Mazda'nın fazla satamama sebepleri şunlar; otomobilleri takip eden belli başlı kitle dışında mazda'ların bu potansiyelini bilen yok. Sokakta araba bilgisi çok yüzeysel olan insanlar var ve bunların bildiği, kafasına oturttuğu belli başlı markalar var. Bunlar üzerinden ilerliyorlar sürekli. Reklamı yeterince yapılmıyor, servis ağı yeterince geniş değil ve ikinci elde belli başlı markalara göre daha geç sonuç alınabiliyor. Ve bir çokları için vurucu sebeplerden biri olan motor/fiyat ikilisi. Atmosferik sevenler ve bana yeter diyenler için sorun olmayacaktır fakat her ne kadar skyactive diye reklam yapmaya çalışsalar da bu motor eski nesil bir motor. Performans/yakıt tüketimi eğrisinde piyasadaki araçlardan geride. Hele benzin fiyatları böyle almış başını giderken kolay kolay kimse 100 bin lirayı atmosferik motorlu bir araca vermek istemez ( istisnalar ve sevenler hariç ).