Bentley, uzun yıllardır kendisini en çok öne çıkardığı model olan Continental GT‘yi 3. nesline kavuşturuyor. Yeniden tasarlanan model artık daha hafif, daha güçlü ve daha agresif tasarıma sahip. 2018 Bentley Continental GT dünyanın en zengin genç alıcılarına hitap ediyor. Otomobil, yeni Panamera‘nın da kullandığı VW grubunun MSB platformunu kullanıyor. Bu şasi ve yeni alüminyum gövdeyle birlikte Continental GT eskisine kıyasla yaklaşık 90 kilogram hafiflemiş.
Bentley, otomobili Frankfurt Otomobil Fuarı yaklaşırken geçtiğimiz Salı gün yüzüne çıkardı.
Continental GT, 2003 yılında piyasaya çıktığından bu yana 66 bin adedi aşkın satış rakamına ulaşarak Bentley’in 21. yüzyılda dirilmesinde çok önemli bir rol oynamıştır. V8, convertible ve yüksek performanslı modeller gibi sürekli olarak sunulan farklı versiyonlar otomobilin her nesilde gündemde kalmasını sağladı. İkinci nesil Continental 2011 yılında piyasaya çıkmıştı.
Bentayga SUV modelinin çıkmasıyla birlikte Bentayga markanın odağı haline gelmişken 3. nesil Continental GT’nin çok daha üstün performansı ve teknolojisi odakları tekrar Continental’a çevirdi.
Oval tasarıma sahip yeni farlar.
Motor
Devasa 6 litrelik turboşarjlı W12 ünite Bentayga ile birlikte Continental GT’de de kullanılacak. Continental GT’de 626 HP güç ve 900 Nm tork üretecek. Bu bir önceki nesle kıyasla oldukça büyük bir gelişme demek. Eski nesil 582 HP güç ve 720 Nm tork üretiyordu.
Motor tarafından elde edilen bu güç aktif dört tekerden çekiş sistemi vasıtasıyla çoğunlukla arka tekerlere aktarılıyor. Dört çeker sistemlerde sıkça karşılaştığımız önden kaymayı azaltmak için bu yola başvurulmuş.8 ileri çift kavramalı şanzıman tam otomatik şanzımanın yerini almış. Otomobil ayrıca aktif havalı süspansiyon sistemine sahip.
Continental GT sıfırdan 100 kilometre hıza 3.6 saniyede ulaşıyor ve maksimum 333 km/s hıza çıkıyor.
Tasarım
EXP 10 Speed 6 konsepti.
Bu şık otomobil 2015 yılında Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan EXP 10 Speed 6 concept‘ten birtakım tasarım ipuçları edinmişe benziyor. Ön kısımdaki farlar aynı kalmış fakat arka farların boyutu küçültülmüş. Eski tasarımda arka farlar yuvarlak köşeli dikdörtgen iken yeni Continental’da tam oval şeklini almış. Gövdedeki daha keskin hatlar ve daha agresif bir coupe profili otomobilin selefinden daha hafif ve daha az hantal görünmesini sağlamış.
İç Mekan
Orta konsolda bulunan opsiyonel analog göstergeler.
İç mekana girdiğinizde Continental GT sizi tam dijital gösterge paneli ve orta konsolda bulunan 3 analog gösterge ile karşılıyor. Opsiyonel olan bu analog göstergeler sizin bir tuşa basmanızla ortadan kayboluyor ve yerine 12.3 inçlik dokunmatik bir ekran geliyor. Bu opsiyonu satın almasanız da ekranı açıp kapatabiliyorsunuz.
Üçüncü nesil Continental GT’nin 2019 yılında bayilere ulaşması bekleniyor. Yakıt ekonomisi ve fiyat etiketi gibi detaylar satış tarihine yakın bir zamanda açıklanacak.
1 arasında 36
Read the whole post here.
Bentley, otomobili Frankfurt Otomobil Fuarı yaklaşırken geçtiğimiz Salı gün yüzüne çıkardı.
Continental GT, 2003 yılında piyasaya çıktığından bu yana 66 bin adedi aşkın satış rakamına ulaşarak Bentley’in 21. yüzyılda dirilmesinde çok önemli bir rol oynamıştır. V8, convertible ve yüksek performanslı modeller gibi sürekli olarak sunulan farklı versiyonlar otomobilin her nesilde gündemde kalmasını sağladı. İkinci nesil Continental 2011 yılında piyasaya çıkmıştı.
Bentayga SUV modelinin çıkmasıyla birlikte Bentayga markanın odağı haline gelmişken 3. nesil Continental GT’nin çok daha üstün performansı ve teknolojisi odakları tekrar Continental’a çevirdi.
Oval tasarıma sahip yeni farlar.
Motor
Devasa 6 litrelik turboşarjlı W12 ünite Bentayga ile birlikte Continental GT’de de kullanılacak. Continental GT’de 626 HP güç ve 900 Nm tork üretecek. Bu bir önceki nesle kıyasla oldukça büyük bir gelişme demek. Eski nesil 582 HP güç ve 720 Nm tork üretiyordu.
Motor tarafından elde edilen bu güç aktif dört tekerden çekiş sistemi vasıtasıyla çoğunlukla arka tekerlere aktarılıyor. Dört çeker sistemlerde sıkça karşılaştığımız önden kaymayı azaltmak için bu yola başvurulmuş.8 ileri çift kavramalı şanzıman tam otomatik şanzımanın yerini almış. Otomobil ayrıca aktif havalı süspansiyon sistemine sahip.
Continental GT sıfırdan 100 kilometre hıza 3.6 saniyede ulaşıyor ve maksimum 333 km/s hıza çıkıyor.
Tasarım
EXP 10 Speed 6 konsepti.
Bu şık otomobil 2015 yılında Cenevre Otomobil Fuarı‘nda tanıtılan EXP 10 Speed 6 concept‘ten birtakım tasarım ipuçları edinmişe benziyor. Ön kısımdaki farlar aynı kalmış fakat arka farların boyutu küçültülmüş. Eski tasarımda arka farlar yuvarlak köşeli dikdörtgen iken yeni Continental’da tam oval şeklini almış. Gövdedeki daha keskin hatlar ve daha agresif bir coupe profili otomobilin selefinden daha hafif ve daha az hantal görünmesini sağlamış.
İç Mekan
Orta konsolda bulunan opsiyonel analog göstergeler.
İç mekana girdiğinizde Continental GT sizi tam dijital gösterge paneli ve orta konsolda bulunan 3 analog gösterge ile karşılıyor. Opsiyonel olan bu analog göstergeler sizin bir tuşa basmanızla ortadan kayboluyor ve yerine 12.3 inçlik dokunmatik bir ekran geliyor. Bu opsiyonu satın almasanız da ekranı açıp kapatabiliyorsunuz.
Üçüncü nesil Continental GT’nin 2019 yılında bayilere ulaşması bekleniyor. Yakıt ekonomisi ve fiyat etiketi gibi detaylar satış tarihine yakın bir zamanda açıklanacak.
1 arasında 36
Read the whole post here.