2018 Civic FC5 Diesel 9ZF

MehmetAlperen

M. Alperen Özdemir
Senkromeççi
5
22
Marka
Honda
Merak edenler ya da almak isteyenler için bilgi kaynağı olması için bu konuyu açmak istedim. Yaklaşık 3 yıldır beraberiz kendisi(araç babamın) ile merak ettiklerinizi ve sorularınızı cevaplamaktan memnuniyet duyarım.

Teknik özellikleri
Motor: 1.6 i-dtec 120hp 300nm(N16A1) 1597cc
Redline: 4500rpm
Şanzıman: 9 ileri tam otomatik
Lastik ölçüleri: 215 50 r17
Fabrikadan çıktığı lastik modelleri: Bridgestone Turanza t001 / Lassa Snowways 4(iki lastikle de kullandım.)
Gerçek yakıt tüketimi: min 4.4lt-max 8.2lt / 60000km ortalama 6.0lt
Ağırlık: 1366kg
En uzun aralıklı vites: 4. vites


IMG20220611115326.jpg
 
Son düzenleme:
Civic'in en güzel fakat parlamamış kombinasyonu bana göre,bu şanzımanın hakkı kesinlikle 160 lık i-dtec motor olurdu bence.Keşke 120 hp ye ek olarak sunsalardı,sınıfında fark yaratan bir performansı olurdu.Onun haricinde bence ekonomi olarak en iyi seçeneklerden biri sınıfında.
 
Çok vitesin dezavantajı olarak sürekli düşük devirlerde kalıp dpf tıkanmasından bahsedenler çoktu ilk çıktığı zamanlar, sizin 60bin km lik deneyiminizde bu konudaki tecrübeniz ne oldu aceba
 
  • Beğeni
Tepkiler: MehmetAlperen
Çok vitesin dezavantajı olarak sürekli düşük devirlerde kalıp dpf tıkanmasından bahsedenler çoktu ilk çıktığı zamanlar, sizin 60bin km lik deneyiminizde bu konudaki tecrübeniz ne oldu aceba
Ben daha dpf ışığına bile denk gelmedim öyle diyeyim. Çekiş kaybı vb. de yaşamadık hiç sadece bir kere çok vites olduğundan 3.vites ile 4. vites arasında kararsız kalıyordu(hafif sarsıyordu) araba o da yazılımdan kaynaklıymış onu periyodik bakımda halletti servis.
 
Son düzenleme:
  • Beğeni
Tepkiler: Toprak
Civic'in en güzel fakat parlamamış kombinasyonu bana göre,bu şanzımanın hakkı kesinlikle 160 lık i-dtec motor olurdu bence.Keşke 120 hp ye ek olarak sunsalardı,sınıfında fark yaratan bir performansı olurdu.Onun haricinde bence ekonomi olarak en iyi seçeneklerden biri sınıfında.
Katılıyorum, 160bg motor ile daha zevkli bir araba olurdu. Sinan abi de hacthback testinde değinmişti bu konuya.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows
Başarılı bir remap'le 160-165 civarı oluyor. CR-V'deki motorla birebir aynı motor, model bazında kısılmış sadece
 
Güncelleme:
225 45 r17 Michelin Pilot Sport5 lastiklere geçiş yaptık. Aracın konforu ve yol tutuşu belirgin şekilde arttı. tabanda 215'ten 225'e geçiş direksiyonu aşırı ağırlaştırmadı ve yanakta 45 fazla sertleştirmedi aracı.
 
  • Beğeni
Tepkiler: M.Shadows