KAPALI 2016 Satiş Rakamlari değerlendirme

Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...

heyv18

Profesör
76
2016 Satiş Rakamlari ilk 4
1-vw 134k
2-Renault 121k
3-Ford 109k
4-Fiat 106k
Not: vw grubu (audi-skoda-seat-vw) toplam 205k ile %21 tr de
Ilk izlenimde bunlar gozume carpti vw 4 skandal daha yasada tr de satiyor yahuu...
 
Vw de one cikan arabalar passat+golf+polo= 75k satis
Ford, ticaride 71k satisi var
Renault ta talisman beklendigi kadar satmamis
Fiat egea beklenildigi gibi iyi satmis.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Tamamen iyi arabalar satiyor demek dogru degil ama satanlarin albenisi oldugu acik mesela ben ulkemizde neden mazda satmaz anlamiyorum daha ozel/özgün bir marka demekki mazdanin da pazarlama vs daha iyi seyler yapmasi lazim.haaa kaliteye gelince bana kalirsa kaliteyi fiyat/performans belirler ornegin egea bana kalirsa hic de kaliteli degil ama fiyatina gore kabul edilebilir ve bu satis rakamlarina sasirmadim seneye daha cok satacaktir otomatik/dizel/hb kombinasyonun tamami devreye girecegini dusunursek.bana gore kaliteli saglam araclar bizim gibi orta gelirliler icin son otv zammiyla bitti.
 
Mazda'nın fazla satamama sebepleri şunlar; otomobilleri takip eden belli başlı kitle dışında mazda'ların bu potansiyelini bilen yok. Sokakta araba bilgisi çok yüzeysel olan insanlar var ve bunların bildiği, kafasına oturttuğu belli başlı markalar var. Bunlar üzerinden ilerliyorlar sürekli. Reklamı yeterince yapılmıyor, servis ağı yeterince geniş değil ve ikinci elde belli başlı markalara göre daha geç sonuç alınabiliyor. Ve bir çokları için vurucu sebeplerden biri olan motor/fiyat ikilisi. Atmosferik sevenler ve bana yeter diyenler için sorun olmayacaktır fakat her ne kadar skyactive diye reklam yapmaya çalışsalar da bu motor eski nesil bir motor. Performans/yakıt tüketimi eğrisinde piyasadaki araçlardan geride. Hele benzin fiyatları böyle almış başını giderken kolay kolay kimse 100 bin lirayı atmosferik motorlu bir araca vermek istemez ( istisnalar ve sevenler hariç ).
 
Son düzenleme:
Cenk hocam motor evet onemli biz zaaf mazda icin.Yine de bu en onemli sebep degil en onemlisi tuketicilerin bilincsizligi.neye para vediklerini bilmiyorlar.Artik o paralari nasil kazaniyorlarsa 3 kurusluk araclara 5 kurus veriyorlar...
 
  • Beğeni
Tepkiler: Cenk
Türkiyede C ve D segmentine zgün 1.6 dizel + otomatik getiren satış yapar...
Bu vergilendirme sisteminde altın kural bu ... VW bunu yaptı, işi götürdü.. yeni aracı yok nerdeyse, ama halen çılgın gibi satıyor
 
  • Beğeni
Tepkiler: heyv18
Türkiyede C ve D segmentine zgün 1.6 dizel + otomatik getiren satış yapar...
Bu vergilendirme sisteminde altın kural bu ... VW bunu yaptı, işi götürdü.. yeni aracı yok nerdeyse, ama halen çılgın gibi satıyor
Sırf 1.6 dizel + otomatik ile olmuyor. VW satıs servis ağı olarak, algı olarak ve kalite olarak 1 tık daha iyi olarak düşünülüyor ondan dolayı satıyor.
 
Bazı modeller forum kahramanı olarak kalmış. İsim vermeyeyim kavga çıkar.
Renault 17 yıldır binek araçta şampiyonmuş. Ticaride de yükselişte. Gelecek yıl büyük rekabet yaşayacağız.
Egea Sedan ve Megane Sedan gelecek yıl 1. olmak için yarışır.
Ford Türkiye'nin yönetim kadrosunda işi bilen, şu rakamları okuyabilen hiç mi adam yok anlamıyorum.
Doğuş pazarın %20'sine hakim ama şu ülkede 1 çivi çakmışlığı yok otomobil anlamında. Yazık.
 
  • Beğeni
Tepkiler: heyv18 ve Porsche
Bazı modeller forum kahramanı olarak kalmış. İsim vermeyeyim kavga çıkar.
Renault 17 yıldır binek araçta şampiyonmuş. Ticaride de yükselişte. Gelecek yıl büyük rekabet yaşayacağız.
Egea Sedan ve Megane Sedan gelecek yıl 1. olmak için yarışır.
Ford Türkiye'nin yönetim kadrosunda işi bilen, şu rakamları okuyabilen hiç mi adam yok anlamıyorum.
Doğuş pazarın %20'sine hakim ama şu ülkede 1 çivi çakmışlığı yok otomobil anlamında. Yazık.
Ülkede üretim maaliyetleri uçtuğu için bir çivi bile çakmamaları normal. Yeni Crafter için Polonya'da mesela fabrika kuruldu Polonya'ya kurmadan önce Türkiye'de de araştırma yapmışlar fakat maaliyet olarak Türkiye Polonya'dan daha fazla olduğu için tercih etmemişler. Kısacası marka haklı ama bencede Türkiye'de üretim yapmalılar.
 
Ülkede üretim maaliyetleri uçtuğu için bir çivi bile çakmamaları normal. Yeni Crafter için Polonya'da mesela fabrika kuruldu Polonya'ya kurmadan önce Türkiye'de de araştırma yapmışlar fakat maaliyet olarak Türkiye Polonya'dan daha fazla olduğu için tercih etmemişler. Kısacası marka haklı ama bencede Türkiye'de üretim yapmalılar.
Türkiyede kurun yükselmesiyle işçi elektrik vs düştü aslında çünkü adamlar $üzerinden maliyet hesaplıyorlar. Bildiğim kadarıyla polonyaya fabrika açtıklarına pişman wv
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Türkiyede kurun yükselmesiyle işçi elektrik vs düştü aslında çünkü adamlar $üzerinden maliyet hesaplıyorlar. Bildiğim kadarıyla polonyaya fabrika açtıklarına pişman wv
Valla Caddy falanda orda üretiliyor memnunlar diye biliyorum ama bilemedim şimdi. $ üzerinden değil € üzerinden hesapliyorlar. Kur sebebi ile daha ucuz aslında maaliyetler doğru söylüyorsunuz.
 
Aslinda hayatin her yerinde en buyuk sikinti endustriyalizm yani ucuza mal et, iyi pazarla, cok sat gerisi onemli degil.tabi bunda devletlerin sirketler karsisinda halki koruyan yasalar yapmamasi yapsada duzgun uygulamamasi da var.örnek mi: ben eski octavimizi servise goturdum ve fulllife garantisi devam ediyor 0 alinirken benden onceki sahibi araca ekstra 2 bin uzeri biseyler odemis garanti uzatimi yapmisti neyse servis bana aslinda bu garantinin hic bir ise yaramadigini ustu ortulu belirttiler iscilik kapsamiyor asinir parcalar kapsamiyor motor kapsiyor ama bilmem su sartta bu sartta sanziman kapsamiyor peki kardesim neyi kapsiyor deli oldum 2 tabla burcu icin 700 lira istddiler bende musteri hizmetlerini aradim vdfnin durumu belirrtim biz size gerekli arastirmayi yapip donececegiz dediler.servisi arayip sormuslar nedir diye aksama dogru 3 kez arayip tekrar sordum ertesi gun bana donup servis istedigi ucreti isteyebilir dediler ee garanti dedim yok onu kapsamiyir musta suymus buymus garanti kapsam maddde bilmem kacta belirtiliymis.ben kendim pazarlikla 580 tl tabla burcu degistirdim ki artik asla garanti kapsami disinda servise gitmem hele dogus gruba hic guvenmiyorum.yani aslinda vw servis vs icin ideal bir marka degil ha passat golf eyvallah kotu araba demek ayip olur ama o paralarin Karsiligi degiller hele ki ikinci el degeri tamamen toplumun algisiyla ilgili simdi talisman cok mu asagida kalir passattan bence kalmaz.peki superb daha mi kotu araba yok daha iyi yonleri daha eksik yonunden fazla peki neden passat ekmek peynir gibi cunku halkta bir intiba-algi var ve cogunlukla dogru degil malesef.yani vw serviste iyi onermesi benim nazarimda deneyimle dogru degil.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: sputnik
VW pazarlama grubunu tebrik etmek lazım yani bence hakikaten çok iyi satıyor normalde ben Fiat'ın vs çok daha fazla satılmasını beklerdim ama bu VW'nin geniş ürün yelpazesinden de kaynaklanıyor olabilir.

Hesaplamalarıma göre saatte 15 adet VW satılıyormuş :D Hatta siz bu konuya bakarken bir tane satıldı bile.
 
  • Beğeni
Tepkiler: Porsche
Durum
Üzgünüz bu konu cevaplar için kapatılmıştır...