin gerisinde kalmış bir multimedya ekranı ve çokça tuş var evet araç üst titanyum donanım değil ancak bu pakette de biraz daha iyi bir ekran olabilirdi.Ön konsoldaki malzeme kalitesi ise gayet iyi. Yumuşak plastiklere yer verilmiş ancak kapı kollarında segmentindeki tüm araçlar gibi sert plastik kullanılmış.Araçta kol dayama olmaması benim için bir sorun yaratmasa da araca binen çoğu yolcunun "kol dayama yok mu?" Sorusuna maruz kaldığım için bir kol dayama olmaması küçük bir eksik ama isterseniz taktırabilirsiniz ancak dediğim gibi beni rahatsız eden bir eksiklik olmadığı için alma gereği duymadım.Devir göstergesinin hemen sağındaki küçük ekran ise size birçok bilgi hakkında otomobil ile ilgili yardımcı oluyor. Bu küçük ekran sayesinde 100 km'deki ortalama ve anlık tüketiminizden o anki yolculuğunuz uzunluğu ve ortalama hızınız gibi bilgilere erişebiliyorsunuz. Makyajlı kasada gelen Golf R'ı andıran mavi renkli kadran ise bence hoş durmuş.Araçta Bluetooth ile telefonunuzu bağlayamasanız da aux ve usb girişi sayesinde telefonunuz ile müzik dinleme ve şarj etme şansınız olabiliyor. Ancak Ford yetkili servislerinden otomobili alırken taktırdığım park sensörü ile park ederken yaklaştığınız araca metre cinsinden uyarı veriyor ve dilerseniz Bluetooth ile telefon görüşmenizi de bu cihaz üzerinden yapabiliyorsunuz.Direksiyona gelince solda müziğin sesini açıp kısma tuşlarının olması bu donanım için güzel bir özellik ve en güzeli ise direksiyonun sağ bölgesinde hız sabitleyici olması. Hız sabitleyiciyi kullanmak hem uzun yolda ayağınızı yormuyor ve tüketim anlamında da oldukça yardımcı oluyor.
MOTOR, ŞANZIMAN VE PERFORMANS
Evet araç 1.25 kardeşim ne performansından bahsedeceksin dediğinizi duyar gibiyim ancak bu otomobil segmentindeki diğer baz donanımlı araçlara göre biraz daha güçlü bir performans sunuyor ve az biraz sizi tatmin edebiliyor. Teknik verilerden başlamak gerekirse atmosferik-benzinli olan bu otomobil 82 HP güç sunuyor ve 114 Nm gibi düşük bir tork değerine sahip. Evet tork değeri gerçekten düşük ancak düşük hacimli bir atmosferik motordan zaten çok şey beklememek lazım. Otomobil 4bin devir/dakika da tüm Torkunu sunuyor ve sehir içinde eğer yüksek devirde sürme alışkanlığınız var ise size tatminkar bir performans sunuyor.Otomobilin maksimum sürati 165 km/h olarak belirtilmiş ancak rüzgarı arkanıza alırsanız az biraz abartmadan bu rakamı 180'lere çekebilirsiniz.Şanzımana geçecek olursak vites kolunun uzunluğu gerçekten iyi ayarlanmış ve vites Topuz'u elinize cuk diye oturuyor. Vites geçişleri ise düşük hızlarda debriyaja sakin davrandığınızda gerçekten sarsıntısız bir şekilde işliyor. 1.25'lik atmosferik motor ise üst devirlerde hoş bir ses yayıyor ve 6500 devir çevirmenize izin veriyor. Otomobil 0-100'ünü 13.3 saniyede tamamlıyor ve 1050 kg ağırlığa sahip .
SÜRÜŞ VE KONFOR
Bu başlıkta açıkçası çok konfordan bahsetmeyeceğim çünkü benim için önemli olan konfordan ziyade aracın limitlerdeki sürüş dinamikleri ve yol tutuş özelliklerinin iyi olmasıdır.Yine de konfordan kısaca bahsetmek gerekirse diğer araçlar İLE karşılaştırma fırsatım olmadı ancak süspansiyonlar sert İLE yumuşak arasında biyerde konumlandırılmış hem yol tutuşa katkısı olmuş hem de aşırı büyük çukurlara girmediğinizde yumuşak hissettiren bir süspansiyon sistemine sahip. Frenlere gelecek olursak araçta arkada kampana önde hava soğutmalı fren Disk'i bulunmakta.Fren kavraması ise yakın tutulmamış pedala az bastığınız da hassas bir frenleme hissetmiyorsunuz.Eğlence ve sürüş özellikleri Bakımından otomobil gayet hoşuma gidiyor. Özellikle çekiş kontrolünü kapatıp 2. Viteste dip gaz verip ağırlık transferi yaptığınızda aracın azıcık da olsa arkasını bırakması oldukça keyifli. Esp kapatılmasa da ASR yi kapatınca esp nin de belli bir süre devreye girmemesi otomobilin eğlence açısından işimize gelen bir özelliği olmuş. Araç da hafif olduğu için direksiyon tepkileri gayet Keskin ve yol tutuş için de artı bir özellik.
YAKIT TÜKETİMİ
Aracın torku düşük olduğu için ve agresif kullanımları sevdiğim için genelde benim tüketim değerlerim yüksek seyretmiştir. Ancak daha sakin kullandığım Zaman'larda şöyle örnek verebilirim;
İzmir-Ankara arası 120 km/h üstüne çıkmadan sabitleyerek: 5.3 lt/100km
Şehir içi Alaçatı-Ildır arası sakin sürüş 2 bin d/d yi geçmeden : 5.8 lt/ 100km
Aşırı agresif kullanım: 7.5 lt/100km
Karma tüketim: 6.3 lt/100km
Az Biraz Modifiye
Gelelim modifiye kısmına. Küçüklükten çok NFS Undergraund oynamaktan Mıdır bilemiyorum ama araçlara karşı dozunda yapılan modifiyeleri hep beğenmişimdir.
Kendi aracımda da ufak tefek değişiklikler yaptım ve aşağıda listeleyeceğim.
1.İlk olarak Aracın arka difüzörü bana çok sade geliyordu ve başka bir difüzör almıştım ancak daha sonra ST OEM bir difüzör ile değiştirdim. Çift çıkışlı krom ucu kaynak yaptırarak ST ' ye benzer bir görüntü elde ettim
2.Arka stok spoiler yerine daha sportif duran ve orjinaline sadık bir şekilde ST spoiler taktırdım.
3.Araç beyaz olduğu için bana biraz fazla sıradan geliyordu ve plasti dip uygulaması ile tavan ve aynaları cam filmi rulosu ile kaplattım.
4.Trend X donanımında ön sis farı bulunmuyordu bu yüzden iş başa düştü ve bir sis farı takımı satın aldım ancak beyinden aktif olmadığı için montajı kolay olsa da arka sis farından röle çekilerek yapılan işlem sonucu sis farları çalıştı ve kullanıma hazır hale geldi
5.Aldığım öğrenci kredisinden ayırdığım miktarca yaptığım çalışmalarda yettiği kadarı ile Fiesta Red&Black Edition sis farı kapakları ve ön panjur satın aldım.
6.Pleksi plakalık işine merak saldım ve plakalıkları değiştirdim.
+Olmazsa olmaz 15 inç ST jantlar takıldı
Değişiklikleri şimdilik tamamlamış oldum. Eğer sabredip buraya kadar okuduysanız teşekkürlerimi sunarım herkese kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
Umarım beğenirsiniz.
İÇ MEKAN:
İç mekandan başlamak gerekirse B-Segmentinde yer alan Ford Fiesta kokpitte pek ergonomik bir multimedya sunmuyor. Alışması zor değil ancak güncelliğin gerisinde kalmış bir multimedya ekranı ve çokça tuş var evet araç üst titanyum donanım değil ancak bu pakette de biraz daha iyi bir ekran olabilirdi.Ön konsoldaki malzeme kalitesi ise gayet iyi. Yumuşak plastiklere yer verilmiş ancak kapı kollarında segmentindeki tüm araçlar gibi sert plastik kullanılmış.Araçta kol dayama olmaması benim için bir sorun yaratmasa da araca binen çoğu yolcunun "kol dayama yok mu?" Sorusuna maruz kaldığım için bir kol dayama olmaması küçük bir eksik ama isterseniz taktırabilirsiniz ancak dediğim gibi beni rahatsız eden bir eksiklik olmadığı için alma gereği duymadım.Devir göstergesinin hemen sağındaki küçük ekran ise size birçok bilgi hakkında otomobil ile ilgili yardımcı oluyor. Bu küçük ekran sayesinde 100 km'deki ortalama ve anlık tüketiminizden o anki yolculuğunuz uzunluğu ve ortalama hızınız gibi bilgilere erişebiliyorsunuz. Makyajlı kasada gelen Golf R'ı andıran mavi renkli kadran ise bence hoş durmuş.Araçta Bluetooth ile telefonunuzu bağlayamasanız da aux ve usb girişi sayesinde telefonunuz ile müzik dinleme ve şarj etme şansınız olabiliyor. Ancak Ford yetkili servislerinden otomobili alırken taktırdığım park sensörü ile park ederken yaklaştığınız araca metre cinsinden uyarı veriyor ve dilerseniz Bluetooth ile telefon görüşmenizi de bu cihaz üzerinden yapabiliyorsunuz.Direksiyona gelince solda müziğin sesini açıp kısma tuşlarının olması bu donanım için güzel bir özellik ve en güzeli ise direksiyonun sağ bölgesinde hız sabitleyici olması. Hız sabitleyiciyi kullanmak hem uzun yolda ayağınızı yormuyor ve tüketim anlamında da oldukça yardımcı oluyor.
MOTOR, ŞANZIMAN VE PERFORMANS
Evet araç 1.25 kardeşim ne performansından bahsedeceksin dediğinizi duyar gibiyim ancak bu otomobil segmentindeki diğer baz donanımlı araçlara göre biraz daha güçlü bir performans sunuyor ve az biraz sizi tatmin edebiliyor. Teknik verilerden başlamak gerekirse atmosferik-benzinli olan bu otomobil 82 HP güç sunuyor ve 114 Nm gibi düşük bir tork değerine sahip. Evet tork değeri gerçekten düşük ancak düşük hacimli bir atmosferik motordan zaten çok şey beklememek lazım. Otomobil 4bin devir/dakika da tüm Torkunu sunuyor ve sehir içinde eğer yüksek devirde sürme alışkanlığınız var ise size tatminkar bir performans sunuyor.Otomobilin maksimum sürati 165 km/h olarak belirtilmiş ancak rüzgarı arkanıza alırsanız az biraz abartmadan bu rakamı 180'lere çekebilirsiniz.Şanzımana geçecek olursak vites kolunun uzunluğu gerçekten iyi ayarlanmış ve vites Topuz'u elinize cuk diye oturuyor. Vites geçişleri ise düşük hızlarda debriyaja sakin davrandığınızda gerçekten sarsıntısız bir şekilde işliyor. 1.25'lik atmosferik motor ise üst devirlerde hoş bir ses yayıyor ve 6500 devir çevirmenize izin veriyor. Otomobil 0-100'ünü 13.3 saniyede tamamlıyor ve 1050 kg ağırlığa sahip .
SÜRÜŞ VE KONFOR
Bu başlıkta açıkçası çok konfordan bahsetmeyeceğim çünkü benim için önemli olan konfordan ziyade aracın limitlerdeki sürüş dinamikleri ve yol tutuş özelliklerinin iyi olmasıdır.Yine de konfordan kısaca bahsetmek gerekirse diğer araçlar İLE karşılaştırma fırsatım olmadı ancak süspansiyonlar sert İLE yumuşak arasında biyerde konumlandırılmış hem yol tutuşa katkısı olmuş hem de aşırı büyük çukurlara girmediğinizde yumuşak hissettiren bir süspansiyon sistemine sahip. Frenlere gelecek olursak araçta arkada kampana önde hava soğutmalı fren Disk'i bulunmakta.Fren kavraması ise yakın tutulmamış pedala az bastığınız da hassas bir frenleme hissetmiyorsunuz.Eğlence ve sürüş özellikleri Bakımından otomobil gayet hoşuma gidiyor. Özellikle çekiş kontrolünü kapatıp 2. Viteste dip gaz verip ağırlık transferi yaptığınızda aracın azıcık da olsa arkasını bırakması oldukça keyifli. Esp kapatılmasa da ASR yi kapatınca esp nin de belli bir süre devreye girmemesi otomobilin eğlence açısından işimize gelen bir özelliği olmuş. Araç da hafif olduğu için direksiyon tepkileri gayet Keskin ve yol tutuş için de artı bir özellik.
YAKIT TÜKETİMİ
Aracın torku düşük olduğu için ve agresif kullanımları sevdiğim için genelde benim tüketim değerlerim yüksek seyretmiştir. Ancak daha sakin kullandığım Zaman'larda şöyle örnek verebilirim;
İzmir-Ankara arası 120 km/h üstüne çıkmadan sabitleyerek: 5.3 lt/100km
Şehir içi Alaçatı-Ildır arası sakin sürüş 2 bin d/d yi geçmeden : 5.8 lt/ 100km
Aşırı agresif kullanım: 7.5 lt/100km
Karma tüketim: 6.3 lt/100km
Az Biraz Modifiye
Gelelim modifiye kısmına. Küçüklükten çok NFS Undergraund oynamaktan Mıdır bilemiyorum ama araçlara karşı dozunda yapılan modifiyeleri hep beğenmişimdir.
Kendi aracımda da ufak tefek değişiklikler yaptım ve aşağıda listeleyeceğim.
1.İlk olarak Aracın arka difüzörü bana çok sade geliyordu ve başka bir difüzör almıştım ancak daha sonra ST OEM bir difüzör ile değiştirdim. Çift çıkışlı krom ucu kaynak yaptırarak ST ' ye benzer bir görüntü elde ettim
2.Arka stok spoiler yerine daha sportif duran ve orjinaline sadık bir şekilde ST spoiler taktırdım.
3.Araç beyaz olduğu için bana biraz fazla sıradan geliyordu ve plasti dip uygulaması ile tavan ve aynaları cam filmi rulosu ile kaplattım.
4.Trend X donanımında ön sis farı bulunmuyordu bu yüzden iş başa düştü ve bir sis farı takımı satın aldım ancak beyinden aktif olmadığı için montajı kolay olsa da arka sis farından röle çekilerek yapılan işlem sonucu sis farları çalıştı ve kullanıma hazır hale geldi
5.Aldığım öğrenci kredisinden ayırdığım miktarca yaptığım çalışmalarda yettiği kadarı ile Fiesta Red&Black Edition sis farı kapakları ve ön panjur satın aldım.
6.Pleksi plakalık işine merak saldım ve plakalıkları değiştirdim.
+Olmazsa olmaz 15 inç ST jantlar takıldı
Değişiklikleri şimdilik tamamlamış oldum. Eğer sabredip buraya kadar okuduysanız teşekkürlerimi sunarım herkese kazasız ve keyifli sürüşler dilerim.
Son düzenleme: