Herkese merhabalar arkadaşlar.
Birkaç senedir bindiğim 2007 model Citroen C4'ün kilometresinin 300 bin olmasından, boyasının artık iyice güneş yanıklarıyla dolmasından hemde çıkabilecek potansiyel masraflarından dolayı yeni bir araca geçmeye karar verdim. C4'ün satışını verdikten sonra yeni araç için kafamda birkaç kriter belirlemiştim.
-Çok km yaptığım ve kullandığım güzergah yokuşlu olduğu için dizel olmaı.
-Hb olmalı.
-Km maksimum 150 bin olmalı.
- Mümkünse dolu paket olmalı.
Biraz araştırma yaptıktan sonra Astra J'lerin 1.3 dizel cosmo paketleri radarıma takıldı. Arkadaşımda da olduğu için donanımını,konforunu vs bildiğim bir araçtı. Biraz araştırma yaptıktan sonra yaşadığım yerde 2-3 tanesine bakmaya gittim. Benim şanssızlığıma mı yoksa J kasalarda genel bir sorun mu bilmiyorum baktığım araçlarda geç çalışma sorunu vardı. 1 tanesinde de AFL farlar ilk açılışta hareket etmiyor sabit kalıyordu.
Anlayacağınız baktığım opeller turşu çıkınca il dışına çıkıp da opel bakmaya cesaret edemedim.
Araç arayışım devam ederken bi arkadaşın arkadaşında 308'e denk geldim. Onu sürdüm,kullandım. Kafamda opelle karşılaştırdım. Opelden daha çok beğendim, daha özenilmiş bir araç gibi geldi 308. Sürdüğüm araçta 1.6 e hdi allure paketti, donanım olarak çok zengin,motor olarak da çok sessiz ve performanslıydı. Ayrıca PSA grubunda olan torsiyon probleminin neredeyse tamamen çözüldüğünü farkettim.
İlanlardan bakınca e-hdi'lerin bütçemi aştığını gördüm. Bende düz hdi active paketlere bakmaya başladım. Onlar bütçem dahilindeydi ama aklımda 92 bg yeterli olur mu, active pakette kalite düşüşü yaşanmış mıdır gibi sorular dönerken Ankara'dan ilk sahibinden 95 bin km'de fiyat olarak da uygun bir 308'e denk geldim ve ertesi gün hemen gidip satın aldım.
Ankara'dan Denizli'ye ilk gelirken abimle farkettiğimiz ilk şey aracın sessizliği oldu. Motor sesi şanzıman oranlarının uzunluğundan neredeyse hiç içeriye yansımıyor. Rüzgar sesi 120'lere kadar neredeyse yok. 120'den sonra da rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. Bu model yıllarında uzun süre bindiğim tek araç astra j olduğu için onla kıyaslıyorum, yalıtım ve konfor anlamında astra j'den birkaç gömlek üstün olduğunu farkettim.
Tüketim olarak da eğer çok kasarsanız(100 km sabit hızla) 3.5'ları görebiliyorsunuz ama çok kasmadan 120-130 giderseniz 4.5 litreyle uzun yolu tamamlayabiliyorsunuz.
Aracı alalı yaklaşık 11 bin km oldu, 11 bin km'nin ortalaması 4.9 litre.
Araçtan genel olarak çok memnunum ama sevmediğim birkaç noktası da var;
1- Klima kontrolünün dokunmatik ekrandan yapılması. Araçta çift taraflı klima olduğu için her iki tarafında derecesini tek tek ayarlamanız gerekiyor. Keşke senkron düğmesi konulsaydı tek tarafı ayarlayıp diğeri de o dereceye otomatik gelse dedim.
2-Aracın vites geçişleri. Kullandığım allure paket 308'de vites çok rahat kaymak gibi geçerken, kendi aracımda biraz kemikli yolu uzun şekilde geçiyor. Bunu sevmedim.
3-Motor performansı. 92 bg bir araç olduğu için performans gibi bir iddiası tabi ki yok ama uzun şanzıman oranları sayesinde keşke 20 bg daha olsa veya uzun 5 vites yerine kısa kısa 6 koysalarmış daha iyi yürüyebilirmiş araç.
4- Ön kol dayamayı en üst seviyeye ve en ileriye alınca bozuk yollarda trim sesi yapabiliyor fakat kolunuzu dayadığınızda trim sesi kesiliyor. Bundan başka trim sesi araçta duyamadım.
5- Araçta sadece kolçağın önünde 1 tane bardaklık var keşke 2 tane olsaymış dedim.
6- Bluetoothla müzik dinlediğiniz zaman telefondan şarkıyı değiştirdiğinizde veya sesle oynadığınızda 2 saniye gecikmeli olarak geliyor.
7- Benim yaşamadığım ama internette çoğu kişinin yaşadığı direksiyon ve gösterge tasarımından kaynaklı direksiyondan göstergeleri görememeleri. Ben uzun boylu olduğum için yaşamadım ama almayı düşünenler için ekleyeyim dedim.
Kısaca active paketteki özelliklerden bahsedeyim. Active en boş paket değil ama bence en boş paket olarak da değerlendirebilir çünkü access(en boş paket) pakette deri direksiyon,kolçak,dokunmatik ekran bile bulunmuyor. O yüzden yok saymak en mantıklısı.
-Hız sabitleme-sınırlama
-Dokunmatik ekranla beraber gelen çift bölge klima.
-Bluetooth-usb.
-Soğutmalı torpido, 4 cam otomatik, ön kolçak.
-Katlanır ayna, 8 airbag.
ve 3 harfli güvenlik donanımları.
Active paketlere ek olarak geri görüş kamerası,ön arka park sensörü, cam tavan opsiyon olarak alınabiliyormuş. Benim aldığım araçta bunlar yok.
Benim gibi eski bir araçtan geçiş yapıyorsanız yeterli denebilir.
Parasına ve sunduklarına bakarsak mantıklı bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Aklımda hala opelin donanımları(özellikle afl farları) kalmış olsa da genel olarak 308'in daha iyi bir araba olduğuna arkadaşımla hemfikir kaldık.
Sonuç olarak araçtan memnunum, düşünenlere tavsiye ederim. Merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz.
Birkaç senedir bindiğim 2007 model Citroen C4'ün kilometresinin 300 bin olmasından, boyasının artık iyice güneş yanıklarıyla dolmasından hemde çıkabilecek potansiyel masraflarından dolayı yeni bir araca geçmeye karar verdim. C4'ün satışını verdikten sonra yeni araç için kafamda birkaç kriter belirlemiştim.
-Çok km yaptığım ve kullandığım güzergah yokuşlu olduğu için dizel olmaı.
-Hb olmalı.
-Km maksimum 150 bin olmalı.
- Mümkünse dolu paket olmalı.
Biraz araştırma yaptıktan sonra Astra J'lerin 1.3 dizel cosmo paketleri radarıma takıldı. Arkadaşımda da olduğu için donanımını,konforunu vs bildiğim bir araçtı. Biraz araştırma yaptıktan sonra yaşadığım yerde 2-3 tanesine bakmaya gittim. Benim şanssızlığıma mı yoksa J kasalarda genel bir sorun mu bilmiyorum baktığım araçlarda geç çalışma sorunu vardı. 1 tanesinde de AFL farlar ilk açılışta hareket etmiyor sabit kalıyordu.
Anlayacağınız baktığım opeller turşu çıkınca il dışına çıkıp da opel bakmaya cesaret edemedim.
Araç arayışım devam ederken bi arkadaşın arkadaşında 308'e denk geldim. Onu sürdüm,kullandım. Kafamda opelle karşılaştırdım. Opelden daha çok beğendim, daha özenilmiş bir araç gibi geldi 308. Sürdüğüm araçta 1.6 e hdi allure paketti, donanım olarak çok zengin,motor olarak da çok sessiz ve performanslıydı. Ayrıca PSA grubunda olan torsiyon probleminin neredeyse tamamen çözüldüğünü farkettim.
İlanlardan bakınca e-hdi'lerin bütçemi aştığını gördüm. Bende düz hdi active paketlere bakmaya başladım. Onlar bütçem dahilindeydi ama aklımda 92 bg yeterli olur mu, active pakette kalite düşüşü yaşanmış mıdır gibi sorular dönerken Ankara'dan ilk sahibinden 95 bin km'de fiyat olarak da uygun bir 308'e denk geldim ve ertesi gün hemen gidip satın aldım.
Ankara'dan Denizli'ye ilk gelirken abimle farkettiğimiz ilk şey aracın sessizliği oldu. Motor sesi şanzıman oranlarının uzunluğundan neredeyse hiç içeriye yansımıyor. Rüzgar sesi 120'lere kadar neredeyse yok. 120'den sonra da rahatsız edici seviyeye ulaşmıyor. Bu model yıllarında uzun süre bindiğim tek araç astra j olduğu için onla kıyaslıyorum, yalıtım ve konfor anlamında astra j'den birkaç gömlek üstün olduğunu farkettim.
Tüketim olarak da eğer çok kasarsanız(100 km sabit hızla) 3.5'ları görebiliyorsunuz ama çok kasmadan 120-130 giderseniz 4.5 litreyle uzun yolu tamamlayabiliyorsunuz.
Aracı alalı yaklaşık 11 bin km oldu, 11 bin km'nin ortalaması 4.9 litre.
Araçtan genel olarak çok memnunum ama sevmediğim birkaç noktası da var;
1- Klima kontrolünün dokunmatik ekrandan yapılması. Araçta çift taraflı klima olduğu için her iki tarafında derecesini tek tek ayarlamanız gerekiyor. Keşke senkron düğmesi konulsaydı tek tarafı ayarlayıp diğeri de o dereceye otomatik gelse dedim.
2-Aracın vites geçişleri. Kullandığım allure paket 308'de vites çok rahat kaymak gibi geçerken, kendi aracımda biraz kemikli yolu uzun şekilde geçiyor. Bunu sevmedim.
3-Motor performansı. 92 bg bir araç olduğu için performans gibi bir iddiası tabi ki yok ama uzun şanzıman oranları sayesinde keşke 20 bg daha olsa veya uzun 5 vites yerine kısa kısa 6 koysalarmış daha iyi yürüyebilirmiş araç.
4- Ön kol dayamayı en üst seviyeye ve en ileriye alınca bozuk yollarda trim sesi yapabiliyor fakat kolunuzu dayadığınızda trim sesi kesiliyor. Bundan başka trim sesi araçta duyamadım.
5- Araçta sadece kolçağın önünde 1 tane bardaklık var keşke 2 tane olsaymış dedim.
6- Bluetoothla müzik dinlediğiniz zaman telefondan şarkıyı değiştirdiğinizde veya sesle oynadığınızda 2 saniye gecikmeli olarak geliyor.
7- Benim yaşamadığım ama internette çoğu kişinin yaşadığı direksiyon ve gösterge tasarımından kaynaklı direksiyondan göstergeleri görememeleri. Ben uzun boylu olduğum için yaşamadım ama almayı düşünenler için ekleyeyim dedim.
Kısaca active paketteki özelliklerden bahsedeyim. Active en boş paket değil ama bence en boş paket olarak da değerlendirebilir çünkü access(en boş paket) pakette deri direksiyon,kolçak,dokunmatik ekran bile bulunmuyor. O yüzden yok saymak en mantıklısı.
-Hız sabitleme-sınırlama
-Dokunmatik ekranla beraber gelen çift bölge klima.
-Bluetooth-usb.
-Soğutmalı torpido, 4 cam otomatik, ön kolçak.
-Katlanır ayna, 8 airbag.
ve 3 harfli güvenlik donanımları.
Active paketlere ek olarak geri görüş kamerası,ön arka park sensörü, cam tavan opsiyon olarak alınabiliyormuş. Benim aldığım araçta bunlar yok.
Benim gibi eski bir araçtan geçiş yapıyorsanız yeterli denebilir.
Parasına ve sunduklarına bakarsak mantıklı bir seçim yaptığımı düşünüyorum. Aklımda hala opelin donanımları(özellikle afl farları) kalmış olsa da genel olarak 308'in daha iyi bir araba olduğuna arkadaşımla hemfikir kaldık.
Sonuç olarak araçtan memnunum, düşünenlere tavsiye ederim. Merak ettiğiniz şeyler varsa sorabilirsiniz.