Land Rover nihayet beşinci nesliyle Paris Motor Fuarı’nda yüzünü gösterdi. Tamamen yeni bir platform ve yeni bir tasarım ile gelen Discovery, Land Rover detaylarıyla donatılmış durumda ve elbette off-road yönü de apaçık ortada.
Modelin yeni görünüşü Land Rover’ın tasarım anlayışını korumakla birlikte daha sofistike, daha şık ve daha pürüzsüz. Model, önceki LR4 modelinin dışında göze çarpan kutu formundaki hatları çoğunlukla aşmış gibi.
LED farlar ve daha çekici ön ızgara bu yeni tasarım anlayışının merkezinde bulunan iki etken hatta diyebiliriz ki Discovery, lüksün sembolü olan kardeşi Range Rover’ın yanında bile şık ve agresif duruyor.
12 farklı jant seçeneği ve daha akıcı LED stop lambaları ile birlikte yeni tasarım yan panellerden arkaya doğru devam ediyor. Tek parçalı bagaj kapağı ana gövde ile sorunsuz bir şekilde entegre olmasının yanında kullanım kolaylığı da sağlıyor.
İç kısımda, daha akıllı bir paket gözlemliyoruz. Yeni Koltuk Katlama teknolojisi ve merkezde bulunan kontrol panelindeki dokunmatik ekran göze çarparken ekrana telefonunuzu rahatça bağlayıp, telefonda bulunan bir uygulamayı dokunmatik ekranda rahatça kullanabiliyorsunuz.
Kaputun altında 2 farklı motor seçeneği bulunmakta. Alıcılar 254 beygirlik 3.0 litre turbo şarjlı V6 dizel motoru veya 340 beygire sahip 0’dan 100’e 6.9 saniyede çıkabilen 3.0 litre V6 motoru tercih edebilirler. İki motor seçeneği de sekiz ileri, otomatik şanzıman ile alınabiliyor.
Her iyi Rover modeli gibi Discovery de off-road genleriyle inşa edilmiş. Gelişmiş bir süspansiyon mimarisi ve hıza bağlı elektrik takviyeli direksiyon ile herhangi bir arazi koşuluna uyum sağlayabilir. Gelişmiş The All-Terrain Progress Control (ATPC) sayesinde Discovery, 34 dereceye varan bir yaklaşım açısı sergileyebilirken aynı zamanda 30 derecelik bir kalkış açısına sahip. Ve diyebiliriz ki Discovery her zamankinden daha yetenekli.
Elbette tüm bu güzelliklerin bir de bedeli var. Land Rover Discovery SE’nin 3.0 litrelik süperşarjlı versiyonu $49.990’dan başlıyor. (Türkiye fiyatını siz tahmin edin.) Opsiyonel HSE döşemeli aynı motora sahip birkaç özellik eklenmiş bir diğer model ise $56.950. Aynı döşemeye sahip turbo dizel opsiyonu ile bu aracı çok az daha pahalıya $58.950’ye satılıyor. HSE lüx döşemeli modeller ise bunlardan çok daha pahalı $63.950(Benzin) ve $65.950(Dizel).
Discovery’nin yıl dönümünü kutlamak amacıyla Land Rover, First Edition döşemeli versiyonu $73.950’den satışa çıkarıyor. Model aynı 3.0 litrelik süperşarjlı V6 340 beygirlik motor ile satışa sunulurken yalnızca 500 örneği Amerika için ayrılmış durumda.
V2 28-7-16
V4 17-6-16
06.07.2016 V8
16/6/2016 12.00
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..
Modelin yeni görünüşü Land Rover’ın tasarım anlayışını korumakla birlikte daha sofistike, daha şık ve daha pürüzsüz. Model, önceki LR4 modelinin dışında göze çarpan kutu formundaki hatları çoğunlukla aşmış gibi.
LED farlar ve daha çekici ön ızgara bu yeni tasarım anlayışının merkezinde bulunan iki etken hatta diyebiliriz ki Discovery, lüksün sembolü olan kardeşi Range Rover’ın yanında bile şık ve agresif duruyor.
12 farklı jant seçeneği ve daha akıcı LED stop lambaları ile birlikte yeni tasarım yan panellerden arkaya doğru devam ediyor. Tek parçalı bagaj kapağı ana gövde ile sorunsuz bir şekilde entegre olmasının yanında kullanım kolaylığı da sağlıyor.
İç kısımda, daha akıllı bir paket gözlemliyoruz. Yeni Koltuk Katlama teknolojisi ve merkezde bulunan kontrol panelindeki dokunmatik ekran göze çarparken ekrana telefonunuzu rahatça bağlayıp, telefonda bulunan bir uygulamayı dokunmatik ekranda rahatça kullanabiliyorsunuz.
Kaputun altında 2 farklı motor seçeneği bulunmakta. Alıcılar 254 beygirlik 3.0 litre turbo şarjlı V6 dizel motoru veya 340 beygire sahip 0’dan 100’e 6.9 saniyede çıkabilen 3.0 litre V6 motoru tercih edebilirler. İki motor seçeneği de sekiz ileri, otomatik şanzıman ile alınabiliyor.
Her iyi Rover modeli gibi Discovery de off-road genleriyle inşa edilmiş. Gelişmiş bir süspansiyon mimarisi ve hıza bağlı elektrik takviyeli direksiyon ile herhangi bir arazi koşuluna uyum sağlayabilir. Gelişmiş The All-Terrain Progress Control (ATPC) sayesinde Discovery, 34 dereceye varan bir yaklaşım açısı sergileyebilirken aynı zamanda 30 derecelik bir kalkış açısına sahip. Ve diyebiliriz ki Discovery her zamankinden daha yetenekli.
Elbette tüm bu güzelliklerin bir de bedeli var. Land Rover Discovery SE’nin 3.0 litrelik süperşarjlı versiyonu $49.990’dan başlıyor. (Türkiye fiyatını siz tahmin edin.) Opsiyonel HSE döşemeli aynı motora sahip birkaç özellik eklenmiş bir diğer model ise $56.950. Aynı döşemeye sahip turbo dizel opsiyonu ile bu aracı çok az daha pahalıya $58.950’ye satılıyor. HSE lüx döşemeli modeller ise bunlardan çok daha pahalı $63.950(Benzin) ve $65.950(Dizel).
Discovery’nin yıl dönümünü kutlamak amacıyla Land Rover, First Edition döşemeli versiyonu $73.950’den satışa çıkarıyor. Model aynı 3.0 litrelik süperşarjlı V6 340 beygirlik motor ile satışa sunulurken yalnızca 500 örneği Amerika için ayrılmış durumda.
V2 28-7-16
V4 17-6-16
06.07.2016 V8
16/6/2016 12.00
Bu yazıyı ana sayfa portalımızdan okumak için tıklayınız..