1. Bildiğimiz Scrambler`a hiç benzemiyor
Günümüz Scrambler`ları araziye girmek için pek uygun değil hepimiz bunu biliyoruz. Fakat Scrambler Desert Sled bu konuda bambaşka bir arazi keyfi sunuyor. Ducati uzun süre kafa patlattığı ar-ge çalışmalarından sonra bu modeli çıkarttı. Scrambler Desert Sled çakıllı yollardan dik yamaçlara , dik yamaçlardan aklınıza gelebilecek her türlü zorlu arazi koşullarını nakavt edecek yeteneğe sahip. Başlıkta da söylediğimiz gibi bu Scrambler görmeye alıştığınız Scrambler`lar gibi değil , bu Scrambler çok da class bir sınıfta.
2. Mükemmel Off-Road Kimliği
Bu asi delikanlıda en önemli revizyonlardan biri KYB amortisör sistemi. Ducati, standart Scrambler`da var olan 46mm tamamen ayarlanabilir amortisörler yerine bu motosiklette 41mm ayarlanamayan ön çatalı tercih etti. Arka kısımda ise normalinden daha ağır olan bir pistonla KYB‘nin enduro için özel üretilen çelik amortisörlerini kullanmış. Her ikisi de uzun yolculuklar ve özellikle zorlu arazide rahat etmek için özel üretilmiş. Sonuç olarak Ducati araziye en uygun amortisörleri özel ürettirip salıncak kolunu Standart Scrambler`a göre biraz daha uzattı , malzemeden çalmadı .
3. Off-Road kullanımda yağ gibi akıyor
Kayaların üzerinden uçmak , kumda arka tekerleği kitleyip spin ata ata hiç zorlanmadan çıkmak çok kolay. Ön 19 arka 17 olmak üzere araziye uygun tel jantları mevcut . Lastikleri ise kaba araziyle başa çıkılması için üzerinde oluklar bulunan Pirelli Rally STR . Lastikler çamura , taşa , çakıla yapışarak arazide yağ gibi akmanızı sağlıyor . Bu lastikler güzel amortisörle birleştiğinde böyle kaymak ve bal gibi veya yazın bunaltıcı sıcağında buz gibi karpuzun verdiği tadı veriyor. O kadar tatlı o kadar zevk verici. Kısaca olması gerekenden daha rahat sürüş imkanı sunuyor. Sürüşü daha da kolaylaştırmak için gaz tepkisi yumuşatılmış durumda. Her ne kadar asi görüntüsüyle bizi korkutsa da sakin bir güce sahip , açık söylemem gerekirse hızlı sürücüler için uygun sayılmaz Ancak enduro severler için biçilmiş kaftan.
4. Yeni Güncelleştirmeler & Geliştirmeler
Ducati standart Scrambler`da kullandığı hava soğutmalı 803cc`lik bloğu bu delikanlıda da kullanmış. Standart Scrambler deposu ve standart Scrambler Brembo kaliperler. Fakat hepsi bu kadar . Yeni yüksek sele göze çarpan ilk özellik fakat aksesuar yelpazesi çok çok geniş kendinize uygun olanı seçebilirsiniz. Scrambler Desert Sled`in standart selesi 860mm (20 mm alçak sele seçeneği mevcut) ve yumuşaklığıyla sizi içine çekiyor. Aşağı ve yukarı olmak üzere isteğe bağlı olarak konumlandırılabilinen Multistrada`da gördüğümüz pegler mevcut. Peglerin üzerinde kauçuk var ama araziye girdiğinizde rahatlıkla çıkarabiliyorsunuz. Alçak geniş açılı motocross gidonu kullanılmış. Seleden , gidona kadar olan mesafe daha önce olduğundan daha uzun haliyle arazi kullanımında maksimum konfor sağlıyor.
5. Scrambler tarzına oldukça sadık
Desert Sled gerek tasarımı olsun , gerek duruşu , gerek gidişi olsun Scrambler temasından hiç uzaklaşmamış. Fakat bu durum günlük işlerinize koşturamayacaksınız anlamına da gelmiyor . Ducati müşterilerinin geri dönüşlerine bu Scrambler ile cevap vererek hem arazide istediğiniz konforu yakalıyor hemde günlük işlerinizde şehir içinde veya uzun yolda rahatlıkla kullanabiliyorsunuz .
Ducati Scrambler Desert Sled Teknik Bilgiler
Fiyatı = 11.000 € (Kırmızı) , 11.300 € (beyaz) / (tahmini rakamlar)
Motor = L twin , hava soğutmalı , 803 cc
Güç = 75bhp@8,250rpm
Tork = 50ftlb@7,750rpm
Ayarlanabilir ABS
Amortisör = 46mm tamamen ayarlanabilir USD çatallar ve tek piston Kayaba arka şok emici amortisör. Ayarlanabilir ön yük ve geri tepme ayarı
Sele Yüksekliği = 860 mm ( 840 mm alçak sele aksesuar opsiyonu )
Ağırlık = 207 Kg
Yakıt kapasitesi = 13.5 L
Piyasaya çıkış tarihi = Mart 2017
Şimdi gelin bu delikanlıyı biraz daha yakından inceleyim
Far Koruma
Uzatılmış ön cross çamurluk
Zorlu arazi koşullarında %100 performans sağlayan Pirelli Rally STR
Geniş açılı rahat manevra kabiliyeti sağlayan cross gidon
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Son düzenleme: