AÇIK 2016 Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6 Allure yakıt tüketim sorunu

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan x.n
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

x.n

Senkromeççi
11
39
Marka
Peugeot
Herkese merhaba.

Aranıza yeni katıldım.

Aracım 2016 Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6 Allure ve yeni aldım. Bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Yağ kaçakları vardı. Triger set, alternatör kayış kiti, yağ karteli, yağ ve yağ filtresi, tüm motorun sızdırmazlık silikonları da yenilendi. Araç 136.600 km de. Araç yetkili servisin orijinal cihazına bağlandı ve bir arıza görülmedi.

Sorun şu ki araç şehir içi 100km de sakin kullanımda 8.1 lt. yakıt tüketiyor. Nedeni ne olabilir? Tecrübe yaşayan arkadaşların önerilerini bekliyorum.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Sente kontrolü , uygunsuz lastik/lastik basıncı , sürüş mesafelerinin kısa olması , trafik , coğrafi şartlar , sürekli fan açık olma durumu , klimanın arka planda çalışır olması , plansız sürüş , araçta fazla ağırlık bulunması , DPF sisteminin dolu olup sürekli jenerasyona düşmesi , EAT6 yağ-türbin-kavrama sorunları

Bunlardan sizin tek tek elemeniz gerekiyor çünkü çok fazla etken var ve sürüş koşullarınıza hakim değiliz.
 
Cevaplarınız ve önerileriniz için teşekkürler. Ortalama hızım şehir içi 50km yi geçmez. Sente kontrolü ve DPF sisteminin dolu olup sürekli jenerasyona düşmesi harici tüm herşeyin olumlu olduğundan eminiz. Bu iki seçeneğe bakacağım. Yetkili servis orijinal cihaz bağlayıp baktığında hiçbir sorun görememişti.
 
Cevaplarınız ve önerileriniz için teşekkürler. Ortalama hızım şehir içi 50km yi geçmez. Sente kontrolü ve DPF sisteminin dolu olup sürekli jenerasyona düşmesi harici tüm herşeyin olumlu olduğundan eminiz. Bu iki seçeneğe bakacağım. Yetkili servis orijinal cihaz bağlayıp baktığında hiçbir sorun görememişti.
Sürekli olarak kısa mesafe kullanıyorsanız ki dpf nizin sürekli rejenerasyona düşmesi buna işarettir. Bahsettiğiniz tüketim değerlerin ortaya çıkması normal olabilir. Aracınızın rejenerasyon işlemini tamamlamasına müsade edin veya cihaza bağlatıp rejenerasyon yaptırın. Tüketime de faydası olacaktır.
 
Dün 3. vites yüksek devirde yarım saat aracı kullandım. Aracın sağ tekerinin altında DPF deposu varmış. DPF sıvısı da eksik değil. Eğer bir doluluk var ise gitti diye düşünüyorum. Geriye enjektör kalıyor. Dün bir depo dizele Würth Dizel Enjektör Temizleyici ekledim. Buna rağmen tüketim değişmezse enjektörcüye gideceğim.
 
Dün 3. vites yüksek devirde yarım saat aracı kullandım. Aracın sağ tekerinin altında DPF deposu varmış. DPF sıvısı da eksik değil. Eğer bir doluluk var ise gitti diye düşünüyorum. Geriye enjektör kalıyor. Dün bir depo dizele Würth Dizel Enjektör Temizleyici ekledim. Buna rağmen tüketim değişmezse enjektörcüye gideceğim.
DPF çok tıkalı olduğu zaman bazen sadece sürüş ile sonuç edilemeyebiliyor. Enjektörlerinizle alakalı bir arıza olsaydı bunu başka semptomlar ile de gösterirdi diye düşünüyorum. Götürdüğünüz iyi niyetli bir usta değilse bu size gereksiz masraf olarak geri dönebilir. Bence önce dpf ölçümü yaptırmak daha isabetli olabilir.
 
DPF çok tıkalı olduğu zaman bazen sadece sürüş ile sonuç edilemeyebiliyor. Enjektörlerinizle alakalı bir arıza olsaydı bunu başka semptomlar ile de gösterirdi diye düşünüyorum. Götürdüğünüz iyi niyetli bir usta değilse bu size gereksiz masraf olarak geri dönebilir. Bence önce dpf ölçümü yaptırmak daha isabetli olabilir.
Motor soğukken vitesi S moda aldığım zaman yüksek devirde motor arıza ışığı yakıyor. Sıcakken hiçbir şekilde yakmıyor. Bu koruma mı? Eğer değilse kesin enjektör. DPF temizleme için bir ilaç var tavsiye ediyor musunuz? Ediyorsanız nasıl uygulanıyor?

Dipnot: Birini yoldan çevirdim aynı marka model. Sordum şehir içi aynı kullanım 5.1lt. 100km.
 
Motor soğukken vitesi S moda aldığım zaman yüksek devirde motor arıza ışığı yakıyor. Sıcakken hiçbir şekilde yakmıyor. Bu koruma mı? Eğer değilse kesin enjektör. DPF temizleme için bir ilaç var tavsiye ediyor musunuz? Ediyorsanız nasıl uygulanıyor?

Dipnot: Birini yoldan çevirdim aynı marka model. Sordum şehir içi aynı kullanım 5.1lt. 100km.
Bahsettiğiniz ışık yakma durumu dediğiniz gibi aracın yazılımsal olarak motor soğuk olduğu için koruma moduna girmesi olabilir. Bu aracınızın kullanma kılavuzunda yazıyor olabilir. Yazmıyorsa yabancı forumlardan veya başka 308 kullanıcılarından da öğrenebilirsiniz. Ancak koruma olmasa cihaza bağlandığında zaten arıza kaydı bulunurdu. Işık yakmasının enjektörlerinizle alakalı bir probleme işaret olduğunu düşünmüyorum.

DPF temizleyici katkılarının yakıt katkısı olarak veya hava emiş borusundan sıkılarak kullanılan versiyonları var ama ben bunları son çare olarak öneririm.

Bazı markalarda aracın beynine bilgisayar ile bağlanıldığında dpf doluluk oranı bilgisi ve rejenerasyona sokma komutu verme imkanı var. Aracınıza zarar vermeyecek en temiz yöntem bu olur. Ben kontrole buradan başlanmasını öneriyorum.
 
Bu arada yakıtınıza enjektör temizleyici katkı ekleyebilirsiniz. Ben önleyici bakım olarak araçlarımızda aralıklı olarak kullanıyorum. Şimdiye kadar negatif bir etkisini görmedim. Siz de yakıt tüketimine etkisini gözlemlemiş olursunuz.
 
Değerli Mete yanıtların için teşekkür ederim. Depodaki katkı bitince sonucu buradan yazacağım. Ayrıca chip takılmadan aracı 150 beygire çıkarabilen firmalar var ve motora asla zarar vermeyeceğini garanti ediyorlar. Bu konu hakkında fikrin nedir?
 
Değerli Mete yanıtların için teşekkür ederim. Depodaki katkı bitince sonucu buradan yazacağım. Ayrıca chip takılmadan aracı 150 beygire çıkarabilen firmalar var ve motora asla zarar vermeyeceğini garanti ediyorlar. Bu konu hakkında fikrin nedir?
Rica ederim.

Sanırım chip tuning işleminden bahsediyorsunuz. İsminde chip geçse de yalnızca yazılımsal olarak müdahale ediliyor. Doğru ve güvenilir bir yerde yaptırmak motorunuzun sağlığı açısından önemli. Yazılım yaparken de motora mekanik olarak müdahale edilmeyecek ise belli sınırlar dahilinde kalındığı sürece işlemden fayda elde edilebiliyor. Örneğin 180 beygir yapacak yazılım da yükleyebilirsiniz ama motorunuzun ömrü ciddi derecede kısalabilir.

Bu konu için ayrı bir başlık açarsanız benden daha tecrübeli arkadaşlar başlığınızı görüp yardımcı olabilir.
 
Herkese merhaba.

Aranıza yeni katıldım.

Aracım 2016 Peugeot 308 1.6 BlueHDi 120 HP EAT6 Allure ve yeni aldım. Bakımlarını yetkili serviste yaptırdım. Yağ kaçakları vardı. Triger set, alternatör kayış kiti, yağ karteli, yağ ve yağ filtresi, tüm motorun sızdırmazlık silikonları da yenilendi. Araç 136.600 km de. Araç yetkili servisin orijinal cihazına bağlandı ve bir arıza görülmedi.

Sorun şu ki araç şehir içi 100km de sakin kullanımda 8.1 lt. yakıt tüketiyor. Nedeni ne olabilir? Tecrübe yaşayan arkadaşların önerilerini bekliyorum.
Yaşadığınız şehir,kullandığınız güzargah,gaz fren kullanımınız,gittiğiniz mesafeye göre yakıt tüketimi değişkenlik gösterir.
 
Rica ederim.

Sanırım chip tuning işleminden bahsediyorsunuz. İsminde chip geçse de yalnızca yazılımsal olarak müdahale ediliyor. Doğru ve güvenilir bir yerde yaptırmak motorunuzun sağlığı açısından önemli. Yazılım yaparken de motora mekanik olarak müdahale edilmeyecek ise belli sınırlar dahilinde kalındığı sürece işlemden fayda elde edilebiliyor. Örneğin 180 beygir yapacak yazılım da yükleyebilirsiniz ama motorunuzun ömrü ciddi derecede kısalabilir.

Bu konu için ayrı bir başlık açarsanız benden daha tecrübeli arkadaşlar başlığınızı görüp yardımcı olabilir.
Teşekkür ederim. Ayrıca konu açacağım.